LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Mag ik vragen wat de prijsklasse van deze recorders waren?

Er zullen ongetwijfeld ook goede type's van Philips zijn. Alhoewel deze waarschijnlijk peperduur zijn. Niet iedereen heeft daar het geld voor. Als ze niet gemaakt kunnen worden aan lagere kosten, dan moeten ze ze ook niet verkopen als ze weten dat ze het toch niet uithouden.

Als de tevreden klanten even vermelden om wat voor een type het gaat kan dat een tip zijn voor toekomstige kopers. alvast bedankt

Will

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

niet duurder dan 200 euro.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South 75: Ik heb een Philips DVDR 990 die rond de 1000 euro (!) kostte. 3 jaar oud. 18 maanden gespeeld. Toen problemen met No Disk en Disk error . Terug naar Dixons omdat ik meende dat dit aan de DVD/+RW disks lag die ik daar gekocht had. Die verwees mij naar Philips die mij weer naar Dixons terug verwees. Die zei weer...etc etc.Daar sta je dan als klant. Klachten steeds veelvuldiger. Moeilijk opnemen zonder 2x pauze in te drukken. Nieuwe DVD/+RW gekocht merk Mmore. Wederom fout meldingen. Toen was ik 2 jaar na aankoop. Begon ook No Disk te melden als er een gewone koop DVD in lag die eerder goed afspeelde. Naar reparateur. 6 ( zegge en schrijven ZES) maanden weg geweest omdat er een aanvraag naar Philips was gestuurd voor coulance regeling omdat de recorder 3 maanden over de garantietijd was. Schuldige is PHILIPS Klantenservice omdat die mij in de waan liet dat de foutmeldingen aan de disks lag! Zij wisten natuurlijk wel beter! Na 6 maanden weer terug. Weinig mee gespeeld omdat het zomer was. (2006) Laser unit was vervangen en alles scheen weer dik on orde. Eind 2006 begon de ellende weer met haperend afspelen. Stopte steeds heel kort. Om de 6 a 7 min. het geen steeds vaker werd. Weer terug naar reparateur. Niet meer te maken omdat Philips geen laser units meer heeft!!!!! Dat was n.l. weer het probleem. Dus na 10 x een DVD te hebben gespeeld na reparatie was het ding dus waardeloos! Dag 1000 euro! Dit type heeft onnoemelijk veel klachten over de laserunit gehad en er zijn honderden zoniet duizende kopers mee de boot ingegaan voor 1000 euro !
Zie ook:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 68B522.htm

Na zo'n ervaring kan je van mij niet verwachten nog enig vertrouwen in de Philips produkten of hun waardeloze service te hebben. Ik ben nog steeds bezig met de reparatie firma die mij 29,75 wil laten betalen voor onderzoek! ( E Care in Duiven) Die kosten vervallen als je het apparaat laat repareren.Dat wil ik wel maar Philips heeft geen enkele laserunit meer voor deze recorder! Let's make things better ! Yeah, Philips, do that for a start! :x

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Ik heb meer mensen met dit type gesproken met dezelfde problemen. Ik had een iets goedkoper type(475euro) van een nieuwere generatie, maar ook dezelfde problemen. En dezelfde service. Heeft meer in reparatie gestaan dan dat ik hem thuis had. Maar dat heb ik hier al verteld geloof ik. Ik hoop Dat de overige gedupeerde de weg naar dit forum ook kunnen vinden.

Samen krijgen we Philips wel op het matje als het zo doorgaat. En bovendien, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dus ik hoop ook mensen te kunnen behoeden voor al deze ellende. In ieder geval bedank voor de bijdrage.

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South75:
Ja,Will, ik ben niet alleen zwaar teleurgesteld, ik ben ook nog eens pisnijdig! Eerst word je in de waan gelaten dat die Disk Error werkelijk aan de gebruikte disk lag. De Philips disk die erbij zat bij aankoop was "Made in the Netherlands" DVDRW/013 9307 002 60013. Toen ik echter na 18 maanden een setje nieuwe Philips Disks +RW kocht kreeg ik af en toe een Disk Error waarschuwing te zien. Ik nam dit (te) letterlijk en meende dat dit werkelijk aan die nieuw gekochte disks lag. De nieuw gekochte +RW waren n.l. gemaakt in Taiwan en gemerkt: DVDRW1SO4/200 9082 100 01983. Dit verschil met de in Nederland gerfabriceerde schijfjes maakte mij argwanend, mede gezien vanwege de plotselinge "Disk Error" waarschuwingen. Ik heb Philips klantenservice toen een brief geschreven. Die belde mij zo'n 6 weken later pas op. Ipv mij mede te delen dat het probleem ook wel eens de recorder zou kunnen zijn verwezen zij mij terug naar Dixons in Zwijndrecht. Zoals ik eerder schreef wees die alle verantwoordelijkheid af en verweees mij resoluut weer naar Philips. Omdat ik over 15 euro geen zin had om nog meer gedoe te hebben gebruikte ik die +RW schijfjes bijna niet meer en speelde vnl nog maar af. Later ( in de wintertijd)besloot ik toch maar weer iets op te nemen en kocht die Mmore schijfjes, ook +RW. Het probleem verergerder alleen maar totdat dit "fantastische " Nederlandse produkt ook geen koop DVDs meer afspeelde ( No Disk!) Door al die misselijke voorlichting van Philips klantenservice was de recorder in 2005 net over de 2 jarige garantie geraakt. Reparatie duurde 6 maanden omdat Philips weer heerlijk "snel "was met het toestaan van reparatie middels hun "coulance " regeling. ( Destijds Zwaan Reapir in Dordrecht )Zoals ik schreef werd de gehele laserunit vervangen die echter na afspelen van hoogstens 5 of 10 disks en 1 x opnemen weer mankementen vertoont. 2de Reparatie onmogelijk omdat het wéér de laserunit betreft (haperend afspelen) en Philips heeft géén laserunits meer op voorraad! Geen wonder met zo'n WAARDELOOS produkt! Alles is al opgegaan aan reparaties!
Ik zal doorgaan om mijn recht als consument te krijgen. Het gaat naar een groot dagblad, het ligt al bij RADAR en ik heb contact met diverse andere gedupeerden. Verder zal ik nog mijn beklag gaan doen bij de geschillencommissie en ombudsman als niets helpt.
Ik zou Philips wel eens willen horen als mijn euro's vals waren geweest!
Philips zou zijn klacht ook eens moeten indienen bij de fabrikant van de laserunits die naar ik vernam ook uit China kwamen. Dus WAT Nederlands produkt? Zie waar de disks vandaan komen! Taiwan!
Ik kocht altijd veel Philips en andere Nederlandse produkten omdat ik meende hiermede de Nederlandse industrie cq de Nederlandse werknemers op mijn manier te steunen. Hoe Naïef! :cry:

JohnVB
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 12:09

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door JohnVB »

Nu 2.5 jaar terug kocht ik de Philips HDRW720. Die beviel me goed: hij had handige menus en regelmatige firmware updates verbeterde de functionaliteit ook nog eens (zoals sneller vooruitspoelen).
Daarom besloot ik, nu 11 maanden terug, de Philips DVDR7300H erbij te kopen (ook nog even een Sony overwogen, maar daarvan hoorde ik dat de kopiebeveiliging zelfs weigert om sommige TV-programma's via satelliet op te nemen).
Helaas werken de menus op deze nieuwere HD-recorder niet naar behoren (zelfs niet met de meest recente firmware): de vier kleuren (corresponderend met knoppen op de afstandbediening) waarmee door de menus genavigeerd wordt, hebben in ieder scherm weer een andere toepasselijke functie. Waar de papieren handleiding vermeldt dat deze kleur-functie combinaties onderaan in ieder menu worden getoond, is dit in werkelijkheid niet het geval. Alleen met de papieren handleiding in de hand is het mogelijk om in de (diepe) menus je weg te vinden! Zeer onpraktisch dus.
Het (dure) nieuwere apparaat blijft in functionaliteit/gebruiksgemak dus duidelijk achter bij z'n voorganger. Tot nu toe heb ik hierover nog niet bij Philips geklaagd, maar een eventueel volgende HD-recorder zal zeer waarschijnlijk van een ander merk zijn.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@vdW? Als je die diverse andere gedupeerden nog kunt bereiken laat ze ook even komen stemmen. Dit topic kan uiteindelijk Philips op het matje krijgen als het zo doorgaat. We zijn pas even bezig maar uiteindelijk ga ik hier iets mee doen. Redactie van radar en bestuur van Philips hiermee confronteren bijvoorbeeld.

@johnVB, Wel even stemmen he :) of had je dat al eerder gedaan, kan ook. Bedank voor de bijdrage.

@queenfan? Wil jij mij vertellen dat je 4 jaar geleden een dvd recorder van Philips voor minder dan 200 euro kocht? Dan heb je een megakoopje gehad hee. 3 jaar geleden was de goedkoopste nog bijna 400euro. Weer een twijfelachtige stem dus :(

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

@ zuid 75, zal het iets duiderlijke zijn...

Ouders en broerjte hebben er een van nog geen 200 euro's
Ik heb er een gekocht samen met een recever en 5.1 boxen van JBL voor een prijs van 888,- dus recever, DVD recorder en boxen.

Deze werkt nog perfect.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Dat is wat meer dan 200 dus ja. En die andere zijn nog vrij nieuw dus had wel een beetje gelijk. Maar fijn dat jij wel tevreden bent. Maar ik hoop ook dat je begrijpt waarom ik dit doe. Kan ook in jou voordeel zijn als er in de toekomst wat mis gaat met een van de apparaten. Die kans is best aanzienelijk namelijk.

Mvg, Will

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Anastasia »

Wat een onzin!

De belangrijkste 2 zijn;

1 vervuilde lens, dus schoonmaken en het brand en speelde weer goed!

2 DVD's er zijn dure die weigeren, maar die spindel van zwarte markt beverwijk, erg voordelig bakt uitstekend, maar de volgende week kan dezelfde merkloze merk weer rotzooi leveren!

Zowel de DVD als RW bakken goed, en de Philips heb ik uit de Afvalbak, weggegooid als niet repareerbaar, maar bij openschroeven zat er vrij veel stof in, dus bij benzine pomp met luchtspuit schoongemaakt en toen de lens nog!

Deze Gratis Flip bakt uitstekend, Type... DVDR990 dus die hele slechte?

Anastasia, wie is hier nou de desknuddige?

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Anastasia: Op wie en op wat reageerde jij? Als het allemaal zo eenvoudig is met de DVDR 990 waarom weigerde mijn gerepareerde DVDR 990 na 10 DVDs afspelen weer? Er was een nieuwe laser unit gemonteerd, nieuwe software geïnstalleerd, het ding werkte weer goed maar na die 10 DVDtjes ging het wéér mis! Vuile laser optiek? Laat mij niet lachen! Na 10 x een DVD afspelen? Dat zouden ze bij E Care ook wel weten.
Bij E Care in Duiven ( Philips geautoriseerd reparatiebedrijf) onderzoekt men de DVDR 990 niet eens meer als de klacht duidelijk op een defekte laser unit wijst ! Dit heb ik uit zéér betrouwbare bron! Er zijn n.l. geen reserve laser units meer voorradig bij dat grote Philips! Allemaal verbruikt met reparaties! Een autofabrikant zou allang een terugroepacties hebben gehouden als er zo'n fout produkt op de markt gebracht was.
Gr, vdW

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Anastasia »

Naast de Laser moet je ook de rest stofvrij maken, en statische electriciteit kan binnen 10 DVD's van masief plastic alles weer vervuilen, dus hij is niet storingsvrij, maar zonder schroeven wel makkelijk met wattenstaafje te reinigen, en werkt nu al ruim een jaar, en dagelijks gebruikt!

De Philips DVD's werken minder dan die merkloze, maar die oude Philips en nieuwe merkloze zijn dus van andere generatie!

Ook schijven krijgen door het draaien statische lading, en dat veroorzaakt vermoedelijk problemen....

Geen tapijt en de houten en plavuizen vloeren hebben geen lading, en makkelijker schoon te houden....

Ik ben geen expert, maar als je iets vind in afvalbak en je kunt zo gemakkelijk bij een schoefloze bovenkant alles reinigen en gratis DVD's bakken, dan twijfel ik wel, maar een apparaat is natuurlijk geen duizende die Philips verkocht!

Ik maak niet alleen die lens schoon, maar ook de omgeving, want stof verplaatst erg makkelijk!
Sony heeft ooit iets over zelfreinigend gescheven....

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Anastasia: Ik heb een 15 jaar oude CD speler van Meridian. Die draait bijna dagelijks en heeft een Philips laser unit! Gegoten alu en 1st class kwaliteit. ( Toen konden ze er nog iets van!) Die maak ik af en toe schoon en alles draait als een goudhaantje. Ik had met deze speler enkele jaren geleden 1 probleempje met de uitleesdisplay waar een segmentje was uitgevallen. Terug naar importeur en er werd na 12 jaar gewoon een nieuw display in geplaatst. Philips heeft na 3 jaar al geen reserve laser unit meer!
Ik zocht zojuist de kopers recensies op voor die in Chip geteste Philips 7250H. Hier zijn wat reacties:
http://www.kieskeurig.nl/review/B5493A8 ... 51CBE6.htm

Kijk een wat een kwaliteit, recorder stuk en centen kwijt!
Advies: Niet kopen!
Gr, vdW

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door cossie300 »

Eerder in deze topic schreef Philipschick dat er maar zo'n 1000 zijn teruggekomen.
Ik trof die 1000, en nog meer, aan bij een metaalhandel in Eindhoven, waar ze werden verschroot.
De apparaten waren allemaal van hetzelfde type en waren voorzien van stickers van diverse handelaren/reparatiebedrijven uit de regio.
Ook waren alle harddisks verwijderd.
Wat hier het werkelijke verhaal achter is weet ik niet, maar het doet het ergtse vermoeden.
Als de harddisck niet mee vernietigd mocht worden, waar blijven die dingen dan? Per slot van rekening is dit het duurste onderdeel van zo'n apparaat en ik kan mij voorstellen dat er straks mensen zijn die een gebruikte HD in hun apparaat krijgen als vervanging.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Cossie 300: Weet je toevallig welke type recorder dit was? Of waren het verschillende types? Ik heb zo'n Philips prul DVDR 990 zonder harddisk (1000 euro) weer bij de reparatie staan voorde 2de keer maar kan door uitgeputte voorraad van laserunits bij Philips niet meer gerepareerd worden.
Toevallig hoorde ik van iemand dat RADAR vanavond aandacht besteedt aan harddisk recorders van Philips en wat er aan mankeert. In de krant staat hierover niets vermeld, alleen dat er een spel en spam worden besproken.
Mvg, vdW

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door cossie300 »

Beste vdW,

Helaas weet ik niet welk type het betrof, ze waren naar mijn idee allemaal hetzelfde. In ieder geval niet van het eerste (lompgrote) model maar wel die met die opvallend grote rood en groene ronde ledverlichtte bedieningstoetsen aan de rechterkant. Ik had er vijf gekocht voor 1 euro p.s.
In de hoop dat er nog wat waardevol hobbymateriaal uit te slopen was.Dit viel enorm tegen dus ik heb ze maar weggegooid.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Bedankt Cossie300. Dat waren dus niet de 990 modellen. Maar het maakt niet uit want bijna alles dat Philips produceert aan DVDRs is crap!
Vanavond bij RADAR op Ned.1 20.30 zou er wat aandacht aan geschonken worden. Ben benieuwd.
Mvg, vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zouden ze het forum toch lezen dan? Ik ga kijken! bedankt voor de tip.

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Volgens een bericht dat ik van RADAR ontving gaat het helaas voor mij uitsluitend over Philips hard disk recorders. Ik heb die problemen met een gewone DVDR, de 990, en velen met mij! Ben nochtans heel benieuwd wat er gezegd gaat worden over die hard disk Philips recorders !

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zijn die HD's ook al van zo'n hoogstaande kwaliteit als hun dvd recorders dan? :D

Maar het zal toch ook wel om de recorder zelf gaan. Aangezien ze de hd bij vernietiging eruit halen voor hergebruik waarschijnlijk.

Of ben ik dan net te laat geweest met mijn poll :(

Hadden ze dit kunnen meenemen in hun verhaal misschien.

We zitten al bijna op fifty fifty zie ik. Kan toch geen toeval meer zijn

Trouwens nog ff rondgesnuffeld bij kieskeurig, Zijn er niet veel die een voldoende krijgen bij duurzaamheid he? vreemd, gehe. Alleen de recente types waarvan nog niemand kan zeggen of ze het langer dan een jaar uithouden.

Ik heb die kiesoptie open gelaten bij mijn recentie van mijn nieuwe dvd recorder.(Geen Philips meer hoor) Maar er zijn schijnbaar mensen die na 3 weken al weten dat hun philips recorder duurzaam is. lachwekkend. Wat een leedverhalen vind je daar(ook al) over Philips zeg

greetz

Gesloten