Pagina 2 van 3
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 13 mei 2006 16:59
door ikbenik
ondanks dat het geen 20 jaar is, 12 jaar is redelijk. Daarnaast kijk je niet naar de kwaliteit van het wassen zelf en hoe een Miele met je wasgoed omgaat t.o.v. een goedkopere machine. Daarnaast is een reparatie van 75 euro te verwaarlozen.
Nogmaals: Als er een economische levensduur wordt bepaald, denken sommige mensen gelijk dat ze in deze periode nooit wat hoeven te betalen! Wat immers nooit kan. Maar ze eisen het wel.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 14 mei 2006 18:25
door skippy
de wetgeving op dit gebied is inderdaad te zot voor woorden, alsof de winkel van de wieg tot het graf verantwoordelijk is voor het goed functioneren van een product, als het even tegenzit kan de winkelier meer aan reparaties vergoeden dan hij bij de verkoop aan het product heeft verdiend.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 28 mei 2006 16:55
door berna
Onze Miele is inmiddels 26 jaar en die doet het nog prima.
De volgende (als dat ooit nodig is??) wordt weer een Miele
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 28 mei 2006 17:52
door ikbenik
de wetgeving op dit gebied is inderdaad te zot voor woorden, alsof de winkel van de wieg tot het graf verantwoordelijk is voor het goed functioneren van een product, als het even tegenzit kan de winkelier meer aan reparaties vergoeden dan hij bij de verkoop aan het product heeft verdiend.
De consument wilt dat maar niet snappen.
Tuurlijk niet! Als zij er maar op vooruitgaan. Dat de detailhandel daar de dupe van is intereseerd ze niet!
En maar roepen dat ze niets met de fabrikant te maken hebben.
Ik dacht het wel. Ik maak dat ding niet, dat doet de fabrikant. Waarom moet ik dan opdraaien voor de misstappen van de fabrikant?
Daarbij komt ook nog dat de winkeliers in Europa verschillende manieren van service aanboden. Nu heeft Europa van die service een recht gemaakt! Wie verzint het! Puur om al die services in Europa recht te trekken en dat de consument overal de dezelfde service krijgt.
En omdat de winkeliers toen vrijwillig iets extra's boden is dat nu omgezet in een verplichte wet geworden!
Daarbij is Europa van mening dat de winkelier toch geld zat heeft om al die extra's te kunnen betalen. Dus moeten ze maar met geld over de balk komen.
Je verzint het niet. Hoe krommer kan het.
Dat is de gehele gedachte van die nieuwe "consumentenbeschermingswetten".
Bezopen gewoon.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 28 mei 2006 19:12
door berna
Beste ikbenik,
dan moet de winkelier die "troep" niet verkopen, en op zijn beurt de fabrikant weer aansprakelijk stellen. En als de fabrikant niet mee wil werken dan ben je volgens mij wel een oerstom zakenman als je nog artikelen van die betreffende fabrikant verkoopt. Als de fabrikant niet achter je staat als winkelier dan leg je die rommel toch niet in je winkel?
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 28 mei 2006 19:52
door ikbenik
Zelf verkoop ik geen troep.
De consument is op dit moment blind voor de prijs en de garantieperiode. De degene die slechte kwaliteit leveren zijn ook het goedkoopste.
Dus de degene die troep verkoopt heeft de grootste kans om te overleven. Dus ben ik te duur en geef te korte garantieperiode.
Tja, de consument wilt gewoon bedonderd worden.
Dat is de realiteit.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 28 mei 2006 22:31
door berna
Als je dan even geduld hebt blijf jij alleen over, want dan zijn al die anderen weg, omdat daar niet meer gekocht wordt.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 29 mei 2006 00:17
door ikbenik
Als wij dan nog bestaan.
Ondernemers zoals ik worden door de consument én door de wet keihard afgestraft.
Waarom? Omdat wij te eerlijk zijn.
De dozenschuivers en de prijzenvechters zeggen dat ze goedkoper en beter zijn dan wij. Zij beloven ook 3 jaar of meer garantie.
Tja, als je die dan claimt zijn ze niet thuis.
De consument met de grote mond en met het hart op de verkeerde plaats en de detaillist die vanalles beloofd, maar niets nakomt.
Dat zijn de degene die de dienst uitmaken.
En de wetgever is daar gevoelig voor.
De eerlijke winkelier die voor zichzelf en voor z'n klanten opkomt wordt de mond gesnoerd en wordt door de wet afgestraft omdat hij bestaat.
Ik weiger om troep te gaan leveren. Ik weiger om mijn hoofd in de strop te helpen. Ik probeer zo goed mogelijk mensen voor te lichten en kwaliteit te leveren.
Maarja, de consument wordt liever voorgelogen en bedonderd. Die luisteren niet naar mij, maar naar die dozenschuivers en prijsvechters.
Mensen willen geen kwaliteit, maar troep en slechte informatie. Want hun prijzen zijn de helft als die van mij en ze beloven zo lang mogelijke garantie (niet dat je die kunt claimen, dan zijn ze niet thuis).
Mag ik dan pissig zijn!!!!
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 29 mei 2006 02:08
door resp00112469
@ik ben ik.
Dit herken ik ook als geen ander.De klant komt soms met de meest vreemde argumenten die werkelijk nergens op slaan. Bij ons was SERVICE een zeer ruim begrip, apparaten werden gebracht en geïnstalleerd en als er iets was, dan stonden wij altijd binnen 24 uur paraat om het op te lossen. Dit wordt tegenwoordig niet gewaardeerd en de klant denkt dat je tegenwoordig er nog schatten aan verdient en dus is het gewoon dat je een goede service krijgt tegen een zo laag mogelijke prijs. Natuurlijk heeft een winkelier verplichtingen tegenover zijn klanten, maar dat geldt dus ook voor de consument en dat wordt vergeten. De consument heeft tegenwoordig alleen nog maar rechten en daar wordt de detallist de dupe van. Ik ben blij dat ik nu geen winkel meer heb, want met de tegenwoordige marges en de criminaliteit is het gewoon niet leuk meer. Een storing in een apparaat wat nog niet zo oud is kan natuurlijk voorkomen en is doorgaans ook goed te verhelpen, maar de consument wil en eist direct een nieuwe want kapot is kapot.
Men vergeet het verschil tussen totall loss en een defekt, want iets laten repareren en meestal nog tegen een gereduceert tarief in verband met de leeftijd van een apparaat, dat komt in de meeste woordenboeken niet voor. Ik heb ooit zelf zo'n geval gehad met een Miele wasautomaat. Na 2 jaar ging de pomp lekken en moest worden vervangen. De prijsopgave was FL 152= en dat vond men teveel dus werd er een nieuwe gekocht. Met een inruilprijs heb ik deze geleverd en de oude machine heb ik zelf van een nieuwe pomp, origineel Miele, voorzien en deze draait nu al 23 jaar zonder problemen, dus ik bedoel maar dat het gewoon geen slechte machine is geweest, maar de klant denkt helaas anders. En dan hebben we het over een apparaat van destijds FL 1350=. Dit zijn zo van die dingen die ik nooit heb begrepen, maar ja ik ben geen consument.
Vr. Gr. Hans.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 29 mei 2006 08:46
door bot321
ikbenik met alle respect voor je ondernemersschap
maar uit alle komentaar die je geeft (die overigens goed is)
geef je wel steeds af op de consument.
Kan het niet zo zijn dat je je houding tegenover de consument
wat moet veranderen.
Als ik een apperaat nodig heb dan weet ik welke ik wil
hebben en ik denk de meeste ook dan ga ik niet naar de
goedkoopste maar naar degene die mij het beste helpt.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 29 mei 2006 08:48
door inxsnl
Ik denk dat de overheid hierin ook verandering kan brengen.
Verlaag eerst maar eens de omzetbelasting op reparaties.
Wordt er meer gerepareerd ,mider nieuw verkocht,en zal de afvalberg drastisch slinken.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 29 mei 2006 09:36
door ikbenik
ikbenik met alle respect voor je ondernemersschap
maar uit alle komentaar die je geeft (die overigens goed is)
geef je wel steeds af op de consument.
Kan het niet zo zijn dat je je houding tegenover de consument
wat moet veranderen.
Met mijn houding tegenover de consument is niets mis mee. Het lijkt alsof ik behoorlijk star ben, wat overigens niet zo is.
Ik ben ook niet blij met de prijsvechters, die geven een totaal verkeerd beeld over de prijzen en het aanbod. Zij kopen het goedkoopste model en doen dat met een hele kleine prijs in de aanbieding.
Daarbij heb je nog de dozenschuivers. Die kunnen met hun gladde verkooppraatjes een hele hoop klanten werven. Zij geven geen advies, maar geven advies hoe ze zo snel mogelijk geld verdienen.
Daarbij is het gewoon zo dat de fabrieksgarantie meestal 1 of 2 jaar is. Bij monitoren 3 jaar. En dan heb ik het over gebreken die tijdens de fabicage ontstaan is. Als een monitor na 4 jaar intensief gebruik kapot gaat, is dat echt niet het gevolg van een fabicagefout. De rechters en de geschillencommissies denken daar anders over. Hun probleem.
De geschillencommissie en de rechters denken: arme consumenten.
Ja, mijn achterkant!
Die consument die het hardst roept dat hij rechten heeft en garantie claimt bedonderd de boel het vaakst. Dat zijn wel de feiten.
Daarbij wordt ook nog gesuggereerd dat je als consument een vervangend apparaat of leen apparaat kunt claimen. Bijvoorbeeld: je koopt een laptop en na 1 jaar doet hij het niet meer. De laptop moet opgestuurd worden. Dat kan 3 tot 4 weken duren. Maar de consument kan niet zonder, dus volgens sommige moet ik gelijk een nieuwe laptop leveren.
De consumentenbond en sommige geschillencommissies handelen dat de producten mijn eigendom blijven en dat de consumenten deze in bruikleen hebben.
Droom lekker verder.
Als je een product koopt, ben ze zelf eigenaar ervan, met alle verantwoordelijkheden erbij. Dat de consument (gelukkig niet alle) deze verantwoordelijkheid niet willen nemen is hun probleem.
Ze moeten niet van hun probleem mijn probleem maken, waarbij ze dan nog haarfijn uitleggen wat mijn plichten en hun rechten zijn.
Daarbij gaan ze ook nog chanteren.
Dan kunnen ze naar de maan lopen.
Gelukkig is deze groep consumenten maar heel klein, maar ze komen steeds meer voor.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 07 jun 2006 19:56
door schuf06
300,-- euro reparatie? Niet doen!
Waarom niet? Ik heb via Marktplaats een adres in Nijmegen (Hatertseweg) gevonden waar je voor een tweedehands gereviseerde Miele maximaal € 175,-- á € 200,-- (indien 1600 toeren en electrisch bediend) betaald en je krijgt voor dat geld ook nog eens een jaar garantie erbij. Heb zelf zowel een wasmachine als een condensdroger gekocht voor relatief heel erg weinig geld en ben meer dan content!
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 17 nov 2008 11:20
door lalupa
Koop dus GEEN Miele maar een goedkope machine.
Als je om de 3 jaar een nieuwe koopt ben je na 9 jaar nog goedkoper uit dan Miele.
Lekker milieubewuste gedachte! We nemen een wegwerpwasmachine. Is voor nu even lekker goedkoop. En dat we op de lange termijn veel duurder uit zijn en het milieu onnodig belasten...ach, dat nemen we lekker op de koop toe!
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 30 mar 2009 15:02
door koniap
Onze wasmachine van Miele W427 is nu ruim 25 jaar oud en werkt nog bijna als nieuw. In alle jaren slechts 2x een zeer kleine reparatie gehad en dus een klasse machine.
Het probleem met de huidige machines en wat mij binnenkort ook te wachten staat is de electronica.
Dat zie je overal, auto's huishoudelijke apperatuur wordt rijkelijk voorzien van electronische snufjes en mogelijkheden samen geperst op printplaten. Vocht en electronica is elkaars vijand daarbij moet alles nog eens goedkoop gemaakt worden. Ik rij 3 klassiekers en daar gaat bijna niets stuk aan en is altijd met een beetje onderdelen te maken. Mijn wasmachine en ook mijn oude Creda droger (22 jaar oud) (inmiddels ook klassiekers) hebben een mechanische klok.
Als de fabrikanten weer een goede, standaard mechanische machines gaan maken zonder plastic troep en electronica ga ik die kopen.
Maar die gaan veel te lang mee en Miele en ook Asko zijn de beste keus en hebben we dus de kans er het langste mee te doen.
Als een beetje verstandige milieuminister en het europesche parlement echt iets goeds wilde doen voor het milieu en voor ons zouden ze zorgen voor betere en langer meegaande spullen.
Als je ziet hoeveel maar een beetje defecte spullen de schredder in gaan omdat ze te dure reparaties of onwillige monteurs ze niet kunnen of willen maken.
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 31 mar 2009 22:41
door Ouwe aap
Het probleem met de huidige machines en wat mij binnenkort ook te wachten staat is de electronica.
Mag ik wel even melden dat Miele het eerst was met electrronica in hun wasmachines ? Ruim 17 jaar geleden. En waarom denk je dat alle andere merken dat ook zijn gaan doen ? (na jaren en jaren overigens)
Er zijn meerdere redenen, heeft te maken met wasresultaat, water en daarmee stroomverbruik, maar met name ook de betrouwbaarheid. De meest gehoorde klacht bij wasmachines was toch wel de (mechanische) klok.
Als de fabrikanten weer een goede, standaard mechanische machines gaan maken zonder plastic troep en electronica ga ik die kopen.
Dat wordt straks wassen met een wasbord ben ik bang
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 02 apr 2009 07:38
door koniap
Het is de electronica die bij alle machines de das omdoet. En onze wasmachine heeft natuurlijk niet die moderne snufjes, waarvan je de meeste niet echt nodig hebt. En natuurlijk was het mogelijk dat de klok kapot kon gaan maar dat was één ding wat makkelijk door elke willekeurig monteur vervangen kon worden.
Miele zou gewoon weer een degelijke met mechanische klok voorziene machine moeten maken, zonder sensors en printplaten. Dan is het heel gewoon dat die weer minimaal 25 jaar meegaat. Ik bedenk net dat de Miele van mijn ouders ook 28 jaar was voordat die echt op was en hun droger Creda, ook al 30 jaar draait nog.
Dit zijn toch echte machines en geen wasbord en stampers!!!!
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 09 apr 2009 16:11
door koniap
Afgelopen dinsdag was het zover. Onze oude trouwe 25,5 jaar jonge Miele is kapot. Na het nodige speurwerk weet ik wat er kapot is maar het onderdeel is niet verkrijgbaar of erg duur. We hebben gisteren een moderne nieuwe Miele gekocht. Gelijktijdig is onze trouwe Creda droger van bijna 22 jaar ook maar kapot gegaan. Na heel veel lawaai en gekreun is ook het verwarmingselement kapot. Dus wij zijn nu ook aan de electronica. Grappig was dat de verkoper mij vertelde dat ik een slechte voor de handel was, ik doe te lang met mijn spullen
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 09 apr 2009 17:06
door Ouwe aap
Dus toch niet gekozen voor het wasbord ?
Ik hoop dat deze ook weer zo belachelijk lang mee gaat
Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat
Geplaatst: 09 apr 2009 18:03
door plumber
Je hebt tegenwoordig ook een electronisch wasbord.
Stekker erin wassen over de ribbels en moet je voelen
hoe je staat te trillen achter het wasbord.Dus je hoeft
je was niet meer heen en weer te halen.Gaat vanzelf
door het trillen.