LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woz waarde taxateur. HELP!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
priewjet

Re: woz waarde taxateur. HELP!!

Ongelezen bericht door priewjet »

De gemeente waar ik woon hanteert heel slim de verkoopwaarde als basis, is de WOZ waarde toen wij in 2004 kochten gelijk op aangepast, kan je ook niets tegen doen.
Terecht dat je er niks tegen kunt doen. U heeft die prijs er toch ook zelf voor betaald?
Denk ook dat schade uit lekken van deze gegevens erg relatief zal zijn. ik zou ook niet weten hoe iemand zelf financieel gewin kan halen uit lekken ervan?
Daar boeit niet. De vraag was of het mag. En het antwoord op die vraag is ondubbelzinnig nee: de geheimhouding is wettelijk voorgeschreven.

anoniem222

Ongelezen bericht door anoniem222 »

Dat is duidelijk, het mag dus niet.

Moet ik dan denken aan taxateur op het matje geroepen en that's it? Of heeft dit zwaardere consequenties?

Priewjet mag ik je vragen of je dit zeker weet en of dit relatief zware consequenties heeft?

Wilde je emailen maar zie dat je email niet openbaar is.

priewjet

Priewjet mag ik je vragen of je dit zeker weet en of dit relatief zware consequenties heeft?
Ik zit in "het vak". Belastingheffing door lokale overheden is mijn dagelijks werk, dus het klinkt hopelijk niet arrogant als ik zeg dat ik weet waar ik het over heb.
Moet ik dan denken aan taxateur op het matje geroepen en that's it? Of heeft dit zwaardere consequenties?
De manier waarop die gegevens in uw bezit zijn gekomen speelt zeker een rol. In uw eerste bericht zegt u:
Stel een taxateur geeft iemand de gegevens van de woz waarde van heel veel woningen/bedrijven.
Later zegt u:
hij heeft ze bij mij op de laptop gezet en ben daar pas achtergekomen
Uw eerste weergave suggereert een bewust overhandigen, uit uw latere, meer genuanceerde beschrijving maak ik op dat het door onachtzaamheid is gebeurd. Daar zit wel verschil tussen, zij het dat beide wel verwijtbaar zijn.

Lokale overheden moeten uit hoofde van de wet zorgvuldig omgaan met gegevens die waar zij ten behoeve van hun belastingheffing over beschikken. Die zelfde zorgvuldigheid geldt voor derden die in opdracht van die overheid bepaalde werkzaamheden verrichten in het kader van belastingheffing. Bij de opdrachtverstrekking zal daar zeker op worden gewezen.

Nu er kennelijk geen opzet in het spel is, zal uw kennis alleen onzorgvuldigheid kunnen worden verweten. Voor een medewerker van de gemeente zou dit niet geheel zonder gevolgen blijven, een elk geval een negatieve factor bij zijn/haar functioneringsgesprek . Ik zou niet weten waarom je het bij een derde met de mantel der liefde zou moeten bedekken. Uiteindelijk blijft de gemeente als opdrachtgever verantwoordelijk voor het naleven van de regels, ook die ten aanzien van de geheimhouding.

anoniem222

Die persoon waar ik die gegevens van heb die heeft een klein aandeel in een taxatiebureau.
De opdrachten die krijgen ze van de gemeentes.

Die persoon die heeft werkzaamheden verricht op mijn laptop en heeft het er gewoon op laten staan.
Heb het die persoon gezegd en zegt zelf als ik ermee naar buiten zou gaan dat dat helemaal niet uitmaakt! En dat het geen gevolgen zou hebben voor hem/haar.
Ik vind het erg lax om zo met gegevens om te gaan.
De reden waarom ik dit wil doen dat zet ik liever niet hier op het publieke forum.

Ben blij dat je er verstand van heb ;)

Het gaat niet alleen om woz waardes maar ook hoeveel inhoud, adres, verkoopwaardes en wat je allemaal nodig hebt voor een taxatierapport en denk dat jij daar meer verstand van hebt dan ik.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Die persoon die heeft werkzaamheden verricht op mijn laptop en heeft het er gewoon op laten staan.
ik ga er even van uit dat je de laptop niet uitleent aan de eerste de beste. Meest logische om te doen zou zijn betreffend persoon vragen of hij d egegevens nog nodig heeft of er misschien zelf een backupje van heeft (als het goed is wel) en de zaak deleten. punt. om daar nu een topic op trosradar over te openen...., nee het is niet netjes nee, maar als het niet verder komt dan jouw laptop is er verder toch geen schade gedaan, en in essentie behalve naar jou toe ook geen publicatie. En dan is onder de streep misschien nog wel belangrijker hoe je daar zelf mee omgaat...want nu ben je medeplichtig.. :wink:

anoniem222

Stel je hebt taxatiebureau of bent daar werkzaam.
Je verricht werkzaamheden op de laptop van je partner.
Je verzoekt die persoon te vertrekken en je bent vergeten die gegevens
op de laptop te wissen.
Vervolgens is ze erachter gekomen en wil het openbaar maken om mij ook wat af te pakken.
Dat ze medeplichtig zal zijn denk dat ze daar op dit moment niet mee zit.
De gevolgen tja dat zullen we dan maar zien maar denk niet dat dat zo erg zou zijn.

priewjet

Er komen steeds nieuwe omstandigheden bij, de rollen wisselen en eerst was "die ander" een hij en nu ineens een zij....

Ik stop hier geen energie meer in.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

dan is denk ik degeen die misbruik van de gegevens maakt door het openbaar te maken nog zwaarder de pineut dan degeen die vergeten was het van de laptop te halen. De geen die het openbaar maakt zou denk ik zelfs aangeklaagd kunnen worden voor het stelen van vertrouwelijke gegevens.

maar nu komen eindelijk de chte motieven van vraagsteller boven drijven, en mede door de achterbakse wijze van handelen ben ik er ook wel klaar mee....mensen bewust op het verkeerde been zetten voor eigen gewin, want dat is het gewoon... :twisted:
lekker een ex partner een hak willen zetten, zit lekker inelkaar daar onder dat schedeldakje, of niet? move on....

Gesloten