LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

Dan staan er nog wat vragen aan jou open met betrekking tot de percentages die je ontvangt over je downline in de thread "rekensommetjes over omzetten en bonussen" die jij nota bene zelf begonnen bent maar waar je alles uit de kast haalt om hier niet op in te gaan.
Nee, Econon,
Alles is netjes uitgelegd, maar jij gaat dan vragen of de uitslag ook geld wanneer de kip een ei heeft gelegd tussen de aardbeien..... :cry:

Ik begrijp de je verstrooide, "geniale" geest op hol is geslagen, maar nonsen is er hier zonder jou al genoeg....! :lol:
Het komt jou veel beter uit om te suggereren dat je veel inkomsten uit je downline ontvangt maar je doet alles om het in het ongewisse te laten HOE veel dat dan wel is.

Je zult er mee moeten leren leven dat je het nooit zult snappen, Econon, want je kunt de kleur van die aardbeien nu een maal niet delen door een oneven aantal eieren! 8)
En dan vervolgens met je schijnheilige kop doodleuk komen beweren dat we allemaal willen dat de waarheid ten toon gespreid wordt.

BIJNA allemaal, hooggewaardeerde blabla-er....! :wink:
Maar ok, dat willen we inderdaad dus ik zou zeggen kom maar op met die percentages die je ontvangt van de verkopen uit de levels 1 t/m 8 onder je, en pak het niet zo aan als de leugenachtige ratten in de mlm het normaal gesproken doen door niet de hele waarheid te vertellen, wat ook een vorm van liegen is.
Zie het "onderstaande" voorbeeld, meneer Superrat..... maar je zult het wel niet begrijpen dat

"jij" minder geld krijgt dan iemand die "onder" je staat.... :lol:
SBI

Ik zal je wel een "tip"geven....... :wink:
Wanneer je zou willen weten wat iemand krijgt aan vergoeding over zijn organisatie...., wees dan zo slim om aan te geven wat de persoonlijke omzet van iemand (A) is en wat zijn totale groepsomzet is!
Wanneer je nu OOK even aangeeft wat de levels (B)(C)(D) en (E) aan omzet veroorzaakt hebben....., DAN kan ik je vertellen wat elk, in die betreffende lijn, aan bonus uitgekeerd krijgt!!!

Ben bang dat dit verhaal al boven je pet gaat, want jij hebt geen "plaatje" nodig..., maar een marathonspeelfilm!!!! :lol:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Walter van V »

ohhh en de vraag was nog wel zo simpel.. en nog steeds geen antwoord, anders dan veel bla bla die nergens op slaat...!!

En nog steeds niet begrepen dat dit het MLM verhaal alleen maar heel erg ongeloofwaardig maakt. Want was het een geloofwaardig verhaal, kan er toch gewoon kort en krachtig antwoord gegeven worden op deze simpele vraag??????

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

ohhh en de vraag was nog wel zo simpel.. en nog steeds geen antwoord, anders dan veel bla bla die nergens op slaat...!!

En nog steeds niet begrepen dat dit het MLM verhaal alleen maar heel erg ongeloofwaardig maakt. Want was het een geloofwaardig verhaal, kan er toch gewoon kort en krachtig antwoord gegeven worden op deze simpele vraag??????
Uit het feit dat jij de vraag van Econop "simpel" noemt, blijkt dat je ondanks alle uitleg nog steeds niet snapt dat mlm dezelfde structuur als jouw bedrijf heeft....

Je luistert naar domme figuren en je neemt hun standpunten blindelings over.....

Jammer voor je Walter......! 8)

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door S. »

Wie verdient er nu het meeste......?????
Degene die het hardst, of slimst of langst heeft gewerkt?
Ben ik weer eens.

Vind het vreemd, de omzet die mijn broer veroorzaakt heeft, zit bij mijn omzet in?

Dat kan toch helemaal niet; iedere MLM-er is toch een eigen mini-ondernemertje? Met eigen mini-omzet?

En ga nu niet beweren dat ik dom ben, dom denk of wat dan ook; waarom begrijp ik mijn salarisstrook wél en het organogram van mijn werkgever óók, maar hier, deze rekenvoorbeelden, ik begrijp er geen jota van. :lol:

Advies; geef nou eens rustig en inhoudelijk antwoord op de vragen van Econometrist, zonder niet te volgen kwinkslagen die enkel maar verwarring zaaien.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wanneer je zou willen weten wat iemand krijgt aan vergoeding over zijn organisatie...., wees dan zo slim om aan te geven wat de persoonlijke omzet van iemand (A) is en wat zijn totale groepsomzet is!
Wanneer je nu OOK even aangeeft wat de levels (B)(C)(D) en (E) aan omzet veroorzaakt hebben....., DAN kan ik je vertellen wat elk, in die betreffende lijn, aan bonus uitgekeerd krijgt!!!
Ik vraag geen absolute getallen, gewoon de percentages. Als mijn (A) omzet van invloed is volgens een formule (f) op het percentage dat ik van het eerstvolgende level van mijn downline (B) ontvang dan krijg ik dus (A)*(f)*(B) maal een bepaald percentage. In dat geval zou ik dus ook graag die formule (f) zien. En evenzo voor de omzet van de downliners in de volgende levels 2 t/m de rest.

Als je dit al meermaals hebt uitgelegd dan werkt mijn zoekfunctie blijkbaar niet goed, want ik vind het nergens terug. En voor jou moet het dan een kleine moeite zijn om het nogmaals te plaatsen, jouw vaardigheden met copy-paste kennende.
Je luistert naar domme figuren en je neemt hun standpunten blindelings over.....
Een vraag is geen standpunt, een standpunt wordt pas bepaald aan de hand van het antwoord op de vraag. In plaats van met dit antwoord te komen ontwijk je die liever en trek je conclusies zonder feiten. En conclusies niet op feiten baseren, dat noem ik pas dom.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

@ Economodingeling,

Kanonnen....., wat een arrogantie! :cry:
Ik vraag geen absolute getallen, gewoon de percentages. Als mijn (A) omzet van invloed is volgens een formule (f)

Wees toch niet zo eigenwijs, dombo!
Niks met formules.....! een staffel!
En wat is er gekoppeld aan de staffel?
juist! een percentage!
En wat heb je dan nodig om te bepalen in welk percentage van de staffel je zit?
Juist weer! Bravo! (Hoewel iemand je wel zal hebben voorgezegd!)
een OMZET VERMELDING!!!! Druiloor! (Heremezielen!!! :( )

SBI
Wanneer zie je nu eens in dat je gewoon nog niks weet van mlm? :roll: )

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Econometrist »

Niks met formules.....! een staffel!
Een staffel is OOK een formule, jij ongeletterde plurk!!
Maar ok, plaats de staffel dan maar, met de bijbehorende percentages. Hoe groot zijn de stappen van de staffel? Zijn ze allemaal even groot of nemen ze toe naarmate de omzet groter wordt?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Laat je niet mee sleuren door echt domme opmerkingen....
Ik had de Ecotron al enkele malen verteld dat hij de VERKEERDE vragen stelt!
maar meneer is eigenwijs EN arrogant!
Vind het vreemd, de omzet die mijn broer veroorzaakt heeft, zit bij mijn omzet in?
Dat kan toch helemaal niet; iedere MLM-er is toch een eigen mini-ondernemertje? Met eigen mini-omzet?

En wáárom NIET, S.?
Een franchisegeefster mag óók de omzetten bij elkaar optellen om een hogere korting te bedingen bij de leverancier!
Dat doet NIETS af aan de zelfstandigheid van de anderen.
En ga nu niet beweren dat ik dom ben, dom denk of wat dan ook;

Insinueer ik (nog :lol: ) niet!
waarom begrijp ik mijn salarisstrook wél en het organogram van mijn werkgever óók, maar hier, deze rekenvoorbeelden, ik begrijp er geen jota van.
Is goed te begrijpen.
Maar jij laat het niet vergezeld gaan van ordinaire verdachtmakingen en een bonk cynisme!
Advies; geef nou eens rustig en inhoudelijk antwoord op de vragen van Econometrist, zonder niet te volgen kwinkslagen die enkel maar verwarring zaaien.
daar moet ik je in teleurstellen, want hij WIL helemaal geen antwoord op eerlijke vragen. :shock:

Mag ik je weer terugverwijzen naar het voorbeeld wat ik gaf?

Op elke omzet rust een percentage bonus.
En houdt dan in gedachten het idee vast dat als iemands (A) omzet een deel is van de totale, door jou veroorzaakte omzet...... de premie waar A recht op heeft... OOK in JOUW premie zit.
(De computer is je voor... en trekt het er al vanaf! :lol: )

Waar je, denk ik, de mist in gaat is dat je qua beloningsstelsel ook vergelijkt met een regulier bedrijf.

Geloof me..., het is zelfs al interessant om te weten hoe DEZE structuur in elkaar zit. :wink: (Er zijn OOK andere structuren!)
(Als je bovenstaand voorbeeld door voert, komen we inderdaad bij een "probleem" (uitdaging), maar tegen die tijd heb je dit door en kunnen we het hebben over het feit dat er inderdaad betaald kan worden over een onbeperkt aantal levels......! :)

Suc6,

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

Erg kort, moet de deur weer uit!

0-300-----------3%
300-600--------6%
600-1200------10%
1200-2500-----13%
2500-4000-----16%
4000-7000-----18%
10.000-up------20%

NU kun je gaan rekenen, zowel breed als diep...!
En mag ik voorstellen er een PLAATJE van te maken?
Teken maar een "piramide"... Wordt wat overzichtelijker....

Ik wacht wel tot "HET" probleem naar voren komt!
Mag voor jou geen probleem zijn... E C O N O M E T R I S T!!!!!!

SBI

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Econometrist »

10.000-up------20%
En is dat dan 20% van ALLE levels onder je?
Ik wacht wel tot "HET" probleem naar voren komt!
Mag voor jou geen probleem zijn... E C O N O M E T R I S T!!!!!!
Het probleem is dat jij naar jouw zeggen er al 27 jaar mee bezig bent en er nog stééds geen droog brood aan verdient en elke dag met je broodtrommeltje naar je winkeltje gaat om daar je ECHTE werk te gaan doen. Hoewel het op het eerste gezicht inderdaad mijn probleem niet lijkt, heb ik er wel moeite mee dat jij en je 3.599.999 collega's dmv. mooie verhaaltjes in deze scam worden geluisd die na 50 jaar nog geen behoorlijk bedrijf hebben opgeleverd en niet anders weet te doen dan in 18 landen de kruimels op te rapen die de echte grote jongens, met de echte marketing die de echte salarissen aan de echte werknemers uitbetalen, laten liggen. 3,6 miljoen gelukszoekertjes die worden ingezet om de zakken van enkele gladpraters te vullen en er zelf maar een habbekrats aan over houden. Kijk, dát doet mijn hart zeer...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

@ de Eco die iets meer open staat voor info? :shock:
En is dat dan 20% van ALLE levels onder je?
Ik herhaal:
Hun omzet in jouw omzet.... dus hun % zit in jouw %..........
Inderdaad dus...... over ALLE levels..... en NU voel je de "schoen" al strak zitten en denk je dat je mij hebt hangen!!!! :lol:

Quote:
Ik wacht wel tot "HET" probleem naar voren komt!
Mag voor jou geen probleem zijn... E C O N O M E T R I S T!!!!!!
Het probleem is dat jij naar jouw zeggen er al 27 jaar mee bezig bent
Zou je aan willen geven waar dat staat?
Ik KEN mlm al 27 jaar.
En NIET van het onderwerp afdwalen.... of voel je soms nattigheid? :wink:
en er nog stééds geen droog brood aan verdient en elke dag met je broodtrommeltje naar je winkeltje gaat om daar je ECHTE werk te gaan doen. Hoewel het op het eerste gezicht inderdaad mijn probleem niet lijkt, heb ik er wel moeite mee dat jij en je 3.599.999 collega's dmv. mooie verhaaltjes in deze scam worden geluisd die na 50 jaar nog geen behoorlijk bedrijf hebben opgeleverd en niet anders weet te doen dan in 18 landen de kruimels op te rapen die de echte grote jongens, met de echte marketing die de echte salarissen aan de echte werknemers uitbetalen, laten liggen. 3,6 miljoen gelukszoekertjes die worden ingezet om de zakken van enkele gladpraters te vullen en er zelf maar een habbekrats aan over houden. Kijk, dát doet mijn hart zeer...
Kijk.... en DIT is nu voor mij weer de druppel en zal dus niet meer op jou reageren...... 8)
Je probeert steeds met cynisme onder een onderwerp uit te komen en dat maakt je gewoon een lafaard!
Ik was al weer begonnen om gewoon op je vragen in te gaan, maar je bent gewoon een onbeschofte pummel.


SBI

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Prima uitgelegd SBI, vooral jouw voorbeeld maakt het
erg duidelijk.

Zelfs ik snap de vergoedingsregeling ! :wink:

Ik zou zelf niet meer reageren op de ECO.

Er zijn 2 mogelijkheden nl :

1 Hij houdt zich van de Domme, dan valt er dus niet meer mee te discussieren.
2 Hij is echt dom, en probeert zich met quasi intelectueel gezwam hoog te houden.

Ik persoonlijk hou het op het tweede :lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

Bedankt voor je bijval, Zjeflegrande, maar het is zonde dat de conversaties hier op deze manier moeten.....

En ik weet dat er mlm organisaties zijn waar men ook op deze manier met mensen omging, of nog gaat (Ik heb geen pers. ervaringen opgedaan meer, de laatste jaren), maar die "slachtoffers" zijn NIET de tegenstanders die HIER hun gal spuien..., DAT is zeker!
Dat blijkt uit het gebrek aan (mlm)kennis.

SBI

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Econometrist »

Prima uitgelegd SBI, vooral jouw voorbeeld maakt het
erg duidelijk.

Zelfs ik snap de vergoedingsregeling !
Oja sjefke, jij begrijpt de regeling zoals jan die beschrijft?
Kan jij dan verklaren wat er mis is aan de redenatie dat je nooit meer dan 5 levels boven je kan hebben, omdat dan 5 keer 20%, oftewel je totale omzet, als provisie naar de 5 sponsors boven je gaat?
Daar zal Amway blij mee zijn, die maken de produktiekosten om vervolgens de totale omzet naar 5 levels IBO's te zien verdwijnen. Logischerwijze kan dan ook iemand maar maximaal 5 levels onder zich hebben.

Je tip om niet op mijn berichten in te gaan volgt hij al weken. Tot nu toe was hij weggelopen voor de vraag mbt de percentages, en nu komt hij met deze klaarblijkelijke nonsens.
Ookal ben ik dom, dan nog kunnen mijn vragen beantwoord worden ter beoordeling van de intelligente meelezers hier. Tot nu toe kunnen die echter slechts concluderen dat jan zelf als een blind paard in de scam van amway getrapt is en dat een basisscholier het op de mouw gespelde compensatieplan doorprikt als een feestballon.

Aan jan zou ik willen voorstellen: doe nog eens een poging en kom met getallen die niet onmiddellijk tot het failliet van amway zouden leiden als ze daadwerkelijk werden gehanteerd?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door So be it »

:lol:
Even hartelijk moeten lachen........
"Jan" krijgt bijval en onmiddelijk komt de Eco met een pracht van een duim-verhaal!
Kan jij dan verklaren wat er mis is aan de redenatie dat je nooit meer dan 5 levels boven je kan hebben, omdat dan 5 keer 20%, oftewel je totale omzet, als provisie naar de 5 sponsors boven je gaat?

Kan dat verklaart worden? Ja. Het is een duim-verhaal van Eco.
Ookal ben ik dom
TOCH is er hoop, wanneer hij zelf ook tot deze conclusie komt! :shock:
dan nog kunnen mijn vragen beantwoord worden ter beoordeling van de intelligente meelezers hier.

Ik denk dat intelligente meelezers misschien denken dat je eens een keer je kop moet houden omdat zij WEL willen weten hoe de originele structuur in elkaar steekt en hoe het wel kan dat er uitbetaald kan worden over een "onbeperkt" aantal levels......
En de enigen die ergens IN getuind zijn, zijn mensen zoals jij en nog 2 van je dino's. Vastgeroest in wat ze eens geleerd is!!!!!
Tot nu toe kunnen die echter slechts concluderen dat jan zelf als een blind paard in de scam van amway getrapt is en dat een basisscholier het op de mouw gespelde compensatieplan doorprikt als een feestballon.

Misschien komt het nog.... maar JIJ bakt er weinig van! :lol:
Aan jan zou ik willen voorstellen: doe nog eens een poging en kom met getallen die niet onmiddellijk tot het failliet van amway zouden leiden als ze daadwerkelijk werden gehanteerd?
Jan L*ul, Kees en zelfs mlmscammer en Walter hebben nog meer verstand (wat ze gebruiken) dan jij... en doen hier (nog?) niet van zulke domme uitspraken! :twisted:

SBI

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Walter van V »

Je probeert steeds met cynisme onder een onderwerp uit te komen en dat maakt je gewoon een lafaard!
de pot verwijt de ketel....

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

de pot verwijt de ketel
Hahaha ... inderdaad. Zo weet ik nog steeds niet waar So Bullsh*t z'n centen mee verdient en waar ie de tijd vandaan haalt om dit subforum zo grondig te vervuilen.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Econometrist »

Kan dat verklaart worden? Ja. Het is een duim-verhaal van Eco.
Het is niet mijn verhaal, het is JOUW verhaal.
"En is dat 20% over elk level?" heb ik je nog specifiek gevraagd, "Ja, het is over ALLE levels" antwoordde je gisteren om 17:54 uur.
Eén level boven mij zit iemand waarvan ik de directe downliner ben, die krijgt dus 20% van mijn omzet. Voor zijn Upline ben ik level2, die krijgt dus ook 20%, enzovoort tot 5 levels boven mij 100% van mijn omzet is verdwenen in de zakken van mijn upliners. Geen inkomsten voor mij, en wat nog onwaarschijnlijker is; geen inkomsten voor amway, maar alleen maar de kosten.

Zo kan het dus niet werken, dat staat vast. Maar dat is wel de consequentie van jouw uiteenzetting. Het duim-verhaal komt van een hersenloze nitwit en kaats ik regelrecht naar jou terug. Ik zou daarom willen voorstellen: doe nog eens een poging het compensatieplan uiteen te zetten en baseer je daarbij wat meer op de realiteit zodat je achteraf niet hoeft terug te komen met de opmerking dat je eigen verhaal een dikke plak koeiedrek is en daarop anderen als dom aanmerkt.

Over dom gesproken; voor mijn vakantie in juli informeerde ik al naar deze cijfers, en ondertussen heb je 2 maanden later nog geen kans gezien om die op dit forum helder uiteen te zetten. Is dat kenmerkend voor de doorsnee mlm-er dat zo'n simpele vraag zo lastig te beantwoorden valt? Het zou de behoefte aan al die opleiding en ondersteuning met de daaruit voortvloeiende inefficiëntie en hoge prijzen goed verklaren, maar tegelijkertijd de vraag opwerpen of de goede dames en heren wel op het juiste paard wedden en misschien beter een heel andere loopbaan voor zichzelf kunnen uitstippelen. Het feit dat 95% van deze mensen blijkbaar ook niks doet (ook jouw eigen woorden), is dan ook een redelijke indicatie in die richting.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Sorry, ECO maar ik geloof er steeds minder van dat jij ooit een diploma hebt kunnen halen.
Het nivo waar men bij jouw antwoord moet geven is van het gehalte
Waarom is 1+1=2 ??

Verder weer een hoop pseudo-ge-BLABLA waar een normaal mens al na 1 regel geen behoefte meer heeft om verder te lezen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Op een rijtje...... De "bovenste" verdient het mee

Ongelezen bericht door mlmangel »

't Zijn goede en terechte vragen van Econometrist, ikzelf en de andere lezers volgen deze discussie met interesse.

Tot hiertoe is er geen duidelijk antwoord gegeven. Of spreken ze elkaar tegen; Of maken ze duidelijk dat het ssteem niet kan werken, zoals Econometrist hierboven uiteenzet.

Wel spijtig dat er tijdens deze discussie regelmatig groffe en denigrerende taal gebruikt wordt, door alle partijen, dit is nergens voor nodig. Maar goed, voor een aandachtige lezer is het snel duidelijk wie de helderste uiteenzettingen met degelijke argumenten neerpent.

Gesloten