LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kilometerheffing

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Aanschaf auto zit bijna 40% BPM op;
Vervolgens wordt daar doodleuk nog eens 19% BTW over geheven;
Aande pomp betaal je 70% accijns en daarbovenop komt ook nog eens 19% BTW, dus 89 % gaat rechtstreeks naar de overheid;
Vervolgens betaal je houderschapsbelasting, daarbovenop komen nog eens extra de provinciale opcenten, dus ook dit bedrag vloeit rechtstreeks in de schatkist.
Sterker nog, de BPM is 45,2%. Als je gaat rekenen, dan schrik je wel eventjes van wat er door de overheid extra wordt ingepikt tijdens aanschaf van een nieuwe auto. Komt neer op een verhoging van bijna 73%!!!. Als bijvoorbeeld een nieuwe auto zonder BPM plus 19% BTW 10.000 kost, dan kost diezelfde auto na verhoging van de overheid 17.300! Even een bedragje van 7.300 in de schatkist.

Bij de brandstofprijzen gaat het al net zo, in 2005 gaat zonder tax eventjes 67,3 cent per liter erbovenop door de overheid, over het bedrag wat het dan al kost, wordt nog eens extra 19% geheven. Dit lijkt me toch al een behoorlijk zware heffing. Als ze in Den Haag beweren dat die heffing niet voor de kilometers is, waar is het dan wel voor? Om de burgers nog kaler te kunnen plukken dan ze al zijn?

En zelfs deze moderne vorm van diefstal blijkt de staat niet ver genoeg te gaan, nee, nu willen ze als aardbeien op de taart nog wel eventjes een kilometerheffing invoeren. Zijn ze nu helemaal van de zotte aan het worden bij de overheid?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door flappie »

het helpt wel de files op te lossen.

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Helpt het de files op te lossen? Denk toch eens na man, als ze op de snelweg aan rekeningrijden doen, zal er een aantal mensen binnendoor gaan rijden, je verplaatst alleen de opstoppingen, je lost ze heus niet op.

Het enige wat dit helpt, is de schatkist nog meer te vullen, zodat ze straks, als Nederland voor de EU zou stemmen (ik hoop van niet), nog meer geld nutteloos weg kunnen pompen in de bodemloze put, de EU genaamd, reken er maar niet op dat ze dit geld voor de Nederlandse burgers gaan gebruiken. En waarom, omdat de regering bij de EU zo graag een wit voetje haalt, daarom sluizen ze daar het geld heen!

Welcome back

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Welcome back »

Welkom terug karr-2, ehhh Flappie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Flappie en Karr-2 zijn nu ook al dezelfde persoon? Hoeveel aliassen heeft deze persoon eigenlijk?

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

ehhhhmmm, Dilbert, jij bent ook niet een van de snuggerste he....
Wanneer je die trieste figuren die een karr obsessie hebben zou moeten geloven dan zijn 99% van de reacties op het forum van karr...
Ben je al vergeten dat ze jou ook karr hebben genoemd, omdat je een paar dingen zei die ze hier niet wilde horen?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door flappie »

wie is karr-2

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik was nog niet helemaal wakker inderdaad 8)

Ja ik ben in het verleden ook met Karr vergeleken, maar dat is voorbij. Ik ben de naam Karr inderdaad veel tegengekomen in allerlei onderwerpen, maar als deze persoon werkelijk alle reacties geschreven zou hebben moet hij of zij dag en nacht aanwezig zijn hier.

Overigens moet je het wel ver schoppen om al een obsessie naar je genoemd te krijgen :lol:

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 12 Mei 2005 09:11 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Flappie en Karr-2 zijn nu ook al dezelfde persoon? Hoeveel aliassen heeft deze persoon eigenlijk?
flappie is een mevrouw hoor :lol:

???

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door ??? »

Kunnen we weer on-topic gaan?

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Vooruit dan maar groen rust :lol:

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben er niet op tegen als er genoeg alternatieven komen .
Maar dat doen het over het algemeen niet .
Nu al overvolle treinen en bussen daar kunnen die extra mensen uit de auto echt niet bij.
Als ik nu in de file staat ben ik nog eerder thuis. Kan ik nog zitten ook.
Het wordt dus betaald in de file staan of met het openbaar vervoer er nog langer over doen.
Of denken ze dat we alles thuis kunnen doen .


May Weggen en Netelenbos waren al erg maar deze minister is nog erger.
De spitsstroken waren door de vorige minister de Boer (LPF) beslist .
Die was eindelijk op de goede weg .

Tot men het over vervuiling het gaat hebben .
Voor diesel zijn al lang schonere alternatieven maar ja de olieindustrie moet doordraaien .

Kees 5

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Kees 5 »

Even een opmerking over dat fantastische openbaar vervoer:

Waar mijn familie woont komt de bus 2 keer per dag langs en het dichtsbijzijnde treinstation is 3 kwartier rijden. Ja hoor. Ga maar met het openbaar vervoer! Dan heb ik 5 uur reistijd als alles op elkaar zou aansluiten, wat het niet doet. Bovendien kost dat grapje me net zoveel, zo niet meer als die kilometerheffing.
Het openbaar vervoer is alleen bruikbaar in de randstad. Ja precies! Daar waar de politici wonen die al die stompzinnige plannen bedenken.

Dat de BPM etc. op auto's zo hoog was als eerder op dit forum verteld verklaart trouwens wel wat: Namelijk dat onze kennissen in Duitsland een mooie nieuwe BMW kunnen rijden terwijl wij in een ouwe roestbak rondtaffelen. De auto's kosten er dus echt maar de helft!
Misschien moet ik maar daar gaan wonen, ben ik meteen van een hoop andere achterlijke zaken af die je alleen in Nederland hebt, zoals verkwistende gemeentebesturen en verkeersdrempels.

En ja: de kilometerheffing lost de files niet op! Maar 5% van de weggebruikers die in de bekende files staan hebben geen verplichtingen. De rest moet gewoon naar het werk of naar een klant. En dat kun je niet verplaatsen, als de rest van de dag ook vol zit.
De overheid heeft trouwens officieel toegegeven dat sprake is van BETAALD IN DE FILE STAAN. Het idee is volgens hun dat ze met de kilometerheffing de wegen rond de knelpunten gaan verbeteren. Geloof jij het? Daar hebben ze toch al die andere autobelastingen al voor? Maar die gaan in de bodemloze put van uitkeringen voor beroepswerkelozen, prestigeprojecten en snoepreisjes voor EU-ambtenaren.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door inxsnl »

De vervuiler moet betalen .
Daar ben ik het mee eens
Motorrijtuigen belasting
Houderschapbelasting.
Kilometerheffing.
Alles bij de brandstofprijs op ,Dan kan je zelf uitmaken hoeveel je het millieu wilt vervuilen en wordt ook het gebruik van een auto ontmoedigt.
Van mijn part ook de verzekering erbij in .
Rijd er ook niemand meer onverzekerd rond

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Inxsnl,heeft waarschijnlijk geen auto nodig.Want de automobilist betaalt veel meer dan hij ooit zou kunnen vervuilen.De inkomsten van de talloze heffingen zoals BPM,BTW,accijns op brandstof,houderschapsbelasting,gaat voor het grootste deel NIET naar voorzieningen voor de automobilist of het milieu.Er worden wel gaten in de begroting mee gevuld,voor subsidies,openbaar vervoer ect.
In luxemburg betaal je zelfs nu nog geen euro per liter euro95.
Men heeft daar prima wegen,geen staatsschuld en een begrotingsoverschot.Je moet er echter niet je handje ophouden voor onzinnige zaken waar men hier zo veel geld aan verkwist.

Kees 5

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Kees 5 »

Inderdaad INXSNL.
Thanx very much 2U, but your comment = NIX

Jij woont zeker in de randstad.
Vind jij soms dat mensen buiten de randstad maar weer met de paardenkar moeten gaan ofzo? Want goed openbaar vervoer is daar niet.

En weet je dat ze zich rond 1890 al zorgen maakten om het mileu omdat er teveel paardenshit op de weg lag. De auto werd later als geschenk uit de hemel gezien.

Weet je wat: als ze de autobelastingen nu eens gebruikten om onderzoek naar auto's met zonnepanelen te betalen. En als ze nu eens de productie van dat soort auto's zouden subsidiëren.

Maar nee hoor: de auto wordt gebruik als melkkoe voor het betalen van allerlei onzin, inclusief fileveroorzakende maatregelen.

Waar ik woon hebben ze alle 'sluipwegen' dichtgezet, zodat er nog maar 1 uitvalsweg is. 's Ochtends staat die massief vol met auto's van mensen die naar hun werk moeten in de stad. En om nog een handje te helpen zijn kunstmatige versmallingen toegevoegd zodat het verkeer op een aantal plekken maar 1 baan heeft. Stroomt lekker door.

Ook allerlei debiel hoge verkeersdrempels worden met onze centen aangelegd. Voor al die flauwekul strijken ze rijkssubsidies op voor veiligheid, die ongetwijfeld met mijn wegenbelasting betaald worden. Lekker veilig hoor! En heb jij ooit een driewielertje op een uitvalsweg gezien? Het is gewoon weer heilig boontje spelen. Over de rug van de werkende mensen.

Roeldevries

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Roeldevries »

Ik ben het voor een groot gedeelte wel met inxsnl eens.
Als je nou alles in de brandstof prijs stopt ben je in 1 x klaar.
Heb je geen peperdure tolpoortjes nodig, veelverbruikers vervuilen meer dus betalen meer, geen dure registraties, enz.
Volgens mij heb je dit systeem in Duitsland al en daar is de brandstof niet veel duurder dan hier!!
Maar daar melken ze ook, kijk maar naar de tolheffing voor vrachtwagens.
Probleem vind ik de oplichterij. Men zegt Milieu,Milieu maar ondertussen is het gewoon uitzuigerij

Kees 5

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Kees 5 »

Sterker nog. In Duitsland is de sprit veel goedkoper dan hier.
Nederland heeft de hoogste benzineprijzen ter wereld en binnen Nederland heeft Brabant de hoogste prijzen.
Dus juist in zuid Nederland wordt je het hardste gepakt met de benzine terwijl het openbaar vervoer hier testikale kwaliteiten heeft en onbruikbaar is.
En wij mogen het openbaar vervoer van de randstadyuppen sponsoren.

En ik weet nog steeds niet hoe ik mijn ouders kan blijven bezoeken. Die kilometerheffing kan ik niet betalen. Nog duurdere benzine ook niet. Het openbaar vervoer ook niet en dat is niet eens bruikbaar als je van een dorp naar een ander dorp moet.

Het enige dat je kan doen is de toeristische route nemen. Wegvandesnelweg. Haha.
Ze kunnen moeilijk alle intervillagewegen gaan afsluiten.
Of zouden ze zelfs zo gek zijn.

nuchtere Hollander

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door nuchtere Hollander »

Ja alles bij de brandstofprijs op.
Dan zijn we van een hoop problemen af.
Rijd er niemand meer onverzekerd
Kan dat deel van het waarborgfonds opgeheven worden .
Minder file`s want dan wordt er minder snel de auto gepakt,
stimuleren wij carpoolen .
Hoeft een zondagsrijder niet de volle mep te betalen .
ga zo maar door .

Inxsnl for president.

Gast

Re: kilometerheffing

Ongelezen bericht door Gast »

Als je de overige reacties van jouw "presidentskandidaat" op dit forum leest, zul je je snel bedenken.

Gesloten