Beste commonsense,
Wat een belachelijke manier van reargeren is

dit.Inderdaad als ik een leek zou zijn op het gebied van paarden, en op het gebied van de dieren bescherming dan zou ik je volkomen gelijk hebben gegeven.En in de mening die je hebt wat betreft,te weinig info om de gehele zaak zoals weide,voeding enz enz daar kan ik helemaal in komen!!!Maar omdan als een ""geleerde", het gehele verhaal als klinklare onzin te beschouwen, dat stuit me zeer tegen de borst.En zeker, omdat de berichtgeving daarna volgens U niet optimaal is geweest,ook dit kan kloppen, maar hier komt het kopje prive omstandigheden de hoek om.
Bij deze dit paard van 24 was niet een beetje mager,er was zelfs geen bespiering meer te zien, en je kon aan de heupbotten je jas ophangen zo staken ze uit.Natuurlijk had dit paard niets te eten,kaalgevreten weiland met een hoop afval zoals prikkeldraad,weipalen,modder tot aan de knieeen op sommige plaatsen,en resten plastic e.d.Van een hoefsmid heeft deze eigenaar nog nooit gehoord,en ik heb mede door mijn werkzaamheden als afdelingsinspecteur van de dierenbescherming,toch al heel wat slecht bekapte paarden, en uberhaupt nog nooit bekapte paarden gezien.Bij dit paard waren de hoeven zodanig gescheurd, dat er stukken hoef miste tot bovenaan de kroonrand.Het water, zulke groene derrie heb je nog nooit gezien.Er werd wel bijgevoerd,kuilgras, maar doordat dit paard zo ontzettend slecht te been was, kon het gewoon simpelweg niet naar de andere kant van de wei lopen.Moet je nagaan je barst van de honger er is wel eten, maar je kunt er niet komen.Dit paard was niet instaat om meer als 4 passen te lopen.
Wat betreft uw menig over de dierenbescherming, dan zal ik u uit de droom helpen, de dierenbescherming kan en mag niets meer doen in zo'n geval als een waarschuwing geven en een geldboete, naar 3 waarschuwingen.Een paard wordt vrijwel nooit in beslag genomen want de eigenaar moet dan vrijwillig afstand doen van zijn paard.Dat doet hij nooit,want bij een handelaar is het de bedoeling dat zo'n paard geld opleverd.En voor de dierenbescherming is het simpel weg te duur om zo'n paard weer op te lappen.Vaak hoor je dat er hele groepen dieren in beslag worden genomen,doordat er veel media aanwezig is gebeurd dit,maar bij 1 of 2 paarden, zullen ze alles in het werk stellen om het niet zover te laten komen.Puur om dat er het geld niet voor is.Tevens is er in NL vrijwel niets geregeld wat betrefd de bevoegdheden van de db in de wet.