LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door newmikey »

secondadvies schreef: Even serioes.

Maar ik stop met deze discussie, want hier gaat het niet om, welke ziektekostenverzekeraar of welke arts een kwakzalver is, maar om de ervaring van mensen, welke bij een Orthomanueel Arts in behandeling waren.
TS: "Zelf ben ik niet tevreden over de manier waarop een Orthomanueel Arts werkt. Na een aantal keer begon ik steeds meer tegen de behandeling op te zien en ik trek de behandeling ook in twijfel. Als het zo makkelijk is om een verkeerde wervelstand op te heffen met een behandeling, zou iedereen toch wel doorgestuurd worden naar een Orthomanueel Arts? Vooral mensen met scoliose bevoorbeeld.
Al met al ben ik dus van mening dat het toch een stukje "kwakzalverij" is"

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door kuklos »

secondadvies schreef:Maar ik stop met deze discussie, want hier gaat het niet om, welke ziektekostenverzekeraar of welke arts een kwakzalver is, maar om de ervaring van mensen, welke bij een Orthomanueel Arts in behandeling waren.
Jij bent de persoon die hier kwam melden dat het gewoon door de verzekeraar vergoed wordt. Als dit niet bij de discussie hoort, waarom begin JIJ er dan over?
secondadvies schreef:Hoe kan een iemand de verantwoordelijkheid van informatie overnemen, welke uit een andere bron komt.
Ho eens even, de NVOMG komt toch met een lijst hoe het bij welke verzekeraar vergoed wordt? Dan dienen zij verantwoordelijkheid te nemen aangaande deze informatie.

jvzandbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:43

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door jvzandbeek »

Hoi,

Ik heb zelf erg goede ervaringen met een orthomanueel arts. Dit is Dr Riep uit Wageningen. Ik kom daar al sinds 1984(toe zat ze nog in Tilburg). Zij is een erg kundig arts en als ik weer eens rug of nekklachten heb, helpt ze me er na 1 of 2 behandelingen vanaf. Dit is meestal maar eens in het jaar nodig, of na een trauma(ongeval, vallen of id.) Dit kan inderdaad met een zacht hamertje gebeuren of gewoon met haar handen. Voor mij zij haar behandelingen erg positief.
Bij mij vergoedt de zorgverzekeraar het wel. Ik heb IZZ met aanvullend pakket2. Zij vergoeden nu 600,00 euro per jaar alternatieve zorg. Dit is inderdaad een dure verzekering, maar ik maak ook gebruik van andere vergoedingen uit het pakket, dus heb ik het pakket toch nodig. Verder is het je eigen keuze of je een duur verzekering wil of niet, je moet zelf uit rekenen of je er voordeel bij hebt.

Dr Riep vraag ongeveer 80,00 per behandeling, dus je kunt ook kiezen om het zelf te betalen. Ik zou het er zeer zeker voor over hebben! Van je pijn af is veel waard!

succes met de behandelingen.

Ps. Dit is de eerste keer dat ik op zo'n forum zit, en dan valt het me op dat er erg veel haantjes gedrag getolereerd wordt op dit forum. In de 22 berichten van dit topic staan maar een paar uitspraken waar over het gevraagde gesproken wordt. jammer.
Laatst gewijzigd door jvzandbeek op 29 nov 2011 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je komt er al sinds 1984 :shock: :shock: :shock:
Dan is het toch niet zo goed als je zelf zou denken, dan zou je nu daar toch helemaal niet meer hoeven te komen als het zo goed is ?

Overigens ben ik niet gefrustreerd maar zou ik dat wel zijn dan zou
ik NOOIT een alternatieve arts op zoeken.
Ieder zijn mening daarover.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door kuklos »

jvzandbeek schreef:Ik heb zelf erg goede ervaringen met een orthomanueel arts. ..... Ik kom daar al sinds 1984(toe zat ze nog in Tilburg).
jvzandbeek schreef:Als je zo gefrustreerd bent zou je juist misschien eens een alternatieve arts moeten bezoeken.
Wauw, wat een geweldig medisch advies. Heeft het jou geholpen? Aangezien je al 27 jaar er naar toe gaat?

jvzandbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:43

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door jvzandbeek »

Zoals je in mijn reactie hebt kunnen lezen, shiet er wellens een wervel scheeft waardoor ik dan last krijg. Zij kan mij dan daarmee helpen, dus erg fijn.
Soms kom ik er jaren niet en dan een paar keer weer wel, omdat het dus voor mij werkt. Ik hoop dat andere forum leden dat respecteren net zoals ik accepteer dat julllie er een minder gevoel bij hebben. Ik zou zeggen, als je nrgens last van hebt hoef jer oook niet komen. Men vroeg op dit forum hoe de ervaringen zijn, dus dit is mijn antwoord. Wel weer jammer dat je je steeds moet verdedigen op dit forum. Ik hoop dat de mensen die naar een antwoord op zoek zijn over hoe een orthomanueel arts bevalt, de informatie hebben gekregen die ze zoeken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je er dan na 1 of 2 behandelingen weer een heeeele poos tegen kunt, mag je best zeggen dat je er baat bij hebt! :)

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door kuklos »

@jvanzandbeek, wellicht moet je de bron van de gefrustreerdheid eens bij jezelf zoeken. Als jij direct al andere mensen typeert als gefrustreerd, dan zullen ze afwijzend reageren. Iets waar meer mensen die hun heil zoeken in het alternatieve circuit last van hebben. Mensen die kritisch staan tegenover het alternatieve circuit met een belediging proberen weg te zetten.

jvzandbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:43

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door jvzandbeek »

Jolijn,

Bedankt voor je reactie.
Je kunt er inderdaad na een paar behandlingen weer lekker lang tegenaan.
Ik was op zoek naar een website van Dr Riep, maar kwam op dit forum uit.
Ik vond dat ik even een reactie moest geven over dit onderwerp.
Ik heb dezelfde ervaring als vdzeijden in dit onderwerp, dus gelukkig hebben er meer mensen baat bij.
Andere meningen respecteer ik.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door kuklos »

jvzandbeek schreef:Andere meningen respecteer ik.
Hou dan op mensen gefrustreerd te noemen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kuklos schreef:
jvzandbeek schreef:Andere meningen respecteer ik.
Hou dan op mensen gefrustreerd te noemen.
Juist en er dan vooral bij schrijven als iemand gefrustreerd is dat ze een
alternatieve arts moeten opzoeken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Jolijn »

kuklos schreef:
jvzandbeek schreef:Andere meningen respecteer ik.
Hou dan op mensen gefrustreerd te noemen.
:roll: Het is 1 keer gezegd.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door CSM »

Gaaf beroep, orthomanueel arts. Je speelt de hele dag whack-a-mole, en je krijgt er nog 80 euro per sessie voor ook.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef: :roll: Het is 1 keer gezegd.
Het gaat er om Jolijn dat mensen een een alternatieve arts aanbevelen
als je gefrustreerd bent.
Iedereen moet zelf weten of ze daar in geloven, ik geloof er 0,0 in en ja heb
er zelf ooit eens één bezocht om zelf te ontdekken wat het is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

CSM schreef:Gaaf beroep, orthomanueel arts. Je speelt de hele dag whack-a-mole, en je krijgt er nog 80 euro per sessie voor ook.
Nou en of dat gaaf is, ik vind totaal van niet, ik vind het mensen geld uit de zakken troggelen en meer niet.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door CSM »

Dat zijn je frustraties die spreken, choco.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een podoloog dan? Is dat wat? :wink:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door CSM »

Minister van Financiën in een Zuid-Europees land, da's ook een fraaie betrekking lijkt me.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaringen met een Orthomanueel Arts?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zou zeggen politicus. Als je zelf opstapt krijg je wachtgeld mee, en als je er een zooi van maakt bezorgt iemand je nog wel een ander baantje.

Gesloten