Intussen heeft UPC een incasso op ons dak gestuurd voor niet geleverde diensten.
Daar moet je met een aangetekende brief met ontvangsbevestiging op reageren. Want dit is het cruciale moment waar de kantonrechter straks, als het tot een zaak komt, naar kijkt wat
jouw inspanningen zijn geweest om met UPC uit het geschil te komen. En daar ziet hij dan jouw brief voor zich liggen waarin hij kan lezen dat je UPC tot in detail uitlegt wat er mis is.
Daarnaast is dit een verweer waarvan in de dagvaarding straks vermeld moet worden wat jij hebt aangevoerd en wat hun weerlegging daarop was. Omdat UPC niet zal reageren op jouw brief kunnen ze niet vertellen wat die weerlegging is en daarom zullen ze in de dagvaarding opnemen dat je de rekeningen en aanmaningen hebt ontvangen en zonder protest behouden. En voor de kantonrechter liggen daar dan de stukken van jou met het verweer dat je hebt gevoerd en de verzend en ontvangsbewijzen daarvan. Hoe sterk denk je dat UPC dan staat?
In een andere thread kan je lezen hoe ik zelf met UPC voor de kantonrechter heb gestaan, en mij is opgevallen hoezeer het niet-reageren van UPC uiteindelijk tegen ze gewerkt heeft. In de uitspraak las ik bijna woordelijk een groot deel van mijn eigen verweer terug, tegenover de conclusie dat de beweringen van UPC onvoldoende gesteld en bewezen waren, om de eenvoudige reden dat hij mijn brieven wel voor zijn neus had, en die van UPC niet.
Geloof mij nou, het is die 6,50 echt meer dan waard.