LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 26 Jun 2005 11:26 door trudy

Die hele schikking was niets meer dan één grote publiciteitsstunt van Dexia,

trudy, die hele schikking was truck nummer zoveel van dexia in het proces van rekken en de zaak vertragen en trachten nog meer mensen murw te maken en over te halen alsnog te betalen.

Ik denk dat het nog heel lang gaat duren en dat het ergens een keer verschrikkelijk fout gaat, omdat er te veel mensen bij betrokken zijn.
Je kunt mensen lang besodemieteren.. héél lang...

maar niet te lang dexia !

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik ben inmiddels een rechtzaak begonnen.
Ik doe dat in groepsverband waardoor het betaalbaar is.
Ik betaal nu al bijna een jaar niet meer en hoor niets meer van Dexia
Dexia zit op zoveel punten fout dat ik er vanuit ga dat ik NOOOOIT meer iets zal hoeven betalen en hopelijk mijn reeds betaalde inleg nog terug krijg.
Ik heb hierdoor het hele dexia-gedoe voor mij zelf aardig afgesloten en ga weer lekker verder leven
Ik zie over een paar jaar wel wat de advocaten bereikt hebben.

Hierdoor geldt voor mij:
GEEN ZORGEN VOOR DE DAG VAN MORGEN!

Mensen denk ook hier eens over na voordat je besluit om Dexia maar te betalen. Voorlopig nog steeds in de stress, berg geld kwijt en de rest van je leven met een schuld gevoel omdat je toe gaf. Is dat dan wat je wilt?

Groeten Hans A

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Elias »

Geachte gedupeerden,

Lees a.u.b. nog eens goed die brief van St. LV, d.d. 20 mei 2005 en de bijlage met de uitwerling op hoofdlijnen ! :!:

Daaruit blijkt:

- alle termijnen dienen te worden betaald;
- de restschuld wordt aan het einde verrekend, d.w.z. u hoeft niet eerst de totale restschuld te betalen, maar u eventuele korting wordt meteen in mindering gebracht. U betaalt in dat geval dus minder aan Dexia.


Hoe Dexia (voor zich zelf) garanties voor die betaling inbouwd is natuurlijk nog de vraag, maar daar ontwikkelen ze vast een tevoren te tekenen (door ALLE partijen !) overeenskomst voor waar geen speld tussen te krijgen is....... 8)

Groet,
Elias.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

SLV meldt dus dit:
- alle termijnen dienen te worden betaald;
- de restschuld wordt aan het einde verrekend, d.w.z. u hoeft niet eerst de totale restschuld te betalen, maar u eventuele korting wordt meteen in mindering gebracht. U betaalt in dat geval dus minder aan Dexia.
Dexia meldt dit bij veelgestelde vragen:
Mijn contract loopt zeer binnenkort af of is net afgelopen, moet ik mijn volledige restschuld betalen?
Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking, dit geldt dus ook voor een eventuele restschuld.
Nou, ik weet het nu dus niet meer.
Weten jullie het nog? Lekker duidelijk!
Laatst gewijzigd door trudy op 26 jun 2005 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Hans A »

Uit de nieuwsbrief:
Mocht een gedeelte van de maandtermijnen of de restschuld nog niet (geheel) betaald zijn dan zal, teneinde elke effectenleasecontractant een gelijke behandeling te kunnen garanderen, het nog verschuldigde bedrag eerst voldaan moeten worden danwel zal verrekening plaatsvinden met de bedragen, die terugbetaald zouden worden volgens de Regeling.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

het nog verschuldigde bedrag eerst voldaan moeten worden danwel zal verrekening plaatsvinden met de bedragen, die terugbetaald zouden worden volgens de Regeling.
Is dit dan niet tegenstrijdig ? dat woordje "danwel".

eerst niet, dan wel? :roll: of eerst wel en dan niet.

Of ze weten het gewoon zelf niet.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Elias »

Kortom,

Het zal er dus op uitdraaien, dat dank zij St LV-EL, de CB, VEB en Duisenberg, de ergst gedupeerden (zij krijgen immer naar verhouding meer terug !) weer met een schuld ( Bij dexia ????) worden opgezadeld.

Zeker als er sprake is van naar verhouding hoge bedragen !

Kortom je wordt nog dieper de ellende gestort, c.q. in de Dexia-tang genomen.

Ongelooflijk !

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Piet »

Er zijn m.i. twee verschillende situaties en dat geeft de spraakverwarring.

Situatie 1.
Mijn contract is afgelopen en ik heb nog geen akkoordverklaring voor het schikkingsvoorstel teruggestuurd naar Dexia (huidige situatie dus).
Om in aanmerking voor de schikking te komen zal je eerst aan al je betalingsverplichtingen moeten hebben voldaan.
Dus ook de eindafrekening betaalt moeten hebben.

Situatie2.
Ik ben akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel (de papieren met akkoord zijn teruggestuurd naar Dexia) en mijn contract loopt af.
In dat geval zal Dexia de diverse bedragen verrekenen en betaal je dus je restschuld minus de korting.
Deze situatie bedoelt Leaseverlies.

De terugbetalingen kunnen vanaf oktober verwacht worden volgens een Dexia medewerker.

Alle informatie over het schikkingsvoorstel, oa welke contracten kunnen met een restschuld eindigen en welke niet, kun je terugvinden op www.platformaandelenlease.nl onder Veelgestelde vragen.

Hiert staat ook alles over de coulance regeling m.b.t. depotlease.

Groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

Als Dexia 2 à 3 jaar geleden, toen veel contracten afliepen, dit voorstel had gedaan, toen we ons een ongeluk schrokken van die zgn. restschulden en totaal in de stress raakten, zouden we het allemaal geaccepteerd hebben en zou Dexia nu nog steeds aan het IJ aan het bankieren zijn.

Ze had dat zonder problemen kunnen doen, immers die restschulden blijken (achteraf) alleen maar "virtuele" schulden te zijn.

Zou er nooit sprake zijn geweest van huurkoop, WcK of zorgplicht. Wisten wij veel. Zouden we van geen bedrog geweten hebben.

Maar helaas, de bank dacht te kunnen graaien en zonder enig probleem en zonder enige scrupules, al die restschulden binnen te kunnen harken en een groot deel van de Nederlandse gezinnen in de ellende te storten.

Hoogmoed komt uiteindelijk toch ten val !
Laatst gewijzigd door trudy op 26 jun 2005 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door piano »

- alle termijnen dienen te worden betaald;
- de restschuld wordt aan het einde verrekend, d.w.z. u hoeft niet eerst de totale restschuld te betalen, maar u eventuele korting wordt meteen in mindering gebracht. U betaalt in dat geval dus minder aan Dexia.


Dexia meldt dit bij veelgestelde vragen:

Quote:
Mijn contract loopt zeer binnenkort af of is net afgelopen, moet ik mijn volledige restschuld betalen?
Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking, dit geldt dus ook voor een eventuele restschuld
.

Wat hier staat lijkt mij toch erg duidelijk(wel dexiaans natuurlijk)

dexiaans dat is vooral het woordje eventuele.


Volgens mij staat er gewoon.

Als u aan al uw betalings verplichtingen hebt voldaan.

Dat betekend als uw contract tot 2010 loopt, betaald u tot die datum gewoon de nog openstaande termijnen, Als er dan nog restschuld is wordt op de einddatum dat bedrag verekend nadat u het eerst hebt betaald.

Dan komt het woordje eventueel op de proppen, en vindt dexia weer een reden om dat nu net in uw geval niet te hoeven.
Bijvoorbeeld omdat u niet in staat bent om dan die restschuld op te hoesten.

En zo zullen ze nog wel meer regeltjes vinden waardoor u buiten de regeling valt.


Als u voortijdig gestopt was met betalen, heeft dexia uw zogenaamde aandelen verkocht, en is de restschuld op dat moment vastgesteld.

U dient dan die restschuld eerst te betalen, met de daarover verschuldigde rente tot nu toe.

Dexia heeft dan de centjes binnen, als u dat tenminste kon betalen,
Dan komt weer het woordje eventuele op de proppen en dexia stelt dan

Helaas komt u niet in aanmerking voor de regeling omdat u zich niet aan de contractuele verplichtingen hebt gehouden, door voortijdig met betalen te stoppen, en de aandelen dus verkocht zijn.
Of een andere interpretatie van het woordje eventuele.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Piet »

Naast het algemene schikkingsvoorstel is Dexia ook bezig degene die aan het procederen zijn te benaderen met schikkingen.
Dit gebeurde vorig jaar ook al, dus hier is niets nieuws ondere de zon.
Wel gaat Dexia steeds verder met deze schikkingen.
Al eerder heb ik gemeld dat Dexia bezig is met een tournee langs advocatenkantoren om schikkingen aan te bieden.
Deze schikkingsvoorstellen kun je dus niet op één hoop gooien met het algemene schikkingsvoorstel.

Bovenstaande kun je zien als aanvulling (derde situatie dus) op mijn vorige posting over de twee situaties omtrent de uitleg van het schikkingsvoorstel.

Groeten,
Piet

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Idaho »

Zelf denk ik dat volgend jaar om deze tijd er vrijwel geen processen meer lopen, inderdaad zal Dexia met de mensen die (gaan) procederen, wederom willen schikking en die zal dan beter zijn dan hetgeen nu op tafel ligt.
Dexia wil volgens mij zo snel mogelijk van deze rotzooi af en met de algemene schikking hebben ze een flinke stap gezet, op het moment dat de uitwerking vd algemene schikking klaar is, zullen ze de rest ook proberen over te halen.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

Zou wel eens zo kunnen zijn Idaho.

Dexia wil vast vermijden dat er zaken tot de Hoge Raad komen, want dan kunnen ze wel eens goed onderuit gaan en alles verprutsen wat ze tot nu toe bereikt hebben met die schikking.

Deze strategie zullen ze blijven volgen totdat iedereen geschikt heeft. De laatste volhouders zullen er het beste vanaf komen. Iedereen is te koop ("bijna") :wink: als het om materiële dingen gaat. Ik wel in ieder geval. Als Dexia mij voorstelt: restschuld weg, geen incassokosten, inleg terug met rente, BKR-notering geschrapt.......nou, ben ik toch gek als ik niet toehap?

Denk wel dat veel mensen hun advocaatkosten ook terug willen.

Het is maar een idee van me, misschien zit ik er volkomen naast en gaan ze ons nu heel hard aanpakken, zoals Bruneel zo flink vertelde. Wie kan de kronkels van Bruneel nog volgen?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Mail retour aan [email protected]

Het kan best zijn dat het merendeel accoord gegaan zijn met het voorstel, maar dat zijn dan WEL de mensen met een relatieve lage restschuld.
Dit geldt niet voor ons zodat wij hier niet mee accoord kunnen gaan. Ook eisen wij onze inleg terug.
Wij zijn dan ook niet voor niets een rectszaak begonnen vorig jaar april. Deze rechtszaak is nu uitgesteld tot december 2005 "dankzij" de bemiddelingspoging.
Het ergste vind ik nog dat de Stichting Eegalease heel ver was met het proces en dat dit nu stopgezet wordt.

Ik voel me echt "verkocht" door deze stichting.

Met vriendelijke groet,

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 27 Jun 2005 11:48 door Piet

Naast het algemene schikkingsvoorstel is Dexia ook bezig degene die aan het procederen zijn te benaderen met schikkingen.
Dit gebeurde vorig jaar ook al, dus hier is niets nieuws ondere de zon.
Wel gaat Dexia steeds verder met deze schikkingen.

Wat hebben ze toch te verbergen ????

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door pluutje »

4.000.000.000,= Euro :arrow: :idea: :?:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door trudy »

Wel gaat Dexia steeds verder met deze schikkingen.
Dat zullen ze per geval bekijken. Hoe sterker je zaak is, hoe betere schikking ze aanbieden.

Maar ze vergeten dat die persoon advocaatkosten heeft betaald en deze vergoeden, daar willen niet aan.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door JH »

vergoeding van advocaatkosten is lang niet altijd het geval.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Door de gedupeerden in feite te noodzaken om een advocaat in te schakelen bij een kantongerechtsprocedure, wordt door Dexia eigenlijk misbruik van het procesrecht gemaakt. Was er maar eens een rechter die dat inziet en overgaat tot het toewijzen van reeële kosten voor juridische bijstand!

Scheveninger
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2003 02:30

Re: restschuld eerst betalen of wordt het verrekend?

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Hallo allen,

Inmiddels staat ook deze topic vol met anti Dexia retoriek. Logisch, want er is veel emotie maar toch wil ik graag even terug naar het onderwerp want (sorry) het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Daarom mijn vraag aan Piet:

In mijn situatie is het zo dat ik al mijn maandtermijnen heb betaald maar nog geen cent restschuld heb betaald. Aannemende dat ik voor de Duisenberg-regeling in aanmerking kom: komt Dexia nu straks met een nieuwe eindafrekening waarin nog 1/3e deel van de oorspronkelijke restschuld betaald hoeft te worden of moet ik eerst het hele bedrag van de restschuld gaan storten (of toezeggen dit te gaan doen) om in aanmerking te komen voor de Duisenberg-regeling ?

Mvg
Scheveninger.

Gesloten