LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bennie

Re: Peugeot

Ongelezen bericht door Bennie »

Een auto van Nefkens Alkmaar... nee dank je. :evil:

Ik mocht 2 jaar geleden een auto uitzoeken (leasebak) en wilde toen een 206 XTD, incl. airco, schuifdak en zo ongeveer iedere beschikbare optie (gezien de prijs van de auto kon dat makkelijk). Aangezien Nefkens vlakbij is was dat de 1e keuze. Wij op donderdagavond es kijken...

Na dik een kwartier in de zaak te staan komt 1 van de verkopers op het idee dat we daar misschien niet voor onze lol staan. Zeer ongeinteresseerd geeft hij ons de benodigde info, een proefrit was niet mogelijk en midden in ons gesprek begint hij een ander (prive)gesprek met een collega. Sorry hoor, maar dan heb ik het al gehad. Ik heb em vriendelijk bedankt en ben de zaak uitgelopen.

Wat me overigens opviel was dat de andere merkendealers (oa. Honda) die zich naast Nefkens in Alkmaar bevinden net zo ongeinteresseerd waren. Misschien is het besmet gebied daar ofzo...

Nog diezelfde avond zijn we naar Heemskerk gereden, waar ook een Peugeot dealer zit. "Goedenavond meneer, kan ik u misschien ergens mee helpen"... etc etc. Prima zaak, deed niet gehaast (terwijl het al 21:00 uur geweest was) en ik heb daar tot volle tevredenheid mijn 206 besteld. Ook bij onderhoudsbeurten werd ik iedere keer netjes geholpen, kortom: de service die je verwacht. Ik zou zeggen, ga daar es kijken de volgende keer.

Over de 206 zelf was ik trouwens wat minder te spreken. Voor een gloednieuwe auto vertoonde hij toch wel erg snel vreemde geluidjes en kraakgeluiden in het interieur en de stoelen waren ronduit slecht (onderin totaal geen steun). Vergelijk dat es met de VW Golf uit 1996 waarin ik nu rij... muisstil interieur, een motor die probleemloos z'n werk doet terwijl er al dik 2 ton op de teller staat en alles is veel beter afgewerkt (alleen wel wat saaier en kaler), met name de (standaard) sportstoelen hebben een perfecte pasvorm.

Als ik jou was zou ik zeker nog es contact opnemen met de Peugeot importeur en daar je klacht neerleggen. Het kan niet zo zijn dat die er niets aan doen. En heeft garage Nefkens geen aftersales manager oid? Vaak probeert de verkoper die er buiten te houden want de aftersales manager staat vaker aan uw dan aan hun kant!

Oja, ik kan me herinneren dat ik al es een Radar item heb gezien over Peugeot... misschien wachten ze nu op meer reacties?

dalver

Ongelezen bericht door dalver »

Voor mij geldt het ook: Eén keer een Peugeot, nooit meer een Peugeot

Twee en half jaar geleden heb ik ook een nieuwe 206 gekocht en na een klein jaar sloeg hij regelmatig af. Even de software resetten en het zou verholpen moeten zijn. Niet dus!! Electronica probleem. Er moest een nieuw onderdeel besteld worden, maar dit was niet op voorraad, zelfs niet bij Peugeot Frankrijk was het verhaal. Na 6 weken was eindelijk het onderdeel binnen, vervolgens kregen ze het apparaat niet geprogrammeerd. Pas na 9 weken kreeg ik een leenauto van de dealer (wat ze al veel eerder hadden beloofd). Uiteindelijk heeft mijn 206 ruim 10 weken bij de dealer gestaan. En ja, enorm piepen deed hij ook als ik een bocht nam. Inmiddels heb ik hem verkocht en rijd weer in een Japanner rond. De service is bij Peugeot erg ver te zoeken!!!

karin1

Ongelezen bericht door karin1 »

Ik kan me nog een mailtje herrineren het navolgende :

21 september 2002

Geachte mevrouw, meneer,

Op ons forum heeft u een berichtje achtergelaten met een klacht over uw Peugeot. Graag zou ik meer van uw klacht willen horen. Kunt u mij vandaag of maandag tijdens kantooruren even willen terugbellen op 035-6715288.
U kunt ook het telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent doormailen.

met vriendelijke groet,

Berend Wever
Tros Radar

Ik gebeld en ze waren allemaal reacties aan verzamelen over Peugeot, om er verder tros radar nooit meer over te horen.
Nog telefonisch nog in het programma.

Is er nu niks maar dan helemaal niks tegen de arrogantie en slechte behandeling tegen peugoet te doen zodra je je auto gekocht hebt?.

Tis toch van de zotte remmen niet goed valt niet in de twee jarige garantie.

Peugeot bedoelt zeker garantie tot de deur. Misleiding is toch verboden?

Groet Karin

Gesloten