LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het advies van de Consumentenbond om Windows Vista links te laten liggen is 'niet slim'. Dat stelt Niels Huijbregts van internetprovider XS4ALL. Hij vindt dat consumenten blootgesteld worden aan onnodige risico's.

Windows Vista is volgens Huijbregts veel veiliger dan Windows XP. XP had te maken met veel veiligheidsproblemen, waaronder het blastervirus. "Veel onveiligheden op internet (virussen, trojans, etc.) hebben direct te maken met zwakke plekken in Windows XP, die in Vista zijn opgelost", aldus de computerdeskundige. De Consumentenbond stelt dat Vista geboycot moet worden, omdat veel randapparatuur niet werkt. XS4ALL stelt dat de Consumentenbond dan bij hardwarefabrikanten moet klagen en niet bij Microsoft.

Ewald van Kouwen van de Consumentenbond vindt dat "niet zo'n gekke redenatie". Toch blijft hij bij de boycot, omdat veel consumenten Vista-pc's zouden hebben die helemaal niet werken. "Op het moment dat het product het helemaal niet doet, kom je niet eens aan vragen over de veiligheid toe".

Microsoft is verbaasd over de ophef in Nederland over het besturingssysteem. In andere landen zou er veel minder geklaagd worden over Vista. Speciaal voor Nederland heeft Microsoft de website WindowsVistaService.nl gelanceerd. Ook de brancheorganisatie voor computerwinkels herkent zich niet in het beeld van de Consumentenbond. Secretaris Toon Klaassen denkt dat de Consumentenbond bezig is met een 'publiciteitsstunt'.
Bron: nu.nl

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door gravedigger »

De consumentenbond moet stoppen om de consument tegen de fabrikanten en winkeliers op te zetten
En wat doe je hier zelf? De consument ophitsen TEGEN de bond. Dat mag wel?

Boycot de PC-boer!! Ga naar Aldi/Lidl :)

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En wat doe je hier zelf? De consument ophitsen TEGEN de bond. Dat mag wel?
Nee, dat doe ik niet. :evil:

Ik zeg gewoon de waarheid!

Want in de ogen van de consumentenbond is de consument altijd heel zielig, zwak en hulpeloos en dat de problemen altijd aan de boze winkelieren en boze fabrikanten liggen. De winkelier wilt toch altijd de consument flessen?????

Maar dat sommige consumenten echte rotte appels zijn willen ze niet horen! (voor alle duidelijkheid: tussen de winkelieren en de fabrikanten zitten ook rotte appels!)

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Pruim »

Nee, dat doe ik niet.

Ik zeg gewoon de waarheid!

Want in de ogen van de consumentenbond is de consument altijd heel zielig, zwak en hulpeloos en dat de problemen altijd aan de boze winkelieren en boze fabrikanten liggen. De winkelier wilt toch altijd de consument flessen?????

Maar dat sommige consumenten echte rotte appels zijn willen ze niet horen! (voor alle duidelijkheid: tussen de winkelieren en de fabrikanten zitten ook rotte appels!)
Je zegt wat je dénkt dat de waarheid is.

Ik ben wel van mening dat de consument een betere keuze zou moeten kunnen maken of hij/zij vista of xp wil hebben.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben wel van mening dat de consument een betere keuze zou moeten kunnen maken of hij/zij vista of xp wil hebben.
Tuurlijk, maar over een tijdje kun je niet meer kiezen tussen XP of Vista.
Je zegt wat je dénkt dat de waarheid is.
Nee hoor :lol:

Kijk, als Microsoft een nieuwe besturingsysteem uitbrengt, kan dat nooit zonder kinderziektes.

Microsoft test het nieuwe besturingsysteem zeer grondig, maar ze kunnen onmogelijk alle situaties nabootsen.

De ontwikkeling gaat als volgt:

Er is een nieuwe windows geschreven en die gaat dan naar zeer selecte testers. Die gaan zo veel mogelijk fouten opsporen en dat wordt teruggekoppeld naar Microsoft.

Dat herhaalt zich een aantal keer en dan komt er een Beta versie uit. Deze is voor zeer veel mensen beschikbaar. Dit om zoveel mogelijk fouten op te sporen en dat wordt ook weer teruggekoppeld naar Microsoft.

Wat nog nooit gebeurd is, is dat Microsoft een tweede Beta-versie van Vista heeft uitgebracht en daar zijn dan ook weer fouten ontdekt.

Dan komt het moment dat Windows de Gold-status bereikt en komt voor iedereen beschikbaar.

Dus dat betekent dat Windows op ieder denkbare systeemconfiguratie en ook met ieder denkbare softwareconfiguratie aan het werk moet.

Deze situatie kan nooit van te voren zeer grondig getest worden.

Daar komen dus ook weer foutmeldingen uit en die worden dus ook weer naar Microsoft teruggekoppeld.
Die kijken dan de gegevens die teruggekomen zijn en de oplossingen worden dan zeer grondig getest en die problemen worden dan in de eerste servicepack verholpen.

Dus zeker in het eerste jaar zitten er nog kinderziektes in. Dat is niet te voorkomen.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dan komt het moment dat Windows de Gold-status bereikt en komt voor iedereen beschikbaar.

Dus dat betekent dat Windows op ieder denkbare systeemconfiguratie en ook met ieder denkbare softwareconfiguratie aan het werk moet.

Deze situatie kan nooit van te voren zeer grondig getest worden.

Daar komen dus ook weer foutmeldingen uit en die worden dus ook weer naar Microsoft teruggekoppeld.
Die kijken dan de gegevens die teruggekomen zijn en de oplossingen worden dan zeer grondig getest en die problemen worden dan in de eerste servicepack verholpen.

Dus zeker in het eerste jaar zitten er nog kinderziektes in. Dat is niet te voorkomen.
En daar zit nu het probleem van de consumentenbond. Die vinden dat als Vista wordt uitgebracht dat die dan al perfect moet zijn!!!!!

Ze eisen maar en boycotten maar, maar ze weten verdomme helemaal niet waar ze over praten. Ze gaan inhoudelijk helemaal niet op de zaken in en al helemaal niet in technische details! :evil:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik ben het wel eens met je ikbenik, wat betreft de ontwikkeling van nieuwe windows versies.

Maar het is wel jammer dat bij een heleboel nieuwe computers vista al standaard staat geinstalleerd. De keuze voor de consument is dan wel een beetje weg.
Totdat er een eerste servicepack is uitgebracht zou er eigenlijk standaard aan de consument moeten worden gevraagd welk besturingssysteem hij/zij zou willen hebben.

Toen xp uitkwam, heb ik die versie op cd gekocht. In de daaropvolgende jaren heb ik steeds laptops gekocht zonder besturingssyteem. Ik moet zeggen dat dit ook niet altijd meevalt door de voorgeinstalleerde oem versies van windows. Gelukkig lukt dit bij de kleine computerboeren meestal nog wel.
Aan gezien mijn laptop weer aan vervanging toe was wegens een kapot moederbord heb ik dit keer wél voor vista gekozen. De probleempjes neem ik dan maar voor lief, en heb ik ondertussen op kunnen lossen.

Ik ben het er ook niet mee eens dat de consumentenbond oproept tot een boycot. Ik vind dat ze er beter voor kunnen zorgen, en dan met name bij de grotere winkelketens waar computers worden gekocht, dat niet automatisch vista wordt geinstalleerd, maar dat de consument moet kunnen kiezen voor een besturingssyteem.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vind dat de consumentenbond de consumenten moet voorlichten naar de werkelijkheid en niet de winkeliers en fabrikanten tegen de schenen moet schoppen, omdat zij niet in de fantasiewereld van de consumentenbond meegaan.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Peter4871 »

ik denk dat de meeste klachten komen door ondeskundig gebruik,

Ik zelf gebruik vista nu al vanaf het begin en ben er nog steeds blij mee.
Zelfden problemen, en als het problemen geeft komt het omdat de maker van het desbetrevende programma nog bezig is met het maken van een versie voor vista en is die er meestal ook snel.

en dan heb ik het over programma's die je normaal niet aan treft op een huis en woonkamer pc'tje

Kwa externe hardware is er altijd de mogelijkheid hier een vista versie voor te vinden, heb niks wat niet op mijn pc wil met problemen, alles werk gewoon, en anders is er via de website van de makers een link te vinden om hem goed te instaleren.

Dus ik zie nog geen problemen,

Daarbij doet microsoft er zijn best alle fouten uit de wereld te halen,
en als iedereen weer op xp gaat draaien kom je er nooit achter de fouten en kan je het niet oplossen

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

In dit alles is de consument ook behoorlijk naïef en eigenwijs.

De consument heeft de instelling dat zij het zelf wel kunnen bepalen of iets wel of iets niet kan, en zij vinden ook dat zijzelf heel goed kunnen bepalen of het moet werken of niet.

Met alle respect, maar de mening of de gedachtegang van de consumenten doen er totaal niets toe en wat zij vinden is van ondergeschikt belang.

De consumenten vinden dat zij niet naar Microsoft hoeven te luisteren.

Sorry hoor, maar Microsoft heeft toch het eindwoord en niet de consument.

Microsoft heeft van te voren heel duidelijk aangegeven wat de aanbevolen systeemeisen zijn (minimaal 1GB intern geheugen en een krachtige videokaart, omdat Vista comleet 3D is).

En als de consumenten die aanbevelingen in de wind slaan, omdat zij zo nodig Vista op de goedkoopste computers willen zetten en dat zij vinden dat zij heel goed zelf kunnen bepalen op welke systemen zij Vista willen zetten en dat dat maar moet kunnen, en zie wat er gebeurd.

In plaats van dat de consumentenbond de consumenten goed gaat voorlichten, gaat de consumentenbond Microsoft op het matje roepen, terwijl de consumenten niet aan de aanbevelingen van Microsoft houden.

Punt 2 is dat Microsoft wel degelijk met de consumentenbond wilde praten maar dat de consumentenbond zich heel agressief en vijandig tegenover Microsoft ging gedragen en daar heeft Microsoft geen zin in en heeft daardoor ook de gesprekken gecanceld, en dat is zeer terecht.

De consumentenbond is nu heel zielig aan het doen, terwijl zij toch degene zijn die zich heel agressief en vijandig gedragen tegenover Microsoft.

Microsoft begrijpt ook totaal niet waarom dat wij hier in Nederland zo aan het zeuren zijn, de rest van de wereld heeft nergens problemen mee.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Pruim »

Microsoft begrijpt ook totaal niet waarom dat wij hier in Nederland zo aan het zeuren zijn, de rest van de wereld heeft nergens problemen mee.
:?:

Daarom was er natuurlijk sprake van dat het ioc geen computers met vista wou gebruiken in china met de komende olympische spelen.

Af en toe krijg ik een beetje het idee dat je aandeelhouder van microsoft bent.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ikbenik verkoopt microsoft-producten.

Natuurlijk is die pro-microsoft :roll:

Daar verdient ie aan :shock:

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Natuurlijk is die pro-microsoft
Helemaal niet!

Windows is te duur, Office is te duur. Vooral Office Profesional.

Maar dat veel mensen de producten van Microsoft te duur vinden, is dat nog geen reden om die programma's illegaal te gaan gebruiken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik

Geplaatst op 16 Okt 2007 10:48 door ikbenik


Dus zeker in het eerste jaar zitten er nog kinderziektes in. Dat is niet te voorkomen.


En daar zit nu het probleem van de consumentenbond. Die vinden dat als Vista wordt uitgebracht dat die dan al perfect moet zijn!!!!!

Ze eisen maar en boycotten maar, maar ze weten verdomme helemaal niet waar ze over praten. Ze gaan inhoudelijk helemaal niet op de zaken in en al helemaal niet in technische details!
Ben het niet zo vaak eens met ikbenik hoor,
maar hier heeft hij het grootste gelijk van de wereld.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ben het niet zo vaak eens met ikbenik hoor,
Dan wordt het toch hoog tijd dat je dat wel gaat doen! :wink:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het is ook grappig, dat de problemen die ze noemen (o.a traag opstarten)
aan het systeem ligt
ipv dat we fijn packard bell gaan lopen aanvallen (die het hier vaak gewoon verziekt) gaan we lekker naar microsoft, die moet er toch voor zorgen dat het OS op elke PC werkt? eigenlijk vinden ze, dat wanneer iemand een PC met tandenstokers bouwt vista daarop moet kunnen werken

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door fietsje »

pv dat we fijn packard bell gaan lopen aanvallen (die het hier vaak gewoon verziekt) gaan we lekker naar microsoft, die moet er toch voor zorgen dat het OS op elke PC werkt? eigenlijk vinden ze, dat wanneer iemand een PC met tandenstokers bouwt vista daarop moet kunnen werken
Ja en als je bij die tandenstokers verplicht merk A tandpasta krijgt opgedrongen wordt je niet vrolijk.
Er is immers ook merk B met bosbessen smaak :roll:

In principe boycot men microsoft niet, men raad XP aan ipv Vista.
Helaas krijg je vista vaak opgedrongen bij een nieuwe PC, waardoor de rest van je huislijke IT omgeving direct aan vervanging toe is.

Ik ben er zelf niet aan begonnen, maar hoor dagelijks huilverhalen over mensen die de grootste problemen hebben met allerhande zaken die hier in de diverse threads aan de orde zijn geweest.

Er zijn hier te veel mensen die Microsoft in bescherming nemen, met argumenten die m.i. niet 100% deugen.

Met name wordt te vaak verwezen naar de leveranciers van drivers van aan te sluiten apparatuur. Het is natuurlijk Microsoft die hierin een sturende factor is, en daarmee dus veroorzaker van de problemen.
Zij beheren de structuur en schrijven die voor. Dan moet je die vooral vaak wijzigen dat schiet lekker op. ( blijkt noodzakelijk met al die lekken! )

In mijn ogen zijn het prutsers. ( maar dat wisten jullie al )

Diegenen die het hebben over de suprematie van MS en het dat het O zo interressant is om een virus voor MS te schrijven, moeten bedenken dat niets eenvoudiger is dan het schrijven van een virus voor MS producten. Waarom zou het zo eenvoudig zijn ?
Niet omdat het systeem nou zo goed in elkaar steekt.

Natuurlijk probeert MS de put te dempen. Dit lukt ze echter maar beperkt, omdat er inmiddels zoveel software is geschreven voor MS dat als ze de zaken goed zouden oplossen er niets meer werkt.

Dus behalve een drivertje hier en daar kunnen alle software leveranciers hun borstje dan wel nat maken. Het zou dan met MS snel afelopen zijn.

Nee, intussen moeten we het maar met vista doen ,een beetje van maggi een een beetje van MS.......

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Mac OS X Leopard verschijnt op 26 oktober

Dinsdag 16 oktober 2007, 17:50 - Mac OS X Leopard, het nieuwe Mac-besturingssysteem is vanaf vrijdag 26 oktober om 18.00 uur verkrijgbaar bij Apple Stores, de online Store en erkende resellers.

15 reacties Door Jan Libbenga
Het besturingssysteem is vanaf die datum ook in Nederland verkrijgbaar. Leopard werd eerder dit jaar uitgesteld omdat de software-ontwikkelaars van Apple het te druk hadden met de programmatuur voor de iPhone.

Leopard heeft volgens Apple zelf meer dan 300 nieuwe voorzieningen, waaronder een vernieuwd bureaublad met Stacks, een nieuwe manier om bestanden snel te openen vanuit het Dock, een nieuw ontworpen Finder en Quick Look, een manier om de inhoud van bestanden te bekijken zonder een programma te openen. Een andere optie, Time Machine, biedt de mogelijkheid om een back-up te maken van alle bestanden op een Mac. Vista biedt die mogelijkheid ook, maar alleen in de duurdere versies.

Minimale vereisten voor Leopard zijn een Intel Mac, G5, of minimaal 867MHz+ G4 processor, 512 MB RAM en 9 GB aan hardeschijfruimte.

Op 26 oktober is ook de server-versie van Leopard beschikbaar. Nieuw daarbij is de Podcast Producer, waarmee gebruikers podcasts kunnen publiceren in iTunes of op het internet. Leopard Server bevat meer dan 250 nieuwe functies, waaronder Wiki Server, waarmee je met een paar klikken samen een website kunt maken en onderhouden. Met Server Assistant kan men serverprogramma's, netwerkinstellingen zoals IP-adressen en DNS-configuraties en gebruikersaccounts in een paar klikken configureren. Server Preferences vereenvoudigt het beheer van gebruikers, groepen en belangrijke serverprogramma's en met een Dashboard-widget voor de serverstatus kan men de activiteit en het gebruik op afstand bewaken.

Apple Leopard gaat 129 euro kosten. Het Mac OS X Leopard-gezinspakket voor vijf gebruikers kost 199 Euro. Een server-licentie voor tien gebruikers kost 459 euro. Voor een onbeperkt aantal clients is de adviesprijs 929 euro.
Misschien voor sommige tijd om eens wat anders te nemen. :wink:

Jor.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nee bedankt, de manier waarop de apple software op mijn PC zich gedraagt is zodanig onbeschoft dat ik er niet aan moet denken om met al die onbeschofte software te maken moeten hebben
Quicktime die mee moet starten, Ituneshelper.exe die mee moet starten
software is enorm traag en de interface van Itunes vind ik nou ook niet echt wat je noemt gebruiks vriendelijk

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Maak je geen zorgen, Ook ik verruil mijn snelle en vooral stabiele AMD X2 6000+ computer met Windows Vista Premium nl. niet! Het was meer het aangeven van de mogelijkheden. :wink:

Gesloten