Pagina 2 van 4

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 17:31
door RedShy
marcvanamstel schreef:
RedShy schreef:
marcvanamstel schreef:KPN hoeft het niet te weten maar je zet wel je volledige naam op internet? Hmmm ... apart.
En het contract bij KPN op naam van mijn vriendin?? :D

Probleem blijft onopgelost, maar laat de bal ff waar hij hoort. Kom in actie als ze me (mijn vriendin :wink: ) goed aanschrijven.
Ga dan bovenstaande tips gebruiken.
Tjah, het blijft jouw (of dat van je vriendin) probleem. Niet het mijne. Ik geef je alleen aan dat de fout in dit geval waarschijnlijk bij je nieuwe provider zal liggen. Vindt het daarom nogal stijfkoppig dat je nu de bal bij KPN legt.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 20:50
door juultje74
Ik heb inmiddels ook de klantenservice aan de lijn gehad (na een herinnering waar op eens nog een ander bedrag erbij kwam). We zitten inmiddels op 384,- euro. Nou mevrouw kon mij helaas niet helpen. We hadden volgens haar een jaarcontract tot januari 2013!! Wij hebben nooit een contract gezien en zij kon hem ook niet opsturen...Dat wordt een aangetekende brief naar de klachtenafdeling. Ik weet wel waarom de klanten weglopen daar. Heeft nog iemand een goede voorbeeldbrief?

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 20:58
door Faye1971
Je krijgt alleen opzegkosten/afkoopsom als je binnen het contractsperiode opzegt. Want waar hebben die opzegkosten betrekking op? Juist ja, over het resterende abonnementsperiode na een opzegging tot de einddatum van het contract.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 21:23
door juultje74
Faye1971 schreef:Je krijgt alleen opzegkosten/afkoopsom als je binnen het contractsperiode opzegt. Want waar hebben die opzegkosten betrekking op? Juist ja, over het resterende abonnementsperiode na een opzegging tot de einddatum van het contract.
Nou we zijn sinds 1988 klant, dus volgens mij hebben we max een maand opzegtermijn en dat is zeker geen 340,- euro. En een nieuw jaarcontract heb ik ook niet afgesloten, waarom zou ik ook.
KPN zit ons gewoon een oor aan te naaien.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 21:25
door Faye1971
juultje74 schreef:
Faye1971 schreef:Je krijgt alleen opzegkosten/afkoopsom als je binnen het contractsperiode opzegt. Want waar hebben die opzegkosten betrekking op? Juist ja, over het resterende abonnementsperiode na een opzegging tot de einddatum van het contract.
Nou we zijn sinds 1988 klant, dus volgens mij hebben we max een maand opzegtermijn en dat is zeker geen 340,- euro. En een nieuw jaarcontract heb ik ook niet afgesloten, waarom zou ik ook.
KPN zit ons gewoon een oor aan te naaien.
En toch geloof ik het niet. Als jij geen contract meer hebt, waar baseren zij dan die € 340,- op?

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 21:30
door Faye1971
juultje74 schreef:HELP! KPN naait ons een oor aan!
Wij hebben net dezelfde verrassing gehad als jullie, maar dan wel €340.40 als eindafrekening. Ik viel bijna van mijn stoel. We hebben begin oktober het contract bij KPN waar we al heel lang klant zijn opgezegd via Ziggo. Vervolgens kwam er een brief dat er binnen twee manden een eindafrekening komt. Nu dit? Aan de telefoon hadden ze het over een jaarcontract die apart opgezegd moet worden. Wie weet hoe dat zit en geldt hier niet die nieuwe regel dat alles binnen een maand opgezegd mag worden?
Hoe komen zij dan aan dat jaarcontract? Er is een jaarcontract binnen een contractsperiode beëindigd. Dus krijg je een afkoopsom, in jouw geval € 340,40-! Als ik jou was, zou ik gewoon vragen om tekst en uitleg. Zij dienen dit voor jou te specificeren. Er is hoe dan ook een contract, misschien niet in jouw ogen maar wel bij KPN :shock: , anders had je ook géén afkoopsom in rekening gekregen...ik zou KPN platbellen tot ik wist hoe zij aan dat bedrag zijn gekomen! En niet gaan klagen op een forum.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 22:16
door juultje74
Faye1971 schreef:Hoe komen zij dan aan dat jaarcontract? Er is een jaarcontract binnen een contractsperiode beëindigd. Dus krijg je een afkoopsom, in jouw geval € 340,40-! Als ik jou was, zou ik gewoon vragen om tekst en uitleg. Zij dienen dit voor jou te specificeren. Er is hoe dan ook een contract, misschien niet in jouw ogen maar wel bij KPN :shock: , anders had je ook géén afkoopsom in rekening gekregen...ik zou KPN platbellen tot ik wist hoe zij aan dat bedrag zijn gekomen! En niet gaan klagen op een forum.
Ik kom hier om advies te vragen, niet om beledigd te worden. Wat doe jij eigenlijk op dit forum. Je werkt zeker ook bij de onvriendelijke klantenservice?

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 22:21
door Faye1971
juultje74 schreef:
Faye1971 schreef:Hoe komen zij dan aan dat jaarcontract? Er is een jaarcontract binnen een contractsperiode beëindigd. Dus krijg je een afkoopsom, in jouw geval € 340,40-! Als ik jou was, zou ik gewoon vragen om tekst en uitleg. Zij dienen dit voor jou te specificeren. Er is hoe dan ook een contract, misschien niet in jouw ogen maar wel bij KPN :shock: , anders had je ook géén afkoopsom in rekening gekregen...ik zou KPN platbellen tot ik wist hoe zij aan dat bedrag zijn gekomen! En niet gaan klagen op een forum.
Ik kom hier om advies te vragen, niet om beledigd te worden. Wat doe jij eigenlijk op dit forum. Je werkt zeker ook bij de onvriendelijke klantenservice?
O jee, U is gepikeerd...Hoezo beledig ik je? Omdat mijn antwoord jou niet bevalt? Pff, daar gaan we weer. Nee, ik werk daar niet. Wat een dooddoener blijft dit ook he. Ook al is het totaal niet van belang om te weten of ik er werk of niet. Wat doe jij zelf hier op het forum?

Je hoeft niet meteen zo lomp te reageren. Ik werk toevallig bij UPC. En ik geef jou gewoon mijn mening/advies, je hoeft er niets mee te doen. Er zijn nou eenmaal tegen- en medestanders op een forum. Dus kun je elk antwoord/reactie ontvangen. En ik bepaal zelf wel wat ik hier doe op het forum!

Ik praat jou niet naar de mond, daarom reageer je zo kinderachtig. Denk toch na!

Succes met het afhandelen van je zaak!

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 22:23
door Bob Schurkjens
Bellen naar KPN heeft geen zin, omdat je zo geen dossier (=bewijs) opbouwt. Doe alles per e-mail. Zo heb je bewijs in handen. Aangetekende brief: niet nodig, kost je alleen maar geld.

Stuur je klacht naar [email protected]

Met daarin:

- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:

Vermeld in je e-mail dat KPN 14 dagen de tijd geeft met uitleg te komen en je klacht op te lossen. Én dat je daarna een geschil gaat aanspannen tegen KPN bij de Geschillencommissie Telecom, http://www.sgc.nl , als KPN het niet oplost.

Stel dat KPN keurig de afkoopsom in rekening brengt conform de Algemene Voorwaarden van KPN, dan nog hoef je hier niet mee akkoord te gaan. Zie o.a.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3620

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 25 jan 2012 23:03
door juultje74
Bob Schurkjens schreef:Bellen naar KPN heeft geen zin, omdat je zo geen dossier (=bewijs) opbouwt. Doe alles per e-mail. Zo heb je bewijs in handen. Aangetekende brief: niet nodig, kost je alleen maar geld.

Stuur je klacht naar [email protected]

Met daarin:

- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:

Vermeld in je e-mail dat KPN 14 dagen de tijd geeft met uitleg te komen en je klacht op te lossen. Én dat je daarna een geschil gaat aanspannen tegen KPN bij de Geschillencommissie Telecom, http://www.sgc.nl , als KPN het niet oplost.

Stel dat KPN keurig de afkoopsom in rekening brengt conform de Algemene Voorwaarden van KPN, dan nog hoef je hier niet mee akkoord te gaan. Zie o.a.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3620
Hey dank je Bob! Daar heb ik wat aan :D ! Ik had al een mail via het vragenformulier gestuurd maar tot op heden geen antwoord ontvangen. En bellen is inderdaad zinloos met die klantenservice!

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 26 jan 2012 00:24
door RedShy
Het enige juiste mailadres is [email protected].

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 26 jan 2012 00:37
door Bob Schurkjens
Knap dat je dat zeker meent te weten: KPN doet er werkelijk alles aan om klanten naar hun dure 0900-klantenservicenummer te laten bellen. Informatie over naar welk e-mailadres van KPN je kan mailen, is niet te vinden op http://www.kpn.com.

Het is verder ook niet belangrijk. Je kan naar beide adressen tegelijk mailen.

Het adres dat ik hierboven gaf, heb ik zelf succesvol gebruikt.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 26 jan 2012 08:44
door RedShy
Knap he, dat ik dat zeker meen te weten. Geloof me Bob, ik weet absoluut zeker dat dat het juiste e-mailadres is.
En ja, naar dat andere adres kun je ook mailen maar dan wordt het doorgestuurd naar [email protected]

Maar goed, niet echt relevant verder.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 28 jan 2012 15:36
door juultje74
Nou mail (aan beide adressen) en brief verzonden. Even kijken wat de opbrengst is. Bedankt voor de tips!

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 28 jan 2012 17:48
door ciske
RedShy schreef:Knap he, dat ik dat zeker meen te weten. Geloof me Bob, ik weet absoluut zeker dat dat het juiste e-mailadres is.
En ja, naar dat andere adres kun je ook mailen maar dan wordt het doorgestuurd naar [email protected]

Maar goed, niet echt relevant verder.

klopt via deze link van RedShy heb ik kpn gemaild toen het nodig was en kreeg daar op ook antwoord.

via de site die Bob aangeeft ken ook ook dan krijg je antwoord.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 28 jan 2012 17:58
door Apenkooll
Mooi is dat zeg dus je krijgt zo maar een mailtje van ze.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 29 jan 2012 14:01
door RedShy
Apenkooll schreef:Mooi is dat zeg dus je krijgt zo maar een mailtje van ze.
Wat bedoel je hiermee?

[email protected]
en
[email protected] zijn allebei werkende e-mailadressen van KPN. In geval van de opzegkosten e.d. moet je echter meteen bij [email protected] zijn, dan komt deze direct bij de juiste afdeling, vandaar dat ik deze gaf.

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 29 jan 2012 17:37
door ciske
RedShy schreef:
Apenkooll schreef:Mooi is dat zeg dus je krijgt zo maar een mailtje van ze.
Wat bedoel je hiermee?


.

je geeft een reactie op een trol :mrgreen:

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 30 jan 2012 14:43
door juultje74
Bob,
[email protected] werkt toch niet. Krijg een automatische mail terug dat het adres niet langer in gebruik is. Even kijken of die andere werkt en anders is er altijd nog de goede oude post. :?

Re: KPN berekend opzegkosten onterecht

Geplaatst: 30 jan 2012 17:47
door Bob Schurkjens
Vervelend. Heb dat emailadres in 2011 nog gebruikt. Bewijs te meer dat KPN absoluut niet wil dat je per e-mail contact met ze opneemt. Op http://www.kpn.com is ook niet één emailadres te vinden.

Ze willen je niets zwart op wit geven, zodat het voor jou als consument onmogelijk wordt een geschil tegen KPN aan te spannen. Het is immers jouw woord tegen het hunne omdat alles telefonisch is gegaan. Omdat je niks zwart op wit hebt, heb je geen bewijs. Je kan dan geen bewijsstukken inleveren bij de Geschillencommissie http://www.sgc.nl om je geschil te onderbouwen. Dat heeft KPN slim bekeken en scheelt ze weer veel geld.

Ze hebben wel ergens een webformulier op KPN.com staan, maar daarvan krijg je zelf geen afschrift. En van jou begrijp ik dat je ook geen antwoord krijgt als je daar je klacht indient?

Te absurd voor woorden dat je per e-mail geen contact op kan nemen met de grootste telecomprovider van Nederland.