Pagina 2 van 2
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 22:46
door ramonasbreuk
Nee, ik woon nog wel in Nederland, aan de andere kant van de grens zeg maar, in Enschede. Mijn werk is zo dichtbij, dat ik met de fiets naar m'n werk kan, maar dus wel aan de andere kant van de grens.
Is wel apart, hoor... zoiets. Maar goed, het werken in Duitsland heeft wel zo z'n voordelen, waaronder meer vakantiedagen en feestdagen (denk aan 1 mei, 1 oktober, 3 november, goede vrijdag,
Het is wel leuk om in Duitsland te werken. Ruim 70% van onze klanten is Nederlander, doordat het in de meeste gevallen toch goedkoper is in Duitsland een reis te boeken. Plus het vertrek van de regionale luchthavens dichtbij de grens vinden veel Nederlandse klanten erg aantrekkelijk. Voordelen bij Schiphol zijn o.a. lagere parkeertarieven als op Schiphol en minder lange wachttijden (snellere afhandeling).
Ik praat dus nog genoeg Nederlands op mijn werk, al heb ik wel alleen Duitse collega's, maar dat vind ik niet zo erg. Ik vind de meeste Duitsers aardige mensen. Lang niet zoals sommige Nederlanders denken. Tja, alleen met het WK voetbal, dat wordt het strijd bij ons in het reisbureau....
Dat werk wat jij hebt gedaan bij KLM lijkt me inderdaad ook wel erg leuk, maar voor mij een beetje te ver uit de buurt. Ik ben en blijf Twentenaar en zou hier niet voor altijd weg willen.
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 22:56
door Danielle3
Nou daar zeg je wat over mijn werk, maar er zit ook een kantoor in Enschede, haha! Ik weet niet of ze daar doen wat ik ook deed, maar is wel van KLM in ieder geval. Ik heb zelf nog nooit op een reisburo gewerkt, of stage gelopen, maar leek me altijd wel leuk. Klopt inderdaad dat het vanuit Duitsland goedkoper kan zijn, gek eigenlijk vind ik, maar ja is weinig aan te doen denk ik dan maar.
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:00
door ramonasbreuk
Is inderdaad gek, vooral met 1 Europa. Maar goed, voor mij natuurlijk goed. Dat moet vooral blijven zo. hahaha Onze klanten komen overigens steeds verder weg. Zelfs uit Noord- en Zuid-Holland. Dat zijn dan wel 'telefonische klanten', of via e-mail.
Het werk op een reisbureau is echt heel leuk vind ik. Heel afwisselend.
Nou je het zegt, inderdaad. KLM heeft ook een kantoor in Enschede, aan het stationsplein. Had er ooit gesolliciteerd, maar ze waren, zeg maar, te laat met antwoorden op mijn sollicitatie, aangezien ik bij Karstadt al aangenomen was.
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:01
door ramonasbreuk
p.s. misschien dat je me beter kunt mailen, aangezien het anders net een soort chat wordt... ik denk dat dat niet helemaal bedoeld wordt met dit forum, al vind ik het wel erg gezellig...haha
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:02
door Danielle3
Wat toevallig!! Ja bij mij ging het allemaal er snel, ging via uitzendburo, altijd handig
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:03
door ramonasbreuk
Ja, ging toen bij mij ook via een uitzendbureau. Maar een te traag uitzendbureau, haha
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:44
door ReisMeis
Leuk hoor, jullie chatsessie maar toch jammer dat ik geen antwoord heb gekregen op mijn serieuze vraag aan ramonasbreuk aangaande de reisverzekeringen (zie topic Sunguide)
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 18 mei 2006 23:44
door ramonasbreuk
Oh, sorry.... antwoord komt er aan. Niet zo op gelet.
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 26 mei 2006 07:30
door Miquel
Inderdaad, ANVR zorgt er gegarandeerd voor dat een touroperator goed is
(maar niet heus!). Als zij hun eigen problemen binnen hun eigen organisatie al niet eens op kunnen lossen:
Hevige ruzie binnen ANVR
24-05-2006
De brancheorganisatie van reisondernemingen in ons land driegt stuurloos op drift te raken. In het ANVR is hevige ruzie uitgebroken, terwijl het verbond midden in een reorganisatieproces zit.
Jan Cuypers, een ingehuurde organisatieadviseur die het sluitstuk van het reorganisatieproces zou begeleiden, is geschrokken van de situatie en de weerstanden en vrijwel gelijk weer opgestapt. In de reissector wordt hem partijdigheid voor de grote reisondernemingen verweten.
De grote concerns TUI, Thomas Cook, Oad en D-reizen zijn al geruime tijd niet meer tevreden met het functioneren van de brancheorganisatie. De belangen van de grote en de kleine reisorganisaties lopen te ver uiteen en binnen de ANVR heeft ieder lid vooralsnog een even grote stem.
Eerdere plannen om de brancheorganisatie onder te brengen bij het Centraal Bureau voor de Levensmiddelenhandel zijn op niets uitgelopen.
Pleidooien voor de aansluiting bij het VNO/NCW of, voor kleinere reisondernemers, MKB-Nederland vinden geen gehoor bij de bestuurders, die zich achter elkaar verschuilen en al lange tijd geen besluiten nemen.
“Ik vrees dat er andere belangen meespelen, zeker bij grote marktpartijen. Het draait om macht en zeggenschap, maar de ANVR moet er wel zijn voor alle leden”, liet ANVR-directeur Romana Engeman in een reactie aan het vakblad Reisrevue weten. “Als verantwoordelijke en als vertegenwoordiger van de hele branche ben ik zeer ongelukkig met deze situatie”, aldus Engeman. Zij is bovendien teleurgesteld over het feit dat het nieuws over de voorgenomen ontslagen eerder op straat lag dan bij de betrokken ANVR-medewerkers.
http://www.travelinside.nl/index.php/20 ... nnen-anvr/
Ik ga dit jaar wel weer gewoon met mijn 'eigen' touroperator op vakantie:
wel SGR,
geen ANVR, maar
wel al jarenlang tweemaal per jaar met hen op vakantie zonder ooit maar één klacht gehad te hebben
Re: Waar moet een goede touroperator aan voldoen?!
Geplaatst: 26 mei 2006 09:23
door Laurent
met mijn eigen toeroperator op vakantie gaan , wel og niet aangesloten bij SGR en ANVR , beiden zijn noodzakelijk bij calamiteiten.
welke toeroperator kan je zekerheid geven, resultaten uit het verleden geven geen zekerheid voor de toekomst. Succes