LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?
Re: sociale dienst huisbezoeken wat mag niet?
Ga toch werken en verdien je EIGEN geld. Er zijn duizenden misbruikers die zgn niet kunnen werken. Ze kunnen wel maar willen niet... Anderen doen alweer niet hun best om een baan te vinden of vinden het "niet passend".
Dit zijn centen die je krijgt van normale werkende burgers. Wordt geind door belastingdienst. Heleboel mensen zijn het beu om hieraan deel te nemen.
SoZaWe moet meer mensen in de gaten houden!
Dit zijn centen die je krijgt van normale werkende burgers. Wordt geind door belastingdienst. Heleboel mensen zijn het beu om hieraan deel te nemen.
SoZaWe moet meer mensen in de gaten houden!
Ik ga zelf wel eens mee met de interventieteams,en in de bovenstaande beweringen herken ik niets.Er word altijd netjes gevraagd,en men probeert zo beleefd mogelijk met de mensen om te gaan.Het is tenslotte het huis van iemand anders waar je je in bevindt.En ja,op het moment dat het huisbezoek niet door een klantmanager wordt gedaan,maar door een rechercheur,is de benadering misschien wat strenger ,maar dat komt omdat er dan een serieuze verdenking van fraude is.Maar kasten open rukken,o.i.d. ? Nee,heb ik nog nooit meegemaakt.
Aan de ene kant wil de maatschappij dat er een einde wordt gemaakt aan fraude,want het kost geld,maar als er dan inderdaad iets gedaan wordt is het ook weer niet goed.
Aan de ene kant wil de maatschappij dat er een einde wordt gemaakt aan fraude,want het kost geld,maar als er dan inderdaad iets gedaan wordt is het ook weer niet goed.
is het niet mogelijk dat als jij er bij bent ze zich anders gedragen dan als jij er niet bij bent? En hoe weten we dat jij de waarheid spreekt?
Ja,natuurlijk,want ik heb een dusdanig hoge positie binnen de dienst dat ze bang voor mij moeten zijn
Prima,dan geloof je me niet.
Prima,dan geloof je me niet.
bang? Gewoon verstandig en erg slim om tijdens een begeleid bezoek je netter voor te doen; dan kun jij, naar waarheid, in een rapport schrijven dat het er netjes aan toegaat en dat de klagers het bij het verkeerde eind hebben.
Dat denk ik niet.De samenstelling van een interventieteam verandert voortdurend,je ziet zelden 2 x dezelfde mensen meelopen.En de mensen kennen elkaar vaak ook niet.
Maar goed,op deze manier kun je overal wel wat achter zoeken.
Maar goed,op deze manier kun je overal wel wat achter zoeken.
ik heb 4 keer dezelfde 2 mensen op de stoep gehad!!
en kasten openrukken doen ze niet maar ze maken je wel heel duidelijk dat wanneer ze ze niet mogen openmaken je uitkering per direct word stopgezet.
ik wil nog wel even duidelijk maken dat niet iedereen een steuntrekker is. ik kan op dit moment niet werken ik ben een alleenstaande moeder waar moet ik mijn zoon laten als ik werk? kinderopvang waar moet ik dat van betalen?
nu heb ik met hulp van soc. dienst weer een normale toekomst. ik zal ook blij zijn dat ik ervan af was. nog even en dan ga ik ook weer aan het werk. soc. dienst helpt ook met kinderopvang!!
dus ik ben wel blij dat ze er zijn. je kunt niet zeggen laat iedereen toch aan het werk gaan en zijn eigen geld verdienen. omdat het leven soms anders kan lopen dan dat je van plan bent.
en kasten openrukken doen ze niet maar ze maken je wel heel duidelijk dat wanneer ze ze niet mogen openmaken je uitkering per direct word stopgezet.
ik wil nog wel even duidelijk maken dat niet iedereen een steuntrekker is. ik kan op dit moment niet werken ik ben een alleenstaande moeder waar moet ik mijn zoon laten als ik werk? kinderopvang waar moet ik dat van betalen?
nu heb ik met hulp van soc. dienst weer een normale toekomst. ik zal ook blij zijn dat ik ervan af was. nog even en dan ga ik ook weer aan het werk. soc. dienst helpt ook met kinderopvang!!
dus ik ben wel blij dat ze er zijn. je kunt niet zeggen laat iedereen toch aan het werk gaan en zijn eigen geld verdienen. omdat het leven soms anders kan lopen dan dat je van plan bent.
ook ik was een van de gelukkige in rotterdam die een huisbezoek kreeg van de sozawe ( onder dwang )
ze stonden aan mijn deur terwijl ik niet thuis was.
dus vroegen ze maar even aan mijn buurman of ik aan het werk was ?
daarop kreeg ik een uitnodeging tot het verschijnen op het sozawe kantoor .
gelijk nadat we een gesprek hadden liepen ze mee naar mijn huis ( onder dwang van stop zetten van de uitkering .
eenmal thuis aan gekomen moest ik al mijn kasten open doen , ik zei dat doe ik niet.
antwoord sozawe medewerker , je doet die kasten open of we zetten je uitkering stil.
en de toon werd gezet , ik had meer de indruk dat ze wilde dat je weigerd zodat ze daadwerkelijk je uitkering stil konden zetten.
ze bleven mij ook maar uithoren over mijn 5 jaar oude pc die in de hoek stond ( mag je geen pc hebben dan )
ik zei toen ik heb pas sinds kort een uitkering ik heb altijd gewerkt dus wat zeuren jullie )
ze vielen ook over lege dvdtje die naast de pc stonden .
ze bleven door zeuren over of je wel of niet mag downloaden ( films /games ) en of ik niet aan het verkopen was.
nee sukkel als ik loop te verkopen had ik geen sozawe nodig gehad he .
ze proberen je totaal klem te zetten en hopen dat je een verkeerd antwoord geeft zodat ze je uitkering stil kunnen zetten .
zouden ze een bonus krijgen voor idere stop gezete uitkering want ze waren wel heel erg fanatiek in het proberen mij klem te zetten.
in de 2de wereld oorlog hadden we ook van dit soort mannetjes alleen werden die na de oorlog tegen de muur gezet.
hoe noemde wij die ook alweer oohhjaaa NSB,ERS.
zo ik ben het kwijt , en nu gaan we alleen nog binnenkort naar de rechter voor dit geintje want ik laat dit lekker toetsen zodat andere mensen na mij die een uitkering krijgen dit nooit hoeven mee te maken .
ik kreeg ook een uitnodiging voor de hoor en wederhoor procedure van de sozawe.
alleen toen ik op tijd daar verscheen was er niemand die zich aan die afspraak wensde te houden.
dit is dus de norm die sozawe handhaaft , als je probeerd je recht te halen dan wordt je mond dood gemaakt of vernederd.
sozawe zak wat mij betreft in de Str*nt
ze stonden aan mijn deur terwijl ik niet thuis was.
dus vroegen ze maar even aan mijn buurman of ik aan het werk was ?
daarop kreeg ik een uitnodeging tot het verschijnen op het sozawe kantoor .
gelijk nadat we een gesprek hadden liepen ze mee naar mijn huis ( onder dwang van stop zetten van de uitkering .
eenmal thuis aan gekomen moest ik al mijn kasten open doen , ik zei dat doe ik niet.
antwoord sozawe medewerker , je doet die kasten open of we zetten je uitkering stil.
en de toon werd gezet , ik had meer de indruk dat ze wilde dat je weigerd zodat ze daadwerkelijk je uitkering stil konden zetten.
ze bleven mij ook maar uithoren over mijn 5 jaar oude pc die in de hoek stond ( mag je geen pc hebben dan )
ik zei toen ik heb pas sinds kort een uitkering ik heb altijd gewerkt dus wat zeuren jullie )
ze vielen ook over lege dvdtje die naast de pc stonden .
ze bleven door zeuren over of je wel of niet mag downloaden ( films /games ) en of ik niet aan het verkopen was.
nee sukkel als ik loop te verkopen had ik geen sozawe nodig gehad he .
ze proberen je totaal klem te zetten en hopen dat je een verkeerd antwoord geeft zodat ze je uitkering stil kunnen zetten .
zouden ze een bonus krijgen voor idere stop gezete uitkering want ze waren wel heel erg fanatiek in het proberen mij klem te zetten.
in de 2de wereld oorlog hadden we ook van dit soort mannetjes alleen werden die na de oorlog tegen de muur gezet.
hoe noemde wij die ook alweer oohhjaaa NSB,ERS.
zo ik ben het kwijt , en nu gaan we alleen nog binnenkort naar de rechter voor dit geintje want ik laat dit lekker toetsen zodat andere mensen na mij die een uitkering krijgen dit nooit hoeven mee te maken .
ik kreeg ook een uitnodiging voor de hoor en wederhoor procedure van de sozawe.
alleen toen ik op tijd daar verscheen was er niemand die zich aan die afspraak wensde te houden.
dit is dus de norm die sozawe handhaaft , als je probeerd je recht te halen dan wordt je mond dood gemaakt of vernederd.
sozawe zak wat mij betreft in de Str*nt
-
Inderdaad heel onbehoorlijk wat u meegemaakt heeft, ik vind dit echt niet kunnen.
Sinds dit jaar is het zo dat de gemeenten de kosten van uitkeringen niet meer kunnen declareren bij het Rijk, ze moeten die zelf betalen. Ze krijgen wel een 'zak met geld' van de rijksoverheid en daar moeten ze het mee doen, of ze nu tekort hebben of over houden, het is hun pakkie aan. Daarom dat ze er voordeel bij hebben om aan zo min mogelijk mensen een uitkering te verstrekken.
En nog afgezien van de onbeschoftheid van de medewerkers, het is de vraag of ze dit mogen zeggen. Je mag een uitkering beslist niet beëindigen puur en alleen om het feit dat iemand een kastje niet open wil doen. Bij een proces voor de rechter zou u zeker gelijk krijgen.
Sinds dit jaar is het zo dat de gemeenten de kosten van uitkeringen niet meer kunnen declareren bij het Rijk, ze moeten die zelf betalen. Ze krijgen wel een 'zak met geld' van de rijksoverheid en daar moeten ze het mee doen, of ze nu tekort hebben of over houden, het is hun pakkie aan. Daarom dat ze er voordeel bij hebben om aan zo min mogelijk mensen een uitkering te verstrekken.
En nog afgezien van de onbeschoftheid van de medewerkers, het is de vraag of ze dit mogen zeggen. Je mag een uitkering beslist niet beëindigen puur en alleen om het feit dat iemand een kastje niet open wil doen. Bij een proces voor de rechter zou u zeker gelijk krijgen.
sterker nog de ombudsman heeft al zijn oordeel geveld over deze kaprioolen.
ik ga naar de rechter en ga eisen dat ze dat huisbezoek rapport uit mijn dossier gaan verwijderen en dat ze hem moet vernietigen.
want het is illigaal verkregen informatie.
( sozawe wil 4 x per jaar bij de mensen thuis een bezoek gaan afnemen )
over mijn lijk.
ik ga naar de rechter en ga eisen dat ze dat huisbezoek rapport uit mijn dossier gaan verwijderen en dat ze hem moet vernietigen.
want het is illigaal verkregen informatie.
( sozawe wil 4 x per jaar bij de mensen thuis een bezoek gaan afnemen )
over mijn lijk.
inmidels heb ik begrepen dat er binnen de sozawe een strijd is ontstaan tussen voorstanders van deze taktiek en tegenstanders .
binnenkort zullen er een paar kortgedingen worden gehouden over deze ellende die wordt veroorzaakt door sozawe.
en het gaat ook naar het europeese hof voor toetsing.
dus wordt vervolgt zullen we maar zeggen !!!
binnenkort zullen er een paar kortgedingen worden gehouden over deze ellende die wordt veroorzaakt door sozawe.
en het gaat ook naar het europeese hof voor toetsing.
dus wordt vervolgt zullen we maar zeggen !!!
Ik ben zelf ook (helaas nog) een uitkeringstrekker en ben via de soos bij een reintegratiebedrijf gekomen waar ze me goed helpen.Maar het probleem is dat de soos zelf problemen veroorzaakt . met name het verliezen van vele papieren die door de soos zelf opgevraagd waren maar terplekke zijn verdwenen,telefoontjes die niet doorkomen omdat de contact persoon ziek is maar later zelf het gebouw zie uitlopen(woon er in de buurt).Regels die ze mensen opleggen en zelf geeneens weten hoe ze die regels moeten gebruiken.maar het belangrijkste is nog dit:Als er een controlleur aan de deur komt eerst Beide legitimatie vragen:zowel van de soos als van de staat(paspoort of identiteitskaart) als dat niet wordt of kan worde vertoont aanhouden en de politie bellen als zijnde indringers of het zich voordoen als inspecteur,en het mooiste is nog altijd om die persoon te vragen naar de jaaropgaaf van zijn gemeentelijke sociale dienst(dus niet die van hem zelf hé) dan gaan ze meestal zelf al piepen en zijn ze een stuk vriendelijker.groetjes alias2
als ik papieren moet inleveren doe ik dat aan de balie en vraag een ontvangst bevestiging.
die zijn ze verplicht om te geven..
raken ze dan weer papieren kwijt dan is het hun probleem en niet de jouwe....
ga maar lekker zoeken....
die zijn ze verplicht om te geven..
raken ze dan weer papieren kwijt dan is het hun probleem en niet de jouwe....
ga maar lekker zoeken....
trouwens vertrouw dat reintegratiebedrijf niet en vertel niet te veel want ze zijn contract gebonden om alles wat jij daar zegt , doet , of weigerd door te geven aan sozawe.
dus pas op !!!!
dus pas op !!!!
-
beste trimoxa,
je bent wel erg gefrustreerd.
In ieder geval vind ik je vergelijking met WO2 en een uitspraak als "tegen de muur zetten " totaal niet kunnen.
De zaken die je beschrijft zijn weliswaar onaangenaam maar ook niet meer dan dat.
Tenslotte geldt dat als er niet zoveel fraudeurs zouden zijn, dan behoefde er ook niet zoveel gecontroleerd te worden
je bent wel erg gefrustreerd.
In ieder geval vind ik je vergelijking met WO2 en een uitspraak als "tegen de muur zetten " totaal niet kunnen.
De zaken die je beschrijft zijn weliswaar onaangenaam maar ook niet meer dan dat.
Tenslotte geldt dat als er niet zoveel fraudeurs zouden zijn, dan behoefde er ook niet zoveel gecontroleerd te worden
idd ik ben gefrustereerd .
en met goede reden.
wacht maar tot ze bij jouw aan de deur staan of heb je een vaste baan wees dan maar blij.
maar mocht je ooit werkeloos worden en je hebt ze ook aan de deur gehad dan praten we verder.
en tot die tijd als je er geen ervaring mee hebt zou niet afgeven op mensen die het wel hebben meegemaakt.
vr groet frusti
en met goede reden.
wacht maar tot ze bij jouw aan de deur staan of heb je een vaste baan wees dan maar blij.
maar mocht je ooit werkeloos worden en je hebt ze ook aan de deur gehad dan praten we verder.
en tot die tijd als je er geen ervaring mee hebt zou niet afgeven op mensen die het wel hebben meegemaakt.
vr groet frusti
In bepaalde situaties heeft de Sociale Dienst bevoegdheid om je huis te bekijken!,
Uiteraard moeten ze daar wel een geldig argument voor hebben!, en soms wordt hier wel eens wat té snel naar gegrepen!,
In bijv. slechte buurten met veel randjongeren en allochtonen wordt al vrij snel naar deze controle gegrepen!,
Wanneer je in de uitkering zit, is dit geen vetpot, dat weet iedereen!,
Wanneer je echter illegaal "bijverdient" met bijv. een zolder inrichten tot een wietplantage, zijn de inkomsten dermate hoog, dat je eigenlijk niet meer hoeft te werken!, en maar op je "luie kont" voor de tv kan blijven zitten!, want de uitkering geeft een paar centen om van te leven, en de plantage boven, kan net even de "room op de koffie" zijn!,
Nu telt dit natuurlijk niet voor iedereen die in de bijstand zit!, en is een huisbezoek natuurlijk erg confronterend!, het is natuurlijk knap vervelend dat je zonder dat je er zelf wat aan kan doen je privé leven moet prijsgeven!,
erg irritant en erg denegrerend wanneer er zo met je om gegaan wordt!, want de Sociale Zaken zoek je zeker niet voor de lol op!, want leuk is anders!, werk hebben geeft zeker weten meer geld én voldoening op!, dan de hand op houden en de hele dag achter de computer of tv kijken!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Uiteraard moeten ze daar wel een geldig argument voor hebben!, en soms wordt hier wel eens wat té snel naar gegrepen!,
In bijv. slechte buurten met veel randjongeren en allochtonen wordt al vrij snel naar deze controle gegrepen!,
Wanneer je in de uitkering zit, is dit geen vetpot, dat weet iedereen!,
Wanneer je echter illegaal "bijverdient" met bijv. een zolder inrichten tot een wietplantage, zijn de inkomsten dermate hoog, dat je eigenlijk niet meer hoeft te werken!, en maar op je "luie kont" voor de tv kan blijven zitten!, want de uitkering geeft een paar centen om van te leven, en de plantage boven, kan net even de "room op de koffie" zijn!,
Nu telt dit natuurlijk niet voor iedereen die in de bijstand zit!, en is een huisbezoek natuurlijk erg confronterend!, het is natuurlijk knap vervelend dat je zonder dat je er zelf wat aan kan doen je privé leven moet prijsgeven!,
erg irritant en erg denegrerend wanneer er zo met je om gegaan wordt!, want de Sociale Zaken zoek je zeker niet voor de lol op!, want leuk is anders!, werk hebben geeft zeker weten meer geld én voldoening op!, dan de hand op houden en de hele dag achter de computer of tv kijken!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
trimoxa
Ik vind de vergelijking van jou met de nsbérs een hele goede vergelijking omdat het inderdaad allemaal een stelletje ratten zijn bij de soos.Ze hebben mij en mijn vrouw een hele tijd geschaduwd omdat ze dachten dat ik bijverdiensten had.Ikheb nog nooit iets bijverdiend omdat ik dat helemaal niet kan vanwege lichamelijke klachten.
Maar toch hebben ze mij en mijn vrouw s''morgens om 6uur uit ons bed gebeld en meegenomen naar het politiebureau apart van elkaar natuurlijk.Ze hebben ons daar 4dagen vast gehouden en ondervraagd .Bij het eerste verhoor bij mij was het eerste antwoord wat ik gaf waarschijnlijk niet wat ze graag wilde horen en hebben mij direct voor leugenaar uitgemaakt ,terwijl ik gewoon eerlijk antwoord gaf .Vanaf dat moment heb ik ook geen verklaring meer afgegeven.Ze hebben het nog wel een paar keer geprobeerd maar helaas voor hun geen antwoord meer van mij.Dan komt natuurlijk mijn vrouw aan de beurt ,die hebben ze allerlei antwoosden uit haar mond getrokken die helemaal niet waar waren,maar dat is precies waar ze op uit zijn ,zeker als ze op de eerste dag dat we zijn opgehaald al wisten dat ze een fout hadden begaan.En gewoon door blijven gaan met de verhoren en ons gewoon4 dagen in een politiecel laten zitten!!!!! Dat is wat er hier in Nederland gebeurd en wat buitenstaanders niet weten of willen weten,dus heb jij gewoon gelijk als je zegt dat het een stelletje nsbérs zijn en niet te vergeten de gene die ons en andere mensen verraden hebben die moesten ze wat mij betreft ook tegen die muur zetten!!!!!
Ik vind de vergelijking van jou met de nsbérs een hele goede vergelijking omdat het inderdaad allemaal een stelletje ratten zijn bij de soos.Ze hebben mij en mijn vrouw een hele tijd geschaduwd omdat ze dachten dat ik bijverdiensten had.Ikheb nog nooit iets bijverdiend omdat ik dat helemaal niet kan vanwege lichamelijke klachten.
Maar toch hebben ze mij en mijn vrouw s''morgens om 6uur uit ons bed gebeld en meegenomen naar het politiebureau apart van elkaar natuurlijk.Ze hebben ons daar 4dagen vast gehouden en ondervraagd .Bij het eerste verhoor bij mij was het eerste antwoord wat ik gaf waarschijnlijk niet wat ze graag wilde horen en hebben mij direct voor leugenaar uitgemaakt ,terwijl ik gewoon eerlijk antwoord gaf .Vanaf dat moment heb ik ook geen verklaring meer afgegeven.Ze hebben het nog wel een paar keer geprobeerd maar helaas voor hun geen antwoord meer van mij.Dan komt natuurlijk mijn vrouw aan de beurt ,die hebben ze allerlei antwoosden uit haar mond getrokken die helemaal niet waar waren,maar dat is precies waar ze op uit zijn ,zeker als ze op de eerste dag dat we zijn opgehaald al wisten dat ze een fout hadden begaan.En gewoon door blijven gaan met de verhoren en ons gewoon4 dagen in een politiecel laten zitten!!!!! Dat is wat er hier in Nederland gebeurd en wat buitenstaanders niet weten of willen weten,dus heb jij gewoon gelijk als je zegt dat het een stelletje nsbérs zijn en niet te vergeten de gene die ons en andere mensen verraden hebben die moesten ze wat mij betreft ook tegen die muur zetten!!!!!
-
Goh.... hebben ze je dan ook nog gemarteld? Ik heb namelijk ook een dergelijke situatie gehad, en toen hebben ze mij 6 dagen vastgehouden. Ik werd door drie agenten mishandeld, ze schopten me in mijn nieren en sloegen me in mijn gezicht. Ik werd in een felverlichte cel met sirene opgesloten zodat ik niet kon slapen. Ze stapten met laarzen op mijn vingers en duwden bamboesplinters onder mijn nagels. Ze martelden me met elektriciteit. En daarna dreigden ze mijn moeder te vermoorden als ik nu niet zou toegeven. Tja, en met mijn bekentenis in hun hand hebben ze me 25 euro op mijn bijstand gekort...
Wat ik uit jouw woorden opmaak geeft mij het sterke vermoeden dat jij of nog nooit echt met deze ratten te maken hebt gehad of dat je volgens mij ook een van die ratten bent en als je denkt dat dit een geintje was van mij .Dan moest je eens weten wat het met een vrouw doet om onterecht vast gezet te worden.Maar voor alle duidelijkheid mijn verhaal was niet helemaal kompleet en ik wens ook niet daar nog verder op door te gaan .