LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@BBCS
Je was toch ondernemer????
Je was toch ondernemer????
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
NEEMaar hebben wij als consumenten dan niet een te hoog verwachtingspatroon?
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
juist alfatrion,
we mogen als consument best iets verwachten
we mogen als consument best iets verwachten
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Toch even voor de volledigheid: het Business Center van KPN heeft dezelfde DOA-regeling als iedere andere grote retailer. Binnen acht dagen wordt het toestel direct omgeruild, buiten acht dagen wordt het gerepareerd.Repair @go zit in bussiness center van KPN en geeft gewoon nieuw toestel als het binnen een bepaalde termijn kapot is en die termijn is veel langer dan 8 dagen
Indien het niet te repareren zou zijn, en dit niet aan de schuld van de klant te wijten is, wordt een vervangend toestel verstrekt.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@Big-V
Inderdaad hoe jij het schrijft klopt het, echter je krijgt wel meteen een nieuw toestel als het niet ter plekke door repair & go gerepareerd kan worden.
Dus als je toestel opgetsuurd moet worden krijg je wel een nieuw toestel, hiervoor heeft KPN namelijk een servicecontract met Repair&Go voor afgesloten.
In mijn geval had ik dan dus een nieuw toestel gekregen.
Nu heb ik mijn toestel nog steeds niet terug van de reparatieafdeling en toestel is nu al ruim twee weken weg.
Weet iemand wat een beetje de normale termijn is?
Inderdaad hoe jij het schrijft klopt het, echter je krijgt wel meteen een nieuw toestel als het niet ter plekke door repair & go gerepareerd kan worden.
Dus als je toestel opgetsuurd moet worden krijg je wel een nieuw toestel, hiervoor heeft KPN namelijk een servicecontract met Repair&Go voor afgesloten.
In mijn geval had ik dan dus een nieuw toestel gekregen.
Nu heb ik mijn toestel nog steeds niet terug van de reparatieafdeling en toestel is nu al ruim twee weken weg.
Weet iemand wat een beetje de normale termijn is?
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Hoe dan ook is de verwachting van een consument veel te groot, krijg jij bij een autogarage ook een leenauto (standaard) bij een reparatie???
Nee die service is extra maar niet bij alle garages, jij koopt een computer deze gaat kapot o.i.d. krijg jij dan ook een leen PC nee.
Klant is koning maar geen keizer, leg je er bij neer.
Nee die service is extra maar niet bij alle garages, jij koopt een computer deze gaat kapot o.i.d. krijg jij dan ook een leen PC nee.
Klant is koning maar geen keizer, leg je er bij neer.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@queenfan
Dus als jij een nieuwe auto koopt en hij is na twee weken kapot, hij doet niks meer, hoef jij geen leenauto en accepteer je gewoon dat dat kan gebeuren .
Morgen ga ik een autobedrijf beginnen en dan mag jij bij mij een auto komen kopen, als je dan zegt wat je nog meer nodig hebt ga ik al die dingen ook verkopen en mag jij ales bij mij komen kopen .
Dus als jij een nieuwe auto koopt en hij is na twee weken kapot, hij doet niks meer, hoef jij geen leenauto en accepteer je gewoon dat dat kan gebeuren .
Morgen ga ik een autobedrijf beginnen en dan mag jij bij mij een auto komen kopen, als je dan zegt wat je nog meer nodig hebt ga ik al die dingen ook verkopen en mag jij ales bij mij komen kopen .
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
De normale duur van een reparatie is gemiddeld 2 tot 3 weken, mits er onderdelen op voorraad zijn.Weet iemand wat een beetje de normale termijn is?
Mocht dit niet het geval zijn kan het iets langer duren
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Dus als jij een nieuwe auto koopt en hij is na twee weken kapot, hij doet niks meer, hoef jij geen leenauto en accepteer je gewoon dat dat kan gebeuren
Jij MOET gewoon accepteren dat het kan gebeuren.
Producten kunnen kapot gaan, ZELFS na 2 weken.
En over die leenauto, bij steeds minder garages krijg je die, tegenwoordig moet je die gaan huren.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
De garage hoeft niet de verkoper van de auto te zijn. En de auto kan defect zijn geraakt zonder dat non-conformiteit aangetoond kon worden.queenfan schreef:Hoe dan ook is de verwachting van een consument veel te groot, krijg jij bij een autogarage ook een leenauto (standaard) bij een reparatie???
Nee die service is extra maar niet bij alle garages, jij koopt een computer deze gaat kapot o.i.d. krijg jij dan ook een leen PC nee.
Klant is koning maar geen keizer, leg je er bij neer.
Bij non-conformiteit kun je de overeenkomst voor de auto met de verkoper per direct ontbinden als er geen leenauto wordt geboden omdat de verkoper herstel of vervanging niet wil uitvoeren zonder ernstige overlast. Daarnaast kun je ook gebruik maken van je recht om de huurkosten als schade te verhalen op de verkoper. Zie hier voor artikel 21,22 en 24 BW7.
Consuwijzer over leenexemplaar
Overlast
Soms veroorzaakt het laten repareren van een product u overlast. Het is bijvoorbeeld onhandig om twee weken zonder TV of koelkast te zitten.
Een verkoper is verplicht om de overlast bij reparatie zo veel mogelijk te beperken. Hij kan u bijvoorbeeld een gratis leenexemplaar aanbieden.
Als de verkoper de overlast voor u niet kan beperken, kunt u kiezen voor vervanging van het product door een nieuw exemplaar. U kunt er in het uiterste geval ook voor kiezen om het product terug te geven zodat u (een deel van) uw geld terugkrijgt.
U hebt dus niet alleen recht op een leenexemplaar als u extra garantie hebt bijgekocht.
Geen leenexemplaar
U zult niet zo snel een leenexemplaar krijgen van bijvoorbeeld een wasmachine, omdat het veel tijd kost om het apparaat te vervoeren en te installeren. In dat geval kan een verkoper de overlast beperken door u de kosten van de wasserij tebetalen.
Ook van producten die u niet dringend nodig hebt, zult u geen leenexemplaar krijgen.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@honest
Ben het dus met BBCS eens alles kan kapot gaan ook na 1 week.
@Alfatrion, leuke link vooral als het om electronica en huishoudelijke apparaten gaat.
Volgens mij valt een auto niet onder, aangezien je volgens mij op mijn opmerking reageert, op de gehele site staat niks over een leenauto.
Als de auto helemaal niks meer doet komt het regelmatig voor dat de garage je naar de plek van bestemming brengt of nog goedkoper een leenfiets ter beschikkingsteld maar ben tot nu toe nog niet tegengekomen dat ik voor kleine Tuurlijk zijn er garages die een leenauto hebben heb ik ook nooit ontkend (lezen is waarschijnlijk moeilijk) maar het is niet van zelf sprekend.Geplaatst op 27 Jan 2008 14:16
@queenfan
Dus als jij een nieuwe auto koopt en hij is na twee weken kapot, hij doet niks meer, hoef jij geen leenauto en accepteer je gewoon dat dat kan gebeuren .
Morgen ga ik een autobedrijf beginnen en dan mag jij bij mij een auto komen kopen, als je dan zegt wat je nog meer nodig hebt ga ik al die dingen ook verkopen en mag jij ales bij mij komen kopen.
Ben het dus met BBCS eens alles kan kapot gaan ook na 1 week.
@Alfatrion, leuke link vooral als het om electronica en huishoudelijke apparaten gaat.
Volgens mij valt een auto niet onder, aangezien je volgens mij op mijn opmerking reageert, op de gehele site staat niks over een leenauto.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Bij non-conformiteit kun je de overeenkomst voor de auto met de verkoper per direct ontbinden als er geen leenauto wordt geboden omdat de verkoper herstel of vervanging niet wil uitvoeren zonder ernstige overlast.
Oke, volgens de regels.
Maar nu de praktijk:
Ik heb er zelf geen last van, maar ik hoor van steeds meer ondernemers dat zij GEEN leentoestel beschikbaar stellen en als de consument er één wilt hebben dat zij er dan huur voor moeten betalen.
Want wat is er aan de hand?
De consument kan de boel niet heel laten.
Steeds meer garages verstrekken geen leenauto meer, maar je kunt als consument een leenauto HUREN!
Ik hoor ook van collegacomputerzaken dat zij ook geen leentoestel meer verstrekken, dit omdat ze de boel steeds kapot terugkrijgen.
De consument moet zo nodig de boel slopen en heel ruw mee omgaan, vandaar dat er steeds minder winkeliers een leentoestel beschikbaar stellen.
Het is verdorie nog goedkoper om de boetes te betalen dan werkelijk leentoestellen beschikbaar te stellen.
Nogmaals:
Zelf heb ik van dat sloopgedrag van de consumenten nog geen last, maar de signalen van andere winkeliers zijn wel heel duidelijk.
Het zou je sieren alfatrion als je daar ook eens op ingaat, en niet steeds de wetsregels aanhaalt.
Want formeel gezien heb je gelijk, maar de praktijk is toch wel even anders dan die theoretische regels.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@queenfan: De wet maakt geen onderscheid tussen het type product. Het verhaal is dus net zo goed van toepassing op een auto als op een wasmachine.
@BBCS: Ik ben er in het verleden al eens op ingegaan, dus ik weet niet goed wat je wilt horen. Gebruik 2e handse producten van een paar jaar oud. Een nieuwe computer waarvan het model drie jaar op de markt is ongeveer nog 40%. Maak een consument het product stuk dan kun je dat natuurlijk verhalen. Zet desnoods een borg op het leenproduct. Als winkelier heb je ten opzichte van de consument een sterke onderhandeling positie, dus dat zou toch wel moeten lukken?
Regel dat voor de zekerheid in de algemene voorwaarden en zorg er voor dat deze op de achter kant van iedere de overeenkomst staat.
@BBCS: Ik ben er in het verleden al eens op ingegaan, dus ik weet niet goed wat je wilt horen. Gebruik 2e handse producten van een paar jaar oud. Een nieuwe computer waarvan het model drie jaar op de markt is ongeveer nog 40%. Maak een consument het product stuk dan kun je dat natuurlijk verhalen. Zet desnoods een borg op het leenproduct. Als winkelier heb je ten opzichte van de consument een sterke onderhandeling positie, dus dat zou toch wel moeten lukken?
Regel dat voor de zekerheid in de algemene voorwaarden en zorg er voor dat deze op de achter kant van iedere de overeenkomst staat.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
De algemene voorwaarden staan bij mij op de achterkant van iedere overeenkomst.Regel dat voor de zekerheid in de algemene voorwaarden en zorg er voor dat deze op de achter kant van iedere de overeenkomst staat.
Wat ik al eerder aangaf stellen steeds minder winkeliers leentoestellen beschikbaar, omdat ze meer kosten hebben aan de schade te herstellen.@BBCS: Ik ben er in het verleden al eens op ingegaan, dus ik weet niet goed wat je wilt horen. Gebruik 2e handse producten van een paar jaar oud. Een nieuwe computer waarvan het model drie jaar op de markt is ongeveer nog 40%. Maak een consument het product stuk dan kun je dat natuurlijk verhalen. Zet desnoods een borg op het leenproduct. Als winkelier heb je ten opzichte van de consument een sterke onderhandeling positie, dus dat zou toch wel moeten lukken?
Ik heb ook al eens gehoord dat bij een leenauto bijna de gehele auto gestript was.
Bij computers zijn ook al de harde schijven vervangen e.d.
We hebben het hier wel over VET misbruik van de consument.
Ik zit hier op een dorp en dat soort praktijken valt hier gelukkig nog wel mee, maar in Nijmegen gebeuren de raarste dingen.
Jullie vinden dat ik de consument vaak onderuit haal, maar ga maar eens naar Nijmegen en vraag daar maar eens aan de winkeliers hoe zij de consument ervaren.
Wat je dan te horen krijgt, daar lust de hond geen brood van.
Mijn boodschap:
Steeds meer winkeliers stellen geen leentoestellen meer beschikbaar, en de consument moet zich toch maar eens gaan afvragen hoe dat dan toch komt.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Begrijp ik je goed als ik nu denk dat je van mij eigenlijk een legitimatie wou horen voor het feit dat "steeds meer" winkelier de wet overtreden?
Ik heb namelijk praktische oplossingen gegeven voor dit probleem en dan reageer je zo.
Ik heb namelijk praktische oplossingen gegeven voor dit probleem en dan reageer je zo.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Je hoeft mij niet te overtuigen.Ik heb namelijk praktische oplossingen gegeven voor dit probleem en dan reageer je zo.
En dat de regels nageleeft moeten worden is ook logisch.
Maar ik geef alleen aan wat ik van steeds meer ondernemers hoor.
Voor alle duidelijkheid:
Ik heb er nog geen last van en als een reparatie langer duurt dan voorzien, of dat een reparatie behoorlijk overlast veroorzaakt, zal ik een oplossing verzinnen om de overlast tot het minimum te beperken.
Een keiharde feit is wel dat steeds meer garages geen leenauto meer beschikbaar stellen, en als je een leenauto wilt hebben, dat je die bij de garage moet gaan huren.
Zoals diverse mensen hier hebben aangegeven is dat een vorm van schijt aan de regels hebben, maar de garages hebben geen keuze.
We hebben hier niet alleen te maken met ondernemers die de regels niet naleven, maar ook met de sloopgrage consumenten die ervoor zorgen dat door hun sloopgedrag de ondernemers de regels gaan overtreden.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@ Alfatrion, gelzen op ANWB.nl
Zeg het maarSpreek ook een termijn af binnen welke de reparatie- of onderhoudsbeurt moet zijn verricht.
Als deze termijn wordt overschreden of dreigt te worden overschreden, moet de garage u hiervan op de hoogte stellen en aangeven wanneer de auto dan wel klaar is. Heeft u een vaste termijn afgesproken en u lijdt schade door de lange duur van de reparatie, dan heeft u recht op een redelijke vergoeding. Dit kan bijvoorbeeld een leenauto zijn of een bedrag in geld.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Mijn ervaring:Spreek ook een termijn af binnen welke de reparatie- of onderhoudsbeurt moet zijn verricht.
Spreek nooit keiharde afspraken af.
Vooral bij ingewikkelde problemen.
Puur omdat het ook tegen kan zitten en als het tegen zit dat je dan gelijk een probleem hebt.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
@BBCS: Ik vind het gewoon jammer dat je niet dialoog aangaat, maar toch een beetje blijft steken in een monoloog blijft steken.
@queenfan: Dat artikel geeft niet de rechten van de koper weer bij non-conformiteit, maar gaat over het sluiten van een nieuwe overeenkomst waarbij de auto wordt hersteld.
@queenfan: Dat artikel geeft niet de rechten van de koper weer bij non-conformiteit, maar gaat over het sluiten van een nieuwe overeenkomst waarbij de auto wordt hersteld.
Re: Slechte service vodafone na 12 jaar klant te zijn
Nee hoor, alleen geef ik de reden aan.Begrijp ik je goed als ik nu denk dat je van mij eigenlijk een legitimatie wou horen voor het feit dat "steeds meer" winkelier de wet overtreden?
Kijk, dat de winkeliers de regels overtreden is niet goed te praten, maar er wordt veel te weinig naar de oorzaak ervan gekeken.
Klopt, maar vergeet ook niet dat bij sommige situaties een leentoestel niet zal helpen.Ik heb namelijk praktische oplossingen gegeven voor dit probleem en dan reageer je zo.