Pagina 2 van 2

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 09 dec 2007 14:24
door nounou
Zaakvoerder; misschien is het wel een grapje ja, ik zal hoewel ik dit collectief via mijn werkgever en qua dekking kan zeker niet naar Menzis overstappen! Maar om nu te zeggen dat oude ziekenfondsbedrijven het beste zijn: Menzis is ook zo'n bedrijf!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 10 jan 2008 12:45
door elin
Hier lijkt het nu of de FBTO werkelijk een vreselijk slechte ziektekostenverzekering is, maar vergeet niet: mensen die geen klachten hebben en tevreden zijn komen minder snel op deze site terecht.

Mijn ervaring met de ziektekostenverzekering van FBTO is dat zij heel snel declaraties terugbetalen. Als er steeds dingen mis gaan bij het door hen laten betalen, probeer het dan in het vervolg even voor te schieten, of zoals ik hier in het forum las, stuur direct de nota op, wacht op het geld en betaal dan pas de rekening. Aangezien je 30 dagen de tijd hebt te betalen, haal je dit makkelijk.
Tuurlijk gaat er wel eens wat mis binnen administraties, maar bij welke zorgverzekering/instantie is dat niet zo?

Sinds dit jaar bepalen veel zorgverzekeringen welke medicijnen je móet slikken. Dit betekent dat mensen die al jarenlang hetzelfde middel slikken, dit ineens niet meer mogen van hun zorgverzekeraar. Zij moeten overstappen op een ander merk/middel. Met name voor groepen mensen die al moeite hebben met hun medicijnen adequaat innemen, zal dit zorgen voor een moeilijke overgang en slechte therapietrouwheid. Denk aan depressie, waarbij het moeilijk is om iemand goed in te stellen (op juiste dosering e.d.). Als zij moeten overstappen, ondervinden zij al die problemen weer opnieuw.
Het lijkt nu allemaal mee te vallen, met slechts een paar middelen, maar binnen een half jaar komen er al 30 bij. Onder andere FBTO doet hier niet aan mee, en is wat dat betreft dus juist een prima zorgverzekering. En dat geldt ook voor de andere gebieden: je bent vrij in het kiezen van arts, ziekenhuis, etc.

Uiteraard is het van belang dat je voor een verzekering kiest waar je zelf tevreden over bent. Maar als je overstapt: zoek ook even naar de slechte verhalen van andere verzekeraars, ik denk dat die er minstens zoveel te vinden zijn.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 22 jan 2008 19:35
door tgv2
Elin: medewerker klantenservice FBTO :?

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 30 jan 2008 23:28
door jdek
Helaas denk ik dat de zorgverzekeraars allemaal zo'n slechte service geven: ze dalen af naar het niveau van een slechte internetprovider of vervoerbedrijf. En als individu ben je wel afhankelijk van dergelijke lieden. En dan voor zoiets belangrijks als je gezondheid.

Mathilde D.
Ik ben helaas bang dat je gelijk hebt. De zorgverzekeraars althans het personeel kan zelf niet meer nadenken. Het staat zo in de computer, dus het is zo.

Ikzelf heb eens een declaratie bij Anderzorg ingedient van mijn tandarts.
Na 1 jaar kreeg ik een rekening of ik deze wilde betalen aan Anderzorg want er werd geen vergoeding voor gegeven. Mijn tantarts waarvan ik dacht dat die allang was gecompenseerd door Anderzorg had de rekening nog steeds openstaan op mijn naam.
Ik heb anderzorg laten weten, dat wanneer zij niet vergoeden, ikzelf mijn tandarts wel betaal.

Na over en weer gemaild krijg ik nu ineens 2 dezelfde rekeningen van Anderzorg. Het nummer van de declaratie was verandert wegens mijn protesten.

Dus 2x dezelfde rekening sturen, dreigen met incasso, en mijn tandarts nog steeds niet betaald
Andere declaraties worden eerst met het vermeende openstaande bedrag verrekent.
En ik ben schriftelijk toch vrij duidelijk geweest.

EN NATUURLIJK IS ER VOOR ZO IETS BELANGRIJKS ALS ZORGVERZEKERING GEEN GESCHILLEN COMMISSIE.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 31 jan 2008 10:51
door nounou
Ik moet wel zeggen dat de "Menzis groep" Menzis/AndersZorg/ Confior tot de moeilijkste qua doorgronden handelswijze is. Dit komt met name omdat zij een eigen vergoedingsstelsel voeren en niet met de rest van de zorgverzekeraars meedoen! Personeel van zorgverzekeraars mag zelf niet meer denken van hun werkgever die hen de kant en klare spelregels aanbiedt; is bij de meeste bedrijven zo. Wat ik altijd wel waardeer is als zij duidelijk aangeven als iets wel of niet kan, daar kan je het jaar erop rekening mee houden! Vanwege een mogelijk gebruik van een medicijn ben ik dit jaar overgestapt naar FBTO, mijn vorige zorgverzekeraar VGZ had duidelijk aangegeven dit in geen enkele aanvullende polis te vergoeden; die eerlijkheid vindt ik op zich lovenswaard!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 02 feb 2008 22:50
door Mathilde D.
EN NATUURLIJK IS ER VOOR ZO IETS BELANGRIJKS ALS ZORGVERZEKERING GEEN GESCHILLEN COMMISSIE.
Die bestaat wel, de SKGZ, de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen in Zeist. Je kunt daar zowel een klacht over de basisverzekering indienen (dat wordt daar een "geschil" genoemd) als een klacht over de aanvullende verzekering (dat heet daar dan een "klacht"). Er is ene site op internet, waarop je een formulier kan invullen.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 15 feb 2008 16:15
door Zaakvoerder
Hee elin, tel eens de zorgverzekeraars waarover niet zo veel / helemaal geen klachten binnenkomen als FBTO! Die zijn er namelijk ook!

Wat is dat nu voor reactie: "mensen die geen klachten hebben en tevreden zijn komen minder snel op deze site terecht."? Nee, dat klopt! Daarom kun je zo mooi aan het aantal klachten over één zorgverzekeraar de kwaliteit afleiden!!

Ik zie op pagina 1 van dit forum meerdere topics over FBTO staan, allemaal met klachten. Maar je gelooft het niet, er zijn ook verzekeraars die er niet bij staan. WAAROVER KENNELIJK VEEL MINDER KLACHTEN ZIJN.

Neem bijvoorbeeld VGZ, IZA, Agis en Delta Lloyd. Stuk voor stuk ook grote verzekeraars (veel groter dan FBTO zelfs) maar met veel minder klachten.

En ga nu maar snel weer achter die klantenservice zitten!!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 15 feb 2008 17:05
door Antoine46
In december 2007 heb ik me aangemeld voor de internet zorgverzekering van FBTO, deze wilde ik een dag na aanmelding wijzigen in de standaard zorgverzekering met de korting van Vereniging eigen huis. Op de site van FBTO heb ik via het chat programma e.a.a uitgelegd en de omzetting was binnen een dag geregeld. Meer dan 20 jaar heb ik mijn autoverzekering en huisverzekering via FBTO, ik ben tevreden over de service en de snelle afhandeling van schade`s.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 15 feb 2008 17:31
door nounou
Nou zaakvoerder, het aantal klachten over Agis is anders flink aan het toenemen. Heb laatst een geval gehoord van iemand die er verzekerd is; MET buitenland dekking. Hij gleed in Duitsland onderuit in de badkamer, maar moest zelf het vervoer naar Nederland betalen! Agis gaat net zoals FBTO onder de Achmea vleugels vallen dus zal er wel dezelfde stroming gaan vloeien. Ben net overgestapt naar FBTO en werd afgelopen week gebeld of er problemen met de overstap waren geweest, dat noem ik toch service! :wink:

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 15 feb 2008 22:17
door Zaakvoerder
We spreken elkaar wel weer nadat jij je eerste declaratie hebt ingediend!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 15 feb 2008 22:56
door nounou
Zaakvoerder, ik heb de eerste mondhygieniste en 2 tandarts declaraties reeds ingediend en geen problemen. Heb geluk dat dit met internetzorgverzekering online kan, waardoor je het orgineel van de rekening zelf in handen houdt!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 19 feb 2008 08:25
door BasO
Dat is ook tientjeswerk, wat anders dan een buikwandcorrectie.
Ik heb ook slechte ervaringen met FBTO gehad in het verleden en neem daarom geen zorgpolis van FBTO.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 19 feb 2008 15:27
door nounou
Dat geloof ik zaakvoerder, maar in de eerste jaren hebben ALLE zorgverzekeraars hun fouten gemaakt en de meesten hebben er echt wel van geleerd!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 26 feb 2008 17:52
door BasO
FBTO krijgt van het Nivel 1 ster (laagste beoordeling) als het gaat om betalen en ook een ster voor de algemene indruk die de klanten hebben over deze zorgverzekeraar.

;)

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 26 feb 2008 22:48
door nounou
In hoeverre is het Nivel onpartijdig? Het is bij elke zorgverzekeraar wel wat. Ze hadden het oude ziekenfondsstelsel in ere moeten houden, het enigste wat er wel gebeurd is is dat ze de consumenten onnodig veel geld uit de zak troggelen! :cry:

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 27 feb 2008 07:47
door BasO
Uit het onderzoek van het Nivel blijkt dat FBTO meer rekeningen afwijst dan de andere zorgverzekeraars.
Als je dat weet dan kies je niet voor FBTO en kan je de klachten op het forum ook plaatsen.
Klanten van Menzis, de Goudse en Agis zijn het minst tevreden. Namen die veel worden genoemd.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 27 feb 2008 11:02
door nounou
Het enigste waar FBTO nu last van heeft is van de complexheid van het overschakelen op online declareren! Ze geven eerlijk toe 4 weken achter te lopen met het betalen van tandartsdeclaraties! Is niet leuk maar wel begrijpelijk: internetzorgpolissen zijn nieuw! Ik wacht gewoon af.

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 27 feb 2008 12:43
door elin
tgv2 en zaakvoerder: helaas, misgok, ik ben géén medewerker klantenservice of iets in die richting. sterker nog, ik zit eerder in de richting tégen de zorgverzekeraars...zij maken met hun regels mijn werkzaamheden stukken lastiger.

Misschien zijn er veel klachten over de FBTO. Dan heb ik blijkbaar geluk dat mij dat nog niet is overkomen.
Voor degenen die pech hebben: groot gelijk dat je switcht, ik zou hetzelfde doen! Hopelijk gebeurt je dat niet bij een andere verzekering. Let wel op dat zij bijv. alle medicatie vergoeden, niet alleen van één merk.

Want zoals ik eerder schreef: dit jaar gebeurt er op het gebied van medicatie zoveel bizars, geloof me, veel klachten zullen volgen (júist over bepaalde andere zorgverzekeraars, aangezien zij beslissen wat je wel en niet moet slikken. maar goed, dat is alleen van belang natuurlijk voor mensen die dat soort medicatie nodig hebben).

Succes met eventuele problemen!

Re: klacht FBTO

Geplaatst: 27 feb 2008 23:02
door nounou
Elin, ik hoop ook dat mijn switch naar FBTO een juiste is! Mijn schoonouders zitten er nu ook al 2 jaar en die hebben; weliswaar met een gewone polis, geen enkel probleem gekend.