LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opwaardering van VOLK naar BURGER

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Vindt u vervanging van VOLKs-huisvesting door BURGER-huisvesting gewenst?

JA (daarmee wordt o.a. eenieders gelijkwaardigheid benadrukt)
2
20%
NEE (ik vind VOLKs-huisvesting geen discriminerende ondertoon hebben)
5
50%
VROM of BROM, de overheid is sinds 1945 ernstig tekort geschoten
3
30%
VROM of BROM, de overheid heeft het sinds 1945 prima gedaan.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

NAK

Re: opwaardering van VOLK naar BURGER

Ongelezen bericht door NAK »

venantius hoe moet het dan met het spreekwoord;
"Dom volk en varkens laten zich slecht drijven."

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

"Dom volk en varkens laten zich slecht drijven."
ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat "volksoproer" meer indruk maakt dan "burgerlijke ongehoorzaamheid"

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Het lijkt mij aannemelijk, dat dit tevens conform de wens is/was van HM.
1. waar baseer je dat op?
2. wat heeft dat te maken met de benaming "burger" dan wel "volk"?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij, was het Hans Wiegel en niet Ed van Thijn degene, die in juli 2000, in de eerste kamer, het wetsvoorstel torpedeerde inzake o.a. de gekozen burgemeester.
En maar vast blijven houden aan je eigen gelijk he, zelfs nadat iemand geprobeerd heeft je vriendelijk te corrigere. Wat ben jij toch stronteigenwijs.

Nou, effe de feiten:
1. Het was geen juli 2000, maar maart 2005
2. Het was niet Hans Wiegel, maar Ed van Thijn die tegen de gekozen burgemeester stemde.

(Hans Wiegel zat toen al jaaaarenlang - 5 jaar - niet meer in de Eerste Kamer!)
Dit klemde in democratisch opzicht destemeer, daar er in de 1e kamer een 2/3 meerderheid vereist is, dus om dan met je ene stem, die 2/3 te gaan blokkeren, getuigt m.i. van minachting voor burgers cq het volk
Niet alleen Van Thijn stemde tegen, maar de HELE PvdA fractie, en trouwens ook de SP en GL,
tot de 'aanzienlijken' in de zin van 1813, die 'het volk' te dom vinden om ZELF hun plaatselijke leider te kiezen, maar dat liever via politieke spelletjes te blijven doen
En de politici van Groen Links en de SP behoren natuurlijk in jouw ogen ook tot die club, want die stemden in maart 2005 ook TEGEN de gekozen burgemeester.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Burgemeesters worden dus benoemd en Volks-meesters gekozen.
Waar is geregeld dat volksmeesters worden gekozen?
Of HM burgemeesters-benoemingen ook kan beinvloeden weet ik niet
Wat ik wel zeker weet, is dat HM een duidelijke mening over de gekozen burgemeester heeft.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik had het over de nacht/macht van Wiegel , 18/19 mei 1999, waarbij een belangrijke grondwetswijziging werd doorkruist.
De nacht van Wiegel ging over het correctief referendum, en daar had jij het helemáál niet over! Jij sprak over de gekozen burgemeester. Zal ik je geheugen effe opfrissen met je eigen citaten:
Volgens mij, was het Hans Wiegel en niet Ed van Thijn degene, die in juli 2000, in de eerste kamer, het wetsvoorstel torpedeerde inzake o.a. de gekozen burgemeester.
Helaas beslissen de 'aanzienlijken' van 1813 nog steeds over onze volks-vaders (o.a. door de nacht/macht van Wiegel)
Kortom: je sprak duidelijk over de gekozen burgemeester (en dat ging niet door door de nacht van Van Thijn), maar je had zin om op Hans Wiegel te mopperen, en dus klets je je er nu (op een uiterst ongeloofwaardige wijze) uit.
Als PvdA, GL en SP in mrt 2005 inderdaad tegen een gekozen burgemeester hebben gestemd (dat debat is mij ontgaan)
Tja, wat dat betreft pas je goed bij linkse politici, die hebben altijd een zeer selectief geheugen, wat ze niet uitkomt zijn ze gauw "vergeten".

Vreemd dat dat debat jou ontgaan is. Zo ongeveer de hele avond was het op TV.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Linksom of Rechtsom, in BEIDE kwesties, staat 'het volk' cq 'de burger' dus nog steeds met lege handen..
Dus blijft de spreuk "Geef het volk brood en spelen" nog steeds van toepassing :wink:

spiky

Ongelezen bericht door spiky »

DAT KAN NAK

Gesloten