LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke besturingsysteem zou je kiezen bij een nieuw computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Welke besturingsysteem zou je kiezen?

Windows XP
8
35%
Windows Vista
7
30%
Linux
8
35%

Totaal aantal stemmen: 23

BBCS
Contacteer:

Re: Welke besturingsysteem zou je kiezen bij een nieuw computer?

Ongelezen bericht door BBCS »

Op de laatste dag van het jaar nog een goed advies.
Neem electrische stuurbekrachtiging :wink:
Heb ik al! :wink: :lol:

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 31 Dec 2007 08:32 door bot321

Neem electrische stuurbekrachtiging
lol :lol:
Geplaatst op 31 Dec 2007 09:26 door BBCS
Heb ik al!
Weet je dat zeker? :wink: In Vista (evenals in de meeste auto's) zit nog hydraulische stuurbekrachtiging. :)

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

ik ben eruit : m'n nieuwe electrische fietsje met electrische stuurbekrachtiging :

Afbeelding

BBCS
Contacteer:

Quote:
Geplaatst op 31 Dec 2007 09:26 door BBCS
Quote:
Heb ik al!
Weet je dat zeker? In Vista (evenals in de meeste auto's) zit nog hydraulische stuurbekrachtiging.
Tuurlijk weet ik dat zeker! :lol:

Ik heb een racestuur met force feedback van Logitech aan mijn computer gekoppeld.
En die werkt electrisch.

Snappie? :lol:

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als Ubuntu gebruiker 7.10 64 bits AMD versie weet ik dat het tussen XP en Vista in zit, maar ik had wel een illegale XP versie nodig om dit te downloaden, maar zie nu pas dat bij mij in de staat ook een gebruiker zit waar ik het CDtje had kunnen lenen of krijgen....

Het is niet altijd even makkelijk om de eerste keer diverse downloads nodig zijn, anders zou het een niet downloadbare DVD worden die wel erg lang duurde....

Naast deze nieuwe 64 Bits staat het nu ook op de oude Laptop uit 1994 en de Knoppix (oude slechte versie) is er nu af en deze werkte ook nog redelijk ondanks het te lichte 128 Mb geheugen!
Dit is dus 2 werkende PC's en de extra Lichte Xubuntu is niet eens nodig...

Een tevreden Pinguïn gebruiker die geen andere distributie wil, Fedora te zwaar en groot, en andere als Knoppix te licht of niet gebruikers vriendelijk, Ubuntu is Nederlands te gebruiken, gratis en consument vriendelijk en behulpzaam forum op www.ubuntu-nl.org.
Probeer het en je hoeft de oude XP niet te vervangen door een snelle Vista als de ondersteunig over enige tijd stopte!

fietsje

( kon het niet laten hier ook een kopietje te zetten!)
Lees :

http://www.minez.nl/content.jsp?objecti ... 4&rid=home

Staatssecretaris Heemskerk geeft aan dat hij geen signalen heeft dat consumenten onvoldoende vrije keuze hebben bij de aanschaf van besturingssoftware.

Ik voel mij als consument geroepen te reageren op het door de staatssecretaris gestelde.
Voor consumenten moet duidelijk zijn bij wie ze moeten aankloppen als ze niet akkoord gaan met een geïnstalleerd besturingssysteem op een net aangeschafte computer.
Ik vindt het prima dat er een besturingssysteem is voor geïnstalleerd. Wat fout is, dat ik het al betaald heb alvorens de licentie te accepteren.Het is normaal dat je software download en of installeert op proef, en vervolgens nà de proefperiode moet kopen.
Onduidelijk blijft zo waar de consument eventueel geld terug kan krijgen voor het ongewenste besturingssysteem.
Zoals al hierboven gesteld : als ik de gebruiksovereenkomst niet accepteer, heb ik niets gekocht! Als ik pas betaal na acceptatie, hoef ik ook geen geld retour. Zoals in de EULA van Microsoft al staat : ik koop sowieso niets, ik verkrijg het gebruiksrecht als ik de overeenkomst accepteer. En ik wens dit pas te betalen nadat ik die overeenkomst geaccepteerd heb! De branche waaraan de staatssecretaris dit vraagt is niet de juiste instantie om dit te beantwoorden, immers de consument betaald, de branche verdient!
Er zijn ook pc's met een andere besturing of zelfs zonder besturingssoftware te koop.
Indien de Staatssecretaris mij een bedrijf in Nederland kan noemen waar ik eenvoudig notebooks (=50% van de markt) kan kopen van bekende merken als DELL HP ACER TOSCHIBA SIEMENS zònder besturingssysteem nodig ik hem uit mij de adresgegevens van die bedrijven te sturen.
Heemskerk heeft overigens geen signalen dat consumenten onvoldoende vrije keuze hebben bij de aanschaf van besturingssoftware voor een pc.
Dit signaal wil ik hiermee dan ook afgeven.
Zo die keuze er al is , met name de de markt voor notebooks is dermate aan Microsoft producten gekoppeld, dat dit m.i. verandering behoefd.
zoals ik al aan heb gegeven, prima dat e.e.a. voor geïnstalleerd is, echter pas kopen en betalen , nadat ik de licentie overeenkomst heb geaccepteerd!

Aldus heb ik hem dit laten weten!

BBCS
Contacteer:

Staatssecretaris Heemskerk geeft aan dat hij geen signalen heeft dat consumenten onvoldoende vrije keuze hebben bij de aanschaf van besturingssoftware.

Ik voel mij als consument geroepen te reageren op het door de staatssecretaris gestelde.
Quote:
Voor consumenten moet duidelijk zijn bij wie ze moeten aankloppen als ze niet akkoord gaan met een geïnstalleerd besturingssysteem op een net aangeschafte computer.
Hierop wil ik als detaillist reageren:

De laptops zijn voorzien door de fabrikant van een OS. Als je daarmee niet eens bent dien je te wenden tot de fabrikant van de laptop.
Die fabrikant is ook de degene die precies kan zeggen wat de softwareprijzen zijn, niet de winkelier. Als de fabrikant deze prijzen niet kenbaar maakt, dan kan de winkelier deze ook niet aan de klanten verstrekken.

Zoals het nu gaat dien je dus bij weigering van de licentie je te wenden tot de fabrikant van de computer. Dus heb je een HP gekocht, dien je te wenden tot HP.

Waar Staatssecretaris Heemskerk voor pleit is een goede zaak.
Ik ben als detaillist voorstander voor een systeem dat iedere computer zonder OS door de fabrikant, door de distributeurs bij de winkelier wordt afgeleverd en dat de klant dan kan aangeven welke OS zij of hij wilt hebben en dat de winkelier dan de computer voorziet van de gewenste OS.

Hiermee sla je meerdere vliegen in één klap:

- Je bent verlost van die recoverypartities.
- Je krijgt dan altijd de originele installatiemediums.
- De dozenschuivers zullen dit niet doen (hebben in het algemeen te weinig kennis hiervoor), waardoor de service naar de klanten verbeterd zal worden.
- De winkelier is verantwoordelijk voor de support en ondersteuning.
- De klant zit achteraf niet te klooien om het geld terug te krijgen van een OS die zij/hij niet wilt hebben.

fietsje

Nou lees ik net dat staatssecretaris heemskerk het zelf al heeft uit laten zoeken :

http://www.webwereld.nl/articles/49270/ ... bruik.html

De besparingen komen vooral uit de lagere onderhouds- en beheerskosten. Deze zullen met 10 procent dalen van 1.065.300 euro naar 935.500 euro per jaar. Met een prijskaartje van 606.660 euro over drie jaar wegen de investeringen in nieuwe software en de migratie nauwelijks op tegen de 621.505 euro die het project over die periode aan licenties had gekost.

BBCS
Contacteer:

Met het laten kiezen van de consument welke OS dat ze willen, dienen de fabrikanten van de computers en laptops ook mee te werken.

Doen ze dat niet, dan heeft het totaal geen zin.

Maak niet de grote fout door alleen door de bril van de consument te kijken, maar kijk naar het totaalplaatje.

Dit is weer zo'n probleem die je nooit kunt oplossen door alleen door de bril van de consument te kijken.

fietsje

Maak niet de grote fout door alleen door de bril van de consument te kijken, maar kijk naar het totaalplaatje.
http://appz.ez.nl/publicaties/pdfs/08ET01.pdf

Als je de bijgaande link naar het rapport zou hebben gelezen, zou je erachter komen dat het juist om het totaal plaatje gaat :P

Gesloten