LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 beloofde verhoging internetsnelheid

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moody

Re: Tele 2 beloofde verhoging internetsnelheid

Ongelezen bericht door Moody »

Augustus is bij mij in ieder geval niet gelukt. Misschien wel bij anderen? Ik ben zeer benieuwd! Ik blijf het raar vinden dat het oorverdovend stil blijft van Tele2 kant. Het is toch niet zo moeilijk om even een briefje te sturen met de melding dat het in augustus of september plaats zal vinden? Ik hoef daar normaal gesproken toch geen Tros Radar forum voor nodig te hebben om daar achter te komen? Hierdoor ga ik toch weer twijfelen of ik überhaupt wel een snelheidsverhoging krijg. We wachten september nog even af...

poppetje1969

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Moody ook hier nog geen verhoging van het beloofde internet snelheid,
en dan praat ik over regio eindhoven ,Helmond en omstreeken.
Er is dus geen sprankje meer speed gekomen het lijkt af en toe zelfs dat de lijn wat onstabieler word.

Maar als nog geen snelheidsverhoging naar de 800kbps,
Ik begin er ook aan te denken zodra me contract afgelopen is om niet verder tegaan met tele2 goedkoop is vaak duurkoop en daar begint het op te lijken

daafje

Ongelezen bericht door daafje »

beste formers
Ook ik heb zo'n brief ontvangen van tele2.
Na een paar keer de helpdesk gebeld te hebben met elke keer een nieuwe
datum voor de vehoging kreeg ik afgelopen weekeind een nieuwe mededeling
Dat luid
"sorry meneer,U had de brief helemaal niet mogen krijgen
Op uw adres is een 8mb vebinding technisch niet mogelijk"

Van kpn heb ik vernomen dat op mijn adres zelfs 16mb mogelijk is.
dus wat nou technisch niet mogelijk,ze willen het gewoon niet.
Ik zeg opzeggen :evil: die handel en je geluk ergens anders gaan beproeven!

Moody

Ik kreeg ook iets soortgelijks te horen toen ik naar de helpdesk belde van Tele2. Op dit forum werd echter door Daniëlle van Tele2 gezegd, dat als je die brief hebt gekregen, je ook echt die verhoging krijgt. Maar aangezien ik het toch niet helemaal vertrouw, verwacht ik eerder dat het waar is wat de helpdesk zegt: We krijgen die 8mb gewoon helemaal niet! Toen ik destijds belde wist de helpdesk niet eens van het bestaan van de bewuste brief af! Maar goed: ik geef Daniëlle nog tot en met eind september het voordeel van de twijfel. Als ik dan nog geen 8mb heb, dan zeg ik Tele2 op, omdat ik dan gewoon ordinair ben voorgelogen! En daar hou ik niet van!

daafje

Ongelezen bericht door daafje »

Dat zelfde idee had ik ook.
Na eind september nog geen verhoging is voor mij einde tele2.
Het gaat me ook niet eens om de snelheid,maar de loze belofte
die me gewoon dwarszit.
Dit is voor mij de rede om over te stappen naar een andere provider.

poppetje1969

Tele 2 mag hier heel snel duidelijkheid geven vind ik.
Beste internet provider 2009 was het ofzo??

men verwacht ook dat men zijn rekening betaalt doet men een belofte dubbel zoveel speed,

Kom nou is Tele 2 met een duidelijk antowoord technisch niet mogelijk onzin want hier is zelfs 20mb haalbaar is ooit is getest.

Dus willen jullie zeggen dat jullie 10.000 klanten weer teleur stellen eerst met de kabel nu met jullie belofte.

Ik zie hier graag een reactie tegen moet,
anders zeg ik me abbo bij Tele 2 ook op.

Ik hoop dat wat meer mensen lezen en dat probleem hebben en zich allemaal even hier melden

Want dit is geenstijl......

Gr Poppetje

Moody

Het is wat daafje zegt: Het gaat me nog niet eens om de snelheid, maar om de loze belofte. Het is nu al half september en mijn voorgevoel zegt me dat ik ook in september de beloofde snelheidsverhoging niet ga krijgen. Oftewel: Dan was die brief dus een grote leugen. Ik heb de brief nog bewaard: Deze had ik al op 16 april(!) en we zijn nu dus 5 maanden verder(!) en nog steeds: NIETS! Ik ben inmiddels al andere providers aan het nalopen zodat ik Tele2 na september op kan zeggen. :x

poppetje1969

Ik heb inmiddels al een opzegging gedaan ook al loopt het nog een aantal maanden is maar dat het al duidelijk is dat ik erbij weg ga
vind het gewoon niet netjess reactie`s die men geeft zijn nouwlijks nog betrouwbaar van Tele 2
van mij hoeft dat niet meer.
We zitten nu midden sept en nog niks.
Dit is beetje een schande voor tele 2.
Als men hier nu duidelijk neer zet jongens het gaat niet lukken die beloofde verhoging dan had ik dat wel begrepen maar mensen aan de lijn houden nee dankje

Moody

September telt nog 8 werkdagen, dus het kan nog steeds! MAAR: Op de 1 of andere manier krijg ik er steeds minder vertrouwen in dat de beloofde snelheidsverhoging er niet in zit. Ondanks dat dit zwart op wit staat in een brief die ik hier al heb liggen vanaf 16 april 2010(!). Dit bevalt mij dus ook voor geen meter. Ik ga me vanaf nu dus richten op een andere aanbieder, want TELE2 BELOOFD DINGEN DIE ZE KENNELIJK NIET WAAR KAN MAKEN! :evil: :evil: :evil: Naast het feit dat ik mijn abonnement bij Tele2 op ga zeggen, denk ik na over welke stappen ik nog meer kan nemen om deze valse voorlichting aan de kaak te stellen.

Moody

Nog 4 werkdagen. Er bekruipt mij een steeds groter wordend angstig gevoel dat de BELOOFDE SNELHEIDSVERHOGING niet door gaat... en dat ik dus mezelf genoodzaakt zie naar een andere provider te verkassen, die géén loze beloftes doet...

thobe

Ongelezen bericht door thobe »

Heb brief ook gekregen in april. In juli niks gemerkt. Toen meteen gebeld, de medewerksters vertelde mij dat het een fout was en dat die brief niet voor mij van toepassing was :(

Juist vanwege die brief ben ik niet overgestapt op een andere provider. Tele2 moet begrijpen dat mensen met de 4mbit snelheid zich toch echt rot moeten voelen:

- Je betaalt even veel als de andere klanten, maar krijgt maar 4, ipv 20 mbit.
- Voor maar 5 euro meer heb je 60mbit, maar dat is schijnbaar alleen in het westen leverbaar.
- Ze versturen een brief en komen die belofte niet na.

Nu ik dit allemaal lees wacht ik tot eind september. Mocht de snelheid niet omhoog gaan dan bel ik weer, als er dan niks inzit stap ik over op een andere provider, die gewoon meer te bieden heeft voor het geld.

Jammer genoeg ben ik de brief kwijt, normaal bewaar ik mijn post goed, maar nu zag iemand in het huishouden het aan als reclame schijnbaar. Maar ik hoop dat Tele2 hier echt wat aan gaat doen, want van 400kb naar 800kb merk je wel degelijk!

thobe

Sorry voor de dubbelpost.

Ik lees net dat Tele2 BBNED heeft overgenomen in juli dit jaar (meerdere bronnen, oa: http://webwereld.nl/nieuws/66587/tele2- ... bbned.html) In mijn dorp staat er een centrale van KPN/BBNED. Volgens Tele2 kan ik maar 4Mb krijgen, maar via de website van BBNED: http://pcdb.bbned.nl/, kan ik toch echt 16-24Mb krijgen.

Ik vraag me dus af of Tele2 mij gewoon aan het 'bedriegen' is, ik kan namelijk via KPN en via BBNED centrale (dus via Alice, enz) gewoon snel internet krijgen, en nu Tele2 eigenaar is van BBNED moet ik dat toch ook gewoon kunnen krijgen? Mochten ze de snelheid niet willen verhogen dan zijn ze in ieder geval al 1 klant kwijt, de geloofwaardigheid van Tele2 is wat mij betreft ver te zoeken op dit moment.

Moody

@ thobe: Voor de dubbelpost hoef je je wat mij betreft niet te excuseren, want dit soort 'grappen' van Tele2, daar kan niet genoeg over gesproken worden. Als je een klant iets beloofd, dan moet je het ook waar maken. Zo simpel is het! En als Tele2 dat niet kan of doet zonder je daar netjes over te informeren, dan kunnen ze de welbekende pot op! Dus mij raken ze ook kwijt als klant als ik binnen nu en 4 dagen (want dan is september om) geen sneller internet heb. Dit is niet hoe je met klanten om gaat Tele2!!! :evil: :evil: :evil:

onderhoud

Ongelezen bericht door onderhoud »

Nou ik wil hierop even reageren.
Tele2 kan blijkbaar deze belofte niet waarmaken.
de klantenservice aan de lijn gehad en nog maar eens geïnformeerd naar de beloofde snelheids verhoging die in juli beloofd is.
hun antwoord is dat ze het niet weten, en liet tussen mond en lippen nog even het volgende los.
boven in de organisatie loopt het blijkbaar niet goed, want ze durven dit dus niet op te lossen.
jammer maar ik ga naar 10 jaar hier bij weg .

thobe

Deze actie van Tele2 slaat duidelijk helemala nergens op. Personeel lijkt nergens vanaf te weten (of ontkennen misschien zelfs wel), en Tele2 komt haar afspraken niet na. Ik ga er al vanuit dat er geen verhoging komt deze maand.

Ik heb alvast een brief gemaakt voor mijn persoonlijke situatie met daarin de vraag om opheldering over deze actie, en vooral waarom ik volgens Tele2 maar niet sneller kan ontvangen dan de door hun genoemde snelheid.

Om te voorkomen dat Tele2 de brief gaat ontkennen zou ik graag een scan willen hebben van de brief van iemand (uiteraard mogen naam en adresgegevens onherkenbaar worden gemaakt), ik ben mijn brief hoogst waarschijnlijk kwijt.
Bij voorbaat dank!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb van die brief ook al van diverse mensen gehoord.
Echter kan dat vaak niet.

Men kan wel beloven 20Mb verbinding, maar hier in het dorp is de maximale snelheid 8Mb.

De maximale snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Daarnaast is het hier in het dorp zo, dat de hulpcentrale hier in het dorp staat en dat de hoofdcentrale in de stad in de buurt staat. En daardoor kan hier nooit of te nimmer de maximale snelheid hoger zijn dan 8Mb.

Ook in een paar dorpen verderop is het nog erger. De centrale ligt in een ander dorp, dus de snelheid kan daar ook nooit hoger zijn dan 8Mb.

thobe

In het dorp waar ik woon staat een centrale van KPN/BBNed. Deze kunnen 200% zeker ADSL2+ leveren bij mij, oftwel 16 tot 24 Mb/s. Ik woon overigens een kleine 800 meter daarvandaan.

De vraag is natuurlijk of Tele2 via deze centrale uitlevert, of via een andere centrale. Ik kan zelf niet geloven dat Tele2 via de centrale van Arnhem bijv. levert, dat ligt kilometers verderop en dan zou ik zelfs mijn huidge 4Mb niet kunnen halen.

Dan is er het nog vaak gezegde verhaal dat Tele2 geen eigen apparatuur in de centrale heeft staan, en dat het daardoor niet sneller kan leveren. Oke prima. Maar nu Tele2 BBNed bezit mag dat geen probleem meer zijn denk ik.

Ze hebben een belofte gedaan, kunnen het vervolgens niet nakomen, personeel lijkt van niks af te weten en nu moet ik dat als klant maar accepteren. Mooi niet.

Moody

Ik ben er klaar mee, want die snelheidsverhoging zal er ook wel niet meer komen in september, want de maand is zo goed als om. Ik denk er dus over om mijn abonnement op te zeggen. Het is makkelijk om iets te beloven aan je klanten Tele2, maar dan moet je die afspraak ook nakomen!

Even een korte opsomming van feiten:
- 16 april 2010 brief ontvangen waarin staat dat de snelheid van 4Mb/s naar 8Mb/s gaat automatisch in juli 2010, u hoeft er niets voor te doen staat er nog heel veelbelovend bij(.....)
- toen juli om was, gebeld naar de helpdesk over waar mijn verhoging bleef. Reactie: wij weten niets van die brief, en bovendien kan die snelheid niet op uw adres. Wij werken alleen met abonnementen van 20Mb/s;
- later hier op het Tros Radar forum mijn beklag gedaan. Zowaar een reactie van Tele2: De snelheidsverhoging zal gefaseerd plaats vinden in augustus en september 2010;
- inmiddels dus nog steeds geen bericht van Tele2 (ik kan jullie nog wel wat leren over communiceren met je klanten, hoor Tele2!), en dus denk ik er over om mijn abonnement op te zeggen!

Ik zou dit nog willen zeggen tegen Tele 2: IK HOU ER NIET VAN OM VOORGELOGEN TE WORDEN TELE2!!! DAARDOOR RAKEN JULLIE MIJ KWIJT ALS KLANT..... Als je je provider niet meer kan geloven op zijn woord is het einde zoek natuurlijk.

thobe

@Moody, helemaal mee eens!

Probleem is, dat er weinig goede concurrenten zijn. Providers als Concept ICT, Alice, Telfort enz. lijken wel aardig maar vertrouw ik ook niet helemaal. Tele2 heb ik qua netwerk nog nooit storing mee gehad de afgelopen 2 jaar tot zover ik weet. UPC is voor mij ook geen optie. Leuke prijs, leuke specificaties. Maar uit eigen ervaring vind ik dat het veels te storingsgevoelig is. Ik ben in ieder geval nu goed aan het rond kijken naar alternatieven die sneller zijn voor het geld.

Moody beschik jij over een scanner? ik zou namelijk graag een scan van de brief willen als dat kan?

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Forumleden,

Door vertraging van de geplande uitbreidingen van het Tele2 internet netwerk, is het helaas niet gelukt om de geplande speed upgrade op tijd te verzorgen. Namens Tele2 wil ik hier mijn excuses voor aanbieden aan diegenen die hier op zaten te wachten.
Zodra deze uitbreiding is afgerond is en een speedupgrade kan worden uitgevoerd stellen wij jullie hier direct van op de hoogte. Tele2 doet er alles aan dit zo snel mogelijk te realiseren.

Ik hoop jullie hier voldoende mee geinformeerd te hebben en zodra ik hier meer over weet laat ik dit ook op het forum weten.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten