Pagina 2 van 2

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 23 jun 2005 11:47
door Miranda
en nu las ik dat ze wéér gaan staken, de gemeente ambtenaren dan. en dit keer 24 uur. dit is volgens mij al de 3e keer dat de RET (voor regio rotterdam dan) gaat staken, in 1 jaar! belachelijk! als ze zo weinig verdienen of als hun CAO nou niet goed is, ga dan lekker ergens anders werken. zo worden studenten die tentamens hebben wel lekker de dupe! net als al die mensen die moeten werken en wéér n vrije dag moeten opnemen! belachelijk! kunnen ze hier niet wat aan doen??

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 23 jun 2005 21:11
door Hamster
Zo makkelijk gaat dat tegenwoordig niet, om ergens anders te gaan werken. De stakende meute werkt al vele jaren voor een en hetzelfde bedrijf, hebben geen enkele opleiding meer gevolgd en doordat met de toegenomen welvaart ook dr prijzen stijgen, merken zij nu helaas dat zij stil zijn blijven staan in hun loopbaan.
Daarom is er sprake van machtsmisbruik omdat een kleine groep helaas vele anderen die afhankelijk zijn van hun dienstverlening chanteren om er uiteindelijk zelf beter van te worden.
Het ontslagrecht zou eigenlijk versoepeld moeten worden voor de werkgevers. Zo is NS, RET etc eindelijk in de gelegenheid om meer kwaliteit aan te trekken door de stakers te ontslaan.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 23 jun 2005 21:26
door karr-2
Dat zou de beste oplossing zijn denk ik. Werken en anders vlieg je eruit. In geen enkele andere beroepsgroep zou dit gedrag geaccepteerd worden, maar bij de NS hebben we weinig andere keuze.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 24 jun 2005 17:23
door bot321
Was het maar zo makkelijk er wordt geen
kwaliteit aangetrokken want de mensen die
kwaliteit leveren hebben geleerd voor hun werk
en dat kost geld.De bedrijven willen alles nou zo
goedkoop mogelijk en zoveel mogelijk verdienen.
Daarom is het overal nu zo´n koelere zooi want het
intereseert de weknemer voor geen moer meer
enkele uitzonderingen daar gelaten.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 01 jul 2005 12:49
door tuuttuut
Ondanks dat de staking al geweest is schijnt het niet duidelijk te zijn geweest dat het NIET de NS was die aan het staken ging, maar Prorail.
Beetje kort door de bocht om dan maar weer de NS de schuld te geven.
Prorail beheert de sporen en die zeggen alles op rood, dan kan er geen trein rijden.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 01 jul 2005 14:49
door Dilbert29
Ik neem aan dat wij dat ook wel weten, dat het Prorail was die staakte en niet de NS, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat staken in dit geval een foute actie is/was.

Je treft er de onschuldige burger mee die echt niet verantwoordelijk is voor jou salaris, terwijl degene die je wel wilt treffen met de auto naar het werk gaan en het dus geen bal interesseert of de trein/bus wel niet rijdt.

Denk eens aan al die mensen die nu verplicht vrij moesten nemen, alternatief vervoer moesten regelen of wat dan ook.

Kortom staken in deze vorm zou, zeker in het OV, verboden moeten worden. Of het nu de NS, Prorail, GVB of RET is doet er niet toe.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 26 aug 2005 00:09
door heuvelop
men vindt dat we te pas en te onpas staken. welnu zorg er dan voor dat we weer een goede CAO krijgen waar we al weer anderhalf jaar op wachten omdat de vng te halsstarig is.
zorg ervoor dat we weer gewoon met het salaris meegaan met het bedrijfsleven.
blijf af van de FLO en maak dit weer bespreekbaar.
ga niet gelijk zeggen ga dan ander werk zoeken de meeste van ons zijn rond de 50 jaar en kunnen niet meer weg we hebben al die jaren betaald voor een goede flo.
ga naar de politiek die het hele openbaar vervoer kapot heeft gemaakt.

Re: Staken in het Openbaar vervoer

Geplaatst: 26 aug 2005 00:30
door karr-2
Het openbaar vervoer is niet kapotgemaakt door de politiek, het wordt kapotgemaakt door de mensen aan de top die steeds meer salaris inhalen, terwijl het personeel eronder steeds lamlendiger wordt en weigert te werken.

rondje om de kerk? Nee dat willen we niet, dan wordt ons werk zo saai. Maar het zou wel een stuk schelen in de vertragingen elke dag.

Je moet je salaris inleveren als je ziet wat voor kwaliteit ze leveren bij de NS.