LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Bij mij doet de kaart het weer (Ned 1,2 en 3). :roll:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door ?? »

benhetzat: dat is een bewuste keuze geweest van de zenders zelf. Die vragen nu geld voor doorgifte van hun signaal in plaats van andersom.

Ducie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:54

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Ducie »

Ik vraag me af wat iedereen nu wil.
Mijn ouders staan voor hetzelfde feit.
Eerst weinig abonnementskosten, toen naar 19,96, 29,96 en nu naar 39,96....tja? Die snappen het ook niet meer, hebben geen internet en dus hebben ze mij ingeschakeld. Ik heb nu naar canal geschreven en radar gevraagd.
Ik vind ook dat er duidelijkheid moet komen waarom er een tarief verhoging is van 100%!.
Dat kunnen niet alleen de kosten zijn, ja door dat er abonnees zijn die jaren niet hebben (hoeven) betalen....wellicht?
En dat ze nog steeds goedkoper zijn als de rest, is toch mooi, maar geeft ze dat het recht om die verhoging toe te passen.
En als je de rekening binnen krijgt weet je toch niet of je op moet zeggen, etc??
Mijn vraag is dus ook of iedereen nogmaals wil dat de tros er aandacht aan gaat besteden???
want op deze manier gaat het misschien ongemerkt veel geld kosten.

Robur
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Robur »

Kan iemand mij nu uit mijn droom helpen of ik het verkeerd doe. Ik heb een nieuwe decoder aangeschaft (april 2005) en daarbij een nieuwe kaart van Canal Digitaal en heb ik de eenmalige registratiekosten van 19,95 Euro netjes betaald. Nu beweren zij dat ik abonnementskosten moet betalen, maar ik heb al diverse keren een kopie van het aanmeldingsformulier opgestuurd waaruit blijkt dat ik geen enkel abonnement heb aangekruist. Zij dreigen nu met een incasso-bureau en de rechter. Kan dit nu zomaar ??? Mij lijkt van niet want ik ben tevreden met alleen Ned. 1, 2 & 3 en laat de commercie-elen maar de k.... krijgen !!! De gang met z'n allen naar de rechter lijkt mij geen verkeerde om dit soort praktijken aan de kaak te stellen (als ik gelijk heb).

dobiedog
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:18

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door dobiedog »

margareth hoe kom ik met jou in kontact betreffend CD :roll:

AntonB
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 14:31

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door AntonB »

Ik zou me niet druk maken Robur: In de folder van Canal Digitaal staat zwart op wit: " Met CanalDigitaal zijn alle Nederlandse publieke radio en televisiezenders gratis te ontvangen!

Ze proberen je gewoon te belazeren want van hun zenderaanbod klopt ook geen mallemoer.

miekef
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2006 16:45

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door miekef »

Geplaatst op 07 Sep 2006 17:32 door miekef


--------------------------------------------------------------------------------

beste mensen
ik heb net € 55.95 overgemaakt naar cd en dit doet pijn ,.. waarom?
vorig jaar mijn abonnement opgezegd ,schriftelijk aan getekend, geen probleem kreeg bericht dat mijn cd was opgezegd alles inorde , dacht ik tot in mei dit jaar een bedrag van mijn rekening was afgeschreven ,ik meteen gebeld ,alles weer netjes opgelost geld terug gestort , excuses en ook nog een excuus brief.
Maar ik kreeg steeds rekeningen opgestuurd maar omdat het in orde was ,dacht ik heb ik daarop niet meteen gereageerd,
tot vorige week donderdag toch maar even gebeld en wat hoor ik , mijn abonnement is wel opgezegdmaar het ''''gratis pakket '' wat bij het abonnement zat niet en omdat ik het abonnement had opgezegd was dit niet meer gratis,nou ja!
ik vroeg de dame waarom haar collega ,die ik in mei aan de telefoon had mij hier niet van op de hoogte had gesteld toen antwoordde zij dood leuk dat zij niets met haar collega te maken had en dat ik hierover schriftlijk bericht heb ontvangen .
kan best zijn maar toen ik haar vertelde dat ik nog een bandje van het telefoon gesprek had en dat ik dit ook opnam kreeg ik te horen dat ik dit van te voren moest aangeven ,de opname, en dat zij de verbinding afbrak en ik haar antwoorde dat als iemand eerlijk is dit niet erg vind ,tuut ,tuut, tuut ,verbinding verbroken
en vandaag een brief met drieging van incasso buro dus toch maar betaald maar nu ?

Naar boven

rijkio
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 14:19

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door rijkio »

Anno 2007 hetzelfde liedje: onaangekondigd (geen persoonlijke post) heeft CD weer de tarieven verhoogd.
Voordat mijn nieuwe periode inging (juli) heb ik opgezegd (half juni) . Dit is bevestigd door CD maar zij willen dat ik nog tot juli 2008 lid blijf. Wat een zakkenvullers zijn het toch. Heb ik kansen om er onder uit te komen als ik niks betaal of slepen ze me voor de rechter?

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Ook ik word geconfronfronteerd met de buitensporige prijsverhogingen van CanalDigitaal. Ik wil om die reden mijn abonnement beeindigen. Maar ik blijk er toch weer een jaar aan vast te zitten. Prijsverhogingen moet je maar accepteren volgens hun algemene voorwaarden en worden door CD op hun manier tevoren medegedeeld.

Ik kan er maar niet achterkomen of CD in haar recht staat. Of dat ik met succes betaling kan weigeren. Voor een organisatie als TrosRadar moet dat toch eenvoudig te beoordelen zijn? Waarom krijgen we van hen geen reactie?

Ik begin toch te vrezen dat ikgewoon moet betalen. Anders hadden we inmiddels wel van anderen gehoord dat je kunt weigeren. Maar tot nu toe heb ik dat nergens vernomen. Ik heb al wel opgezegd per 2008. Ik hoop dat velen dat ook doen. Het is een arrogante club, die CD.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door D1RK »

Als de prijzen hoger worden kun je zonder opzegtermijn beëindigen, zowel canal digitaal als diverse verzekeringen, tenzij ze het voor de opzegtermijn al bericht hebben gestuurd, dus tijdig...

Helaas is alleen BVN en de regionale Free To Air...

alle NL 1,2,3, RTL4,5 7 en SBS6 is dus betalen....
Maar bij prijsverhoging, ongeacht de diensten is indien het hoger word toegestaan op te zeggen zonder termijn, tenzij het een normale verhoging is gelijk aan inflatie... en dit is E10,- dus 20%

Als de krant of tv gids iets duurder worden mag dat!

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door mgielissen »

Je kunt Canal Digitaal gewoon opzeggen. Ik heb Consuwijzer gebeld, als consument kun je opzeggen per ingangsdatum als de verhoging ingaat. Alles wat nadelig voor de consument is (dus ook prijsverhogingen), en het wordt 4 weken vtv medegedeeld, dan heb je 10 dagen de tijd om op te zeggen.

Dit is wettelijk zo, ook zegt Canal Digitaal dat je de prijsverhogingen moet accepteren. Het mag niet. Ik heb hetb opzegformulier aangetekend verzonden en is ontvangen. De eerste incasso na 1 aug storneer ik gewoon.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door D1RK »

Na prijsverhoging mag je opzeggen zonder opzegtermijnen!

Als je storneer kunnen ze weinig doen.
Wel blijf je met een niet werkende sateliet zitten, alleen BVN en de regionale ontvang je nog, dat is het grootste probleem, en ook KPN digitenne word telkens duurder!

Samen met de buren kabel TV kijken is officieel verboden, maar het gebeurde wel, en is lastig controleerbaar, net als vele al jarenlang samen de krant lezen....

Saskia Bagchus
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007 13:46

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Saskia Bagchus »

Er moet toch iets te doen zijn tegen dit bedrijf ??? !!!!

Ook ik heb mijn abonnement in 2005 opgezegt middels een brief na eerst telefonisch gevraagt te hebben hoe ik dat moest doen.
Helaas niet aangetekend (wat ook niet gemeld was telefonisch).
Canal Digital beweert geen brieven in behandeling te nemen als ze niet aangetekend verstuurd zijn.
Toch weet ik zeker dat ze die brief in behandeling hebben genomen omdat ze via die brief, en mijn nieuwe adres hadden, en een nieuw contract hebben gestuurd naar de nieuwe bewoners die het abonnement incl. schotel/smartkaart over wilde nemen. Hoe komen ze anders aan die gegevens???
Vorig jaar dus via Transfair al een hoop problemen gehad.
Uiteindelijk werd mij (weer telefonisch) toegezegt dat als ik het incasso zou betalen ik de schriftelijke opzegging toegestuurd zou krijgen.
We kennen ondertussen Canal Digital......dit is dus nooit gebeurt.
En wederom krijg ik dit jaar weer het incasso op mijn dak.
Dit keer wil ik het er niet bij laten zitten.
Ik heb al 3 jaar geen schotel en dus geen tv meer via hun maar ik moet wel elk jaar via het incasso 95,00 euro betalen omdat ze mijn abonnement niet stopzetten. Dit kan toch niet !!!!
Ik loop alleen steeds tegen een muur op omdat niemand me kan helpen. Er is ook geen geschillencommisie voor.
Is er dan niemand die dat bedrijf aan kan pakken???
Ik heb vandeweek een gesprek met een advocaat om te kijken of hij de schriftelijke bevestiging kan vorderen. Anders weet ik het ook niet meer.

Heeft er nog iemand een beter idee? Ik verneem het graag.

Saskia Bagchus

Hans698000
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2007 20:25

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Hans698000 »

Jaren geleden wilde ik weleens een jaartje lekker tv kijken, wel dat heb ik geweten. Op één van de laatste dagen van het jaar meldt Canaldigitaal dat de filmzender wordt vervangen door een familiezender. Had ik helemaal geen interesse in maar belde pas begin januari op om m'n beklag te doen. Wat schets mijn verbazing, het callcenter meisje aan de andere kant van de lijn verteld me lachend dat ik de kleine lettertjes maar had moeten lezen... En omdat je alleen aan het einde v/h jaar kunt opzeggen betekende dit dat ik nog twee mocht betalen voor een zender die gewoon nog maar weinig te bieden had.
En toen, drie jaar later op 27 dec 2007, zie ik toevallig een automatische incasso van Canaldigitaal,
21-12-2007 340156740 KN: 0000000111417563
CANAL DIGITAAL B.V.
FACTUUR JANUARI 2008
74882145 SETTOPBOX JAARFACTUUR
ZIE WWW.CANALDIGITAAL.NL/FACTUUR
--------------
Ja hoor, het is ze weer gelukt, kan ik er op de laatste dag v/h jr weer achteraan, waarschijnlijk heb ik al die jaren betaald zonder het te weten terwijl ik een officiële opzegging heb. Als iemand ze gaat aanpakken via een gerechtelijke procedure doe ik mee. Wat een Datzo bedrijf zeg, niet van deze tijd.

Vr.gr. Hans Oosterhoff

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door snepke »

ik laat het ook op een rechtzaak aankomen.September de 15 2007 krijg ik een factuur on-line 49,95 euro set topbox,staat er bij abonnement is duurder geworden,u dient te betalen tenzij u binnen 30 dagen kosteloos en schriftelijk opzegt.Gelijk opgezegt.Kreeg een brief terug dat ze mijn verzoek gehonnoreerd hebben en in hun adminestratie verwerkt hebben.2weken later hebben ze dat bedrag afgeschreven,terug laten storten en laten blokkeren. Krijg een brief staat een saldo open,terug geschreven van niet +kopie van de rekening opzegbrief en antwoord,wordt ik gebeld staat een rekening open.ik zeg nee 15 sept factuur,1okt opgezegd.zegt cd 3mnd te laat ,ik zeg nee gooien ze de hoorn erop.2weken later telefoon cd staat een rekening open,ik zeg nee is binnen 30 dagen opgezegt waren heel vriendelijk en hebben het nagekeken mevrouw u hebt gelijk,eindelijk er van af dacht ik.2weken later een brief dat ik een spoed betaling moet doen anders incassobureau,weer brief geschreven.2weken later brief incasso,gebeld dat ik niet betaal copies opgestuurd,werd uitgezocht,2weken later ik moet betalen omdat ik basispakket opgezegd heb moet ik het gratis settopbox betalen,endaar heb ik nooit voor getekend of aangevraagd en daar gaat het niet om,ik heb het binnen30 dagen opgezegd staat op de rekening dat,dat kon heb hun antwoord ,heb overal copie van heb het doorgestuurd naar incassobureau, ik betaal niet.Ben er mee naar rechtswinkel geweest zeggen niet betalenen niet bang laten maken laat maar een rechtzaak worden ze hebben geen poot om op te staan

Regiowebshop
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2007 20:11

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Regiowebshop »

Wat ik ook niet begrijp is dat er nog steeds mensen zijn die meerdere kaarten in huis hebben met meerdere abonnementen.
Wat ze bij Canal digitaal ook niet vertellen is dat je door middel van een Smartwi maar 1 kaart nodig heeft.

Nee zij verkopen liever met veel tam tam een klein abonnementje extra met een super klein pakket.

http://www.satshopper.nl/index.php?acti ... el&id=1051

Regiowebshop
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2007 20:11

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Regiowebshop »

P.s.

Dit systeem is alleen voor binnenshuis te gebruiken en word oogluikend toegestaan.
Officieel staat canal digitaal deze SmartWi niet toe omdat het onder scharen valt.
Omdat het echter alleen op korte afstand kan worden gebruikt maken ze er geen of nauwelijks problemen over.

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door chauna »

Wij hebben nog net geen 2 maanden canal digital en een familie pakket
met natuurlijk flim 1,2 en 3 en action now . tot mijn verbazing een mailtje 8 mei verandering frequentie dus wel betaald maar geen ontvangstt meer van deze kanalen dat hadden ze wel even kunnen door geven nu moeten we een extra pakket bij kopen eerst zorgen dat je er naar kan kijken en dan einde verhaal ik vind dit ronduit belachelijk
en zal zeer zeker hoofdkantoor bellen je betaald er wel voor je neemt niet voor niets een familie pakket, pakketten worden steeds meer maar minder aanbod in een pakket. :(

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door agro »

Wij hebben nog net geen 2 maanden canal digital en een familie pakket
met natuurlijk flim 1,2 en 3 en action now
In het familie pakket zitten deze zenders NIET in.
Je hebt er naar kunnen kijken omdat je op de eerste maand van je abonnement ALLE zenders kan kijken, wil je ze daarna nog kunnen bekijken moet je je abonnement aanpassen.
Overingens is het niet nodig om extra kaarte / abonnementen af te sluiten als je met meerdere tv's wil kijken, er zijn decoders met netwerkaansluiting waarbij je middels cardsharing in principe onbeperkt aantal tv's /decoders kan aansluiten, en waarbij je op elke tv onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender kan bekijken of opnemen.

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door chauna »

bedankt voor je replay ben wat wijzer wel uit gekookt hoor van ze :)

Gesloten