LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV Analyse en advies

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Oude Rot

Re: CV Analyse en advies

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Kidcat: Ik bedoelde dit emailadres. Niet te snel in paniek raken, ik heb geen bijbedoelingen!!!!![email protected] . Als het anders moet, zeg je het maar! :wink:

kidcat

Ongelezen bericht door kidcat »

Is oké.

Truste :wink:

Kid

Oude Rot

Lucia: Ik kom er morgen op terug, :wink:

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Kidcat, wie zegt dat je je werkervaring, een belangrijk deel van je leven, op één A4-tje moet frommelen is niet wijs. Wat een stereotiepe gedachte! Gewoon op 2 doen hoor, en het belangrijkste op bladzij 1 zetten. :)
Vwb leeftijd zou ik wel vermelden, lijkt me wel een basisingrediënt, hoewel je je bij álles in je CV kunt/moet afvragen wat de functie van het vermelden (of weglaten) is.

Vwb je eigenschappen, met het risico met Emiel Ratelband vergeleken te worden: Slechte eigenschappen bestaan niet, het zijn vaak te ver doorgevoerde goede eigenschappen. Focus op het feit dat je een echte aanpakker bent, die graag behulpzaam is, maar dat dat soms een beetje doorschiet en je erop moet letten niet teveel hooi op je vork te nemen (of zoiets). Daarmee geef je blijk van zelfinzicht en leg je de nadruk op, of breng je de aandacht terug op, de goeie eigenschap!

Nou ga ik slapen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ook hiervoor geldt: dat kun je zelf het beste bepalen, want ik ken je natuurlijk niet goed genoeg voor een goed advies. Doe er iets mee of niet! :wink:
Groetjes, JJ

Jan Jurk

En @ Lucia: mooi werk..! Ben best jaloers. Dat lijkt me nou een baan waarin je je écht vrij van commercie kunt inzetten voor een ander, hoewel het zelfs in de zorg al moeilijk aan het worden is.
Vwb mijn CV; das minder interessant omdat ik (nog!! afkloppen) geen problemen heb gehad bij het vinden van werk. Wat ik wel kwijt wil is dat ik hoop tzt in het onderwijs te kunnen werken.
Groet JJ

Lichtje

Ongelezen bericht door Lichtje »

t wordt heel interessant hier. De ''toon'' is gelukkig ook positief geworden. laten we proberen elkaar (voort) te helpen ipv af te kraken. Jammer dat we een stuk gaan missen mbv email, maar het resultaat is wel zo belangrijk. Vooral JJ heeft met verstand van zaken z'n kennis ingebracht. Pluim! :idea:

Lichtje

Lucia: Het lijkt me dat je een paar heel ellendige jaren achter de rug hebt en nu eindelijk een ''stek'' gevonden hebt waar je tot rust kunt komen en bevrediging in je werk kunt vinden. Ik zou die HTS tijd maar helemaal gaan wegdrukken en ook eerlijk vermelden in je CV als je ooit weer gaat solliciteren, dat je met die studie en werkambitie, niet verder wilde en je bewuste keuzes hebt gemaakt. Wel zou ik tzt in je nieuwe werkkeuze, proberen (rustig aan) om weer ''iets'' op ''niveau'' te gaan bij-leren, Je schooljaren VOOR de HTS tijd moet je wat meer onderstrepen (en de resultaten). Voor nu, even rustig aan en eerst weer ''goed in je vel'' raken. :idea:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

(als mijn baas of reïntegratiedetective horen dat ik hier GRATIS advies zit te geven...!!

Dan kon je weleens op je donder krijgen ja, maar het kan ook zijn dat je een schouderklopje krijgt van je baas.
Ik vind het iniedergeval klasse, wat je doet, maar toch verbaasd het mij ook weer, dat je er tijd voor hebt.

Oude Rot

Wat zou je denken van de tijd die altijd tussen (priori)tijd zit? :wink:

Oude Rot

Lucia: probeer eens mbv de adviezen ''tot nu toe'', een andere opzet van de CV te maken?

BARTOONDER

Ongelezen bericht door BARTOONDER »

Beste mensen,

Het word zo langzamerhand een kermisatractie op mijn bureau.
Als er een vacature is, komen de grootste poppenkasten binnen.
Lange cv's, korte cv's waarbij veel is achtergehouden, en dit tot nalatigheid heeft geleid. allerlei brieven die erg kleurrijk waren, en gelijk in mijn prullebak belanden. Geen zin om een kermisatractie te keuren aan de hand van de toeters en bellen van mensen die eruit willen springen.
Wij willen een simpele cv met waarheden, óók als er een gat in zit.

Lichtje

Goede bijdrage. Nog beter zou zijn als U nou eens haarfijn uitlegt HOE een selectieprocedure bij uw bedrijf loopt. Kijkt u alleen naar de gevraagde diploma's bijvoorbeeld? of... is er meer? :idea:

Jan Jurk

Bartoonder, een goed RIB adviseert juist ook een correct, zakelijk en to-the point CV en brief. Zijn er ervaringen van forumdeelnemers met andere tips vanuit de RIB's?

Jan Jurk

...en @ monument valley die zich afvraagt waar ik de tijd vandaan haal om tips te geven..: Check het tijdstip van de postings. Das veelal eigen tijd dus, tussen mijn werk, mijn deeltijdopleiding, mijn gezin, mijn sociale verplichtingen en mijn eigen tijd door. Maar doe ik graag hoor! :wink: (en met mij zat anderen..!!!)
GrJJ

kidcat

Ongelezen bericht door kidcat »

Zijn er ervaringen van forumdeelnemers met andere tips vanuit de RIB's?
JJ,
Zeker weten!
Heb het al ergens op een ander topic staan geloof ik, maar ik zal de 'tips' van mijn RIB (die ik me op dit moment herinner :wink: )nog even opnoemen:

CV, o.a.
- laat de geboortedatum leeg, om leeftijdsdiscriminatie te voorkomen....(jaja, wát heb je dan blijkbaar te verbergen? Niks , volgens die consulent, maar ik heb daar mijn twijfels over)
- zo weinig mogelijk witregels ertussen, zodat alles op één A4-kantje past. (heb het uitgeprobeerd, ziet er dus echt NIET uit!, en het paste trouwens nog steeds niet op één kantje)

Sollicitatiebrief, o.a.
- er komen misschien wel honderden sollicitaties binnen, dus zorg dat de jouwe opvalt. Gebruik desnoods gekleurd papier of een afwijkend lettertype....
Lijkt dus verdacht veel op de 'kermis' van Bartoonder.

Sollicitatiebrieven schrijven is een crime.... de gesprekken zijn zo mogelijk nog erger....
Dus:
échte en goede tips zijn MEER dan welkom!

Groet,
Kid

BARTOONDER

Ongelezen bericht door BARTOONDER »

CV, o.a.
- laat de geboortedatum leeg, om leeftijdsdiscriminatie te voorkomen....(jaja, wát heb je dan blijkbaar te verbergen? Niks , volgens die consulent, maar ik heb daar mijn twijfels over)
- zo weinig mogelijk witregels ertussen, zodat alles op één A4-kantje past. (heb het uitgeprobeerd, ziet er dus echt NIET uit!, en het paste trouwens nog steeds niet op één kantje)

Sollicitatiebrief, o.a.
- er komen misschien wel honderden sollicitaties binnen, dus zorg dat de jouwe opvalt. Gebruik desnoods gekleurd papier of een afwijkend lettertype....
Lijkt dus verdacht veel op de 'kermis' van Bartoonder.

Sollicitatiebrieven schrijven is een crime.... de gesprekken zijn zo mogelijk nog erger....
Dus:

Mensen, laat u niet door deze persoon van de wijs brengen.
Het moet iets van uzelf zijn, en niet omdat een andere zegt, (gebruik een gele, groene, paarse enveloppe, of een andere kleur papier).
Dit doet al 85% van de werkelozen.
Met hulp van de opdringerige RIB's,die constant aan de lippen liggen te loeren, waarbij er mensen op gesprek komen die helemaal totaal gedesillusioneerd en uitgebuit en getrijterd door het rib hun gesprek komen afwerken.

Oude Rot

Bartoonder/Pepperoni: U hebt een nare ervaring gehad he? Is het niet beter om DAAR wat meer over te vertellen dan deze wijze van noncommunicatie? :wink:

PEPPERONI

Ongelezen bericht door PEPPERONI »

U word geacht om niet af te dwalen van de materie.
Niet speculeren.
Niet valse beschuldigingen uiten.

Ik vind het conform mijn redenaties niet correct om dit te zeggen, maar
volgens mij bent ú een probleemgeval:

Uitgekotst door het rib beleid, waarschijnlijk omdat ú het beter weet
dan de rib medewerker.
Daar kunnen wij, als normaal denkende en redenerende ingezetene weinig aan doen.
Dus met andere woorden, de goude gids bied voor u een oplossing.
Trefwoord: psychiater :wink:

Oude Rot

Ik vind het conform mijn redenaties niet correct om dit te zeggen, maar
volgens mij bent ú een probleemgeval:
Raak! Ik geef je voor 1 keer gelijk. :wink:

Jan Jurk

Om weer even terug te keren naar de inhoud van dit topic :wink: .... Kidcat, ik kan me niet vinden in deze tips. Zoals bij het CV heb ik er ook een aantal voor wat betreft brieven, maar dat wordt te uitgebreid om in te typen allemaal vrees ik. Heb je een of enkele gerichte vragen?
Groet, JJ

Gesloten