- alle termijnen dienen te worden betaald;
- de restschuld wordt aan het einde verrekend, d.w.z. u hoeft niet eerst de totale restschuld te betalen, maar u eventuele korting wordt meteen in mindering gebracht. U betaalt in dat geval dus minder aan Dexia.
Dexia meldt dit bij veelgestelde vragen:
Quote:
Mijn contract loopt zeer binnenkort af of is net afgelopen, moet ik mijn volledige restschuld betalen?
Ja, het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking, dit geldt dus ook voor een eventuele restschuld
.
Wat hier staat lijkt mij toch erg duidelijk(wel dexiaans natuurlijk)
dexiaans dat is vooral het woordje
eventuele.
Volgens mij staat er gewoon.
Als u aan al uw betalings verplichtingen hebt voldaan.
Dat betekend als uw contract tot 2010 loopt, betaald u tot die datum gewoon de nog openstaande termijnen, Als er dan nog restschuld is wordt op de einddatum dat bedrag verekend nadat u het eerst hebt betaald.
Dan komt het woordje
eventueel op de proppen, en vindt dexia weer een reden om dat nu net in uw geval niet te hoeven.
Bijvoorbeeld omdat u niet in staat bent om dan die restschuld op te hoesten.
En zo zullen ze nog wel meer regeltjes vinden waardoor u buiten de regeling valt.
Als u voortijdig gestopt was met betalen, heeft dexia uw zogenaamde aandelen verkocht, en is de restschuld op dat moment vastgesteld.
U dient dan die restschuld eerst te betalen, met de daarover verschuldigde rente tot nu toe.
Dexia heeft dan de centjes binnen, als u dat tenminste kon betalen,
Dan komt weer het woordje
eventuele op de proppen en dexia stelt dan
Helaas komt u niet in aanmerking voor de regeling omdat u zich niet aan de contractuele verplichtingen hebt gehouden, door voortijdig met betalen te stoppen, en de aandelen dus verkocht zijn.
Of een andere interpretatie van het woordje
eventuele.