Pagina 2 van 4

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:18
door Bouke18
Verekenen van niet gebruikte minuten zou m.i. veel eerlijker zijn. Ik heb al geld uitgegeven, kan dit niet besteden aan het product, wil een ander product, maar moet dan eerst het uitgegeven geld als verloren beschouwen ..... om het nieuwe product te verkrijgen?? Daarbij ook nog hoge kosten in rekening brengen. Ja dat is heel normaal toch?????

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:22
door Bouke18
[Dat heeft niets te maken met persoonlijk aangevallen voelen, dat heeft alles te maken met het je houden aan de forumregels...[/quote]

Ik heb niets gelezen over lettergrootte die niet zou mogen en ja ik had je door.
Waarom zeg je niet meteen waar je op doelt? Kleine lettertjes zijn er genoeg....

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:31
door Deurwaarder Mark
Bouke18 schreef:Jouw belang lijkt me duidelijk. Je eigen baan....

De kosten die bedrijven maken door hun verdiende geld uit te geven aan incassobureaus, deurwaarders, juristen..... zijn enorm. Providers zouden eens kritischer naar hun eigen houding moeten kijken t.o.v. een goede klant waar heus wel aan te verdienen valt....

Niet persoonlijk opvatten natuurlijk, maar zo zit het wel.
Tsja... da's niet echt een antwoord op mijn vraag he? Ik vroeg wat mijn baan te maken had met jouw openingspost. Dit soort makkelijke onzin kun je overal wel bijhalen.

Je vraagt in je openingspost om reactie. Die krijg je ook. Maar als die dan anders is dan jij graag zou zien, moet je niet zeuren.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:35
door jadegraag
Bouke18 schreef:Verekenen van niet gebruikte minuten zou m.i. veel eerlijker zijn. Ik heb al geld uitgegeven, kan dit niet besteden aan het product, wil een ander product, maar moet dan eerst het uitgegeven geld als verloren beschouwen ..... om het nieuwe product te verkrijgen?? Daarbij ook nog hoge kosten in rekening brengen. Ja dat is heel normaal toch?????
Inderdaad u vindt dat normaal en ik denk dat ik die gedachte ook niet kan veranderen.
Maar stel, ik wil dat super toestel met alles er op en er aan..

Bij een 10,- bundel is het toestel bijvoorbeeld 200,-
Bij een 40,- bundel krijg je het toestel "gratis" mee.

vervolgens bel ik maar 10 euro per maand en hou ik 30 euro over.
Dus dan is het volgens u normaal om het abonnement kosteloos naar een 10 euro abonnement te zetten? Of dat u aan het einde van het jaar 360,- of bij een 2 jarig contract 720,- terug te krijgen?
Ik denk van niet.

Trouwens bij KPN Flexibel kunt u de bundel na 3 maanden elke maand kosteloos omhoog en omlaag bijstellen..

Bij T-Mobile Relax kunt u sinds kort onbeperkt meenemen.

Dan weet u dat voor de volgende keer.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:40
door Bouke18
Aan Mark Deurwaarder:
Je mag het noemen zoals jij het wilt hoor.... Ik betwijfel nu toch of jij je wel aan je eigen en de gedragsregels houdt.... Als deurwaarder is het toch zeker wel duidelijk. Een man van: "Je aan de regels houden" Ik vind trouwens dat je er nogal veel tijd aan besteed om mij de regels uit te leggen. Opnieuw bang en eigen belang? Zeuren....?

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:43
door Deurwaarder Mark
Twijfel jij maar een eind weg, ik ben wel klaar met de discussie. Veel succes de volgende keer met het uitzoeken van iets wat wél bij je past.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:45
door Bouke18
Inderdaad u vindt dat normaal en ik denk dat ik die gedachte ook niet kan veranderen.
Maar stel, ik wil dat super toestel met alles er op en er aan..

Bij een 10,- bundel is het toestel bijvoorbeeld 200,-
Bij een 40,- bundel krijg je het toestel "gratis" mee.

vervolgens bel ik maar 10 euro per maand en hou ik 30 euro over.
Dus dan is het volgens u normaal om het abonnement kosteloos naar een 10 euro abonnement te zetten? Of dat u aan het einde van het jaar 360,- of bij een 2 jarig contract 720,- terug te krijgen?
Ik denk van niet.

Trouwens bij KPN Flexibel kunt u de bundel na 3 maanden elke maand kosteloos omhoog en omlaag bijstellen..

Bij T-Mobile Relax kunt u sinds kort onbeperkt meenemen.

Dan weet u dat voor de volgende keer.[/quote]

Ik vind het niet zo normaal dus. Bedankt voor de tips en ik zou tegen Vodafone willen zeggen: Zie je wel dat het anders kan? "

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:46
door Bouke18
Deurwaarder Mark schreef:Twijfel jij maar een eind weg, ik ben wel klaar met de discussie. Veel succes de volgende keer met het uitzoeken van iets wat wél bij je past.
Bedankt voor de discussie en dat je me succes wenst bij volgende keuzes.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 21:48
door jadegraag
Volgende keer wat winkels binnenlopen, abonnementen vergelijken doet wonderen.
Niet elk abonnement past bij elke klant. Zo heeft elke provider weer z'n voor en nadelen.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 25 jan 2010 22:17
door Bouke18
Bedankt voor je begrip enerzijds. In 2 jaar kan er gewoon veel veranderen. Een goede klant zo nadelig behandelen vindt ik gewoon niet gewoon. Je geeft zelf voorbeelden van hoe het wel kan.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 07:17
door Mendoza
Bedankt voor je begrip enerzijds. In 2 ... t wel kan.

Wat vindt je van die mensen die een contract tekenen bij een keukenleverancier, vervolgens gaan ze uit elkaar, maar hebben ze ervoor getekend dat ze bij annulering van contract toch 10% moeten betalen.

Zeg je dan dat ze hier zelf voor hebben getekend en dus moeten betalen (net als jij)
Of zeg je dan er wordt niks geleverd, dus hoeven ze niks te betalen.

Je baalt nu dat je ergens 2 jaar aan vastzit, volgende keer niet zomaar tekenen.
Overigens heb je zelf bewust gekozen voor een dure telefoon die absoluut niet nodig was in je vrijgezelle situatie.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 09:49
door Bouke18
Mendoza schreef:Bedankt voor je begrip enerzijds. In 2 ... t wel kan.

Wat vindt je van die mensen die een contract tekenen bij een keukenleverancier, vervolgens gaan ze uit elkaar, maar hebben ze ervoor getekend dat ze bij annulering van contract toch 10% moeten betalen.

Zeg je dan dat ze hier zelf voor hebben getekend en dus moeten betalen (net als jij)
Of zeg je dan er wordt niks geleverd, dus hoeven ze niks te betalen.

Je baalt nu dat je ergens 2 jaar aan vastzit, volgende keer niet zomaar tekenen.
Overigens heb je zelf bewust gekozen voor een dure telefoon die absoluut niet nodig was in je vrijgezelle situatie.

Even terzijde maar toch even benoemen, ik heb een van de simpelste Nokia telefoons bij dit abonnement gekregen. Kost nu zo'n €39, - bij de kijkshop, SIMlock vrij...

Weer een vergelijking met en ander produkt, keuken.... ja dat verduidelijkt het niet echt lijkt mij. Ik vind die van het leveren van stroom toch nog steeds het beste. Je spreekt met een leverancier een bedrag af wat je denkt nodig te hebben om je stroombehoefte (Belminuten)te betalen. Je betaald maandelijks vooruit! Aan het eind van het jaar moet je of bijbetalen of je krijgt geld terug, afhankelijk van je gebruik. Stroom bederft niet, belminuten ook niet. Waarom dan zulke verschillende voorwaarden? Bovendien, kan je als je merkt dat je meer stroom verbruikt je maandbedrag laten verhogen. Als je minder verbruikt kan je het zelfs verlagen tussentijds, zonder hoge administratie kosten.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 10:28
door Bouke18
vogels schreef:Als je dan een vergelijking maakt met energiebedrijven: ook die brengen een boete in rekening als je het contract eerder verbreekt. Ik denk dat je je maar eens moet gaan verdiepen wat het afsluiten v.e. contract precies inhoudt.

Je schrijft zelf dat er in 2 jaar tijd kan veranderen. Dat had je dan moeten bedenken voordat je dit contract aan ging. Er waren genoeg andere keuzes als je je beter georiënteerd had.

Het ondertekenen van een contract houdt in dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Ben je daarmee niet akkoord, moet je dit contract niet afsluiten.
Niet achteraf gaan mekkeren dan.

En als je alleen reacties wilt van mensen die het met jou eens zijn, moet je je vraag niet op een forum plaatsen.
Tjonge mekkeren nog wel.. hierbij een een quote van consuwijzer:
Afspraken tussen u en uw aanbieder
Zo lang algemene voorwaarden niet in strijd zijn met de wet, moet u zich eraan houden. Dat geldt natuurlijk ook voor uw aanbieder. Het komt voor dat een voorwaarde niet overeenkomt met wat in de wet staat. Dan gelden de regels van de wet en hoeft u niet te doen wat in de voorwaarden staat.

Verder, ik ben niet van de ene naar de andere provider overgestapt zoals u doet voorkomen. Lees a.u.b. goed wat er staat zou ik zeggen. Ik ben op zoek naar GOEDE argumenten niet naar persoonlijke commentaren.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 11:04
door jadegraag
Even terzijde maar toch even benoemen, ik heb een van de simpelste Nokia telefoons bij dit abonnement gekregen. Kost nu zo'n €39, - bij de kijkshop, SIMlock vrij...



Het gaat mij verder niet om het toestel zelf. Maar ik trek die vergelijking om aan te geven dat het niet te doen is om te vergoeden of te verlagen.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 11:13
door jor
Bouke18 schreef: Ik ben op zoek naar GOEDE argumenten niet naar persoonlijke commentaren.
Eerst raak je in conflict met Deurwaarder Mark ( die uiteraard zoals altijd neutraal reageerde en zeker niet als uit eigen belang)en nu is het vogels waar je mee in de clinch gaat. Ik ben met hun van mening dat je gewoon op zoek bent naar mensen die jou standpunt delen en de rest wens je niet te horen.Lekker houding.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 13:25
door Bouke18
jor schreef:
Bouke18 schreef: Ik ben op zoek naar GOEDE argumenten niet naar persoonlijke commentaren.
Eerst raak je in conflict met Deurwaarder Mark ( die uiteraard zoals altijd neutraal reageerde en zeker niet als uit eigen belang)en nu is het vogels waar je mee in de clinch gaat. Ik ben met hun van mening dat je gewoon op zoek bent naar mensen die jou standpunt delen en de rest wens je niet te horen.Lekker houding.
Mag dat dan op een forum je mening uitdragen en medestanders zoeken? Daar zijn ze nu juist voor! Het gaat me er ook om dat consumenten niet alles hoeven te slikken zoals ook uit de quote van consuwijzer blijkt. Ga toch in op de feiten en niet op mijn persoon hoe irritant ook bij jou over komt. Mark de deurwaarder was overigens weinig neutraal. Ook uitspraken doen over mijn gedrag en kleinerend/belerend.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 13:44
door Frans75
Er is namelijk geen dienst geleverd. Dat er wel een mogelijkheid was die dienst te leveren moet niets kosten. De dienst van een provider is mijns inziens dat hij een telefoon verbinding tot stand brengt door middel van zijn netwerk. Als daar geen gebruik gemaakt van wordt zou je dus ook niets hoeven te betalen is mijn stelling, net zo goed dat je niet voor stroom betaald als je dat niet gebruikt
Vergelijking gaat mank, bij energie neem je niet een vantevoren bepaalde hoeveelheid af, op basis waarvan je een "abonnement" neemt.
Dan had je dus een telefoonabonnement moeten nemen op basis van werkelijke kosten.

Toch jammer dat je daar niet aan dacht voordat jij zelf jouw handtekening zette... :?:

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 13:47
door Bouke18
vogels schreef:@Jor: jij werkt toch, net als ik, ook bij Vodafone :?: :lol:

Ga nu naar mijn werk, nog wat klantjes dure abo's aan praten. :lol:
Wat een goed gevoel voor humor heb je. Verder nog dit: als ik halverweg het jaar verhuis betaal ik niet voor een heel jaar energie en krijg ook geen boete zoals je beweert. Nog beter deze vegelijking: als ik van een huis met slechte isolatie, dus hoger energie verbruik, verhuis naar een huis dat beter geïsoleerd is ga ik dus minder energie verbruiken. Denk je nu echt dat ik daar een boete voor moet betalen. Opvallend toch eigenlijk dat een deurwaarder en vodafone medewerkers zo graag reageren en aanwezig zijn hier. Of is het een grap?

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 13:51
door Deurwaarder Mark
Bouke18 schreef:Mag dat dan op een forum je mening uitdragen en medestanders zoeken? Daar zijn ze nu juist voor! Het gaat me er ook om dat consumenten niet alles hoeven te slikken zoals ook uit de quote van consuwijzer blijkt. Ga toch in op de feiten en niet op mijn persoon hoe irritant ook bij jou over komt. Mark de deurwaarder was overigens weinig neutraal. Ook uitspraken doen over mijn gedrag en kleinerend/belerend.
Wel grappig dat jij dat blijkbaar wel mag, maar wij niet... wij dragen toch ook alleen onze mening uit?

Overigens, mijn allereerste reactie was uiterst neutraal. Ik citeer:
Deurwaarder Mark schreef:Op zich vind ik dit niet zo'n raar verhaal hoor. Dit zijn gewoon de voorwaarden op basis waarvan jij een overeenkomst met hen bent aangegaan. Als het systeem niet zo zou werken, zouden de tarieven waarschijnlijk enorm omhoog moeten. Je telefoon, hun netwerk en hun service moet tenslotte ergens van betaald wordt... als je dat niet wilt, kun je beter een prepaidtelefoon kopen.
Je vraagt om feiten, wel, die krijg je van me. En ik sluit af met een goedbedoeld advies om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.

Direct al in jouw eerste reactie hierop haal je de kosten van deurwaarders erbij (die niet terzake doen voor deze discussie, was je hier ook over begonnen als er een boekhouder had gereageerd...?) en begin je als klap op de vuurpijl ook nog over een persoonlijk belang van mij. Vervolgens verander je die teksten achteraf in een groter schreeuwend lettertype (had je dat nodig om je "argumenten" aan kracht te laten winnen?), en dan vind je het gek dat ik je aanspreek op je gedrag?

Dat je een punt wilt maken over in jouw ogen onredelijke voorwaarden, prima. Daar is dit forum ook voor. Maar wordt dan niet boos als je van anderen adviezen en tips krijgt (daar is dit forum namelijk ook voor) of als mensen het niet met je eens zijn.

Door zo te reageren zorg je er zelf alleen maar voor dat je eigen discussie doodloopt en dat je jezelf voor gek zet.

Re: verliezen van niet gebruikte belminuten feitelijk diefstal?

Geplaatst: 26 jan 2010 14:23
door Bouke18
[Overigens, mijn allereerste reactie was uiterst neutraal. Ik citeer:
Deurwaarder Mark schreef:Op zich vind ik dit niet zo'n raar verhaal hoor. Dit zijn gewoon de voorwaarden op basis waarvan jij een overeenkomst met hen bent aangegaan. Als het systeem niet zo zou werken, zouden de tarieven waarschijnlijk enorm omhoog moeten. Je telefoon, hun netwerk en hun service moet tenslotte ergens van betaald wordt... als je dat niet wilt, kun je beter een prepaidtelefoon kopen.
Je vraagt om feiten, wel, die krijg je van me. En ik sluit af met een goedbedoeld advies om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.

Direct al in jouw eerste reactie hierop haal je de kosten van deurwaarders erbij (die niet terzake doen voor deze discussie, was je hier ook over begonnen als er een boekhouder had gereageerd...?) en begin je als klap op de vuurpijl ook nog over een persoonlijk belang van mij. Vervolgens verander je die teksten achteraf in een groter schreeuwend lettertype (had je dat nodig om je "argumenten" aan kracht te laten winnen?), en dan vind je het gek dat ik je aanspreek op je gedrag?

Dat je een punt wilt maken over in jouw ogen onredelijke voorwaarden, prima. Daar is dit forum ook voor. Maar wordt dan niet boos als je van anderen adviezen en tips krijgt (daar is dit forum namelijk ook voor) of als mensen het niet met je eens zijn.

Door zo te reageren zorg je er zelf alleen maar voor dat je eigen discussie doodloopt en dat je jezelf voor gek zet.[/quote]

Ik heb een deel van je berichten eens gelezen en zag dat je je opstelt als raadgever. Dat is ook prima en dat waardeer ik heus. Ik ben niet boos maar wel teleurgesteld dat het inmiddels al gewoon gevonden wordt dat telecom bedrijven goud geld verdienen o.a. door éénzijdige voorwaarden. Met een deel van dat verdiende geld dekken ze zich in met behulp van o.a incasso, deurwaarders, enz. De vergelijking met energiebedrijven kun je inderdaad niet volledig doortrekken, denk ik zelf ook. Toch blijft het een rare zaak zoals ik schets in mijn eerste bericht. Ik zou willen dat je daar als deskundige eens goed over nadenkt. Mijn reacties zijn toch ook vrij neutraal. Hier en daar wat extra uitroeptekens oké, ik zal het minderen en grote letters..... ik zal er voorzichtig mee zijn. Misschien kun je jouw argumenten sterken met jurisprudentie?