LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Blinde keurmeester bij Kwikfit Rotterdam[/b]
-
Re: [b]Blinde keurmeester bij Kwikfit Rotterdam[/b]
Ik zie dat alle mannen weer verstand hebben van keurmeester en lekker negatief over kwikfit. Maar als je je goed laat informeren dan weet je dat alle apk keurmeesters een meldplicht hebben en dat ze na de melding niet meer aan de auto mogen komen en binnen een uur een rdw keurmeester op de stoep kunnen krijgen om de gekeurde wagen te controleren. Is de keuring niet correct uitgevoerd dan hangt voor zowel het bedrijf als de keurmeester een sanctie aan vast. Wat ik ook tussen de reactie las dat iedereen keurmeester kan worden. Ook dit is niet waar want je moet wel degelijk een erkende opleiding gevolgd hebben voordat je mag keuren van de rdw.
Dus mannen voor dat jullie over bedrijven klagen kijk eens verder dan je neus lang is. En ik als vrouw zijnde weet dat het wel degelijk aan je eigen verantwoording ligt om onderhoud te plegen aan je auto en dat je een keurmeester niet kan verwijten dat je remblokken op zijn. Want ijzer op ijzer hoor je zeker en vast.
Dus mannen voor dat jullie over bedrijven klagen kijk eens verder dan je neus lang is. En ik als vrouw zijnde weet dat het wel degelijk aan je eigen verantwoording ligt om onderhoud te plegen aan je auto en dat je een keurmeester niet kan verwijten dat je remblokken op zijn. Want ijzer op ijzer hoor je zeker en vast.
-
Dan moet ik zeggen dat ze bij KwikFit wel vaker `vreemd´ reageren.
Mijn broertje had zijn auto daar naar de keuring gebracht, afgekeurd. Mijn vriend gebeld (die is monteur) om alles te laten vervangen. Echter had mijn broertje niet zo goed geluisterd. Er was iets met een slangetje (vraag me niet wat, ik ben geen monteur) maar hij wist niet meer wat. Dus hij belt naar KwikFit waar hij netjes vraagt wat het probleem ook alweer was. En om een nieuwe afspraak te maken.
Dus aan hem kwam de vraag van KwikFit "Maar meneer, wie is er dan met uw auto bezig, dit mag namelijk niet." Dus mijn broertje vertelde eerlijk dat mijn vriend dit deed. "Meneer, dan vertellen wij u niet wat er mis was en u mag uw auto niet hier terug brengen!" Waarop de verbinding werd verbroken.
Vind het maar vreemd. Maar hoor veel "aparte" verhalen over KwikFit. Mijn auto komt er in ieder geval alleen als er in de wijde omtrek niks te bekennen is en het echt niet anders kan, ofwel nooit.
Mijn broertje had zijn auto daar naar de keuring gebracht, afgekeurd. Mijn vriend gebeld (die is monteur) om alles te laten vervangen. Echter had mijn broertje niet zo goed geluisterd. Er was iets met een slangetje (vraag me niet wat, ik ben geen monteur) maar hij wist niet meer wat. Dus hij belt naar KwikFit waar hij netjes vraagt wat het probleem ook alweer was. En om een nieuwe afspraak te maken.
Dus aan hem kwam de vraag van KwikFit "Maar meneer, wie is er dan met uw auto bezig, dit mag namelijk niet." Dus mijn broertje vertelde eerlijk dat mijn vriend dit deed. "Meneer, dan vertellen wij u niet wat er mis was en u mag uw auto niet hier terug brengen!" Waarop de verbinding werd verbroken.
Vind het maar vreemd. Maar hoor veel "aparte" verhalen over KwikFit. Mijn auto komt er in ieder geval alleen als er in de wijde omtrek niks te bekennen is en het echt niet anders kan, ofwel nooit.
Ik kan een ding zeggen, bij Kwik Fit bakken ze er niets van( met enkele uitzonderingen)
Toch een slechte zaak dat ze je niet hebben geattendeerd op het fijt dat je remblokken op korte moment aan vervanging toe waren.
Slechte zaak dit want dat had de keurmeester zeker moeten zien.
Succes
Slechte zaak dit want dat had de keurmeester zeker moeten zien.
Succes
-
Fijt?
En als een auto zijn remvertraging haalt, is hij APK goed.
Dan moet je een beurt uit laten voeren, en niet alleen een APK.
En als een auto zijn remvertraging haalt, is hij APK goed.
Dan moet je een beurt uit laten voeren, en niet alleen een APK.
Inderdaad als de remblokken aan de minimale eisen voldoet dan mag hij goed worden gekeurd maar de keurmeester had wel mogen vermelden dat de remblokken bijna aan vervanging toe zijn.
Dit noemen we service van een garage, kan je bij deze garage ver zoeken.
Dit noemen we service van een garage, kan je bij deze garage ver zoeken.
-
Je kan natuurlijk alles zo afschuiven. Lekker makkelijk.
Je kan natuurlijk ook eens geld uitgeven aan een beurtje voor de vakantie. Gewoon zelf je verantwoordelijkheid nemen in plaats van deze af te schuiven op een APK.
Maar anders gaat het geld kosten en dat willen we natuurlijk niet.........om te kotsen is het.
Je kan natuurlijk ook eens geld uitgeven aan een beurtje voor de vakantie. Gewoon zelf je verantwoordelijkheid nemen in plaats van deze af te schuiven op een APK.
Maar anders gaat het geld kosten en dat willen we natuurlijk niet.........om te kotsen is het.
Afschuiven?? dacht het niet , dit soort dingen moet gewoon service zijn maar dat is bij hun ver te zoeken.
Want als we allemaal verstand van auto's moeten hebben dan hebben we de monteurs niet meer nodig en kunnen we het allemaal zelf gaan doen.
En je auto een beurtje laten geven op z'n tijd is wel zo verstandig ja .(zeker als je met de auto op vakantie gaat)
Want als we allemaal verstand van auto's moeten hebben dan hebben we de monteurs niet meer nodig en kunnen we het allemaal zelf gaan doen.
En je auto een beurtje laten geven op z'n tijd is wel zo verstandig ja .(zeker als je met de auto op vakantie gaat)
-
In dit geval zie ik niet in waarom men service moet verlenen.
Men betaalt voor een APK en krijgt een APK.
Wil je meer, dan moet je toch iets betalen? De schoorsteen zal van service alleen niet roken.
Men betaalt voor een APK en krijgt een APK.
Wil je meer, dan moet je toch iets betalen? De schoorsteen zal van service alleen niet roken.
-
kom op zeg, als een wagen door de keuring komt met remblokken op de rand van goedkeur krijg je ene officiele melding/aantekening op je apk rapport
dat is normaal, dat hoort zo en dat heeft weinig te maken met service
@warprincess, apk stations krijgen steekproefgewijs een rdw keurmeester aan de deur, niet bij elke auto
als ene auto wordt afgemeld voor goedkeur wordt dat centraal bij de rdw bekeken en bepaald of er een steekproef wordt gehouden of niet
In het geval van ja heeft de rdw keurmeester 1,30 uur de rtijd om op de lokatie aanwezig te zijn, zoniet mag je met je voertuig vertrekken,
tot die 1.30 uur ben je wettelijk verplicht op de rdw keurmeester te wachten, zo niet bega je een overtreding en kun je ene proces verbaal krijgen
mening apk station neemt graag risico door ene auto goed te keuren terwijl het voertuig niet aan de apk eisen voldoet
dat is normaal, dat hoort zo en dat heeft weinig te maken met service
@warprincess, apk stations krijgen steekproefgewijs een rdw keurmeester aan de deur, niet bij elke auto
als ene auto wordt afgemeld voor goedkeur wordt dat centraal bij de rdw bekeken en bepaald of er een steekproef wordt gehouden of niet
In het geval van ja heeft de rdw keurmeester 1,30 uur de rtijd om op de lokatie aanwezig te zijn, zoniet mag je met je voertuig vertrekken,
tot die 1.30 uur ben je wettelijk verplicht op de rdw keurmeester te wachten, zo niet bega je een overtreding en kun je ene proces verbaal krijgen
mening apk station neemt graag risico door ene auto goed te keuren terwijl het voertuig niet aan de apk eisen voldoet
@Jeroentje
Dan ben ik blij dat jij niet aan mijn auto werk zeg.(slechte monteur)
Hoop dat je geen eigen zaak heb anders ben je zo weer dicht met zo'n instelling.
Dan ben ik blij dat jij niet aan mijn auto werk zeg.(slechte monteur)
Hoop dat je geen eigen zaak heb anders ben je zo weer dicht met zo'n instelling.
-
het is heel simpel je auto moet aan de remvertraging voldoen je remblokken en schijven moeten!!!! ook aan een minimale dikte voldoen (per merk afhankelijk) zijn ze erg dun maar wel binnen de wettelijke norm is het goedkeur maar met aantekening , dit dien je dan dus wel opte volgen dat advies , als je verstandig bent tenminste maarja het mag niks kosten dat is het probleem.
kwik-fit ed moet je sowiso niet heen dan ben je al niet helemaal lekker metg al die immitatie troep, goedkoop(hoewel goedkoop) = duurkoop.
En ik heb een autotechnische opleiding dus hou maar verders op met dit zinloze onderwerp verders..
onderhoud je auto gewoon goed en ga naar officiele dealer met de juiste apparatuur en onderdelen.
kwik-fit ed moet je sowiso niet heen dan ben je al niet helemaal lekker metg al die immitatie troep, goedkoop(hoewel goedkoop) = duurkoop.
En ik heb een autotechnische opleiding dus hou maar verders op met dit zinloze onderwerp verders..
onderhoud je auto gewoon goed en ga naar officiele dealer met de juiste apparatuur en onderdelen.
-
Goed onderhoud had dit kunnen voorkomen. Dat is niet de schuld van de keurmeester.
Zoals Menasor-2002 al zegt, het mag niks kosten.
Zoals Menasor-2002 al zegt, het mag niks kosten.
-
al zegt een opleiding als automonteur ook weinig, dat hebben die ibij kwik fit ook