Pagina 2 van 4

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 20 mar 2009 23:10
door Toolboy
Gaarne wil ik het volgende duidelijk maken.
Als een scherm strak in de behuizing zit en per ongeluk een keer gestoten wordt al is deze niet open of in gebruik, gaat het scherm ook kapot.
Welles /nietes kwestie.

Groet T

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 21 mar 2009 12:36
door rschaar
Kijk daar heb ik iets aan.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 21 mar 2009 12:59
door stofzuigertje
Gezien de opgegeven kosten is dus een nieuwe goedkoper?

Ik geloof dit niet, soms past een merkloos scherm er ook in.
Sony maakt vermoedelijk niets en een LCD scherm fabriek verkoopt aan meerdere merken.

Ook een losse monitor aansluiten is goedkoper, 17" voor € 79,- dus dan is het tenminste weer bruikbaar.
Dus een complete monitor met kabel kost 10X minder als Sony scherm.

Vraag een vakman zoals BBCS of gelijkwaardige kleine zelf reparerende PC winkel of ze een scherm willen plaatsen,
6 schroefjes en passende zoeken en binnen week zou het weer moeten werken.
Ik verwacht een rekening tussen de €90,-en €220,- gezien de diverse maten.
Monteren en zoeken is maar half uurtje dus hoe ze op dat hoge bedrag komen, ik weet het niet.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 21 mar 2009 18:52
door rschaar
@Stofzuigertje.

Inderdaad zouden de reparatiekosten (bij Sony) hoger zijn dan de aanschafwaarde. 777,- om 888,22 euro. Natuurlijk laat ik de LT niet repareren door Media Markt/Sony. Maar eerst even afwachten met welk antwoord Media Markt gaat komen. De brief is inmiddels gestuurd door Interpolis.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 23 mar 2009 06:02
door alfatrion
TheLD schreef:Indien een bepaald gevolg in 99% van de gevallen een en dezelfde oorzaak heeft zal een organisatie deze oorzaak aanhouden. In dit geval worden meer dan 99% van de gebarsten schermen veroorzaakt door extern onheil, in uw geval zal dat dus niet zo zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen.
Dat hoeft TS helemaal niet te bewijzen, want het product is nog geen zes maanden oud. De verkoper (niet de fabrikant) moet bewijzen dat het product wel goed was ten tijden van de verkoop.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 25 mar 2009 00:14
door Ouwe aap
Nee, het ligt heel anders :
Een ander voordeel is dat de verkoper moet bewijzen hoe het product kapot is gegaan. U hoeft dat dus niet zelf te doen. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden.
Daarbij gaat het hier over schade, dat moet je meestal melden binnen 24 uur.
Neemt niet weg dat ik te doen heb met de TS, ik geloof echt dat je "te goeder trouw" bent.
Misschien kun je het beste naar de geschillencommisie stappen ?

De quote is overigens van http://www.consuwijzer.nl

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 25 mar 2009 00:21
door puma73
ouwe aap,

leer lezen, TS praat niet over schade, dat doet de garantiegever.

TS hoeft helemaal niks te bewijzen, dat ligt bij de garantiegever(winkelier, fabrikant)

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 25 mar 2009 00:56
door Ouwe aap
Ik lees prima, zei het wel met een brilletje op.

Uit al het voorgaande kun je concluderen dat het scherm beschadigd is. No way dat het scherm zomaar, ineens, plotsklaps, pardoes stuk ging. De klacht zoals omschreven is puur ontstaan door vallen/klem zitten o.i.d.
Die garantiegever zal dat ook ongetwijfeld kunnen bewijzen.

En leer ajb zelf lezen, ik plaats een quote waaruit blijkt dat de bewijslast bij de verkoper (niet fabrikant) ligt de 1e 6 maanden.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 20 apr 2009 19:22
door rumico
ik heb hetzelfde verhaal bij mm
alleen mijn laptop is 3 weken oud maar een showmodel
gekocht voor 399 en schade 378 toshiba
toshiba zegt eigen schuld
zie ook mijn vraag
rumico

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 13 mei 2009 11:57
door tarquesh
Klinkt stom, maar waarom koopt u geen laptop van Apple?

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 13 mei 2009 12:29
door alfatrion
Ouwe aap schreef:Daarbij gaat het hier over schade, dat moet je meestal melden binnen 24 uur.
Dat is dan in strijd met de wet, omdat consumenten tenminste twee maanden hebben daarvoor.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 25 mei 2009 11:08
door rschaar
Even hoe het is afgelopen.......

Sony heeft de Laptop 12 weken gehad en een reatie gegeven waar de MediaMarkt niets mee kan. Geen diagnose, niets. Aangezien de bewijslast de eerste zes maanden bij de verkopende partij ligt moest de MediaMarkt met een duidelijke oorzaak komen. Dit kunnen zij niet. Sony en de MediaMarkt kunnen niet uitsluiten dat het defect niet door externe toedoen is ontstaan. Er zou door een onafhankelijke partij een onderzoek uitgevoerd kunnen worden, maar dit kost de MediaMarkt meer dan de Laptop heeft gekost. Dussss, uiteindelijk heeft de MediaMarkt mij vorige week gebeld en gezegd dat ik een andere Laptop mag komen uitzoeken.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 25 mei 2009 12:52
door jor
Ik ben blij dat het goed voor je is afgelopen. En bedankt voor het melden van de afloop, zie je niet zo vaak maar is wel heel prettig.

Jor. :wink:

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 26 mei 2009 19:33
door sammy24
rschaar heb het zelfde alleen met de Apple air.ik word gek, want ze verklaren dat ik het heb laten vallen terwijl ik geen schade heb.zou je het erg vinden als je een voorbeeld van je brief mij kan sturen, als je t niet erg zou vinden natuurlijk, ik zou je heel erg dankbaar zijn!

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 26 mei 2009 22:40
door Ouwe aap
Voer voor BBCS :o

Leuk dat je het meldt inderdaad. Het is je ook gegund wat mij betreft. Maar ik wil er wel even bij zeggen dat de winkel hier echt genaaid is.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 26 mei 2009 22:58
door BBCS
Ik geef geen reactie wat dat betreft meer, want dan heb ik gelijk een paar wespen op mij af die het ook nog op de man afspelen.

Als ik een reactie geef, dan heeft dat uitwerking als zoete waar.

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 26 mei 2009 23:20
door LeoZ
De Winkel kan dan wel "genaaid" zijn... maar NIET door de klant, die zelf benadeeld was!!... Sony schijnt daar de laatste tijd een sport van te maken! (ook gezien de Playstation 3 ellende!)

Uiteindelijk is dit Forum voor klanten, c.q. kopers van een product wat niet goed is en geen klaagmuur voor winkeliers!

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 26 mei 2009 23:24
door BBCS
De Winkel kan dan wel "genaaid" zijn... maar NIET door de klant, die zelf benadeeld was!!... Sony schijnt daar de laatste tijd een sport van te maken! (ook gezien de Playstation 3 ellende!)

Uiteindelijk is dit Forum voor klanten, c.q. kopers van een product wat niet goed is en geen klaagmuur voor winkeliers!
Als de fabrikanten er een zooitje van maken, dan moeten de consumenten en de winkeliers daar niet de dupe van zijn en de fabrikanten moeten dan rechtstreeks worden aangepakt.

Nu zijn er mensen die de fabrikant uit de keten halen, waardoor de winkelier de **** over zich heenkrijgt.
Vind je het dan gek dat de winkelieren beginnen te steigeren?

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 27 mei 2009 00:11
door puma73
bbcs,

het zoveelste voorbeeld van een malafide winkelier. de consument heeft niks re maken met de fabrikant. immers de winkeliers is contractpartij en als zodanig verantwoordelijk.

ook was het gebrek binnen 6 maanden en ligt de bewijslast bij de verkopende partij (gebrek wordt geacht aanwezig te zijn bij verkoop)

het zoet smaakt weer heerlijk en het op de persoon spelen is puur jouw fantasie

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Geplaatst: 27 mei 2009 00:17
door Ouwe aap
Je bent een naar mannetje puma