En laat je niet gek maken door de - al dan niet terechte - horrorverhalen op dit forum; het gaat ook miljoenen keren per maand goed bij de energiebedrijven
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Beetje generaliserend... Ik betaal via internetbankieren, het zal me worst wezen hoe de leverancier zijn gegevens verstrekt, die acceptgiro heb ik helemaal niet nodig, het bedrag en betalingskenmerk volstaat. De reden dat ik niet per AI betaal is omdat ik per 4 weken salaris ontvang, het is daarom wat lastiger te zorgen dat er "altijd" (als het de leverancier uitkomt dus) te zorgen voor voldoende saldo. M'n betalingen doe ik gewoon als m'n salaris is gestort (wel handig ook, weet ik meteen wat ik overhou om te besteden), dat is dus altijd binnen 28 dagen na ontvangst van een acceptgiro (de meest gebruikelijke betalingstermijn is 30 dagen).de acceptgiroklanten zijn nou niet de beste betalers. Girootje vergeten, nog even uitstellen totdat het beter uitkomt etc. etc.
Je betaalt dus 1 euro per maand omdat je de fouten van UPC zat bent... lijkt mij de omgekeerde wereld.Ik betaal bij UPC ook een euro per acceptgiro omdat UPC in het verleden diverse keren een verkeerd bedrag heeft afgeschreven. Daar had ik genoeg van. Consquentie is dus wel dat ik een euro per acceptgiro moet betalen, maar dat is mijn eigen keuze.
JA! Hmm... eigenlijk nooit op die manier (en inderdaad de enige juiste manier) over nagedacht. Haha! *slaat zichzelf voor zijn kop*Je betaalt dus 1 euro per maand omdat je de fouten van UPC zat bent... lijkt mij de omgekeerde wereld.
Als je per individu gaat kijken wat z'n betaal gedrag is en hem op basis daarvan korting of boete toekent wordt het allemaal een beetje duur denk ikBeetje generaliserend
In mijn geval meer om meer controle te hebben en fouten van UPC sneller in de gaten te hebben. Je kijkt de facturen en de bedragen toch iets beter na als je het handmatig in moet voeren.Je betaalt dus 1 euro per maand omdat je de fouten van UPC zat bent... lijkt mij de omgekeerde wereld.
Deze rekening is en wordt ook vooraf door de energieleverancier aan de klant overlegd. Duidelijk in en bij de jaarafrekening staat er vermeld dat er vanaf datum 'blabla' het termijnbedrag van 'euro' maandelijks op 'dan-en-dan' afgeschreven zal worden.Primair is de leverancier nog steeds verplicht een rekening te overleggen alvorens een geldbedrag van de bankrekening af te schrijven.
Kijk, zoals Kpn het doet hoord het en niet anders.
@chanmaster: Ik begrijp dat jij de financiën van derden behartigd, vooral van diegenen die het financieel moeilijk hebben en daarin begeleiding nodig hebben?
Je bent in je eerste leugen ook niet gestikt chanmaster!Dat klopt onder anderen.......