Pagina 2 van 2
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 11 mei 2007 13:10
door ikbenik
liever via internet bestel voor 348 euro ipv 489 euro bij Scheer & Foppen.
Bij Scheer en Foppen moet je ook helemaal niet naar toe gaan!
Die kletsen heel vaak uit hun nek.
En op internet kopen is ook niet alles.
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 11 mei 2007 13:15
door mikemarjan
Nee joh,doe ik ook nie meer hoor.
Scheer je weg en laat je niet Foppen,haha
je hebt gelijk hoor,over internetshoppen,ik doe dat ook niet zomaar.
Ik gebruik t om te onderhandelen,dat iets meer ben ik niet te beroerd voor,immers ook verzendkosten.
En ik koop alleen bij webs die goed bekend staan,want oplichters,die zijn dr op internet te veel!!!
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 11 mei 2007 14:51
door erikange
ik had via Neckermann een bioscoop systeem gekocht incl harddisk recorder. Ik was er heel blij mee, maar mijn man is visueel gehandicapt, en hij kon er niet mee omgaan. je moest nl eerst de tv aanzetten voor je een cdtje ging draaien, anders pakte hij de harddisk.
ik baalde als een stekker, maar heb hem toen maar weer ingepakt en teruggestuurd, en ik heb er niets meer over gehoord. Dat vind ik heel netjes van neckermann, want ik kan me voorstellen dat het voor hun ook niet makkelijk, want ze kunnen dat niet meer verkopen. Ik ben ze heel dankbaar, heel goede service.
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 11 mei 2007 15:00
door Roosenfrans
De vraag of je geld retour kunt krijgen is ronduit NEE. Tenminste niet omdat je spijt hebt en zelfs niet omdat je defecten hebt. Je moet de winkelier IT's eerst de kans geven het defect op te lossen door reparatie. En als dat niet gaat of te duur is dan kan IT's Sony vragen om een nieuw systeem beschikbaar te stellen ter vervanging van het defecte. In dat geval zou je IT's voor kunnen stellen dat systeem niet af te nemen maar een duurder systeem met losse componenten daarvoor in de plaats te nemen. Is voor hun nieuwe omzet. Mijn ervaring op gebied van klantvriendelijkheid zijn niet zo positief met IT's. Kan per filiaal verschillen maar ik betwijfel of ze daar genoegen mee nemen. Dus terug met je spullen wegens defecten en maar zien hoe ze die oplossen.
In ieder geval sukses
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 11 mei 2007 15:00
door mikemarjan
En daarmee onderscheiden ze zich met de rest,en ga jij volgende keer weer bij Neckerman bestellen,alleen maar vanwege de service.
Super toch?
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 12 mei 2007 21:43
door ikbenik
En daarmee onderscheiden ze zich met de rest,en ga jij volgende keer weer bij Neckerman bestellen,alleen maar vanwege de service.
Super toch?
Niks super!
Neckerman valt onder postorder en op die transacties zijn de wet koop op afstand van toepassing.
Dat je een bedenktijd van 7 dagen bij Neckerman hebt is geen service van Neckerman, maar een wettelijke bepaling van de Nederlandse wetgever.
Is een groot verschil!
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 28 aug 2007 18:25
door valerie1983
Beste mensen, aangezien er niemand bij Scheer & Foppen gehoor geeft aan mijn verzoek, wil ik hierbij even mijn frustratie uiten zodat iedereen is gewaarschuwd voor Scheer & Foppen.
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe stofzuiger gekocht bij Scheer & Foppen in Almere. De stofzuiger doet het opeens niet meer. Ik ben vervolgens naar Scheer & Foppen gegaan. Zij gaven aan dat ik 2 weken moet wachten op een nieuwe stofzuiger. Ik krijg geen vervanging mee en ik moest eigenlijk maar niet zo zeuren...Ik moet maar gewoon geduld hebben!!!! Het ging zelfs zo ver dat de bedrijfsleiding, mevrouw Marja Klopper, aangaf dat als ik door blijff zeuren, ik een winkel-verbod krijg. Wel heb je mij daar! Ik ben nog nooit zo onvriendelijk behandelend door een bedrijf. Hebben nog meer mensen dit meegemaakt bij Scheer & Foppen? Alvast bedankt voor de reacties!
Re: Home cinema set 'defect'. Geld terug?
Geplaatst: 28 aug 2007 19:24
door ikbenik
Ik krijg geen vervanging mee en ik moest eigenlijk maar niet zo zeuren...Ik moet maar gewoon geduld hebben!!!!
Ze konden wel netter reageren.
Helaas voor jouw, maar een winkelier is niet verplicht om een leenapparaat te verstrekken.
Dus deze kun je mag je dan ook niet eisen.
Veel winkeliers hebben wel leenapparaten, maar deze hebben ze dan wel beperkte aantallen ter beschikking.