LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blokkade IP

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

O.K. dan.
Ik wil mensen niet op verkeerde ideeën brengen, maar als je surft naar http://www.ixquick.com dan kan je daar zoekgegeven DVN invoeren.
Bij de zoekresultaten zie je o.a.:

Diabetesvereniging Nederland - Dagelijkse zorg voor jou. De beste zorg *****
Voor iedereen met diabetes is er Diabetesvereniging Nederland. DVN ondersteunt leden op allerlei manieren in hun strijd voor betere diabeteszorg en een betere kwaliteit van leven.
http://www.dvn.nl - Proxy - Markeer - Nog 3 resultaten van deze site


Als je op Proxy klikt zal de site geopend worden met geheel ander IP-adres dan de jouwe. :wink:
Tip: voer ook op deze manier, indien nodig je (nieuwe) inlog gegevens in.
Een nieuw emailadres bij bijv. gmail of hotmail is ook in een mum van tijd aangemaakt.
Overigens, het is nooit een slecht idee een provider onafhankelijk emailadres er op na te houden.
Het laat je zonder al te veel zorgen makkelijk wisselen van internet aanbieder.
Over het verlies van een emailadres hoef je dan niet wakker te liggen.

Eerst uitproberen?
Ga naar http://www.ixquick.com en toets in het zoekveld 'check my IP'.
In de zoekresultaten zie je o.a. http://www.checkmyip.com
Ga eerst naar binnen door op de gewone link te klikken en je ziet daar je huidige (echte) IP, en ga daarna naar binnen door op PROXY te klikken.
Zie het verschil, plotseling woon je soms aan de andere kant van wereld.

Deze methode brengt soms met zich mee dat de verbinding ietsje langzamer dan normaal tot stand komt.
Maar het is wel een prima manier om de gegevensverzamelwoede van o.a. Google te omzeilen.
Ook kunnen sites niet meer zien vanaf welke site(s) je daar heen gesurft bent.
En dat vinden ze veelal wat minder leuk.
Want gegevens verzamelen over surfgedrag is tegenwoordig booming business.

Succes.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Levensgevaarlijk die proxyservers je weet nooit wie er achter zit. Meestal Russen en Chinezen en zij weten dan wel je echte IP en jij weet dan niet wat zij met jouw IP doen en wat voor zooi je op je PC krijgt die zijn zo gehaaid :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Anne Nas op 17 jun 2010 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Anne Nas schreef:Levensgevaarlijk die proxyservers je weet nooit wie er achter zit. Meestal Russen en Chinezen en zij weten dan wel je echte IP en jij weet dan niet wat zij met jouw IP doen en wat voor zooi je op je PC krijgt die zijn zo gehaaid :mrgreen:
En wat zouden ze dan kunnen doen?

Ik denk minder dan DVN of Google momenteel doet. :lol:
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 jun 2010 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Misschien wel jouw gegevens o.a. bankgegevens, wachtwoorden etc. achterhalen. Of jouw PC gebruiken voor het sturen van junkmail etc. :D

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Anne Nas schreef:Misschien wel jouw gegevens o.a. bankgegevens, wachtwoorden etc. achterhalen.
Misschien, of weet dat zeker?

M.i. een beetje onnodig paniek schoppen.
Als ik naar mezelf kijk, heb ik voor de inlogpagina's van m'n banken geen zoekmachine nodig.
Die staan in m'n bladwijzers. :wink:

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Als iemand vanuit het buitenland via jouw PC spam verstuurd dan ben je strafbaar of jouw provider blokkeert je abonnement en zo zijn er zo veel gevaren.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Anne Nas schreef:Als iemand vanuit het buitenland via jouw PC spam verstuurd dan ben je strafbaar of jouw provider blokkeert je abonnement en zo zijn er zo veel gevaren.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg weet je dat zeker?

Jouw angst slaat m.i. meer op verbindingen die geen beveiliging op het modem hebben en/of firewall gebruiken.
Zaken die over het algemeen bij de meesten wel in gebruik zijn.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 jun 2010 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Lees het boek: " Digitale criminaliteit van Arjan Dasselaar eens"

Ja ik weet het zeker :wink:

Tweede druk 10 februari 2009
Laatst gewijzigd door Anne Nas op 17 jun 2010 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Anne Nas schreef:Lees het boek: " Digitale criminaliteit van Arjan Dasselaar eens"
Ja ik weet het zeker :wink:
Hoeveelste druk?
Toch niet van voor de oorlog hoop ik.

Tsjonge, wat een aannames weer.
Wat doe je nog op internet zonder aluminium hoedje op?
Of denk je soms dat alleen op deze manier IP adressen geoogst kunnen worden?

Enfin, we gaan behoorlijk off-topic.
TS moet maar zien of ze van deze mogelijkheid gebruik wil maken.
Ik gaf slechts aan dat dit o.a. een simpele manier is zich niet tegen te laten houden door een IP blokkade.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 jun 2010 23:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Bedankt voor alle adviezen. Helaas moet ik om een account aan te maken un-proxy-en. Het gaat hierdoor dus fout. Misschien wil iemand een account voor mij aanmaken, dan kan ik het alsnog proberen. Daniël heeft het geprobeerd met zijn eigen e-mail adres, maar de pagina wordt geblokkeerd.

Vorige week heb ik een bericht gestuurd, maar ik kreeg als antwoord dat degene, die mijn schrijven zou beantwoorden met vakantie is en de mevrouw, die voor hem waarneemt moet de brief nog uitwerken....Het interesseert de heer Van der Velden dus geen biet of een kind geblokkeerd wordt.

Ander IP adres werkt ook niet, omdat ik mensen ken, die gebanned zijn omdat zij mevrouw E.H. erop wezen, dat zij een fout advies gaf. Zij hebben een andere internetprovider genomen en een nieuw account aangemaakt. Hun IP was al geblokkeerd voordat zij één letter getikt hadden..Mogen zij dit wel doen?

Enige tijd geleden heb ik ze al voorgedragen voor de koude douche op het forum...maar ik wacht het antwoord even af en anders neem ik contact op met een landelijke ochtendkrant. Het is te absurd voor woorden, dat als een moeder geen account meer wil hebben dit reden is om een IP te blokkeren en daardoor een chronisch ziek kind de toegang te ontzeggen tot een forum.

Het lidmaatschap van DVN wordt beëindigd, want mijn klacht wordt weer niet serieus genomen, daar ik geen antwoord krijg. Het forum is nog steeds geblokkeerd en nog steeds wordt mijn zoon geconfronteerd met de idiote tekst dat zijn moeder het forum niet leuk vindt.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door tennis »

Daar weet Tis zeker een antwoord op!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Misschien door het programma TOR te installeren op je PC, want ik zie nu ook dat de aanmeldpagina via eerder genoemde site niet goed werkt.
Uitleg en download op: http://www.torproject.org
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 21 jun 2010 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind het blokkeren van het IP een te drastische stap. Mijn advies is vooral om na de termijn die ze hier voor staat vriendelijk te verzoeken om de IP ban om te verwijderen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@Anne Nas
Blijf je inzendingen plaatsen om ze vervolgens weer snel weg te halen? :roll:
Telkens als ik met een antwoord klaar ben, is je inzending weer weg.

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Het is een eeuwige verbanning, die je normaal alleen maar krijgt als de moderators besloten hebben om je account op te heffen.

Ze hebben mij niet verteld dat als jezelf je account opheft, dat dan je IP geblokkeerd wordt. Dit staat ook niet in de forumregels.

Morgen ga ik aan de slag met TOR...

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Als je ter bevestiging van een nieuw account bij DVN op een email-bevestigingslink moet klikken, zorg dan dat die handeling ook via TOR loopt.
(D.m.v. inloggen met TOR op je emailaccount.)
Succes, je gaat er vast nog handig in worden. :lol:
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 21 jun 2010 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Je hebt goed geholpen tis dus laat ik het maar hierbij :!:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door tennis »

Ander alternatief :
CyberGhost VPN

Frank. D
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2010 18:01

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Frank. D »

CyberGhost VPN en Tor zijn waardeloze systemen ze kan beter een betaalde CGI proxyserver nemen lekker snel en weinig ingewikkeld en een vast IP-adres dat is het belangrijkste voor dat forum :D

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door kss »

helaas is het wettelijk toegestaan, je mag als eigenaar van een domeinnaam zelf bepalen hoe,wat en wie je wilt toelaten tot je site. neemt niet weg dat je gewoon via proxys wel toegang mag nemen, internet is immers open word wide web.

Gesloten