LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wakker uit de droom OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door marinepik »

Zorg dat je van alle nota's, betalingsbewijzen , brieven etc. een kopie maakt en deze tesamen met het formulier voor de Geschillencommisie Energie en Water opstuurd.
Ik beveel je aan alles voor jou zelf op papier te zetten zodat je je verhaal klaar hebt als je tenminste de zaak mondeling gaat toelichten bij voornoemde commisie.
Als jij ervan overtuigd bent dat jij alles hebt betaald en jij dus volledig in je recht staat kan er niets mis gaan.
Zorg wel dat jij ook jouw kosten die jij hebt gemaakt declareerd bij de geschillencommisie inclusief de euro 25,00 die je moet betalen om het geschil aanhangig te maken
Laat Oxxio een lekker poepie ruiken, suc6 toegewenst!!
Theo
Laatst gewijzigd door marinepik op 22 jan 2008 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Ja MP, ik heb alle betaalbewijzen etc
Ik verlang nu van hen een correcte jaarrekening met het door hen terug te storten bedrag,plus een overzicht hoe het restbedrag, dat ik zou moeten betalen is samengesteld, maw het terug te storten bedrag van hen aan mij en alle door mij betaalde voorschotten vanaf de laatste meteropname tot feb 08. Als derde punt moeten die voorschotten gebaseerd zijn op mijn werkelijke verbruik van het voorgaande jaar en niet op de krankjoreme verhoging van mijn verbruik met 32 %.
Zoniet, dan gaat deze zaak op 5 februari naar de Geschillencommissie.
Deze en eerdere ellende heeft alleen betrekking op de gasleverantie. over de elektra heb ik geen klachten, behalve dan dat ik na juni 07 geen nota's meer van ze heb ontvangen.(De bankblokkade geldt voor heel Oxxio, dus zomaar afschrijven gaat niet) Fatsoenlijk als ik ben, heb ik wel betaald. In een mail de gasellende betreffend, maakte Oxxio er zelfs melding van dat ik teveel betaald had voor de elektra. Een oprisping van eerlijkheid?Of een manoeuvre om de aandacht van de gas chaos af te leiden? Een blijk van echte goede wil? We zullen het gauw merken.
Om mijn woede in goede banen te leiden, heb ik in een slapeloze nacht veroorzaakt door Oxxio enkele Limmericks gemaakt.
Probeert u dat ook eens, het lucht op.
Hier volgen er enkele en twee slagzinnen.

Van hier tot Tokio, Weg met OXXIO.

Bij OXXIO, KAFKA cadeau.
-------------------------------------------------
Er woonden eens mensen in Laren
die wilden energie gaan besparen.
Ze kozen voor OXXIO
en kregen Kafka cadeau.
Het waren dan ook halvegaren.
-------------------------------------------------
Een varkensboer in Bergendrie,
koos ozo dom veur Oxxio energie.
Toen de jaarrekening kwam,
schrok hij zich lam
en knorde:"dit kan nie waar zijn nie."
------------------------------------------------------
Een manspersoon in Hooghalen
weigerde spooknota's te betalen.
Spooknota's? Hoezo?
De nota's van OXXIO,
dat was voor die lui wel ff balen!
----------------------------------------------
Een oververmoeide hulpjuffrouw
spelde de klanten iets op de mouw.
Ze raakte geheel buiten zinnen
van al het plussen en (be)minnen.
Ze werkt daarom nu bij OxxiAU.
------------------------------------------------
Een vrolijk stel zonder kuren
stapte over naar Oxxio, net als de buren.
Zij trapten in hun val
en raakten aan lager wal.
Zo erg moesten ze het bezuren.
------------------------------------------------------
Een lijkbleke man te Woudrichem,
verhief nog eenmaal zijn zwakke stem:
"Het heeft de hoogste urgentie,
Weg met de OXXIO- licentie."
Hijgde hij hees naar Hem.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Shine »

AGGB....... in 1 woord...... geweldig die slagzin dichtkunsten!
*ga met een breed hard lachsalvo mijn bed inrollen*

Overigens succes met OOOhhh

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Het lijkt erop dat ik met mijn dreigement naar de Geschillencommissie te zullen stappen (had ik al veel eerder moeten doen!) OXXIO heb doen ontwaken.
Publicatie van mijn OXXIAU ellende op dit forum zal daar ook zeker toe hebben bijgedragen.

Er is nu een heuse meneer mij toegewezen, heel erg vriendelijk en begaan met mijn lot, die zich heel persoonlijk met de door OXXIO veroorzaakte fouten gaat bezighouden en deze gaat herstellen, ten langen leste, echt helemaal, echt, echt waar, ja heus (denk aan je neus, PINOXXIO !).
Na 3 1/2 jaar in de wereld van Kafka geleefd te hebben is het voor mij: eerst zien, dan geloven.
Om te beginnen krijg al direct 1100 euro teruggestort en....bloemen.

Alle bollenvelden en kwekerijen kunnen bij elkaar niet de bloemen leveren om de ellende mij aangedaan te verzachten, maar toch leuk, een bloemetje voor een oud mensje, nietwaar?
Als het boeket komt dan ga ik daar echt van genieten.

"De bloem wordt duur betaald" (vrij naar Kniertje)

Het wordt geen grafkrans.
Toch weer een Limmerick gemaakt.

Een bejaarde dame, 65 plus
woonde in haar huisje, heel erg knus.
Toen de OXXIO rekening verscheen,
voelde zij zich verdomd alleen
en verhing zich in een lus.

Zou ik de 7 koppige OXXIOdraak dan eindelijk verslagen hebben, of zal er plotsklaps weer ergens een kop aan dat logge monsterlijf gaan aangroeien?.

Ik houd u allen op de hoogte en wens u allen sterkte in uw strijd !
Mocht alles voor mij toch niet volledig ten goede keren, dan schrijf ik voor volgend jaar een OXXIAU carnavalslied. OXXIO geeft mij immers energie om dat te doen.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door frenkievee »

Een uitleg van de Special Attention Desk van Oxxio staat hier op de site
geld en recht van het AD.

jee-bee
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:29

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door jee-bee »

Zojuist een stuk bij Editie NL gezien, waarin beweerd werd dat mensen die in het openbaar klagen eerder geholpen worden. Het voorbeeld ging.. goh verrassend.. over Oxxio. Ik dacht laat ik eens een poging wagen, dus bij deze mijn klacht.

Ik ben sinds juli 2006 klant bij Oxxio. In juli 2007 zou ik mijn jaarafrekening ontvangen. In augustus nog steeds niet ontvangen, dus even gebeld. Het zou binnen 6 weken geregeld zijn. Nu, januari 2008 heb ik mijn jaarafrekening nog steeds niet binnen en in het zoveelste telefoontje werd mij nu verteld dat ik in ieder geval tot maart 2008 zal moeten wachten! Ik zou mijn baas eens moeten vertellen dat ik mijn werk bijna een jaar later inlever..

Nu heb ik het de mensen bij Oxxio ook wel heel moeilijk gemaakt, want in november 2007 heeft er een naamswijziging op het contract plaats gevonden. Dit ging zonder problemen, maar sindsdien wordt er geen maandbedrag meer afgeschreven, terwijl ik toch vriendelijk heb verzocht het bedrag hetzelfde te laten. Ik ben benieuwd of er bij de jaarafrekening ook rekening gehouden wordt met de kosten die ik heb gemaakt door de vele telefoontjes, maar dat zal vast wel niet...

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Hoewel Oxxio vele malen beweerd heeft in de afgelopen jaren, dat ik al 1078 teruggestort zou hebben gekregen,(tengevolge van hun gaswisselfout en niet doorgeven aan Eneco en andere troep) heb ik dat bedrag nu eindelijk op 31-01-08, dankzij SAD, op mijn rekening gestort gekregen, na meer dan 3 jaren vol van OXXIO-ellende.
De rest volgt, aldus SAD.
Indien tot mijn genoegen, dan maak ik een positieve Limmerick tgv de heer..... van SAD.
Uiteraard heb ik om een bedrag vanwege renteverlies en gemaakte kosten verzocht. We zullen zien.
De bloemen, die ik zou krijgen, vergezeld van oxxio- excuses zijn kennelijk bezorgd bij een ander.

Daarom toch nog even een Limmerick:

------------------------------------------------
Een energieke directeur bij OXXIO
bleek een gewetenloze Maffioso.
Hij beloofde bloemrijk beterschap, echt waar, heus,
toch groeide zijn meterslange neus.
Men noemt hem nu PINOXXIO
------------------------------------------------------

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Kyle »

er zitten hier alleen mensen die elke dag op zoek zijn om wat negatiefs te mogen plaatsen, Oxxio heeft 800 000 klanten en overal gaat wel eens wat mis. dus niet zeuren mensen.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik zal eens wat positiefs berichten.
Oxxio heeft nu 799999 klanten want ik zit nu bij Essent! Ik word prima geholpen door de serviceafdeling van Essent, en mijn maandelijks bedrag voor Energie is bijna 40 euro minder. Jippie.
Positief toch? :D :D :D :D

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door r001 »

Nu de zon zo lekker schijnt, ga ik ook op positieve tour over Oxxio....

Sinds ik terugben naar Nuon heeft mijn leven zich verbeterd. Het maandbedrag is met 15 euro om laag gegaan (dus geen overdreven maandbedragen meer en eeuwen wachten totdat de jaarrekening komt zoals bij Oxxio) maar belangrijker nog, ik heb weer heel veel vrije tijd:)

Wat wel erg aardig was van Oxxio: ik mocht mijn eigen jaarrekening maken, iets wat Oxxio meer dan een jaar kostte en nog steeds niet gelukt is, lukte mij in 10 minuten, en Oxxio ging akkoord. Ik snap ook wel dat het Oxxio niet lukt om jaarnota's op te maken als klanten geld terugkrijgen: ze hebben het veel te druk met spookincasso's en rekeningen van niet oplettende klanten leeg te trekken.

Fijn weekend Kyle.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Goh Kyle toch. Ik heb zo'n vermoeden, dat als ik mijn klacht hier niet geplaatste had en niet de datum had vastgesteld dat ik naar de Geschillencommissie zou gaan, ik nog steeds mijn geld, waar ik al 3 jaar recht op had, niet ontvangen zou hebben. Ik wacht nu op de rest en op een vergoeding voor alle kosten door mij in 3 1/2 jaar gemaakt.
Merkwaardig is dat ik mijn geld nu plotseling onmiddellijk terugkreeg, het kan dus best. Dank u SAD!
En negatief? ik heb toch geschreven dat ik een Limmerick maak met positieve inhoud als alles is opgelost!
Voorlopig geldt voor mij nog de slagzin:

OXXIO neemt iedereen in het Ootje,
daarom: "Weg met dat Zootje"!!!!

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

Gisteren lagen er weer drie enveloppen op mijn deurmat. Ik was blij want de eindafrekening van Oxxio zou erbij kunnen zitten. Maar helaas, het betrof een herinnering van Oxxio, en tweemaal een herherher-herinnering van Intrum Justitia.
Ik heb gisteren mijn website over Oxxio dus maar weer ge-update.
home.wanadoo.nl/ronbeket

Ik begrijp werkelijk niet dat er serieuze bedrijven zijn die zich door Oxxio op deze manier laten gebruiken. Het vuile werk doet Oxxio niet zelf. Oxxio doet HELEMAAL niets!

Ik heb Intrum weer laten weten dat ik niet betaal zolang ik geen overeengekomen eindafrekening van Oxxio heb ontvangen.

Als Oxxio niet meer in staat is om een eindafrekening te fabriceren, wil ik ze daarbij best helpen. Ik heb mijn zaken wel op orde.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Ronnio »

De link naar mijn website was niet helemaal gelukt dus nog maar eens:

http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Nog steeds KAFKA en dat nog wel nu SAD zich over mijn zaak gebogen heeft.
Het is werkelijk onvoorstelbaar. een boevenbende is het en niks anders, die MAFFIOSO van OXXIO.

Kom ik terug van vakantie en wat bemerk ik?
Oxxio heeft bedragen afgeschreven voor gas en elektra. Het is een eenmalige incasso opdracht van mij geweest, aldus mijn bank.

Ik heb de automatische afboekingen naar hun banknrs al eerder geblokkeerd.

Ik heb dat zootje nimmer eenmalig gemachtigd. Dit is toch je reinste fraude!
Nu hebben ze via hun girorekening P4283083 bedragen afgeboekt voor gas en elektra voorschot feb 08, volgens mijn bank omdat ik ze een eenmalige toestemming daarvoor heb gegeven.

Dat heb ik beslist niet, dus het wordt teruggeboekt.
Nu ben ik wel verplicht om alle eventueel eenmalige toestemmingen te blokkeren van andere instellingen, want alleen OXXIO blokkeren voor "eenmalige" afschrijvingen kan niet. Ik vermoed dat OXXIO vanaf heden doorgaat met zg eenmalige afschrijvingen.

Kan dit allemaal zomaar? Hoe is het gvd mogelijk dat een dergelijk bedrijf nog steeds een licentie heeft?

Ik ben 65+, gaan ze na mijn dood hiermee door en gaat deze OXXIO-vloek dan over op mijn kinderen/kleinkinderen?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door wicher »

Die maffia-club maakt kennelijk dankbaar misbruik van de rotzooi die de banken hebben gemaakt van het automatisch incasso gebeuren. Heb trouwens nooit geweten dat er verschil bestond (wat betreft het terugdraaien dan!) tussen eenmalige machtigingen en doorlopende. Voor zover ik weet is ELKE automatische incasso door de bank te storneren.
Verder hebben de banken afgesproken dat, zodra blijkt dat een bepaald bedrijf misbruik maakt van dit systeem zonder handtekening van de klant, er een volledige blokkade voor dit bedrijf in werking gesteld zou worden.
Naar mijn smaak wordt het daarvoor dus de hoogste tijd in het geval van oxxio. TROSRADAR, wordt het niet tijd om hier maar (weer!) eens in te duiken????

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

Er zou inderdaad een volledige blokkade van OXXIO door de banken in werking dienen te worden gesteld. Voorbeelden te over hier van de frauduleuze praktijken van oxxio. Zo mogen die PINOXXIO-handelingen toch genoemd worden nmm.

Volgens mijn Fortisbank is een doorlopende blokkade van oxxio niet van toepassing op een toestemming(die ik zoals gezegd nooit heb gegeven) voor een eenmalige afschrijving.
Daarbij komt, vermoed ik, dat ik 2 bankrekeningen van Oxxio (waarvan 1 onder hun oude naam, die ze, om te kunnen plunderen, nog gebruiken, aldus dit forum) heb laten blokkeren, maar deze is van een Postbankrekening die oxxio ook blijkt te hebben P4283083.
Let dus op, allemaal!

Die zg eenmalige incasso zonder enige handtekening van mij kan inderdaad door de bank gestorneerd worden binnen 30 dagen, maar ik moet daar wel voor naar de bank fietsen en dat is 5km in de kou om een handtekening!!! voor de stornering te zetten.

Ik heb SAD inmiddels verwittigd. Wordt vervolgd.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door wicher »

Dus incasseren (lees: leegplunderen!) kan wel zonder handtekening, maar om het vervolgens weer te laten storneren hebben ze een handtekening nodig?????
Dit is de wereld op z'n kop! Te gek voor woorden!!
Het wordt de hoogste tijd dat dit hele systeem op de helling gaat.
Bij de inwerking stelling gingen de banken uit van een soort vertrouwensrelatie met de incasseerders; nu is al meerdere malen aangetoond dat dit dus bij een aantal bedrijven absoluut niet werkt. Sterker nog: het systeem wordt misbruikt om hun zakken te vullen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Heb zelf Postbank en heb helemaal geen handtekening nodig om te storneren. 1 Simpel belletje of via internet en hoppa alles is geregeld. Ook kan ik op deze manier rekeningen blokkeren. Helaas is Fortis een flutbank en beslist niet klantvriendelijk, maar goed daar heeft iedereen zijn of haar eigen mening over.

Overigens. Je hebt Oxxio ooit in het verleden gemachtigd voor automatische incasso. Rekeningnummer is daarbij niet van belang.

Als je bewijzen hebt dat Oxxio je handtekening heeft gefraudeerd dan zou ik toch maar juridische stappen ondernemen. Dit mag gewoon niet, maar dat is voor iedereen duidelijk.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door AGGB »

as vrijdag heb ik een gesprek met mijn Fortisbankkantoor en zal ze vragen waarom er bij hen wel een handtekening nodig is. Volgens mij lijkt dat correct. Ik internetbankier niet, misschien is het dat. Dat gesprek zal ook zeker gaan of er juridische stappen kunnen worden genomen.
Inderdaad heb ik oxxio ooit gemachtigd, maar dat al een jaar geleden teniet gedaan door blokkering.
Ook heb ik na lezing van dit forum een ander nr onder de oude naam van Oxxio, zie voor mijn verhaal eerdere postings,geblokkeerd, omdat Oxxio dat schijnt te gebruiken als de andere rekening van hen geblokkeerd is voor automatische afschrijvingen.
Zie mijn verhaal in eerdere postings.

Nu blijkt dat oxxio ook een postbankrek heeft, dat nr wordt as vrijdag door mij geblokkeerd.
Het zomaar afschrijven van bedragen door oxxio, anders dan de maandelijkse automatische afschrijving, komt vaker voor, las ik op dit forum. Dat kan alleen als Oxxio de banken wijsmaakt dat de persoon hiertoe een eenmalige incasso heeft afgegeven.

Wicher heeft over die praktijken zeer terechte opmerkingen gemaakt.

Toen ik de SADman over de afboekingen aansprak beweerde hij eerst dat het de normale afschrijving was en dat ik die moest betalen. Toen ik hem erop wees dat dat aantoonbaar onjuist was en bovendien in strijd met de afspraken was en frauduleus was, zweeg hij.
De afspraken heb ik hier in eerdere postings kort vermeld. De Sadman zei mij dat hij het had uitbesteed en ook hem bleek nu dat er sinds 28 januari nog niets mee gebeurd was, de limit is 10 maart. Hij doet zijn best.

Zelfs al zou het geheel niet in strijd zijn met de afspraak, zoals in een mail vastgelegd en zelfs al zou oxxio geld van mij te goed hebben(het omgekeerde is nog steeds waar, zelfs na de ontvangst van het bedrag van bijna 1100 euro) de zg eenmalige incasso is dan nog steeds frauduleus nmm, immers, ik heb er nooit toestemming voor gegeven, er nooit een handtekening voor geplaatst.

Wicher heeft hier zeer terechte opmerkingen over gemaakt.

Ik laat daarom nu de eenmalige incasso-opdrachten blokkeren, dat houdt ook in dat ik geen eenmalige incasso opdracht kan afgeven aan bv een liefdadigheidsinstelling, want itt tot blokkering van automatische incasso's die op naam en reknr van een bedrijf etc staan, geldt een eenmalige incasso voor alles en iedereen.
Wordt vervolgd.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Wakker uit de droom OXXIO

Ongelezen bericht door jsp »

@ AGGB

Ik heb met verbijstering uw verhalen (en limericks!) gelezen over het OXXIO boevengilde. Ook over de bemoeienis van de SAD-desk (voor de allerergste hopeloze gevallen) waarvan je alleen nog maar verdrietiger wordt... :cry:

Uit uw bijdragen heb ik tot op heden niet kunnen afleiden dat u daadwerkelijk een klacht bij de Geschillencommissie heeft ingediend. Wat mij verbaast is dat u dit wanbedrijf zoveel krediet geeft (letterlijk en figuurlijk, ze plunderen je rekening waar je bij staat). Ik bewonder uw geduld en vraag mij tegelijkertijd af waaraan ze dat te danken hebben.

Gesloten