LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement @home

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

cbuijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 15:41

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door cbuijs »

Het lijkt wel of Home bezig is zich echt onmogelijk te maken, na alle trammeland, nu dit weer wat bezielt een bedrijf dit te doen. Ben het eens met alle voorgaande berichten........het kan niet zo zijn dat dit door gaat, stel je voor dat alle leveranciers dit gaan doen....dan moet mijn baas mijn salaris okk eerder uit gaan betalen....maar ik weet zeker dat hij dat niet gaat doen....eerst prestatie, levering van diensten dan pas betaling....zo ook Home! Als ze geld nodig hebben, doe een aandelenemissie of iets degelijks maar ga het niet stelen (want ze geven geen dividend of rente) bij je eigen klanten waar je bedrijf toch op moet drijven..........zo ook Home....Ik heb Home verboden het dubbele bedrag van mijn girorekenig af te schrijven, ik voel het meeste voor de suggestie om, als zij het toch doen, aangifte te doen bij de plitie van diefstal! .......Ik breek nu af en hoop dat RADAR zo sel mogelijk aandacht besteed aan deze vorm van opichting. ZEER BOZE KLANT van Home.

honey70
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2008 18:59

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door honey70 »

Ook ik heb de beruchte brief ontvangen. Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat een bedrijf het kan maken om 25 april een brief te sturen dat mensen begin mei gewoon het dubbele tarief moeten gaan betalen.
Hier kan bijna niemand op reageren, want voordat je iets ondernomen hebt is het bedrag al van je rekening af.
Leuk dat ze dat gaan fuseren, maar ze denken niet na over het feit dat niet iedereen zomaar dit bedrag kan missen. Is dan misschien wel mei en krijgen de meeste mensen vakantiegeld, maar dat is meestal eind mei en dus niet begin mei.
Ik zit al jaren bij @home en heb al zat gezeik gehad. Ze sluiten je zomaar af, zonder iets mede te delen. Twee weken geen internet, maar wel betalen. Nu weer iets loos met het internet, al 4 uur aan de telefoon gezeten met klantenservice, en nu een aantal dagen verder, nog steeds niets. Heb nu internet via een kabeltje, terwijl ik betaal voor draadloos. Kan toch echt niet de bedoeling zijn.
Dus ik ben nu echt helemaal klaar met @home, om over essent nog maar niet te spreken.
Ik ben nu ook op zoek naar een andere provider, ben er nu echt klaar mee.
Hoop dat jullie hier iets mee doen en @home eens wijzen op de manier waarop zij met hun klanten omgaan. Is niet normaal
Het lijkt mij dan ook het beste dat we gewoon gezellig massaal opzeggen bij @home, casema en dat andere bizarre bedrijf.

Sije de Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:11

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Ik heb At Home laten weten dat ik niet akkoord ga. Kreeg een standaard mailtje terug met exact dezelfde inhoud als de brief. Als ze dit doorzetten neem ik wel weer ADSL en koop een schotel.

Sije de Haan.

Sije de Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:11

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

De incasso is geen probleem. Bel gewoon de bank dat ze het moeten terug storten. Dat moet de bank zonder naar de reden te vragen doen. Maak daarna het reguliere bedrag handmatig over. Of betaal voor straf een maand helemaal niet.

Sije de Haan.

Sije de Haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:11

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Sije de Haan »

Het is niet dat zoiets simpels mij niet duidelijk is, ik ga er alleen maar niet mee akkoord. U kunt het net zo goed geruisloos doen. Ik zie niet in waarom u opeens een maand extra omzet moet draaien over de ruggen van de klanten.

U stelt: "U betaalt daarom per saldo niets meer dan gewoonlijk"
Maar het komt er domweg op neer dat ik in 2008 dus 13 keer betaal, en de jaren daarna gewoon weer 12 keer. Dat is toch duidelijk een keer extra. Ik heb televisie, Internet en digitale tv, dat komt neer op bijna 75 euro. En die extra maand krijg ik pas terug als ik over 20 jaar naar het bejaardenhuis ga. Weet u wel hoeveel rente 75 euro in 20 jaar doet? Ik wil het u met alle plezier even voorrekenen, maar misschien kunt u dat ook zelf.

Als jullie dit doorzetten koop ik een schotel voor de tv en neem wel weer ADSL voor internet. Ik zal de bank opdracht geven het bedrag voor mei terug te storten.

Niet zo erg hoogachtend,

Sije de Haan

D'n Jewan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 15:26

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door D'n Jewan »

Heb deze ochtend ook de beruchte brief ontvangen.
Heb direct met de bank contact gehad en de automatische incasso stop
laten zetten.
Waar haalt men het lef vandaan, een extra maand innen.

een oproep aan alle essent leden, dien een klacht in en zet je incasso stil.

groeten

een boze essent gebruiker, die er zeer zwaar over denkt over te stappen naar een betere leverancier. :evil: :evil: :evil:

MENTAL
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:52

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door MENTAL »

:evil: :evil: :evil:
Ik heb een abonnement bij @home voor internet, telefoon en TV. De abonnementskosten worden aan het begin van de maand automatische afgeschreven. Vandaag 25-04-2008 kreeg ik een brief waarin aangekondigd werd dat de abonnementskosten voortaan een maand vooruit in rekening gebracht worden. Deze verschuiving heeft tot gevolg dat ik in de maand mei dubbele abonnementskosten in rekening gebracht krijg. Uitgaande van de datum voor betaling van het abonnement zoals ik dat gewend ben wordt mij begin mei ook het abonnement van juni in rekening gebracht wordt.
Ik vindt dat deze handelwijze van @home niet kan en dat er door de overheid een stokje voor moet worden gestoken voor deze praktijken @ home is schijnbaar de laatste jaren nog niet genoeg negatief in t nieuws geweest.
Ik hoop van harte dat radar ons niet in de kou laat staan als consumenten en de heren van @home eens flink de waarheid verteld .
Zo worden we gewoon gedwongen om vooruit te gaan betalen ik vind dit meer dan schandalig en zo te zien aan t forum meerdere lotgenoten die door @ home overvallen zijn voelen t zelfde.
EEN ZEER ONTEVREDEN KLANT VAN @HOME, DIT ZIJN MAFIA PRAKTIJKEN.

Mental

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door pvd »

Ook ik heb de brief gekregen.

Uit de brief valt niet op te maken wanneer de bedragen worden geincasseerd. Dit wordt later bekend gemaakt op hun site. Ik ga er vanuit dat het bedrag voor mei/juni pas eind mei geincasseerd wordt. In dat geval heb ik er ook niet zoveel problemen mee.

@home maakt overigens al lang geen deel meer uit van Essent.

groet,
pvd
Laatst gewijzigd door pvd op 05 mei 2008 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo ,
Naar aanleding van mijn vraag aan Multikabel krijg ik onderstaand antwoord :
U stelt een vraag over de machteging ten opzichten van de nieuwe facturering.

De machteging is voor het verschuldigde abonnements kosten, wij zijn vrij om de wijzeging van halve wegen te incasseren naar vooraf te incasseren.
Aangezien we Casema en @home hebben overgenomen en zij vooraf factrureren zijn wij genoodzaakt om dit ook te gaan doen aangezien wij binnen kort samen onder een nieuwe naam verder gaan.


Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u. Op www.multikabel.nl staan alle meest gestelde vragen en antwoorden, kunt u diverse handleidingen downloaden en vindt u een actueel overzicht van eventuele storingen en werkzaamheden. U kunt daarnaast uw abonnementen en instellingen beheren via de Service Site.
Televisie, internet en telefonie? Makkelijk en voordelig geregeld met het Multikabel Alles-in-1 Pakket. Kijk op www.allesin1pakket.nl voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Arthur

Multikabel B.V.
Afdeling Klantrelaties

Nu begrijp ik wel wat zij bedoelen met : "halve wegen" , maar dat is gewoon slordig en taallkundig onjuist.
Volgens mij is het gewoon niet waar dat Casema en @Home ook gewend zijn om vooruit te betalen.
Bovendien is het niet waar dat Multikabel Casema en @Home overgenomen heeft.De drie maatschappijen zijn verwikkeld in een fusieproces en dat miet gewoon betaald worden.

Wkl
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2008 17:04

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Wkl »

En ik kreeg van at home als antwoord dat multikabel en casema vooraf incasseren en zij het daarom ook moeten doen. Iedereen kan nu zien dat het smerige leugenaars zijn. In een fatsoenlijke maatschappij zitten dit soort criminelen opgesloten in werkkampen.

GePerS
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2008 19:22

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door GePerS »

Ook ik heb een brief ontvangen van @Home waarin staat dat de abonnementskosten voortaan vooruit in rekening worden gebracht.
Zijn ze daar helemaal de weg kwijt geraakt ? waarschijnlijk wel,maar ik pik dat niet en hopelijk alle andere abonnees ook niet.Het is verdorie van de gekke dat @ Home al betaalt wil worden voor een dienst die nog niet gelevert is.Als ik bij @ Home werkte,stond ik maandagmorgen gelijk bij de loonadministratie,om alvast mijn salaris van mei en juni
in ontvangst te nemen,dan kregen ze gelijk een koekje van eigen deeg. Dit is nu wat je noem onverantwoord maatschappelijk ondernemen,van @ Home.

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Je krijgt alleen maar standaard antwoorden van @home terug.

Als ze deze week het dubbele bedrag eraf halen haal ik het gelijk terug. Dit gaat heel makkelijk via internet bankieren.
Verder heb ik @home een brief gestuurd waarin ik mijn incasso heb stop gezet. Aangezien zij ons vertrouwen niet waard zijn.
Ben naar 10 jaar @home dan ook werkelijk klaar met hun en opzoek naar een andere aanbieder.
Bij upc bijvoorbeeld krijg je de eerste drie maanden gratis + een harddisk ontvanger op de koop toe.
Over alle aanbieders zijn zowel slechte als goede recties te vinden dus het is allemaal hetzelfde.
Ik vertik het alleen om aan de fusie van die schooiers meet te betalen.

Ik hoop dan ook werkelijk dat deze brutale roof @home een heleboel klanten gaat kosten, want dit zijn onbeschofte praktijken.

maartenlisette
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2008 11:42

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door maartenlisette »

Wij hebben 1 mei de brief gehad over het vooruit betalen van de factuur. Nu is het zo dat we alleen de tv via Home krijgen, maar wij kunnen ons voorstellen dat als je alles via Home hebt het een dure mei maand wordt.
Met deze aktie waarbij ze Cashflow genereren kan Home zijn aandeelhouders op het eind van het jaar geruststellen.

barendservet
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2008 17:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door barendservet »

Ik vind het op zijn minst ook hoogst onfatsoenlijk van Home om het dubbele bedrag te innen in een maand.
Het is wel een goedkope truck.
als je namelijk abonnee blijft bij @home betaal je gewoon 1 maand het dubbele bedrag,voor @home kassa,helaas voor de abonnee betaald die vervolgens gewoon weer zijn oude abonnementsgeld echter hij is wel 1 keer het dubbele kwijt.
Een vorm van goedkope oplichterij.
Hoop dat Radar er iets aan doet

c9974472
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:21

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door c9974472 »

Ook wij hebben zo'n brief gehad. Ik heb telefonisch gereageerd. Daar werd me vrij lomp verteld dat er helaas niks aan te doen is. Het zal wel niet het eerste telefoontje zijn geweest die ze kreeg. Ik hoop ook dat Radar dit onder de aandacht brengt. Het lijkt gewoon op een goedkope truc om je eigen onderneming is flink een financiële injectie te geven. Logisch dat ze dat doen het vakantiegeld en de bonus van de raad ban bestuur moet betaald worden. Door het samen gaan moeten er natuurlijk ook nog wat afkoopsommen betaald worden aan vertrekkende bestuursleden.

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Zo gauw als het dubbele bedrag eraf gaat deze week zeg ik het internet + telefoon op. Dit is samen Euro 34.95 .
Zonder kpn lijn is het nu mogelijk om adsl te nemen , voor dezelfde snelheid adsl + telefoon betaal je Euro 14,95 bij orange.

Door de dubbele betaling gewoon te laten wat het is heb ik voor de laatste maand juni dan gelijk betaald. Vanaf 1 juli zit ik dan bij orange.

Het is jammer dat @home dit door zet , maar ik vertik het om aan hun finaciele injectie mee te werken. Het is gewoon te onbeschoft.

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

En als ze jou de huur nu eens dubbel inhouden omdat ze deze graag nog wat eerder willen hebben? Knik jij zeker ook ja :roll:

Er zijn mensen die blij zijn dat ze nog internet kunnen betalen in de maand en die zitten er echt niet op te wachten om dat twee keer in 1 maand te betalen.

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Ik zou bijna denken dat u er belang bij heeft vogels.
Die paar tientjes x 2 miljoen abonnees is een lekkere binnenkomer.

Ik moet zeggen dat ik je reactie ook zeer onbeschoft vindt.
En als ik straks bij orange vooruit betaal is dat een contract dat ik aan ga. Dan betaal ik vooruit vanaf dag 1 .

U moet niet vergeten dat er mensen zijn die een alles in 1 pakket hebben en Euro 69 in de maand betalen , dan is het gewoon onbeschoft om dit twee maal te innen om alleen je administratie op orde te brengen.
Waarom zeggen ze dan niet , we willen graag het abonnementsgeld vooraf incasseren en beginnen er een maand later mee. Het is toch maar een paar tientjes per persoon ??
Gelukkig gaan wij niet allemaal zo makkelijk mee in de optocht meneer vogels , maar ja het is ook makkelijk praten als het jezelf niet aan gaat.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door axasjaak »

Bij veel mensen gaat het inderdaad meer om enkele tientallen euro's.
Dat wordt anders als er hele bundels produkten afgenomen worden.
Daar gaat het echter niet om :
Klanten sluiten een overeenkomst waarbij keurig betaald wordt voor geleverde diensten en NIET voor nog te leveren diensten in de komende maand.
Nog enkele kanttekeningen :
De Multikabel Gebruikers Vereniging is ook voor een voldongen feit gesteld.
Als Ziggo cash-flow moet genereren om haar investeerders en/of het fusie-proces te financieren , dan moet zij dat ook communiceren naar haar klanten toe , en niet op deze leugenachtige wijze.
Deze overgang in incasso had behandeld kunnen worden met een overgangsperiode/gewenningsperiode.

Gesloten