Pagina 2 van 2

Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !

Geplaatst: 14 jun 2010 20:58
door Skordie
Ik heb sinds januari ook een instabiele 20MB internetverbinding van Telfort. Zal er wel niet onderuit komen maar ga het over een jaar gelijk opzeggen. Om de 10 minuten valt het weg of helemaal geen signaal...

Drama

Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !

Geplaatst: 16 jul 2010 11:22
door Telfort webcare
En wegvallende verbinding is altijd op te lossen! Niet mee blijven lopen maar gewoon aan de bel trekken.
De oorzaak is vrijwel altijd een probleem met de bekabeling. Veelal de bekabeling binnenshuis maar er kan ook een probleem zitten in het traject van de centrale naar uw woning.
Omdat deze dingen bij een overstap niet veranderen is de kans zeer groot dat dit de instabiliteit niet verhelpt.

Zit uw modem kort op uw ISRA punt aangesloten? Bent u in staat een foto te plaatsen van uw aansluitpunt?

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer middels een privebericht om aansluiting te kunnen onderzoeken.

Hugo

Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !

Geplaatst: 31 aug 2010 20:08
door Helpdesk112
De oplossing van een verbrekende verbinding ligt meestal bij uzelf.
Het heeft inderdaad geen nut om contact op te nemen met de helpdesk van geen enkele provider als u bij u thuis niets uitgesloten heeft.

1) Waar komt de ISRA punt (KPN telefoonlijn) binnen?
2) Welke type ISRA punt is dit?

(Meestal ziet u een dikke blauwe kabel uit de grond naar dit punt toe)
Type 1: Rechthoekkig
Type 2: Vierkant met 2 ingangen voor een telefoonkabel
Type 3: Cilindervorm, een soort pvc buis waar een telefoonkabel uit komt
Type 4: (Dubbele) Telefoon wandcontactdoos

3) Heeft u uw modem direct op 1 van deze punten aangesloten?
- Zo nee, graag zo kort mogelijk op het israpunt aansluiten.

4) Zo ja, hoelang is de kabel tussen dit punt en uw modem?
- Graag korter als 1,5 houden
5) Heeft u alles conform de regels aangesloten?
- Probeert u toch even een andere kabel tussen het israpunt en het modem.
- Heeft dit niet geholpen?

Hierbovenstaande is natuurlijk heel algemeen. Maar nog een enkele tips:
- Kijk ook even na of al uw apparaten die betrekking hebben tot het modem geaard zijn aangesloten?
- Wat doen de lampjes op het modem op het moment dat uw verbinding weg valt?

Pas als u al deze informatie heeft kan er gericht worden gekeken wat er aan de hand is.

Bel de helpdesk, maak kenbaar dat u het bovenstaande heeft geprobeerd en dat u uw best heeft gedaan om het probleem binnenshuis uit te sluiten.
En dat het toch echt niet aan de aansluiting ligt.
Het voorkomt dat u dit allemaal nog telefonisch moet proberen of dat u onnodig wacht op een technisch onderzoek terwijl het probleem aan uw kant ligt.

Met vriendelijke groet,
Helpdesk112

Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !

Geplaatst: 08 nov 2010 18:55
door DennisRombouts
Gebruiker Naarden schreef:Helfort,

Ik las dat het jou gelukt was om je Telfort abbonnement op te zeggen?

Ik heb sinds november telfort internet. Nu werkte ik tot voor kort buitenshuis en was de ergernis aanwezig maar nog niet te groot. Nu werk in vanuit huis en word ik gek! Om de 5 minuten valt de verbinding weg. Ik heb hier drie computers staan met verschillende besturingssystemen en verschillende ontvangers (usb, draad, kaart) en het internet is bij allemaal heel slecht.
Na heel veel dure telefoontjes met de helpdesk, zeggen zij gewoon dat zij de storing niet zien en er dus niet is!!!!!!!!!!

Zij vinden daarom ook dat ik het abbonnement niet kan opzeggen! Hoe heb jij dat gedaan??

MVG
heyhey

ik heb het zelfde probleem. ik heb contact opgenomen met telfort, dit al voor de tweede keer. aan de telefoon heb ik het probleem uit gelegt dat mijn internet ( draadloos ) niet stabiel is ik heb weinig en heel vaak geen ontvangs terwijl ik met de laptop in de zelfde ruimte zit waar het draadloos modem ook is. hier op antwoorde de dame van telfort wat ik aan de lijn had met de vraag als ik ergens woon waar veel water of satelite aanwezig zijn, hier op heb ik geantwoord dat hier geen veel water aanwezig is en ook geen satelite'n. volgens de dame was er geen probleem met het internet en dat dat netjes word gelevert door telfort en voor het draadloze gedeelte werd er gezegd dat ik de laptop maar op de draad moest aan sluiten. een draad die ik zelf moet aanschaven. ik vind dit geen manier van service en wil me contract met telfort graag ontbinde zonder dat ik moet betalen totdat het contract eindigt, hoe moet ik aanpakken?


mvg

Dennis Rombouts

Re: Telfort internet 20Mb instabiele verbinding !

Geplaatst: 09 nov 2010 17:24
door Telfort webcare
Ehm, waarom gebruikt u deze opmaak? Denkt u zo eerder geholpen te worden? Het leest werkelijk verschrikkelijk.

Scan eens met inSSIDer naar het meest optimale kanaal en stel uw modem daar op in. Voor de duidelijkheid; wifi problemen zijn provider onafhankelijk, een overstap zal u niet van dit probleem afhelpen.

Uw huidige probleemomschrijving is daarnaast geen valide reden om het abonnement voortijdig kosteloos te ontbinden.

Hugo