LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar blijft de woede?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
j.c.kant

Re: Waar blijft de woede?

Ongelezen bericht door j.c.kant »

Natuurlijk bestaat er woede. Wat echter minder bekend is, is dat wij met de keuze van onze bank hier zelf aan meewerken. In feite verwijten we de banken dat ze weinig ethisch met ons geld om gaan. Tegelijkertijd bankieren we wel bij deze banken, terwijl we vaak geen idee hebben wat de banken met ons geld uitspoken? Weet jij wat je bank met je spaargeld uitspookt?

Zou jij willen dat je spaargeld wordt gebruikt voor het financieren van bedrijven die het niet zo nauw nemen met het mileu (tropische bossen kappen, vervuilende energie financieren i.p.v. duurzame. Ga zo maar. Kijk op EerlijkeBankwijzer.nl of op HoogsteRente.nl(vermelden ook ethiekscore) hoe 'netjes' banken omgaan met je spaargeld en tegen welke spaar- of depositorente.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Het beste advies wat ik kan geven in deze tijd is om klant te blijven bij één van de 3 systeembanken. Deze banken mogen niet omvallen en zullen altijd door de politiek beschermd worden. Alle andere banken zullen net als de DSB niet geholpen worden door de DNB en vadertje staat.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

testcase schreef:Het beste advies wat ik kan geven in deze tijd is om klant te blijven bij één van de 3 systeembanken. Deze banken mogen niet omvallen en zullen altijd door de politiek beschermd worden.
De vraag is alleen hoe lang de politiek bereid zal zijn deze banken overeind te houden. De vraag is bovendien hoe lang de politiek in staat zal zijn deze banken overeind te houden.

testcase

Er is geen keus voor de overheid.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Het beste advies wat ik kan geven in deze tijd is om klant te blijven bij één van de 3 systeembanken. Deze banken mogen niet omvallen en zullen altijd door de politiek beschermd worden. Alle andere banken zullen net als de DSB niet geholpen worden door de DNB en vadertje staat.

3 banken?? lang leve de prijsafspraken....

weg met klootjesvolk, laat ze maar dokken, allles is nog veel te goedkoop,

bank prijzen zitten (nog?? ) onder de 100euro per jaar, kan veel hoger...

mekken doet het klootjesvolk toch niet.

testcase

...in deze tijd...

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Zolang, de afgeschoven politieke idioten, daar in zitten blijft het een zooitje en ga maar niet geloven dat een zalm daar verantwoording in neemt, hij heeft zijn geld binnen en wanneer gaan we nou eens echt kwaad worden?

Je kan me een opruier noemen, zeiden ze van Pim ook, maar wanneer is genoeg genoeg?

Ik heb een vriend die ruim twee ton is kwijt geraakt, nou hij mag gaan fluiten naar zijn geld! Ach, je bent toch maar een burger, had je geld, nou dan mag je extra belasting gaan betalen om dat in te lossen!

Ik wou eens dat ze mensen niet zo dom zouden inschatten, ik heb het dan niet over de meelopers en die voor knappe koppen uitgaan!

De woede is bij heel veel mensen heel ver te zoeken!
Is meer de staat van angst en helaas, ik doe er niet aan mee!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

kaarsje69 schreef:Zolang, de afgeschoven politieke idioten, daar in zitten blijft het een zooitje en ga maar niet geloven dat een zalm daar verantwoording in neemt, hij heeft zijn geld binnen en wanneer gaan we nou eens echt kwaad worden?

Je kan me een opruier noemen, zeiden ze van Pim ook, maar wanneer is genoeg genoeg?

Ik heb een vriend die ruim twee ton is kwijt geraakt, nou hij mag gaan fluiten naar zijn geld! Ach, je bent toch maar een burger, had je geld, nou dan mag je extra belasting gaan betalen om dat in te lossen!

Ik wou eens dat ze mensen niet zo dom zouden inschatten, ik heb het dan niet over de meelopers en die voor knappe koppen uitgaan!

De woede is bij heel veel mensen heel ver te zoeken!
Is meer de staat van angst en helaas, ik doe er niet aan mee!
Nou begrijp ik je volgens mij niet meer. Je zegt dat ze mensen niet zo dom zouden moeten inschatten. Met andere woorden, mensen kunnen zelf ook nadenken en tot op zekere hoogte de eigen verantwoordelijkheid nemen. Maar dat is ook een goed argument om de garantie van het depositogarantiestelsel te begrenzen: als je meer dan een ton aan spaargeld hebt, dan kun je er ook vanuit gaan dat je snugger genoeg bent om verder dan je neus lang te kijken. En dat je weet (of kunt weten) dat je spaargeld niet volledig gegarandeerd is.

Dus ja, het is rottig dat je je geld dan kwijt raakt. Maar als je vindt dat ze mensen niet zo dom moeten inschatten, dan werkt dat ook twee kanten op. Dan moet je niet klagen als je door je eigen onoplettendheid of 'domheid' je geld kwijt raakt.

testcase

Over woed gesproken. Dirk Scheringa is geeerd door AZ.

Hoeveel miljoen heeft onze dirk ontrokken van de DSB en in AZ gestoken. En hoeveel hebben en hadden de voetballers en trainers daar verdiend.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Omwille van de/het smeer likt de kat de kandeleer.

Iets doen om er voordeel uit te halen.
Omwille van het loon doet men een werk.
Voor iets profijtelijks is men bereid iets te doen wat men normaal niet zou doen.
Mensen doen dikwijls heel gedienstig, vooral ten opzichte van mensen met geld of macht, om er zelf voordeel van te krijgen. (Het lijkt alsof de kat ijverig aan het poetsen is, maar hij doet het voor eigen voordeel).

janny
.

Gesloten