Dit is weken geleden al door anderen naar voren gebracht en destijds door u bekritiseerd. En nu komt u er zelf mee aanzetten, alsof het een bijzondere ontdekking is.christ12 schreef:Ik heb dit gevonden op Avia Claim.nl
€ 600
Op grond van de Verordening (EG) 261/2004 heeft u recht op een vergoeding van € 600, tenzij de luchtvaartmaatschappij met succes een beroep kan doen op overmacht c.q. bijzondere omstandigheden. Voorbeelden van bijzondere omstandigheden zijn politieke onstabiliteit, weersomstandigheden die de uitvoering van de vlucht verhinderen, beveiligingsproblemen, onverwachte vliegveiligheidsproblemen en stakingen.
[b]Daarnaast heeft u recht op maaltijden en verfrissingen afhankelijk van de wachttijd en communicatiefaciliteiten. Eventueel hotel en transfers in geval van overnachting. [/b]
Wanneer de vlucht 5 uur of langer is vertraagd en u ervoor kiest de reis niet voort te zetten dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht het ongebruikte deel van het ticket terug te betalen, dan wel het gehele ticket terug te betalen eventueel aangevuld met een gratis terugvlucht naar het oorspronkelijke vertrekpunt.
Die 600 euro kunt u vergeten. Vulkaanuitbarsting = overmacht
Rest de strijd over de overige kosten. Mij is niet bekend hoe Air Berlin precies gehandeld heeft. Wellicht wijkt hun verhaal af van het uwe.
Gezien de hoogte van uw uitgaven in relatie tot het prijspeil in Thailand, heeft u het er kennelijk flink van genomen tijdens het noodgedwongen extra verblijf.
Dat doe uw claim geen goed.
Heeft u overigens al een reactie op uw claim van Air Berlin ontvangen?