Re: Peugeot
Geplaatst: 23 jul 2003 19:26
Een auto van Nefkens Alkmaar... nee dank je.
Ik mocht 2 jaar geleden een auto uitzoeken (leasebak) en wilde toen een 206 XTD, incl. airco, schuifdak en zo ongeveer iedere beschikbare optie (gezien de prijs van de auto kon dat makkelijk). Aangezien Nefkens vlakbij is was dat de 1e keuze. Wij op donderdagavond es kijken...
Na dik een kwartier in de zaak te staan komt 1 van de verkopers op het idee dat we daar misschien niet voor onze lol staan. Zeer ongeinteresseerd geeft hij ons de benodigde info, een proefrit was niet mogelijk en midden in ons gesprek begint hij een ander (prive)gesprek met een collega. Sorry hoor, maar dan heb ik het al gehad. Ik heb em vriendelijk bedankt en ben de zaak uitgelopen.
Wat me overigens opviel was dat de andere merkendealers (oa. Honda) die zich naast Nefkens in Alkmaar bevinden net zo ongeinteresseerd waren. Misschien is het besmet gebied daar ofzo...
Nog diezelfde avond zijn we naar Heemskerk gereden, waar ook een Peugeot dealer zit. "Goedenavond meneer, kan ik u misschien ergens mee helpen"... etc etc. Prima zaak, deed niet gehaast (terwijl het al 21:00 uur geweest was) en ik heb daar tot volle tevredenheid mijn 206 besteld. Ook bij onderhoudsbeurten werd ik iedere keer netjes geholpen, kortom: de service die je verwacht. Ik zou zeggen, ga daar es kijken de volgende keer.
Over de 206 zelf was ik trouwens wat minder te spreken. Voor een gloednieuwe auto vertoonde hij toch wel erg snel vreemde geluidjes en kraakgeluiden in het interieur en de stoelen waren ronduit slecht (onderin totaal geen steun). Vergelijk dat es met de VW Golf uit 1996 waarin ik nu rij... muisstil interieur, een motor die probleemloos z'n werk doet terwijl er al dik 2 ton op de teller staat en alles is veel beter afgewerkt (alleen wel wat saaier en kaler), met name de (standaard) sportstoelen hebben een perfecte pasvorm.
Als ik jou was zou ik zeker nog es contact opnemen met de Peugeot importeur en daar je klacht neerleggen. Het kan niet zo zijn dat die er niets aan doen. En heeft garage Nefkens geen aftersales manager oid? Vaak probeert de verkoper die er buiten te houden want de aftersales manager staat vaker aan uw dan aan hun kant!
Oja, ik kan me herinneren dat ik al es een Radar item heb gezien over Peugeot... misschien wachten ze nu op meer reacties?
Ik mocht 2 jaar geleden een auto uitzoeken (leasebak) en wilde toen een 206 XTD, incl. airco, schuifdak en zo ongeveer iedere beschikbare optie (gezien de prijs van de auto kon dat makkelijk). Aangezien Nefkens vlakbij is was dat de 1e keuze. Wij op donderdagavond es kijken...
Na dik een kwartier in de zaak te staan komt 1 van de verkopers op het idee dat we daar misschien niet voor onze lol staan. Zeer ongeinteresseerd geeft hij ons de benodigde info, een proefrit was niet mogelijk en midden in ons gesprek begint hij een ander (prive)gesprek met een collega. Sorry hoor, maar dan heb ik het al gehad. Ik heb em vriendelijk bedankt en ben de zaak uitgelopen.
Wat me overigens opviel was dat de andere merkendealers (oa. Honda) die zich naast Nefkens in Alkmaar bevinden net zo ongeinteresseerd waren. Misschien is het besmet gebied daar ofzo...
Nog diezelfde avond zijn we naar Heemskerk gereden, waar ook een Peugeot dealer zit. "Goedenavond meneer, kan ik u misschien ergens mee helpen"... etc etc. Prima zaak, deed niet gehaast (terwijl het al 21:00 uur geweest was) en ik heb daar tot volle tevredenheid mijn 206 besteld. Ook bij onderhoudsbeurten werd ik iedere keer netjes geholpen, kortom: de service die je verwacht. Ik zou zeggen, ga daar es kijken de volgende keer.
Over de 206 zelf was ik trouwens wat minder te spreken. Voor een gloednieuwe auto vertoonde hij toch wel erg snel vreemde geluidjes en kraakgeluiden in het interieur en de stoelen waren ronduit slecht (onderin totaal geen steun). Vergelijk dat es met de VW Golf uit 1996 waarin ik nu rij... muisstil interieur, een motor die probleemloos z'n werk doet terwijl er al dik 2 ton op de teller staat en alles is veel beter afgewerkt (alleen wel wat saaier en kaler), met name de (standaard) sportstoelen hebben een perfecte pasvorm.
Als ik jou was zou ik zeker nog es contact opnemen met de Peugeot importeur en daar je klacht neerleggen. Het kan niet zo zijn dat die er niets aan doen. En heeft garage Nefkens geen aftersales manager oid? Vaak probeert de verkoper die er buiten te houden want de aftersales manager staat vaker aan uw dan aan hun kant!
Oja, ik kan me herinneren dat ik al es een Radar item heb gezien over Peugeot... misschien wachten ze nu op meer reacties?