Re: Geen klant UPC, toch rekeningen
Geplaatst: 24 mar 2010 20:59
Follow up, dames en heren
Een voortzetting van het geheel waar ik mee begonnen ben. Een afsluiting zal ik maar zeggen. Hieronder
Beste Wassily,
Ik heb inmiddels de credit factuur ontvangen. Waarvoor dank. Maar er zijn altijd voor mij, zoals gebruikelijk, addertjes onder het gras.
Ik neem aan dat de €1,82 die ik zou moeten betalen (of openstaat) een boekhoudkundige truc is. Ik betaal dat natuurlijk niet.
Ik dacht dat na al het gedoe buiten mijn schuld om ik zelf een rekening kon/kan voorleggen .
Verder heb ik 2 opeen gevouwen dozen binnen gekregen, waar ik (welke?) apparaten, die ik afgehaald zou hebben en die niet in mijn bezit zijn, moest terug sturen.
Zoals je al aangaf moest ik dat maar negeren.
Maar kan ik er nu van op aan dat er geen "rottigheidjes" zijn? Een eventuele krediet registratie in Tiel bijvoorbeeld? Omdat ik geen spullen opgestuurd zou hebben en voor die €1.82, en die ik, herhaal, nooit opgehaald heb en niet in mijn bezit zijn? Leer mij hoe een administratie werkt. >:(
Tenslotte ben ik benieuwd, hoe het mogelijk is dat mijn adres, mijn naam en juiste bankrekening nummer op die fakturen van jullie ( en niet "mijn faktuur" ) terecht zijn gekomen. Ik heb me te barsten gepiekerd. En doe dat nog.
Ik zou deze vragen beantwoord zien. Rest me niets anders dan je te bedanken voor de hulp die je me gegeven hebt, want het kon/kan heel anders afgelopen worden/zijn. Ervan uitgaande dat we de boel "los" kunnen laten.
Met vriendelijk grijns,
Janniet
Antwoord:
Beste Janniet,
Het bedrag van € 1,82 is inmiddels ook gecorrigeerd. Daarmee zijn alle ten onrechte berekende kosten komen te vervallen.
De dozen mogen inderdaad bij het oudpapier. Een kredietregistratie kan alleen plaatsvinden als er een krediet wordt verstrekt. UPC is geen kredietverstrekker dus daar is geen sprake van.
In het verleden heb je een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV gehad. Zodoende waren je gegevens nog bij ons bekend. Ik vermoed dat een aanvraag van een andere klant per abuis op jouw voormalige klantnummmer is verwerkt. Mogelijk dat men bij het invoeren van de aanvraag een fout heeft gemaakt bij het invoeren van postcode of huisnummer. Helaas valt de precieze reden voor mij niet meer te achterhalen.
Ik hoop dat de kwestie hiermee voor jou naar tevredenheid is afgerond.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
Ik denk dat ik er niets meer aan toe te voegen heb
Een voortzetting van het geheel waar ik mee begonnen ben. Een afsluiting zal ik maar zeggen. Hieronder
Beste Wassily,
Ik heb inmiddels de credit factuur ontvangen. Waarvoor dank. Maar er zijn altijd voor mij, zoals gebruikelijk, addertjes onder het gras.
Ik neem aan dat de €1,82 die ik zou moeten betalen (of openstaat) een boekhoudkundige truc is. Ik betaal dat natuurlijk niet.
Ik dacht dat na al het gedoe buiten mijn schuld om ik zelf een rekening kon/kan voorleggen .
Verder heb ik 2 opeen gevouwen dozen binnen gekregen, waar ik (welke?) apparaten, die ik afgehaald zou hebben en die niet in mijn bezit zijn, moest terug sturen.
Zoals je al aangaf moest ik dat maar negeren.
Maar kan ik er nu van op aan dat er geen "rottigheidjes" zijn? Een eventuele krediet registratie in Tiel bijvoorbeeld? Omdat ik geen spullen opgestuurd zou hebben en voor die €1.82, en die ik, herhaal, nooit opgehaald heb en niet in mijn bezit zijn? Leer mij hoe een administratie werkt. >:(
Tenslotte ben ik benieuwd, hoe het mogelijk is dat mijn adres, mijn naam en juiste bankrekening nummer op die fakturen van jullie ( en niet "mijn faktuur" ) terecht zijn gekomen. Ik heb me te barsten gepiekerd. En doe dat nog.
Ik zou deze vragen beantwoord zien. Rest me niets anders dan je te bedanken voor de hulp die je me gegeven hebt, want het kon/kan heel anders afgelopen worden/zijn. Ervan uitgaande dat we de boel "los" kunnen laten.
Met vriendelijk grijns,
Janniet
Antwoord:
Beste Janniet,
Het bedrag van € 1,82 is inmiddels ook gecorrigeerd. Daarmee zijn alle ten onrechte berekende kosten komen te vervallen.
De dozen mogen inderdaad bij het oudpapier. Een kredietregistratie kan alleen plaatsvinden als er een krediet wordt verstrekt. UPC is geen kredietverstrekker dus daar is geen sprake van.
In het verleden heb je een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV gehad. Zodoende waren je gegevens nog bij ons bekend. Ik vermoed dat een aanvraag van een andere klant per abuis op jouw voormalige klantnummmer is verwerkt. Mogelijk dat men bij het invoeren van de aanvraag een fout heeft gemaakt bij het invoeren van postcode of huisnummer. Helaas valt de precieze reden voor mij niet meer te achterhalen.
Ik hoop dat de kwestie hiermee voor jou naar tevredenheid is afgerond.
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
Ik denk dat ik er niets meer aan toe te voegen heb