Pagina 2 van 3
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 14 mar 2006 21:51
door j.vandijk
Geachte chanmaster,
vergeef mij mijn onwetendheid,maar ik neem nog maar sinds kort aan het internetverkeer deel en heb nog nooit eerder een forum bezocht.Vandaar de volgende,misschien wat sukkelige vraag:Wie bedoeld U als U het heeft over[Meestal moeten wij een trace maken],en wat zou de volgende concrete stap kunnen zijn om uit deze onmogelijke situatie te geraken?
Het is in ieder geval een soort van opluchting te lezen dat ik zeker niet de enige ben met deze problemen .
met vriendelijke groet,j.vandijk.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 15 mar 2006 17:49
door mnb
die trace maken dat doet de nieuwe leverancier
oplossing: 1. bezwaar aantekenen
2.
www.sgc.nl geschil indienen
en dan lang wachten
dan komt er vanzelf een dure oplossing voor het bedrijf, jij betaald € 25 maar krijgt die terug.
Ik leg altijd een onkostenclaim neer want dit kost mij nu al 1,5 jaar vele vele uren werk, kopieen, prints etc
melden bij DTE
www.nmanet.nl of
www.dte.nl is ook een goede dan weten zij hier ook van, krijgen het wel door via geschillencommissie
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 dec 2007 16:06
door royposter
Ik ben ook overgestapt naar Greenchoice! Kwamen aan de deur en hadden mooi verhaal dat ik goedkoper uit zou zijn! Ik was ook niet helemaal tevreden over de nuon...dacht dit is mooi! Betaalde erg veel aan de nuon..terwijl ik in een kleine studio woon in Amsterdam! Greenchoice zou alles omzetten en heb nog gevraagd of er nog kosten aan zouden zitten! Nee hoor was het antwoord! Nu ben ik dus weg bij de Nuon! en klopt ik betaal wel iets minder en gaat allemaal netjes! Maar de Nuon blijft geld aan mij vragen! Dan staat dit nog open dan moet ik dat nog dat betalen! En nu moet ik weer 100 euro betalen omdat ik het contract eerder heb beeindigd! Deze kosten heeft greenchoice mij niet verteld! en baal er enorm van! Ben al best veel geld kwijt aan dit gedoe! en als ik ze er over vraag dan leggen ze het bij de Nuon neer...Die mogen dat helemaal niet doen en zeker niet een half jaar nadat je bent overgestapt..aldus de greenchoice......dus denk mooi...ik nuon bellen! Die nee hoor meneer dat mag wel...de greenchoice zegt wel meer! Dus ik die weer mailen...krijg ik geen reactie...Heb nu ook al een aanmaning van de nuon gekregen n het bedrag is al omhoog....dus zal het uiteindelijk wel moeten betalen! Vind dit erg vervelend en had dit nooit gedaan als ik dit van te voren wist! Erg misleidend! Als mensen ook ervaringen en vooral oplossingen hebben..tell me!!!
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 dec 2007 18:29
door diamondvoodoo
Hoi royposter... je moet is weten hoeveel ervaring. Dan niet van mezelf maar toch. Nuon zal de netbeheerder zijn waardoor je nog betalingen krijgt voor de transport van hun?
Verder mag je wettelijk gezien maximaal een jaar na beeindiging van het contract nog boetes uitdelen dus wat greenchoice zegt is niet correct.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 dec 2007 18:34
door royposter
Ja dat begrijp ik! Maar vond dat ik niet voor die kosten hoef op te draaien aangezien greenchoice het had over kostenloos! Zij zouden het regelen en opzeggen!
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 dec 2007 18:36
door diamondvoodoo
Hmmm ja .. dat hebben ze ook gedaan. En het is ook kosteloos aangemeld bij hun. Maar voor jou is het idd niet kosteloos. Dan krijg je het verschil tussen liegen en dingen verzwijgen (eventuele boete nuon, netwerkkosten nuon etc..)
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 dec 2007 22:09
door Sunbow
Greenchoice zegt de contracten bij de oude leverancier niet conform de leveringsvoorwaarden op, waardoor je een boete krijgt.
Als greenchoice een net bedrijf zou zijn geweest, zouden ze bij de oude leverancier meoten informeren tot wanneer een contract loopt, maar Greenchoice zegt gewoon botweg contracten op.
Heb zelf ook problemen met Greenchoice/NUON en Greenchoice komt op mij zeer amateuristisch over. Medewerker A stuurt een biref waar medewerker B bijvoorbeeld niks over weet en ze rommelen maar aan bij Greenchoice.
Door alle heen en weer gedoe heb ik behalve de boete al vanaf april geen energienota meer betaald; wel een forsr eindafrekening vna nUON.
Ik was overigens ongewenst overgestapt naar Greenchoice en was zeer tevreden over nUOn. Mijn overstap kwam vooral doordat greenchoice de colportagewet op alle punten heeft overtreden.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 20 jan 2008 11:52
door arnoldscoop
Friesland/Amsterdam west
18-1-2008
Ik ben net drie dagen aan het werk als verkoper van groene stroom aan de deur de eerste dag was ik in veenedaal noord aan het werk op leer project verkoper aan huis en ik dacht ik een goede verkoper kan worden door verkoper aan huis, maar het was een nachtmerrie geworden toen ik in Amsterdam noord en Amsterdam west om juiste Adres te President Kennedylaan aan het werk was dat ik in de vroege avond tussen 19,00uur en 20,00 PM werkte dat ik plotseling politie op mijn dak kreeg het gaat omdat ik in de buurt was aan het verkopen voor Greenchoice.
Ik groete de mensen altijd en dan zeg ik mijn naam en laat ook mijn pasje zien.
Ik ben van een ander cultuur en ik ben Nederlander getinte huids kleur en volgens mijn ook omdat ik in grote mensen buurt was!
Ik had het niet verwacht dat dit nog nu in deze tijd aan de orde is.
En ik kan het heus wel begrijpen dat sommigen mensen je niet accepteer in de avond uren bij de deur staat met groene stroom bij hum moet zijn in zo tijd.
DOOR onze politieke mensen zoals( RITA & GEERT ) die altijd slechte dingen hard roepen nu zijn wij vandaag de dupe, en ik die al jaren hier zit en altijd gewerkt hebt ben ik nu zonder werk omdat ik me bedreigd voel door de andere die slechte dingen doen krijgen wij nu de schuld op ons als oplichter en criminelen en ons hier als slechte mensen blijven beschouwen.
Vanaf die dag wil ik ook niet meer als verkoper werken langs de huizen.
Dat noemen wij Nederlander van Eigen volk.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 jan 2008 13:05
door compusmurf
Mijn ervaring met Greenchoice:
3 januari aangemeld voor gas. Binnen 7 dagen bevestiging moeten krijgen, maar hoorde er niks meer van. Zondag 13-1 maar `s een mail gestuurd. Ze hebben er 8 dagen overgedaan om deze te beantwoorden. Ze gaven ook al aan dat het een week kan duren voor je antwoord krijgt op een mail. Ik vind dit abnormaal lang, en nu blijkt dus dat ze erover heen gaan ook.
Ondertussen trouwens nog steeds geen bevestiging ontvangen. Ik neem toch aan dat ik deze krijg met daarin alle relevante informatie over het contract. Bij Nuon en Main krijg je wel netjes en snel deze informatie (ook ervaringen mee).
Tot nu toe valt Greenchoice me dus tegen, al hebben ze vind ik wel het gunstigste aanbod qua prijs (voor gas dan). En de 1 week beantwoordtijd voor mail vind ik nogmaals niet kunnen. Kennelijk is Greenchoice een maatschappij voor mensen die liever bellen dan mailen.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 21 aug 2008 15:53
door alinew
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 21 aug 2008 16:38
door DMG
Ja, dat doen we. Dan gaan we emigreren naar India waar de stroom verdeeld wordt over de dag. De ene stad krijgt tussen 10 en 12 stroom en de andere stad weer tussen 14 en 16 uur. Kan je niet gaan klagen dat je te veel verbruikt. Of we gaan naar Zuid Amerika, waar de stroom ineens uitvalt als je aan het werk bent op je computer. We kunnen ook naar China, waar per week al 150 centrales moeten worden bijgebouwd om aan de stroomvraag te kunnen voldoen. Ga in Thailand maar eens vertellen aan de meteropnemer welke meter bij jouw huis hoort; zag er honderden bij elkaar zitten op 1 lantaarnpaal.
Nederland is zo slecht nog niet hoor. Alleen willen mensen meer dan dat ze zich kunnen veroorloven. Maar dat is geen punt om op dit forum over te discusseren.
En met meter stilzetten, hoop ik dat u bedoelt dat er geen electrische apparaten aan staan, want elke andere wijze is strafbaar.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 21 aug 2008 17:04
door Shine
En als je niet kunt betalen dan staan ze klaar met afsluiten dat tuig en je wort van geen kant geholpen hier in nederland
Tja, voor gebruik, net zoals voor je dagelijkse boodschappen moet je betalen. Zo simpel is dat!
Wat betreft geholpen worden:
Wat kun je van instanties verwachten? Eén ding in ieder geval
niet: een zak geld. Tenzij u dit natuurlijk verwacht.
Voor wat beteft hulp: er zijn enorm veel mogelijkheden om geholpen te worden. Meer dan in menig ander land. U moet alleen ook willen.
http://www.1-2-3-schulden.nl/schuldhulp.htm
http://www.nibud.nl/
en
http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/pag ... ag=i3&id=4
Kortom, laat dat generaliserende woord 'tuig' nou maar achterwege. Daarnaast staat en bekt het ook niet echt lekker!
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 21 aug 2008 17:05
door alinew
Dat het strafbaar is weet ik ook maar je moet ja wel wat in deze maatschappij want hun beneppen ook iedereen lapje stof lapje leer nep je mij dan nep ik je weer.
Op naar een ander land hahahahahaha
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 21 aug 2008 17:12
door alinew
en waar bemoei jij je mee wie zegt dat ik in de schulden zit je lult wel lekker als je eens goed op internet leest wat mensen voor elende hebben dan vind ik dat heel triest hoe deurwaarders en incasso,s doen en daarom noem ik dat tuig en dat is het ook je bent geen baas meer over je eigen geld en mevrtje lees eerst die elende op internet.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 aug 2008 09:16
door Shine
Dat het strafbaar is weet ik ook maar je moet ja wel wat in deze maatschappij want hun beneppen ook iedereen lapje stof lapje leer nep je mij dan nep ik je weer.
Straks niet lopen zeuren als er een giga naheffing komt als men ontdekt heeft dat u (en uw broer) met de meters hebben lopen knoeien!
Uw op en instelling zegt iets over u, wat niet in uw voordeel werkt.
Voor de rest, ach u bent de moeite niet waard om nog verder woorden aan vuil te maken.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 22 aug 2008 09:34
door alinew
Ach mens wie zegt dat ik dat ben ik heb het over een broer en zus die ik ken ik doe dat niet daar maak ik mijn handen niet aan vuil maar ik wens u het aller beste tot ziens
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 01 sep 2008 09:04
door Nadientje
Ik zie dat deze berichten al weer even spelen (over een aantal jaren zelfs al) en wilde zelf ook even mijn verhaal doen. Ongeveer 2 jaar geleden ben ik overgestapt van essent naar greenchoice. Dit is mij prima bevallen en ik heb tot nu toe geen problemen gehad met greenchoice. Maar ongeveer anderhalf jaar geleden begon ik afrekeningen te krijgen van Oxxio, een leverancier waar ik nooit bij ben aangesloten. Deze afrekeningen waren ronduit belachelijk, soms kreeg ik er één over 2 maanden en soms kreeg ik een jaarafrekening met daarop verbuiken die onmogelijk kunnen worden verbuikt door één iemand.
Ik heb ontzettend vaak gebeld naar de klantenservice van Oxxio en iedere keer dat ik ze belde werd mij verteld dat alles goed zou komen en dat ze zelf ook niet begrepen hoe de vork in de steel zat, maar dat ik in ieder geval de rekeningen niet hoefde te betalen. Zij zouden er voor zorgen dat het goed in het systeem terecht zou komen. Nou, makkelijk zat, denk je dan. Maar helaas; keer op keer kreeg ik nieuwe afrekeningen en toen ik die niet betaalde werden het aanmaningen en later zelfs de deurwaarder, die meermalen op de stoep heeft gestaan.
Ik voelde mij zo ontzettend machteloos. Ik had vanalles gedaan; gebeld met greenchoice, of zij misschien het bewijs dat ik bij hen zat konden doorsturen aan Oxxio; gebeld met essent, de netwerkbeheerder, die mij vertelden dat oxxio compleet verkeerd zat en zelfs richting fraude gingen omdat ze gebruik maakten van een EANnummer dat nooit aan hen is gegeven; keer op keer gebeld met oxxio; klachten ingediend... Noem het maar op, ik heb het geprobeerd!
Nu nog ontvang ik af en toe afrekeningen, laatst weer een deurwaarder op de stoep, maar na een aantal belletjes is die weer teruggeroepen door Oxxio. Ik word hier nog steeds niet goed van, hoe kan een leverancier waar je nooit bij hebt gezeten geld van je gaan eisen? Hoe komen ze uberhaupt bij mij uit? Ik begrijp het gewoon echt niet!
Herkent iemand zich in deze situatie? En weet iemand wat ik misschien kan doen om er voor eens en altijd van af te zijn?
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 23 sep 2008 16:25
door Bob Schurkjens
Greenchoice verandert bij mij diverse malen per jaar de tarieven ZONDER mij daarvan op de hoogte te stellen. Erg stiekem allemaal. In augustus jl.hebben ze de tarieven voor gas verhoogd. Deze maand hebben ze er wéér 5 eurocent bijgeschroefd. Ik neem alleen gas van ze af. Ik durf er vergif op in te nemen dat ze bij de eindafrekening het laatste en hoogste tarief berekenen. Ik heb al vaker om tarieven op papier gegeven maar die geven ze niet.
http://dossier.greenchoice.nl
Het is dus belangrijk regelmatig een kopie te maken van bovenstaande pagina van uw dossier om eventueel na ontvangst eindafrekening een geschil in te dienen.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 23 sep 2008 23:27
door chat
Wacht maar tot je een slimme meter in je tokes geduwd krijgt. Dan kunnen de tarieven als je pech hebt met het uur veranderen...
Dat kan heel goed, maar je hebt een contract met je leverancier waarin duidelijk staat wanneer de tarieven veranderen.
Inbreuk op het contract is strafbaar.
Als ze willen kunnen ze nu ook met willekeur je telwerk om laten schakelen.
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Geplaatst: 24 sep 2008 01:01
door kiz
ga dat mevrouwtje van der Hoeven maar eens vertellen, die heeft daar echt maling an...
Die keert waarschijnlijk, na haar politiek-actieve periode, terug in de RvB van een slimme-meter-fabrikant (of die van één van 's lands grotere energieboeren).