LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynabyte

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

D.Kossen
Na bijna eenjaar gebruik van een conventor voor het omzetten van analoog vidieo naar digitale vidio begaf deze omvormer het. DynaByte maakte hier echter geen enkel probleem van en om dat dit type niet meer in de handel was kreeg ik een totaal nieuwer type zonder enige bijbetaling.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Oskar
Een zeer warme douche voor Dynabite aan de Karnemelstraat in Breda. Ik heb mijn Mitac Mio voorzien van nieuwe software, maar daarna werkte het apparaat niet meer. Twee medewerkers van Dynabite hebben echt uren geporbeerd om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Ze hadden ook kunnen zeggen dat het apparaat voor reparatie moest worden opgestuurd, maar dat hebben ze dus niet gedaan. Uren ermee bezig geweest en met SUCCES !. Dynabite.. nogmaals bedankt.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

B.G.Groeneveld
Op 17-02-2004 kocht ik een PC bij de firma DYNABYTE te Dordrecht mede omdat deze was aangeprezen door de Consumentenbond als beste getest. Echter in mei 2005 kreeg ik problemen met de PC en het moederbord moest worden vervangen (garantie) nadien is de PC echter nooit meer hetzelfde geweest, naar mijn mening. In september 2006 kreeg ik wederom problemen met de PC en heb deze ter reparatie aangeboden bij DYNABYTE, na drie weken kon ik hem afhalen echter na hem weer te hebben aangesloten bleken de problemen niet geheel verholpen te zijn ik heb kontact opgenomen met DYNABYTE te Zwolle met de heer Ad Trapman en deze heeft de PC per koerier op laten halen, echter toen deze per koerier werd teruggebracht bleken de problemen nog te bestaan waarop de heer Trapman hem weer heeft laten ophalen (overigens telkens op kosten van DYNABYTE ) na terugkomst van betreffende PC waren de problemen nog niet opgelost. Nadat ik dit aan de heer Trapman had medegedeeld heeft hij er zorg voor gedragen dat ik op 13-12-2006 een compleet nieuwe computer met draadloos toetsenbord en muis heb gekregen met een grotere capaciteit als die ik had. Let wel een computer die ik al bijna drie jaar in mijn bezit had werd vervangen door een nieuwe en betere, ondanks dat de garantie al lang verlopen was en dat is voor mij de reden om de firma DYNABYTE en de heer Trapman een hele warme douche te geven dit geeft de mens weer meer vertouwen in de middenstand waar in veel gevallen de garantie tot aan de deur is.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Marco Polo »

T.J. (Theo) van Osch
Onlangs heb ik enorm veel problemen gehad met mijn computer. Na installatie van zowel Windows Vista als Nero 7 Premium, kreeg ik fout melding over foutmelding. In eerste instantie huurde ik daarvoor een éénmansbedrijfje in, doch die heeft het euvel niet kunnen oplossen. Ten einde raad heb ik me gemeld bij Dynabyte te Helmond met de vraag of de storing ligt aan het feit dat ik vernoemde software op mijn computer gezet had. Daarop vroeg Dynabyte of ik de computer zou willen brengen, dan zouden ze het een en andercontroleren, en wanneer nodig en mogelijk repareren. Op mijn vraag wat dat zou gaan kosten, kreeg ik ten antwoord dat deze reparartie voor mij zonder kosten zou zijn. Zij stellen dat een goede klant graag een GOEDE KLANT blijven behouden. Bij aflevering van de gerepareerde computer heb ik geprobeerd de monteur die alles in orde gebracht heeft, een fooi te geven, doch dat weigerde hij, en vond dit horen bij de service van DYNABYTE. Het is om deze goed geboden service, dat ik DYNABYTE fliaal Helmond, wil voordragen voor de warme douche, tegelijkertijd de hoop uitsprekend, dat zij deze felbegeerde trofee in de eerst volgende uitzending in ontvangst mogen nemen.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor alle duidelijkheid.

Mijn beeld over Dynabyte berusten puur op eigen ervaring.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

@ikbenik.

't is alweer een tijd geleden dat ik heb gereageerd, maar nu moet het weer ff.
Want ik geloof dat jij alles slecht vind wat niet je eigen winkel is. Of nog maar op enig vlak zou kunnen werken als concurrend. In elk topic wat ik heb gelezen met een reactie van jou is de reactie negatief.
Wat ik daar uit kan halen is dat je een zeer gefrustreerde winkelier bent. Wat ik wel kan begrijpen, want als je zoveel tijd overhoudt om dit forum de hele dag kan bekijken kan dat maar 1 ding betekenen. Je hebt geen klanten. En daarom botvier je je frustraties hier maar.

En wat je opmerking over slechte assemblatie bij Dynabyte betreft.... Dynabyte assembleert niet eens pc's. :roll:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Moppentappers »

jij bent juist een vervelend mannetje dat ikbenik zijn eerlijke (naar mijn mening) kritiek mededeelt
hij zegt goede woorden over een ander bedrijfje en nog 1 ander bedrijfje
en wanneer hij zegt dat dynabyte leuk is voor wat kleine spullen maar dat je daar geen hele PC's moet gaan kopen kan ik hem daar niets anders dan gelijk in geven

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Want ik geloof dat jij alles slecht vind wat niet je eigen winkel is. Of nog maar op enig vlak zou kunnen werken als concurrend.
Voordat ik voor mijn eigen begonnen was, was ik ook klant bij Dynabyte.
Het was en het is gewoon een ballentent.

Ik kwam toen ook veel bij Vobis en Memo.

En Memo is overgegaan of overgenomen door Mycom.

Hoor je mij daar over klagen?


Daarnaast rekent Dynabyte voor computers 5% winstmarge (ziekelijk te laag) en voor de losse onderdelen 45%.

Oordeel zelf.
Wat ik wel kan begrijpen, want als je zoveel tijd overhoudt om dit forum de hele dag kan bekijken kan dat maar 1 ding betekenen. Je hebt geen klanten. En daarom botvier je je frustraties hier maar.
Ik mag reageren wanneer ik wil. Daar heb jij niks over te zeggen.

Daarnaast is het nu een rustige periode. Maar ik heb het wel druk.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door gravedigger »

Daarnaast rekent Dynabyte voor computers 5% winstmarge (ziekelijk te laag)
Waarom ziekelijk laag? Misscjien zijn ze met mider winst tevredeb, maar wel een hogere ozet. Waar jij er dan met moeite 1 verkoopt, majen zij er 10 b.v. Kwestie van weer marktertking

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat heeft er niks mee te maken.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat dan wel?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou weet ik nog die consumentenregels niet die niet gelden voor aankopen bij Office Centre.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb net even gekeken op de site van MyCom, maar daar hebben ze maar weinig keuze.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Overal in de wetsartikelen waar consumentenkoop in staan zijn niet van toepassing bij Office Centre.

- Als er problemen zijn in de garantieperiode mag de winkelier jouw doorverwijzen naar de fabrikant.

- Na de garantieperiode heb je geen recht op compensatie van de eventuele kosten.
Dus als je in een normale winkel 1 jaar garantie krijgt en na 13 maanden gaat de computer kapot, dan hoef je maar 13/36 deel zelf te betalen. Bij Office Centre gelden deze regels niet en dien je de volledige kosten zelf te betalen.

- Na het verstrijken van de garantieperiode is de winkelier niet meer verantwoordelijk voor de producten en is dan ook niet verplicht om het probleem op te lossen (bij de consumentenkoop is dat wel het geval.)

Om maar eens wat regels op te noemen.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb net even gekeken op de site van MyCom, maar daar hebben ze maar weinig keuze.
Ik neem aan dat als er een product er niet bijstaat en je zou er in de winkel om vragen dat ze dan het gevraagde product wel kunnen bestellen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Helaas zit er geen MyCom winkel bij mij in de buurt. Trouwens...ik wil eerst zien wat ik bestel. Nee, ik denk dat ik toch maar eens bij Dynabyte ga kijken. Ik haak niet af omdat 1 of 2 personen hier zeggen dat het niet goed is.
Laatst gewijzigd door Bailey op 13 aug 2007 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Gelden die regels bij Office Centre ook niet meer als je zakelijk koopt?

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als consument kunt en mag je niet bij Office Centre kopen.
Office Centre is alleen voor de zakelijke mensen.

Dus bij een zakelijke transactie is de consumentenbescherming niet van toepassing.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat weet ik. Maar ik kan via de zaak van mijn vriend zijn moeder de pc kopen.

ikbenik

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat hoeft geen probleem te zijn.
En Office Centre kennende zal de service ook wel goed zijn.
En Office Centre verkoopt geen troep.

Zo heb je wel goedkoper een goede computer.

Alleen kun je als er problemen zijn je niet beroepen op de consumentenbescherming.

Gesloten