LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenbont

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
DMZ

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door DMZ »

Vonne, hoezeer ik het ook respecteer dat je het hondenleed jezelf zeer aantrekt en hoezeer ik het ook waardeer dat je daar actie op onderneemt. Begrijp ik niet helemaal waarom je nog geen actie tegen het varkens- of koeienleed - in Nederland - bent gestart...

Kun je me dat uitleggen?

NB: Ik bedoel dit NIET synisch, ik begrijp iets niet, maar zou dit graag willen begrijpen en ik ben geinteresseerd in hoe jij dit ziet.

roy peterse

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door roy peterse »

Beste radar,
Ook ik heb de uitzending gezien over de gruweldaden in de hondenbont industrie.
Ik ben een volwassen man maar ik schaam me niet om er voor uit te komen dat ik heb zitten huilen bij de beelden.
Ook ik heb een hond en ik zag in gedachten gewoon mijn eigen hond gemarteld worden.
Zwaar geschokt heb ik de televisie af moeten zetten en ik heb nu nog steeds de grootste moeite om woorden te vinden.
Hoe kan in godsnaam iemand zoiets doen?
Zijn we dan echt niet ontwikkeld?
Hoe kan zo iemand 's avonds naar huis gaan en zijn kinderen een nachtzoen geven?
De beelden die ik gezien heb zullen mij zeker voor de rest van mijn leven bijblijven.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat hier een einde aan komt.
Steun de acties die te vinden zijn op de site van www.hondenleed.nl
Print de brief in het forum uit en stuur deze op!
De ambassade van zuid-korea geeft niet thuis.
Maak onze nederlandse regering alert op de problemen
Maak een einde aan het leed

met gevoelens van afschuw,
Roy Peterse
mens (en bijna beschaamd om ervoor uit te komen)

Mark C

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Mark C »

Uiteraard moet je ook kijken naar ander dierenleed. Maar ik denk wel dat we in Nederland dieren fatsoendelijker slachten. Ik ben namelijk ook tegen ritueel slachten zoals moslims dat doen, even erg als met die honden. En ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat het alleen om het bont gaat, het eten van hond en of kat is namelijk normaal daar. Dus ik zou gewoon zeggen dat ze het maar fatsoendelijker moeten aanpakken net zoals wij dat doen met varkens en kippen etc.
Ik heb jaren vakantie werk gedaan op een kippenslachterij en ben een enorme vleesfan. Maar wat ik zag in de uitzending deed me wel pijn, dat mensen zo onfatsoendelijk met dieren (en mensen) KUNNEN omgaan.

Trouwens, er is ook weer een stel idioten bezig geweest in een volkstuin in Helmond: kippen kapot trappen en verbranden. Stelletje idioten overal! http://www.eindhovensdagblad.nl/CDA/reg ... 4_,00.html

roy peterse

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door roy peterse »

Beste radar,
Ook ik heb de uitzending gezien over de gruweldaden in de hondenbont industrie.
Ik ben een volwassen man maar ik schaam me niet om er voor uit te komen dat ik heb zitten huilen bij de beelden.
Ook ik heb een hond en ik zag in gedachten gewoon mijn eigen hond gemarteld worden.
Zwaar geschokt heb ik de televisie af moeten zetten en ik heb nu nog steeds de grootste moeite om woorden te vinden.
Hoe kan in godsnaam iemand zoiets doen?
Zijn we dan echt niet ontwikkeld?
Hoe kan zo iemand 's avonds naar huis gaan en zijn kinderen een nachtzoen geven?
De beelden die ik gezien heb zullen mij zeker voor de rest van mijn leven bijblijven.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat hier een einde aan komt.
Steun de acties die te vinden zijn op de site van www.hondenleed.nl
Print de brief in het forum uit en stuur deze op!
De ambassade van zuid-korea geeft niet thuis.
Maak onze nederlandse regering alert op de problemen
Maak een einde aan het leed

met gevoelens van afschuw,
Roy Peterse
mens (en bijna beschaamd om ervoor uit te komen)

Petra Postma

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Petra Postma »

In welke eeuw leven we?
In die waarin internationale controle en overleg hoog in het vaandel staan?
Waarin allerlei landen voor één doel de handen ineen slaan?
Of: Waarin alleen geldwinst hoogtij kan vieren
waarbij het martelen en doden van dieren
ondergeschikt is gemaakt aan onze menselijkheid?
Lieve dieren, wat is dit voor tijd?!

Als je er net zo beroerd van bent geworden als ik: DOE IETS! Vanavond heb ik me aangemeld bij Bont voor Dieren. Die proberen tenminste actie te ondernemen, en dan voel ik me ietsje minder machteloos.

kim

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door kim »

hallo,

ik ben kim en ik ben 14 jaar, naar aanleiding van het filmpje over honden ben ik even naar jullie site gegaan om te kijken waar ik even kon reageren op dit WALGELIJKE filmpje. Ik ben niet naar het filmpje op internet gaan kijken want ik denk dat ik daar echt kotsmisselijk van zou worde. Zelf heb ik geen hond maar wel een kat, ik zou het vreselijk vinden als er iets met hem zou gebeuren.
Ik hoop in ieder geval dat er snel iets tegen gedaan gaat worden want dit zo echt niet langer doorgaan.

greezzz kim

Marijke

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Marijke »

hondenbont

vreselijk, de tranen liepen over mijn wangen. Een vriendin van mij heeft de site http://www.hondenleed.nl, zet je handtekening in het gastenboek, dat je er tegen bent, kijk niet naar de foto's die zijn ook zo erg. Zij vecht er al 4 maanden tegen.

Salsafret

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Salsafret »

Ik lees dat mensen de beelden niet schokkender vonden dan die van een slachthuis? Nou deze dieren werden LEVEND gevild en ik weet uit ervaring dat dat op een Nederlands goedgekeurd slachthuis niet gebeurt. De dieren die een slachthuis worden aangeboden zijn in goede conditie. Deze dieren worden hun hele leven geweld. mishandeld, geslagen en krijgen het minimale te eten om net niet dood te gaan. Dit is geen vergelijking met jouw biefstukje hoor! Ik ben wel veganist maar wel realistisch genoeg om te beseffen dat hondenbont in weze niet afwijkt van runderleer of konijnenbont. Het dier dient alleen WEL op een DIERWAARDIGE manier te worden verzorgt en gedood. Dat gebeurt in China niet. Nu zijn die verre oosterlingen toch niet helemaal goed snik want deze "mensen" vinden het ook normaal om een vis levend te frituren en levend gefrituurd en wel op te dienen zodat het levend kan worden gegeten. In korea verbranden ze honden levend 3 dagen lang en worden slangen levend gevild. Nog een leuke: Katten levend frituren en villen. Geweldig he!

Vind je dit in vergelijking tot je biefstukej?

MOnique

olga

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door olga »

Net als velen, vind ik de beelden van deze afschuwelijke dierenmishandeling te erg voor woorden. Hoe kan je dit dieren aan doen!

Menno van Oostrom

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Menno van Oostrom »

Hallo Rader,(zeer goed programma)
Ik heb de video gezien van de honden wat een verschrikking.Ik kan niet begrijpen dat mensen dit kunnen hier MOET wat aan gedaan worden en mensen die dit bont dragen zouden vervolgt moeten worden.
En die lui die de honden zo afmaken zouden zelf ook zo afgemaakt moeten worden want dit zijn geen mensen het zijn monsters.

Ingrid

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Ingrid »

Hondenleed!
Vreselijk dat dit mag gebeuren!Deze mensen verdienen niet om te leven!En de mensen die zonodig bont willen dragen zouden geconfronteerd moeten worden 24 uur per dag met dit soort beelden!!!Den Haag zou zich daar eens om moeten bekommeren!!!!!!!Het dierenleed wordt met de dag erger!!!
WAKE UP!!!DEN HAAG!!!!!!!DOE HIER IETS AAN!

celis jurgen

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door celis jurgen »

ik vindt dit gewoonwalgelijk ik vindt dat de hond evenveel waard is als ons die honden zouden die villers eens goed mogen bijten

willem

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door willem »

Is het dragen van hondenbont het probleem? Of is het onmensenlijke slachten/doden het probleem? Als de manier van doden op een humane manier gebeurt mag het dan wel? Een presentatrice met een leren jas aan die een jankerig bericht verzorgt over het doden van honden is die hypocriet? Zijn mensen alleen te bewegen als er schokkende beelden over honden worden getoond? Wil de presentatrice uitleggen wat het verschil is tussen het lijden van een koe, varken of anderszins misbruikt dier en een lijdende hond?

Aicha

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Aicha »

Waar gaat de wereld naar toe...

Dieren levend villen!!!!Bij de gedachte word ik al misselijk..Het wordt echt tijd dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan moet worden.
Waarom zouden dieren geen kans krijgen om te leven...waarom worden ze op deze vreselijke wijze vermoord...vreselijk...
DOE ER GAUW IETS AAN VOORDAT DIT UIT DE HAND LOOPT!!!!!!

anna

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door anna »

uitzending hondenbont gezien. schokkend! niet nieuw, jaren geleden ook al een uitzending hierover gezien. toch moeten wij ons realiseren dat de uitzendingen over het in vrachtwagens laden van onze koeien en varkens met shoovels waarbij sommige dieren nog bewogen ook redelijk schokkend waren voor een beschaafd land. mogelijk worden honden in andere landen ook als vee beschouwd en niet als de lieve huisdieren zoals bij ons.
concluderend: elk mens is zo goed als hij een afhankelijk dier behandeld.
anna

Salsafret

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Salsafret »

Wat mij betreft is de onmenselijke manier het probleem. Ik geef je namelijk gelijk dat er tussen hondenbont en leer geen verschil zit. Het idee dat leer wel mag omdat het hele dier gebruikt wordt is misleiding want als wij alle dieren moesten opeten die voor leer geslacht werden waren we nu tonnetje rond. De runderen en varkens die voor leer worden gebruikt verdwijnen gewoon in de destructor en daar wordt veevoer van gemaakt of beendermeel. Ik vind dat we best dieren mogen opeten en daar kleding van mogen maken MITS we er goed voor zorgen en het op een pijnlozer manier wordt gedood. Als het dier een goed leven heeft gehad maakt het mij niet uit of ik nou een pondje hondenvlees bij de slager haat en daarna daar een jas van aantrek of een stukje kipfilet en de donsveertjes in mijn kussen terugvind. Ik vind de stelling dat hondenvlees en bont niet mag omdat het een hond is puur hypocriet. In mijn ogen heeft elk dier dezelfde waarde of het nou een hond, kat, konijn, kip of goudvis is.

Monique

wil

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door wil »

Via de tv beelden van hedenmorgen (herhaling) ben ik hier gekomen, om mijn duidelijke afschuw te laten zien. Via vonne haar site hondenleed.nl heb ik mijn handtekening gezet. Ze is nu op het moment een resturant in Rotterdam op het spoor dat JONGOP (?) op de wijze bereid zoals ze het in Korea doen, met *hondenvlees*
Dit kan en mag niet doorgaan.
wil

e voorjans

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door e voorjans »

Beste mensen,
Wat ik gezien heb op radar dat ze hondebont gebruiken voor verschillende doeleinden vind ik VERSCHRIKKELIJK, dat is echt niet normaal, ik heb even gekeken en kon het niet meer aanzien.
Ik heb hard moeten huilen, de woede die het in me losmaakt is verschrikkelijk, wij mensen, die de wereld willen helpen kunnen hier niks aan doen, tenminste niet in je eentje...
Wat kunnen wij hieraan doen en dan bedoel ik niet handtekeningen akties, want die zijn er al genoeg.
Die afschuwelijke mensen in azie DIE MOESTEN ZE AFSLACHTEN...ik blijf erbij,,,het zijn daar geen mensen, het zijn wilde beesten.
Ik wil er iets aan doen maar hoe?
suggesties zijn welkom....
het heeft mij heel diep geraakt.
etienne

Robert Willems

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Robert Willems »

SCHANDE is het ! Na de beelden van de zeehondenjacht bij Willibrord nu dit weer ... ik heb er gewoon geen woorden voor !

Maryse Niewöhner

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Maryse Niewöhner »

Weerzinwekkend! Honden levend villen enz.
De honden worden in erbarmelijke omstandigheden opgefokt, wat de kwaliteit van het bont niet eens ten goede komt, puur zinloos en verschrikkelijk zielig voor die weerloze arme honden, ik kan niet anders zeggen.
Helaas is dit niet het enige wat er in de wereld gebeurd. Denk ook eens aan de greyhounds die gefokt worden voor de hondenraces en wanneer ze niet snel genoeg zijn worden ze aan een ijzerdraadje opgehangen ergens aan een boom in de rimboe!
Ik snap niet dat een mens het in zijn hoofd kan halen zoiets te doen. Zoiets doe je toch met geen enkel dier?!
Dan is er toch beslist een steekje los.
Nu is de hond in onze westerse wereld natuurlijk een huisgenoot en gezinslid, wij staan daar natuurlijk emotioneel dichterbij dan bijvoorbeeld de chinezen, die de honden ook nog eens opeten, maar als ik denk aan de beelden die Willibrord vorige week liet zien over de zeehondjes, dan knapt er binnenin mij toch iets. Waarom...?
Die prachtige zeehondjes zijn in de natuurlijk toch veel mooier dan doodgeknuppeld?
Als er iets tegen gedaan kan worden zal ik mijn steun direkt geven!!!

Gesloten