| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Emiel Ratelband gedupeerd?
Re: Emiel Ratelband gedupeerd?
Ze zijn bang om te praten. Fortuyn liep tegen een kogel op toen hij zijn mond wou opendoen. Duisenberg werd dood in een zwembad gevonden kort nadat hij erachter kwam hoe de zaak in mekaar stak.
Nou,
Duisenberg wist echt TEVOREN WEL hoe de vork in de steel zat, maar moest zijn politieke en bankvrienden + eigen toezicht- en beleidsfouten "afdekken".
Martinvdm:
Volgens mij haalt de WCAMaanvrage het niet. Of de rechter stuurt de aanvragers met huiswerk terug om eea ten gunste van en voor een bredere veld van gedupeerden nog eens over te doen c.q. aan te passen. Anders zal hij met de redelijkheid, billikheid en gepleegde strafbare feiten niet uit de voeten kunnen.
Duisenberg wist echt TEVOREN WEL hoe de vork in de steel zat, maar moest zijn politieke en bankvrienden + eigen toezicht- en beleidsfouten "afdekken".
Martinvdm:
Volgens mij haalt de WCAMaanvrage het niet. Of de rechter stuurt de aanvragers met huiswerk terug om eea ten gunste van en voor een bredere veld van gedupeerden nog eens over te doen c.q. aan te passen. Anders zal hij met de redelijkheid, billikheid en gepleegde strafbare feiten niet uit de voeten kunnen.
Uit pure nieuwsgierigheid ben ik vanavond even naar Middelburg gegaan om te kijken hoeveel belangstelling er was voor een voorlichtingsavond van Pal en Leaseproces. Tot mijn verbazing waren er honderden gedupeerden. De zaal puilde uit, geen stoelen genoeg, en mensen tot in gang. Ik werd er echt een beetje triest van dat er zoveel mensen, jong en oud gedupeerd zijn. Er was herkenning onder diverse personen die kennissen, vrienden of buren zagen. De opmerkingen waren niet van de lucht zoals: goh jij ook slachtoffer?????? Ik ben maar even geweest want voor mij was het niet relevant om voorlichting te krijgen. Het enige wat ik voelde was, ik ben niet alleen er zijn er vele die slachtoffer van Dexia of wat voor bank dan ook zijn. Het was ook meer de schrik die ik ervaarde dat er nog zoveel onwetende mensen zijn die niet weten wat ze moeten doen. Ik hoop dat iedereen die daar was profijt kan trekken van de mogelijkheden die er zijn om te procederen of om de Duisenbergregeling te aanvaarden. Prima zulke bijeenkomsten, een ieder kan hier over denken wat hij/zij wil, mijn indruk was positief, objectief en reëel.
Toch opmerkelijk dat zelf die zuunige Zeeuwen massaal aan het gokken geslagen waren met de aandelen lease. Het zal wel merendeels import zijn, echte Zeeuwen gaan zelfs niet naar de bank en sparen in een ouwe sok, ons bin zunnig en geen cent teveel hoor!
Laatst gewijzigd door FW op 09 feb 2006 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ad snoeren
Als je dan persoonlijk ervaart hoeveel mensen door die oplichters zijn opgelicht, en je dan tegelijk realiseert, hoe weinig hulp er komt van de overheid.
En als je dan ziet hoeveel handvaten en mogelijkheden onze rechtstaat genereerd en heeft om die oplichters de helpende hand te bieden, waarmee ze gedupeerden keer op keer mogen frustreren.
Terwijl men donders goed op de hoogte is van wat er speelt.
Als ik dan vanavond die gladjanus wel link weer zie bij Nova die het beleid ten opzichte van de hoop bankiers weer goed zit te praten, waar ook zware slachtoffers zijn gevallen, die gewoon aan de kant zijn geveegd.
Hij heeft het dan zijdelings nog even over niet met name genoemde akefietjes bij ander banken afgelopen jaren.
Dan weet je toch langzamerhand dat het goed fout zit in dit land.
Dan voel je weer die machteloosheid, dat je er nauwelijks iets aan kunt veranderen.
Zelf crimineel gaan denken is misschien een oplossing.
Of toch maar naar dat verre arme land, waar jij als God in Frankrijk kunt leven.
Van de centjes die je na de plundering door de hollandse witteboorden nog kon behouden.
Je moet dan wel vrede hebben met het gegeven dat jij zo alleen kunt leven vanwege de armoe van anderen.
Maja als je je leven lang niets anders hebt meegemaakt.
DAN WEET JE TOCH NIET BETER
En als je dan ziet hoeveel handvaten en mogelijkheden onze rechtstaat genereerd en heeft om die oplichters de helpende hand te bieden, waarmee ze gedupeerden keer op keer mogen frustreren.
Terwijl men donders goed op de hoogte is van wat er speelt.
Als ik dan vanavond die gladjanus wel link weer zie bij Nova die het beleid ten opzichte van de hoop bankiers weer goed zit te praten, waar ook zware slachtoffers zijn gevallen, die gewoon aan de kant zijn geveegd.
Hij heeft het dan zijdelings nog even over niet met name genoemde akefietjes bij ander banken afgelopen jaren.
Dan weet je toch langzamerhand dat het goed fout zit in dit land.
Dan voel je weer die machteloosheid, dat je er nauwelijks iets aan kunt veranderen.
Zelf crimineel gaan denken is misschien een oplossing.
Of toch maar naar dat verre arme land, waar jij als God in Frankrijk kunt leven.
Van de centjes die je na de plundering door de hollandse witteboorden nog kon behouden.
Je moet dan wel vrede hebben met het gegeven dat jij zo alleen kunt leven vanwege de armoe van anderen.
Maja als je je leven lang niets anders hebt meegemaakt.
DAN WEET JE TOCH NIET BETER
Snoeren, die miljonairs die geld bij van Hoop verloren hebben dat heeft niets met armoe te maken! Ik moet er zelfs een beetje om lachen.
-
ad snoeren
Jij hoeft ook nooit ergens over na te denken joris 3 pinter, dus als jij lacht zal niemand daarvan schrikken.
Als ik lach wordt er in China een kindje geboren, als jij lacht sterft er in India iemand met vreselijke pijn. Dat is het verschil Snoeren!
Geplaatst op 08 Feb 2006 23:59 door FW
--------------------------------------------------------------------------------
Toch opmerkelijk dat zelf die zuunige Zeeuwen massaal aan het gokken geslagen waren met de aandelen lease. Het zal wel merendeels import zijn, echte Zeeuwen gaan zelfs niet naar de bank en sparen in een ouwe sok, ons bin zunnig en geen cent teveel hoor!
Weinig import gezien FW, makkelijk hé om vanaf de zijlijn een oordeel te vellen over mensen die met een andere insteek dan gokken leasecontracten zijn aangegaan. Het is ook makkelijk om iemand die onder de indruk is van hetgeen hij/zij gezien en gehoord heeft te beledigen over de zuinigheid van ons zeeuwen. Zelf ben ik geen Zeeuw maar na 31 jaar inwoner te zijn van Zeeland voel ik me wel een Zeeuw. En zuinig ben ik geenszins, ik geef als het nodig is mijn hemd van mijn lijf.
-
ad snoeren
Anne doe geen moeite, deze hobokense joris 3 pinten drinkende bosbevruchting. is slechts een voorbijgaand ding waarnaar elke ademstoot cq vingerbeweging verspilde energie is.ik geef als het nodig is mijn hemd van mijn lijf.
Oké Demis Roussos, ik hou me in. 
-
ad snoeren
Nu val ik alsnog door de mand.
Straks staat het me op te wachten bij de ahoi.
Hahahahaha dit snapt toch niemand, en je valt niet door de mand je moet in je mandje kruipen 
Hallo Ad,
Ik ben net terug van de voorlichtingsavond in Amsterdam, hierdoor kon ik niet eerder reageren.
Ook in Amsterdam was de zaal vol en mochten er zelfs geen mensen meer bij van de beveiliging.
Over je eerdere vraag over het definitief vonnis en het hoger beroep, daar heeft Feaks het goede antwoord op gegeven.
De 6 bijeenkomsten in de afgelopen dagen en de grote opkomst gaven de stemming en vastberadenheid goed weer van vele gedupeerden.
Dexia en Knuppe kunnen hun borst nat maken, de vaak door Bruneel gebruikte kreet : We gaan tot het gaatje, is nu de lijfspreuk geworden van de aandelenlease gedupeerden.
Die vuist van ons wordt steeds groter en sterker en zal met de kracht van een moker Dexia vellen.
Groeten,
Piet
Ik ben net terug van de voorlichtingsavond in Amsterdam, hierdoor kon ik niet eerder reageren.
Ook in Amsterdam was de zaal vol en mochten er zelfs geen mensen meer bij van de beveiliging.
Over je eerdere vraag over het definitief vonnis en het hoger beroep, daar heeft Feaks het goede antwoord op gegeven.
De 6 bijeenkomsten in de afgelopen dagen en de grote opkomst gaven de stemming en vastberadenheid goed weer van vele gedupeerden.
Dexia en Knuppe kunnen hun borst nat maken, de vaak door Bruneel gebruikte kreet : We gaan tot het gaatje, is nu de lijfspreuk geworden van de aandelenlease gedupeerden.
Die vuist van ons wordt steeds groter en sterker en zal met de kracht van een moker Dexia vellen.
Groeten,
Piet
-
Martinvdm
Ik ben zelf ook een Zeeuw en voel me geraakt door bovenstaand stukje.Toch opmerkelijk dat zelf die zuunige Zeeuwen massaal aan het gokken geslagen waren met de aandelen lease. Het zal wel merendeels import zijn, echte Zeeuwen gaan zelfs niet naar de bank en sparen in een ouwe sok, ons bin zunnig en geen cent teveel hoor!
We zijn niet aan het 'gokken' geweest en sparen in een ouwe sok doen we ook niet meer. Zuinig zijn we wel maar dat is niet typisch Zeeuws. De rest van Nederland moet ook op de kleintjes letten omdat we b.v. zo een goed kabinet hebben. Alleen staan de Zeeuwen ervoor bekend maar dat is achterhaald.
Groet,
Martin
Ja, het doet goed om te weten dat je niet alleen bentin deze deze ellende , gedeelde smart is halve smart.
omdat we altijd zuinig zijn/waren kennen we de gemene trucjes niet die men gewend is om in de wereld van het grote geld te gebruiken
We waren goedgelovig, en dachten dat een ander ook eerlijk was. nee dus.
En waarom we niet gehoord worden?
Als we winnen( en dat doen we door de bundeling van krachten en het recht dat we hebben) Heeft de macht van het grote geld nog steeds niets aan ons, immers mijn tientjes zetten voor hen geen zoden aan de dijk. Waarom zouden ze dan voor mij zich warm lopen?
Voor wat hoort wat, gaat immers voor ons naar de top toe niet op. ook als we winnen spelen we geen rol in de grote bankwereld. We zijn inderdaad een luis in de pels die je hindert , maar niet iets waar ze van wakker liggen.
Zelf hoorde ik gisteren dat het failissement van de bank van van de Hoop, voor de grote bankwereld niet een reden was om in te grijpen, immers er waren maar een paar grote spaarders, en daar maak je, je toch niet vuil voor.
Als de ABN of wat dan ook op de bek gaat . ja dan komt men in stilte in actie om het onder de mat te houden. Maar voor ons kleinen en een buitenlandse Dexia ach , laat die mensen maar sudderen , gaat vanzelf wel over , daar liggen de grote heren niet wakker van. en onze overheid dus schijnbaar ook niet.
Wij vechten tegen een hele grote beer, en die verslaan we niet door kracht maar door slimheid.
Janny
en dat is nou juist hetgeen waardoor we genekt zijn.Zuinig zijn we wel maar dat is niet typisch Zeeuws. De rest van Nederland moet ook op de kleintjes letten
omdat we altijd zuinig zijn/waren kennen we de gemene trucjes niet die men gewend is om in de wereld van het grote geld te gebruiken
We waren goedgelovig, en dachten dat een ander ook eerlijk was. nee dus.
En waarom we niet gehoord worden?
Als we winnen( en dat doen we door de bundeling van krachten en het recht dat we hebben) Heeft de macht van het grote geld nog steeds niets aan ons, immers mijn tientjes zetten voor hen geen zoden aan de dijk. Waarom zouden ze dan voor mij zich warm lopen?
Voor wat hoort wat, gaat immers voor ons naar de top toe niet op. ook als we winnen spelen we geen rol in de grote bankwereld. We zijn inderdaad een luis in de pels die je hindert , maar niet iets waar ze van wakker liggen.
Zelf hoorde ik gisteren dat het failissement van de bank van van de Hoop, voor de grote bankwereld niet een reden was om in te grijpen, immers er waren maar een paar grote spaarders, en daar maak je, je toch niet vuil voor.
Als de ABN of wat dan ook op de bek gaat . ja dan komt men in stilte in actie om het onder de mat te houden. Maar voor ons kleinen en een buitenlandse Dexia ach , laat die mensen maar sudderen , gaat vanzelf wel over , daar liggen de grote heren niet wakker van. en onze overheid dus schijnbaar ook niet.
Wij vechten tegen een hele grote beer, en die verslaan we niet door kracht maar door slimheid.
Janny
Janny, je vergeet even dat dat Fortis,Aegon enz ook bij dit schandaal zijn betrokken.Maar voor ons kleinen en een buitenlandse Dexia ach , laat die mensen maar sudderen , gaat vanzelf wel over , daar liggen de grote heren niet wakker van
Ja, die houden zich in de schaduw. En dexia is dus de bliksem-afleider. Wie maakt zich nou zorgen om een bliksemafleider, het gaat toch om hetgeen hij vrijwaart om inslag vrij te houden.!
Vandaar ook dat de hoge finaciele heren zich om ons geen zorgen maken. Wij zijn niet meer dan de nagels die de antenne aan de schoorsteen vasthouden. Vandaar dat men zich niet om ons bekommert.
Maar wee hen! als de nagels verroesten dan pas klapt de antenne om , en is het grote financiele gebouw pas in nood. Daarom proberen ze ons met een Duisenberg-Regeling in toom te houden.
Janny
Vandaar ook dat de hoge finaciele heren zich om ons geen zorgen maken. Wij zijn niet meer dan de nagels die de antenne aan de schoorsteen vasthouden. Vandaar dat men zich niet om ons bekommert.
Maar wee hen! als de nagels verroesten dan pas klapt de antenne om , en is het grote financiele gebouw pas in nood. Daarom proberen ze ons met een Duisenberg-Regeling in toom te houden.
Janny
-
J.L. v. N.
..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
WEl typisch dus dat iemand als die Wellink een vraag over moraliteit niet weet te beantworden, ik zeg het reeds jaren, mensen van een bank en/of belasting dienst hebben géén idee van moraal, je kon duidelijk merken dat hij geen idee had wat Witteman nu bedoelde met moraliteitsproblemen,
T
n
T