LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] retro scooter, merk znen
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: retro scooter, merk znen
Veel chinese scooters zijn klonen van de bekende merken:
Dit is de Honda shadow 50cc
Dit is een slap chinees aftreksel.
De yamaha Vino
De pico, de Chinese kloon
Kymco laat ook blokken bouwen in China alleen leggen hun voor de productie de lat wel net iets hoger. Ook de controlle ligt hoger van fabrikanten zoals Sym en Kymco. Het is zelfs zo dat BMW in 1 van hun motorfiets modellen Kymco blokken gebruikt dus zo slecht is het niet
Ook merken als Peugeot en Vespa laten onderdelen en zelfs hele scooters in China maken. De nieuwe Peugeot scooters vallen ook zwaar tegen in kwaliteit.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken Goliathangelus maar ik raad je echt af om een Chinese scooter te kopen.
De Aprilia Habana ook wel Mojito genoemd kom je vaak genoeg tegen voor ongeveer tussen de 800 en de 1000 euro, net als de Honda Shadow.
Dit is de Honda shadow 50cc
Dit is een slap chinees aftreksel.
De yamaha Vino
De pico, de Chinese kloon
Kymco laat ook blokken bouwen in China alleen leggen hun voor de productie de lat wel net iets hoger. Ook de controlle ligt hoger van fabrikanten zoals Sym en Kymco. Het is zelfs zo dat BMW in 1 van hun motorfiets modellen Kymco blokken gebruikt dus zo slecht is het niet
Ook merken als Peugeot en Vespa laten onderdelen en zelfs hele scooters in China maken. De nieuwe Peugeot scooters vallen ook zwaar tegen in kwaliteit.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken Goliathangelus maar ik raad je echt af om een Chinese scooter te kopen.
De Aprilia Habana ook wel Mojito genoemd kom je vaak genoeg tegen voor ongeveer tussen de 800 en de 1000 euro, net als de Honda Shadow.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Hoi dierenvriend1986
Ik dank je voor het geven van de informatie.
Ik zie dat jij je huiswerk beter hebt gedaan dan ik
De Honda Shadow ben ik helemaal niet tegen gekomen
Als ik aan Honda Shadow denk,denk ik aan de zwaardere motoren van Honda
Zo te zien is dit type een echte brommer maar ik zoek een bromscooter zonder helm(de vraag is hoe lang de regering dit nog toe laat)
Honda en Yahama leggen de lat hoger in kwaliteit omdat ze ook een goede reputatie hebben.
Nu de modellen naast elkaar staan zie je de kwaliteit verschillen
De Honda ook al zal er een snor variatie zijn is me iets te groot want ik moet de brommer ook nog door mijn smalle achter om kunnen rijden.
Ik ben wel geinteresseerd in de Yahama Pico die zo te zien toch de orginele is
Ik ben nieuwsgierig wat die moet gaan kosten en of die in Nederland te kopen is
Is de Shadow qua model geen kopie van een Italiaanse scooter?
Jappanners kunnen ook copieeren toch..?
Ik dank je voor het geven van de informatie.
Ik zie dat jij je huiswerk beter hebt gedaan dan ik
De Honda Shadow ben ik helemaal niet tegen gekomen
Als ik aan Honda Shadow denk,denk ik aan de zwaardere motoren van Honda
Zo te zien is dit type een echte brommer maar ik zoek een bromscooter zonder helm(de vraag is hoe lang de regering dit nog toe laat)
Honda en Yahama leggen de lat hoger in kwaliteit omdat ze ook een goede reputatie hebben.
Nu de modellen naast elkaar staan zie je de kwaliteit verschillen
De Honda ook al zal er een snor variatie zijn is me iets te groot want ik moet de brommer ook nog door mijn smalle achter om kunnen rijden.
Ik ben wel geinteresseerd in de Yahama Pico die zo te zien toch de orginele is
Ik ben nieuwsgierig wat die moet gaan kosten en of die in Nederland te kopen is
Is de Shadow qua model geen kopie van een Italiaanse scooter?
Jappanners kunnen ook copieeren toch..?
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
o JA. ik was even wat vergeten....ik denk niet dat de Pico een twee persoons scooter is maar misschien heb ik dat mis
Nog bedankt en een fijne Koninginnedag !!!!
Nog bedankt en een fijne Koninginnedag !!!!
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Even een stukje gecopieerd van een website
Hier beweerd men dat de motor van de bami scooter......kijk voor je zelf maar ik heb me twijfel er aan.
Showroom / Pico / Classicvorige
volgendePico Classic
De Pico Classic is een hele trendy retro scooter met een aantrekkelijke prijs. Voor de aandrijving wordt gebruik gemaakt van een luchtgekoeld 4-Takt 139QM motorblok. Dit motorblok is een verkleinde kopie van de motorblokken uit de 125cc GY6 reeks van Honda.
De Pico Stealth wordt door Giantco in China geproduceerd en is in Nederland geïmporteerd door Pico Scooters uit Amsterdam. Het marktaandeel van Pico Scooters in Nederland groeide van 2006 tot 2008 snel maar helaas ging het jonge bedrijf ten onder aan haar eigen verkoopsucces. Scooter Nederland bezit een grote onderdelenvoorraad van de verschillende Pico scooters. Daarnaast worden alle modellen en onderdelen nog geproduceerd door Giantco in China. Als consument bent u dus voorzien van een goede onderdelenvoorziening.
Hier beweerd men dat de motor van de bami scooter......kijk voor je zelf maar ik heb me twijfel er aan.
Showroom / Pico / Classicvorige
volgendePico Classic
De Pico Classic is een hele trendy retro scooter met een aantrekkelijke prijs. Voor de aandrijving wordt gebruik gemaakt van een luchtgekoeld 4-Takt 139QM motorblok. Dit motorblok is een verkleinde kopie van de motorblokken uit de 125cc GY6 reeks van Honda.
De Pico Stealth wordt door Giantco in China geproduceerd en is in Nederland geïmporteerd door Pico Scooters uit Amsterdam. Het marktaandeel van Pico Scooters in Nederland groeide van 2006 tot 2008 snel maar helaas ging het jonge bedrijf ten onder aan haar eigen verkoopsucces. Scooter Nederland bezit een grote onderdelenvoorraad van de verschillende Pico scooters. Daarnaast worden alle modellen en onderdelen nog geproduceerd door Giantco in China. Als consument bent u dus voorzien van een goede onderdelenvoorziening.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mei 2010 23:24
Re: retro scooter, merk znen
Ik begrijp dat iedereen vrij negatief is over deze zogenaamde bamiblokjes
Ik heb tweeenhalf jaar geleden een znen retroscooter voor mijn meisje gekocht.
Wij waren net verhuisd en hadden ff niet de centen om een gerenomeerd merk te kopen. Nu rijd ze er nog steeds elke dag op naar haar werk zonder ook maar een probleem
Er staat nu meer dan 15.000 kilometer op de teller.
OK hij begint hier en daar een beetje roest te vertonen (op de chromen delen) maar hij loopt nog als een zonnetje en start altijd (zomer en winter).
Ik vind het jammer dat sommige mensen een oordeel klaar hebben zonder dat ze er zelf een gehad hebben. Het is een goedkope scooter en natuurlijk is niet alles zo degelijk als van bijvoorbeeld een vespa. Maar die zijn dan ook 3 keer zo duur. Alle waar naar zijn geld zal ik maar zeggen.
Maar goed. Ik kan iedereen die een goedkope scooter zoekt zo'n bamiblokje aanbevelen. Je moet hem op tijd z'n beurtjes geven (kleppen stellen en de olie verversen) maar dan heb je er ook lang plezier van!
Ik heb tweeenhalf jaar geleden een znen retroscooter voor mijn meisje gekocht.
Wij waren net verhuisd en hadden ff niet de centen om een gerenomeerd merk te kopen. Nu rijd ze er nog steeds elke dag op naar haar werk zonder ook maar een probleem
Er staat nu meer dan 15.000 kilometer op de teller.
OK hij begint hier en daar een beetje roest te vertonen (op de chromen delen) maar hij loopt nog als een zonnetje en start altijd (zomer en winter).
Ik vind het jammer dat sommige mensen een oordeel klaar hebben zonder dat ze er zelf een gehad hebben. Het is een goedkope scooter en natuurlijk is niet alles zo degelijk als van bijvoorbeeld een vespa. Maar die zijn dan ook 3 keer zo duur. Alle waar naar zijn geld zal ik maar zeggen.
Maar goed. Ik kan iedereen die een goedkope scooter zoekt zo'n bamiblokje aanbevelen. Je moet hem op tijd z'n beurtjes geven (kleppen stellen en de olie verversen) maar dan heb je er ook lang plezier van!
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Ook Europeesche merken hebben wel eens een maandag morgen model.
Tegenwoordig merk ik dat vele merken hun bepaalde type scooters ook in China laten maken.(Peugeot,Piaggio)
(Het motorblok van de Piaggio fly is het zelfde van de Vespa,men beweerd zelfs dat de Fly uit China komt .kunt u het nog volgen?)
Soms moet men wel om te overleven maar soms gaat het ook ten kosten van de kwaliteit.
Er zullen zeker wel goede( bami blokken)Chineese merken zijn maar ik neem het zekere voor het onzekere en kies voor de veilige weg.
Tegenwoordig merk ik dat vele merken hun bepaalde type scooters ook in China laten maken.(Peugeot,Piaggio)
(Het motorblok van de Piaggio fly is het zelfde van de Vespa,men beweerd zelfs dat de Fly uit China komt .kunt u het nog volgen?)
Soms moet men wel om te overleven maar soms gaat het ook ten kosten van de kwaliteit.
Er zullen zeker wel goede( bami blokken)Chineese merken zijn maar ik neem het zekere voor het onzekere en kies voor de veilige weg.
Re: retro scooter, merk znen
ik heb vorig jaar juli een znen scooter gekocht, en heb alleen maar ellende van dit ding. na 2 weken startte de scooter niet meer, ben terug geweest en ze zouden m maken. dat is gebeurd.
Laatst gewijzigd door jolly48 op 22 aug 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Geluk met znen????
Ik denk het niet!!!
Ik begin er niet eens aan en heb het zekere gekozen en heb een Sym Fiddle gekocht.
Ik denk het niet!!!
Ik begin er niet eens aan en heb het zekere gekozen en heb een Sym Fiddle gekocht.
Re: retro scooter, merk znen
Als je voor een retro gaat, kies dan voor een AGM.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24 apr 2007 20:29
Re: retro scooter, merk znen
Iedereen weet toch wat hij koopt?
Laat iedereen dan kopen wat hij wil.
Inkoop 400 en verkoop 1000 en dat vinden we allemaal erg?
Weet je wat een brood inkoop kost?
Die scooters komen niet voor niks naar Nederland hoor.
Dat chinese spul is totaal NIET te vergelijken qua kwaliteit EN prijs.
Er zullen dus wat vaker problemen zijn met deze dingen en dat weet je als je eraan begint. Weet je het niet dan heb je google nog niet gevonden. Iedereen die een beetje rondkijkt weet dat.
Als je dan zo'n brommer koopt heb je geen vespa van 4000 euro in huis.
Ik vindt het wat overdreven dat iedereen zo zit te klagen. Dan moet je het niet kopen en heb je niks te klagen.
Nadeel van internet is dat 90% van de mensen die reageren SLECHTE ervaringen hebben want anders zit je niet op het forum. Maar ik ken een stel die regelmatig op 2 van die chinese bamibakjes toeren, en geen problemen hebben.
Laat iedereen dan kopen wat hij wil.
Inkoop 400 en verkoop 1000 en dat vinden we allemaal erg?
Weet je wat een brood inkoop kost?
Die scooters komen niet voor niks naar Nederland hoor.
Dat chinese spul is totaal NIET te vergelijken qua kwaliteit EN prijs.
Er zullen dus wat vaker problemen zijn met deze dingen en dat weet je als je eraan begint. Weet je het niet dan heb je google nog niet gevonden. Iedereen die een beetje rondkijkt weet dat.
Als je dan zo'n brommer koopt heb je geen vespa van 4000 euro in huis.
Ik vindt het wat overdreven dat iedereen zo zit te klagen. Dan moet je het niet kopen en heb je niks te klagen.
Nadeel van internet is dat 90% van de mensen die reageren SLECHTE ervaringen hebben want anders zit je niet op het forum. Maar ik ken een stel die regelmatig op 2 van die chinese bamibakjes toeren, en geen problemen hebben.
Re: retro scooter, merk znen
Ik heb dit jaar al twaalf znen snorscooters gekocht voor gemiddeld 800 euro en elke maand ook weer twee verkocht het ging bij mij om sensa e3 QT50 never nooit geen problemen mee gehad op welk onderdeel dan ook ,
ik begrijp dat de kwaliteit een klein beetje onderdoet aan de nederlandse en duitse merken van scooters en dan heb ik het over alle soorten onderdelen van motorisch electrisch en de behuizing (kappen en platen)
Maar toch,, als jij goed voor de scooter bent is hij gewoon goed voor jou .
Zo heb ik ze altijd in mijn keuken of schuur staan en never nooit niet in de regen ,
want roesten doen ze behoorlijk snel ,dus van te voren alle kwetsbare delen goed inspuiten met een waterafstotende spray,
goed geolied en er is niets aan de hand de komende jaren met zo,n scooter!
Het enige wat lastig is bij elke dealer of importeur dat er het meest en teveel geld berekend wordt voor het rijklaar maken want daar gaat geen tijd energie of dure aangelegenheden mee gepaard .
Dus koop er 1 in een krat bouw hem zelf op ,vloeistof in de accu vervang de olie voor echte 5w40 en benzine erin
de accu doet het onmiddelijk bij de electrische start de remmen vooral de met rem olie gevulde rem,
is de druk bij aankoop al voldoende om goed te werken
En op de vraag moet er een snellere cdi in : is het antwoord nee ,
volg het witte draadje van je begrenzer van 25km per uur onder de rechterzijde van je buddy en trek deze los uit het zakje waar de bedradingen bij elkaar komen en voila hij rijd 60 km per uur in no time,
maar doe dit gewoon pas na twee honderd kilometer zodat alle draaiende onderdelen goed op elkaar ingewerkt zijn en soepel lopen , daarna absoluut geen problemen
voor vragen graag een reactie!
ik verkoop ze eigenlijk gelijk door voor meestal rond de duizend euro ,
en zo rijden wij elke maand een nieuwe scooter en we lachen ons ziek een duurdere myo kopen of een peugeot
geeft alleen maar afschrijving en geen afwisseling qua uiterlijk en meerdere ervaringen met goedkopere versies
ik begrijp dat de kwaliteit een klein beetje onderdoet aan de nederlandse en duitse merken van scooters en dan heb ik het over alle soorten onderdelen van motorisch electrisch en de behuizing (kappen en platen)
Maar toch,, als jij goed voor de scooter bent is hij gewoon goed voor jou .
Zo heb ik ze altijd in mijn keuken of schuur staan en never nooit niet in de regen ,
want roesten doen ze behoorlijk snel ,dus van te voren alle kwetsbare delen goed inspuiten met een waterafstotende spray,
goed geolied en er is niets aan de hand de komende jaren met zo,n scooter!
Het enige wat lastig is bij elke dealer of importeur dat er het meest en teveel geld berekend wordt voor het rijklaar maken want daar gaat geen tijd energie of dure aangelegenheden mee gepaard .
Dus koop er 1 in een krat bouw hem zelf op ,vloeistof in de accu vervang de olie voor echte 5w40 en benzine erin
de accu doet het onmiddelijk bij de electrische start de remmen vooral de met rem olie gevulde rem,
is de druk bij aankoop al voldoende om goed te werken
En op de vraag moet er een snellere cdi in : is het antwoord nee ,
volg het witte draadje van je begrenzer van 25km per uur onder de rechterzijde van je buddy en trek deze los uit het zakje waar de bedradingen bij elkaar komen en voila hij rijd 60 km per uur in no time,
maar doe dit gewoon pas na twee honderd kilometer zodat alle draaiende onderdelen goed op elkaar ingewerkt zijn en soepel lopen , daarna absoluut geen problemen
voor vragen graag een reactie!
ik verkoop ze eigenlijk gelijk door voor meestal rond de duizend euro ,
en zo rijden wij elke maand een nieuwe scooter en we lachen ons ziek een duurdere myo kopen of een peugeot
geeft alleen maar afschrijving en geen afwisseling qua uiterlijk en meerdere ervaringen met goedkopere versies
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Even een reactie Thuro68.
Je schreef,
,ik begrijp dat de kwaliteit een klein beetje onderdoet aan de nederlandse en duitse merken van scooters en dan heb ik het over alle soorten onderdelen van motorisch electrisch en de behuizing (kappen en platen)
Maar toch,, als jij goed voor de scooter bent is hij gewoon goed voor jou
---------------------------------------------------------------------------------
Daar ben ik het op zich mee eens maar dan moet de ""basis"" wel goed zijn.
Volgens mij zijn er geen Nederlandse en Duitse merk scooters meer.
Ik ken geen Nederlands merk scooter die hier in Nederland gefabriceerd word Alleen het Duitse merk (volgens mij uit Oostenrijk) Kreitler maar die worden trouwens ook in China gemaakt.
Kwalitatief gezien zijn de scooters uit China gewoon minder.
Dat zie je heel goed.
Wat de rest betreft daar kan ik niet over oordelen.
Ik weet van mij zelf dat als ik een Chinees merk zou kopen ,ik er zeker geen geluk mee zal hebben en dus speel ik op save(r) en heb een Sym Fiddle gekocht
Ik heb er geen spijt mee en heb nu 500 km achter de rug.
Ook als je Sym gaat vergelijken met Vespa (Piaggio)dan is het verschil zelfs groot maar dat is appels met peren vergelijken.
Ik was er op uit om een Vespa te kopen maar simpel weg had er het geld niet en het er niet voor over.
Een ander alternatief was de Piaggio Fly ook in China gebouwd maar de Italianen houden daar stevig de finger in de pap.
Het enige opmerking van mij was dat ik niet echt een hele mooie scooter vind maar wel een betrouwbare voor elke dag.
Toch heb ik ook voor het uiterlijk gekozen en kwam dus op de Sym Fiddle uit.
Zag laatst wel een Znen rijden en vind het wel een leuke verschijning
Eens even wat anders dan de zo veelste Vespa in een straat.
Vind het chroom alleen wat minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.
Ik houd het lekker bij mijn Fiddle.(zeker tot na de 2 jaar garantie)
Deze maand ga ik er op uit,tentje mee,,heerlijk op de scooter weg.
Je schreef,
,ik begrijp dat de kwaliteit een klein beetje onderdoet aan de nederlandse en duitse merken van scooters en dan heb ik het over alle soorten onderdelen van motorisch electrisch en de behuizing (kappen en platen)
Maar toch,, als jij goed voor de scooter bent is hij gewoon goed voor jou
---------------------------------------------------------------------------------
Daar ben ik het op zich mee eens maar dan moet de ""basis"" wel goed zijn.
Volgens mij zijn er geen Nederlandse en Duitse merk scooters meer.
Ik ken geen Nederlands merk scooter die hier in Nederland gefabriceerd word Alleen het Duitse merk (volgens mij uit Oostenrijk) Kreitler maar die worden trouwens ook in China gemaakt.
Kwalitatief gezien zijn de scooters uit China gewoon minder.
Dat zie je heel goed.
Wat de rest betreft daar kan ik niet over oordelen.
Ik weet van mij zelf dat als ik een Chinees merk zou kopen ,ik er zeker geen geluk mee zal hebben en dus speel ik op save(r) en heb een Sym Fiddle gekocht
Ik heb er geen spijt mee en heb nu 500 km achter de rug.
Ook als je Sym gaat vergelijken met Vespa (Piaggio)dan is het verschil zelfs groot maar dat is appels met peren vergelijken.
Ik was er op uit om een Vespa te kopen maar simpel weg had er het geld niet en het er niet voor over.
Een ander alternatief was de Piaggio Fly ook in China gebouwd maar de Italianen houden daar stevig de finger in de pap.
Het enige opmerking van mij was dat ik niet echt een hele mooie scooter vind maar wel een betrouwbare voor elke dag.
Toch heb ik ook voor het uiterlijk gekozen en kwam dus op de Sym Fiddle uit.
Zag laatst wel een Znen rijden en vind het wel een leuke verschijning
Eens even wat anders dan de zo veelste Vespa in een straat.
Vind het chroom alleen wat minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.
Ik houd het lekker bij mijn Fiddle.(zeker tot na de 2 jaar garantie)
Deze maand ga ik er op uit,tentje mee,,heerlijk op de scooter weg.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Succes word heel erg snel gecopieerd.
Neem nu het merk Kymco,type New Sento daar is nu een Chinese variant op.
Kijk maar eens naar deze link.!
http://www.wlie.cn/show_imgnews.asp?id=1565
Neem nu het merk Kymco,type New Sento daar is nu een Chinese variant op.
Kijk maar eens naar deze link.!
http://www.wlie.cn/show_imgnews.asp?id=1565
Re: retro scooter, merk znen
Thuro68 geeft hier nu ook duidelijk aan waar de oorzaak van de klachten ligt. Als je een nieuwe scooter aanschaft is juist de afleverbeurt zo belangrijk. Ik begrijp uit zijn omschrijving dat hij dus geen kleppen stelt. Alweer een goede reden om gewoon bij een fatsoenlijk bedrijf te kopen i.p.v bij de "handelaartjes".
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Ren@te283
Een goede aflevering is heel erg belangrijk het scheeld een hoop gezeur.
Niet alleen het technische gedeelte maar ook iemand die verstand van scooters heeft en liefde voor zijn vak dus weet waar hij of zij het over heeft.
Thuro68 is misschien wel een man van de techniek,op zekere hoogte dan.
Het zogenaamde ""inrijden""is zo uit de tijd.
Als een scooter motor,bromfiets en zelfs auto goed afgeleverd word is dit helemaal niet nodig en zelfs overbodig.
Heb je ooit een auto,motor,scooter,etc rijder gezien die langzamer of voorzichtiger rijdt omdat het voertuig nog moet inrijden??
Ik zag het even over het hoofd maar in zijn text staat ook-""Zo heb ik ze altijd in mijn keuken of schuur staan en never nooit niet in de regen ,
want roesten doen ze behoorlijk snel ,dus van te voren alle kwetsbare delen goed inspuiten met een waterafstotende spray,
goed geolied en er is niets aan de hand de komende jaren met zo,n scooter!""
-------------------------------------------------------------------------------------
De meeste mensen kopen hun scooter niet om in de schuur te laten staan en in de meeste gevallen staat de scooter gewoon buiten in de regen dat moet soms kunnen.
Niet iedereen heeft immers een schuur.
Mijn scooter staat ook niet in de schuur omdat het er niet eens in past,maar onder een afdak..
Ik heb trouwens wel een hele goede auto was/spray op de scooter ,( Liquid diamond van de TV)ter bescherming
Een echte aanrader,het werkt echt!!
Een goede aflevering is heel erg belangrijk het scheeld een hoop gezeur.
Niet alleen het technische gedeelte maar ook iemand die verstand van scooters heeft en liefde voor zijn vak dus weet waar hij of zij het over heeft.
Thuro68 is misschien wel een man van de techniek,op zekere hoogte dan.
Het zogenaamde ""inrijden""is zo uit de tijd.
Als een scooter motor,bromfiets en zelfs auto goed afgeleverd word is dit helemaal niet nodig en zelfs overbodig.
Heb je ooit een auto,motor,scooter,etc rijder gezien die langzamer of voorzichtiger rijdt omdat het voertuig nog moet inrijden??
Ik zag het even over het hoofd maar in zijn text staat ook-""Zo heb ik ze altijd in mijn keuken of schuur staan en never nooit niet in de regen ,
want roesten doen ze behoorlijk snel ,dus van te voren alle kwetsbare delen goed inspuiten met een waterafstotende spray,
goed geolied en er is niets aan de hand de komende jaren met zo,n scooter!""
-------------------------------------------------------------------------------------
De meeste mensen kopen hun scooter niet om in de schuur te laten staan en in de meeste gevallen staat de scooter gewoon buiten in de regen dat moet soms kunnen.
Niet iedereen heeft immers een schuur.
Mijn scooter staat ook niet in de schuur omdat het er niet eens in past,maar onder een afdak..
Ik heb trouwens wel een hele goede auto was/spray op de scooter ,( Liquid diamond van de TV)ter bescherming
Een echte aanrader,het werkt echt!!
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: retro scooter, merk znen
Ook bij 'fatsoenlijke' bedrijven word je vaak afgescheept met problemen van gloed nieuwe bromfietsen/scooters En dan heb ik het niet eens over een Chineesje van 1000 euro...Ren@te283 schreef:Thuro68 geeft hier nu ook duidelijk aan waar de oorzaak van de klachten ligt. Als je een nieuwe scooter aanschaft is juist de afleverbeurt zo belangrijk. Ik begrijp uit zijn omschrijving dat hij dus geen kleppen stelt. Alweer een goede reden om gewoon bij een fatsoenlijk bedrijf te kopen i.p.v bij de "handelaartjes".
Re: retro scooter, merk znen
ik heb gisteren een znen scooter gekocht ,ik moet zeggen dat hij schitterend loopt je moet het witte kabeltje volgen en hem ontkoppellen en dan een sproeier
84 er inzetten normaal zit er een sproeier 82 in deze is te klein hij houdt da een beetje in dus witte kabeltje eruit trekken en dan gelijk sproeier 84 erin dan is de speed 70km zonder problemen en inhoudingen ,verder wil ik mede dele dat er negetief word gedaan over znen maar koop een kymco heb je nog meer ellende
ik heb heb een nieuwe kymco agility 16 inch snor een rampen plan je krijgt hem nooit goed stationar lopend dit ivb dat er een chineese cabarateur er standaard opzit dus koop nooit een kymco veel beter een znen kopen en 600 euro in je zak houden daar zit tenminste nog een keiin cabarator op zonder problemen verder is het zo dat de motors van znen kymco botian en peugeot en yamaha allemaal het zelfde zijn het betreft allemaal gy 6 blokken van chineese fabrieken
wie praat over kwaliteit van kymco en peugeot kom bedrogen uit het zijn allemaal chineese motors
84 er inzetten normaal zit er een sproeier 82 in deze is te klein hij houdt da een beetje in dus witte kabeltje eruit trekken en dan gelijk sproeier 84 erin dan is de speed 70km zonder problemen en inhoudingen ,verder wil ik mede dele dat er negetief word gedaan over znen maar koop een kymco heb je nog meer ellende
ik heb heb een nieuwe kymco agility 16 inch snor een rampen plan je krijgt hem nooit goed stationar lopend dit ivb dat er een chineese cabarateur er standaard opzit dus koop nooit een kymco veel beter een znen kopen en 600 euro in je zak houden daar zit tenminste nog een keiin cabarator op zonder problemen verder is het zo dat de motors van znen kymco botian en peugeot en yamaha allemaal het zelfde zijn het betreft allemaal gy 6 blokken van chineese fabrieken
wie praat over kwaliteit van kymco en peugeot kom bedrogen uit het zijn allemaal chineese motors
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Tegenwoordig komt er veel uit China.
Dat kan best als er maar goede kwaliteit materialen gebruikt worden en er goede kwaliteits controle op zit.
Een Yamaha (motor)uit China??
Dat lijkt me sterk.
Heel misschien een low budget scooter maar ik denk niet dat ze die hebben.
De Chinezen zullen eerder een Yamaha copieeren,precies zoals de Jappanners vroeger deden.
Dat kan best als er maar goede kwaliteit materialen gebruikt worden en er goede kwaliteits controle op zit.
Een Yamaha (motor)uit China??
Dat lijkt me sterk.
Heel misschien een low budget scooter maar ik denk niet dat ze die hebben.
De Chinezen zullen eerder een Yamaha copieeren,precies zoals de Jappanners vroeger deden.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26
Re: retro scooter, merk znen
Je hebt gelijk dierenvriend1986 kijk maar eens naar mijn bericht :""Maandag morgen Vespa??""dierenvriend1986 schreef:Ook bij 'fatsoenlijke' bedrijven word je vaak afgescheept met problemen van gloed nieuwe bromfietsen/scooters En dan heb ik het niet eens over een Chineesje van 1000 euro...Ren@te283 schreef:Thuro68 geeft hier nu ook duidelijk aan waar de oorzaak van de klachten ligt. Als je een nieuwe scooter aanschaft is juist de afleverbeurt zo belangrijk. Ik begrijp uit zijn omschrijving dat hij dus geen kleppen stelt. Alweer een goede reden om gewoon bij een fatsoenlijk bedrijf te kopen i.p.v bij de "handelaartjes".
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 okt 2010 20:40
Re: retro scooter, merk znen
Hi,
Ik ben sinds ander half jaar (nieuw gekocht voor ruim 1200 euro) in het bezit van een AGM scooter.
Al het chroomwerk roest (het is een roestbak geworden)ondanks dat de scooter in een garage staat.
Kontakt opgenomen (via mail) met de importeur maar deze reageert totaal niet.
Dus met andere woorden kijk uit als je een AGM scooter koopt
Ik ben sinds ander half jaar (nieuw gekocht voor ruim 1200 euro) in het bezit van een AGM scooter.
Al het chroomwerk roest (het is een roestbak geworden)ondanks dat de scooter in een garage staat.
Kontakt opgenomen (via mail) met de importeur maar deze reageert totaal niet.
Dus met andere woorden kijk uit als je een AGM scooter koopt