Pagina 2 van 2

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 14 sep 2010 00:30
door cvproductions
NIET bij mij! Wellicht ben ik TE goedkoop!!! Volledige installatie, inclusief Adobe spul, JAVA, Beveiliging, Office pakket van de klant, etc. Bij de klant thuis afgeleverd (vaste klant met service-contract) of door de klant opgehaald.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 14 sep 2010 00:35
door BBCS
En als ik toch met de computer bezig ben:

- De in de computer aanwezige stof verwijderen.
- Als de ventilatoren moeilijk draaien: vervangen
- Als de koelblokken vol stof zitten: gelijk ook de warmte geleidende pasta tussen de electronica en de koelblokken vervangen.

Als Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden en er zit geen goede beveiligingspakket op (bijvoorbeeld McAfee of AVG) dan ook nog eerst de harde schijf scannen op troep (meestal koppel ik de interne harde schijf via een USB controller aan op de werkplaatscomputer.

En het maakt niet uit of het een desktop computer is of een laptop.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 14 sep 2010 01:06
door cvproductions
Het topic wordt nu wel heel anders, of niet?
Hoewel? De klant vraagt om service en wordt goed geholpen. (BBCS en CVPRO)
Daar gaat het om!

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 14 sep 2010 02:59
door BBCS
cvproductions schreef:Het topic wordt nu wel heel anders, of niet?
Hoewel? De klant vraagt om service en wordt goed geholpen. (BBCS en CVPRO)
Daar gaat het om!
Dit topic blijft gewoon ontopic.

Wat tegenwoordig ontbreekt bij veel winkeliers: communicatie naar de klanten en klanten informeren. Kunnen ze ook niet, omdat domweg de kennis ontbreekt. Productkennis wel te verstaan.

Wat je vaak leest is dat diverse zaken bij de consument door de strot geduwd wordt, maar is dat ook zo?

De discussie van een tijd terug ging over koppelverkoop van Windows met een nieuwe computer.
Men wilde dat dat losgekoppeld zou worden en dat de consument zelf kon kiezen: Windows of Linux.
De diverse fabrikanten hadden wel degelijk Linuxcomputers in hun assortiment.
De meeste Netbooks werden met Linux verkocht, en de meeste Netbooks werden door de consument teruggebracht, omdat ze er niet mee overweg konden gaan: Windows ontbrak.

Mijn ervaring is dat de meeste consumenten Windows als besturingsysteem willen.
Ook is het zo dat een zeer groot gedeelte van de consumenten onder computerleken vallen, daarvan mag je al blij zijn dat ze de computer kunnen aan en uitzetten en ermee werken.
Ook ikzelf heb geprobeerd om Linux onder de mensen te krijgen. Helaas.

Het is ook bekend dat de consument A zegt en B doet.
Dus door de strot duwen valt echt wel mee.
Behalve de gloeilamp. Dat is dus echt een voorbeeld hoe het niet moet. Maar dat is een andere discussie.

Terugkomend op de 32bit en 64 bit.
Dat de 64 bit steeds meer in opkomst is, heeft niets te maken met het door de strot duwen.
En de koper moet zelf ook mondig zijn, en zeker ook aan de verkopende partij moet gaan vragen.
Sterker nog, volgens de Europese richtlijn dient de koper VOOR de koop al zijn wensen en eisen aan de verkopende partij kenbaar te maken, waarna een product daaruit vloeit.

En aangezien steeds meer mensen hun producten niet bij de vakman gaan kopen, maar bij de grootgrutters en elektrowarenhuizen die totaal geen verstand van de producten hebben, is het vragen om problemen.

Doordat veel mensen de aanschafprijs veel belangrijker vinden, kunnen de winkelieren die wel kennis in huis hebben de concurrentie niet meer aan en gaan daardoor failliet.
Service? Waarom zou de consument naar de duurdere winkelier gaan als het product bij de ondeskundige concurrent veel goedkoper is en als het product kapot gaat, gaat diezelfde consument toch gelijk naar de fabrikant?
Die heeft toch die duurdere winkelier met service toch niet nodig?

En waarom zou je nog een duurdere product gaan kopen, terwijl je volgens de consumentenorganisaties en programma's van de goedkope producten precies de dezelfde kwaliteit en levensduur mag verwachten als van een dure product? Dus waarom zou je dan meer gaan betalen?

Waarom zou je voor een duur product met 5 jaar garantie meer gaan betalen dan voor een product met 1 jaar garantie? Volgens de diverse organisaties heb je toch zowiezo recht op 5 jaar garantie? Dus waarom meer gaan betalen?

Toch iets om even bij stil te staan en over na te denken.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 13 nov 2010 16:36
door Wiggy
Tja twgwnwoordig kan je al geen laptop meer kopen zonder ingebouwde webcam en microfoon.
Ik sta me af te vragen welke klant hierom gevraagd heeft, ik in ieder geval niet want ik hoef deze malle fratsen niet op mijn laptop te hebben maar het is wel verplicht om het erop te hebben want andere keuzes zijn er niet.
De hele computer industrie denkt nog steeds volgens de Ford filosofie (U kunt alle smaken, kleuren en geuren krijgen zolang deze maar zwart is).
Ja zelfs Dell heeft deze filosofie omarmt en koestert het warmpjes, dat is jammer want het was juist nu Dell die deze doctrine, want zo zou je het ook kunnen noemen, doorbrak om laptops en PC`s op maat te kunnen configureren dus voor ieder wat wils en zo hoort het ook.
Maar het blijkt dat Dell al een tijdje de weg kwijt is kijk maar welke kant ze zijn opgegaan en vooral hun tegenstrijdigheid (wel of geen verkoop in winkels, wel of geen eigen Dell winkels).
Kortom het lijkt meer of ze aan een ernstige geestesziekte leiden, misschien kan doctor Phill ze helpen?

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 13 nov 2010 16:39
door Wiggy
Oeps sorry voor de typo`s twgwnwoordig moet natuurlijk tegenwoordig zijn.

Tja Dell toetsenbord.

LOL

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 25 nov 2010 23:08
door Dekseldopje
BBCS schreef:
cvproductions schreef:Het topic wordt nu wel heel anders, of niet?
Hoewel? De klant vraagt om service en wordt goed geholpen. (BBCS en CVPRO)
Daar gaat het om!
Dit topic blijft gewoon ontopic.

Wat tegenwoordig ontbreekt bij veel winkeliers: communicatie naar de klanten en klanten informeren. Kunnen ze ook niet, omdat domweg de kennis ontbreekt. Productkennis wel te verstaan.

Wat je vaak leest is dat diverse zaken bij de consument door de strot geduwd wordt, maar is dat ook zo?

De discussie van een tijd terug ging over koppelverkoop van Windows met een nieuwe computer.
Men wilde dat dat losgekoppeld zou worden en dat de consument zelf kon kiezen: Windows of Linux.
De diverse fabrikanten hadden wel degelijk Linuxcomputers in hun assortiment.
De meeste Netbooks werden met Linux verkocht, en de meeste Netbooks werden door de consument teruggebracht, omdat ze er niet mee overweg konden gaan: Windows ontbrak.

Mijn ervaring is dat de meeste consumenten Windows als besturingsysteem willen.
Ook is het zo dat een zeer groot gedeelte van de consumenten onder computerleken vallen, daarvan mag je al blij zijn dat ze de computer kunnen aan en uitzetten en ermee werken.
Ook ikzelf heb geprobeerd om Linux onder de mensen te krijgen. Helaas.

Het is ook bekend dat de consument A zegt en B doet.
Dus door de strot duwen valt echt wel mee.
Behalve de gloeilamp. Dat is dus echt een voorbeeld hoe het niet moet. Maar dat is een andere discussie.

Terugkomend op de 32bit en 64 bit.
Dat de 64 bit steeds meer in opkomst is, heeft niets te maken met het door de strot duwen.
En de koper moet zelf ook mondig zijn, en zeker ook aan de verkopende partij moet gaan vragen.
Sterker nog, volgens de Europese richtlijn dient de koper VOOR de koop al zijn wensen en eisen aan de verkopende partij kenbaar te maken, waarna een product daaruit vloeit.

En aangezien steeds meer mensen hun producten niet bij de vakman gaan kopen, maar bij de grootgrutters en elektrowarenhuizen die totaal geen verstand van de producten hebben, is het vragen om problemen.

Doordat veel mensen de aanschafprijs veel belangrijker vinden, kunnen de winkelieren die wel kennis in huis hebben de concurrentie niet meer aan en gaan daardoor failliet.
Service? Waarom zou de consument naar de duurdere winkelier gaan als het product bij de ondeskundige concurrent veel goedkoper is en als het product kapot gaat, gaat diezelfde consument toch gelijk naar de fabrikant?
Die heeft toch die duurdere winkelier met service toch niet nodig?

En waarom zou je nog een duurdere product gaan kopen, terwijl je volgens de consumentenorganisaties en programma's van de goedkope producten precies de dezelfde kwaliteit en levensduur mag verwachten als van een dure product? Dus waarom zou je dan meer gaan betalen?

Waarom zou je voor een duur product met 5 jaar garantie meer gaan betalen dan voor een product met 1 jaar garantie? Volgens de diverse organisaties heb je toch zowiezo recht op 5 jaar garantie? Dus waarom meer gaan betalen?

Toch iets om even bij stil te staan en over na te denken.
Amen.. :D

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 25 nov 2010 23:49
door cvproductions
Dekselkopje schreef:
Wat tegenwoordig ontbreekt bij veel winkeliers: communicatie naar de klanten en klanten informeren. Kunnen ze ook niet, omdat domweg de kennis ontbreekt. Productkennis wel te verstaan.

Vandaag een zeer sterk staaltje daarvan gehoord. Iemand gaat met een defecte laptop naar een winkel. Blijkt.... adapter stuk. Geen nood, we hebben wel een universele voor u. Na een paar maanden hele laptop doorgebrand. Voltage veel te hoog ingesteld. DUS.... ONVOLDOENDE (NAGENOEG GEEN) productkennis. Eigenaar boos! Gaat denk ik nooit meer naar die zaak en zal er ook reclame voor maken (negatief dan). Compensatie: € 30. Want.... uw laptop is al een aantal jaren oud!!

Waarschijnlijk heb ik er nu weer een klantje bij!

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 01 dec 2010 18:35
door Wiggy
Nog een leuke marketing stunt van producenten, wie zit er nu te wachten op Full HD voor een 21,5- of 22inch beeldscherm?
Je icoontjes worden vreselijk klein, oke je kan dingen wel aanpassen maar het blijven natuurlijk kunstgrepen.
Met Windows XP heb je meer instellingsmogelijkheden dan in Windows 7 maar toch, het blijft gewoon onzinnig om zulke hoge resoluties toe te passen op klein formaat beeldschermen.
Full HD wordt een klein beetje interessant bij 23inch en groter en dan nog mag je er vraagtekens bij zetten.
Nee Full HD is interessant op je 40inch TV.
En ja naar mijn weten heeft de heeft de consument ook niet gevraagd naar Full HD beeldschermen.
Zo zie je maar weer de computer industrie is een grote apenkooi die de Ford religie aanhangen (je kunt alle kleuren en smaken krijgen zolang die maar zwart is) met andere woorden de vraag van de klant bepaald niet maar de producent bepaald wat goed is voor de klant.
Eigenlijk een hele primitieve attitude van producenten maar ook de consument is debet hieraan, gewoon niet kritisch genoeg sterker nog men laat zich al te gemakkelijk hersenspoelen door zogenaamde nieuwtjes.
En ja ook voornamelijk winkelketens zijn doof tot dodelijk autistisch als het gaat om klachten of opmerkingen en vragen van de consument en dat komt weer omdat de verkopers van zulke winkelketens niets te vertellen hebben over inkoopbeleid laat staan dat het ze iets interesseert van wat de klant vind.
Vaak onder de noemer: als je het je hier niet bevalt dan ga je toch ergens anders naartoe.
Trouwens deze attitude vindt ook bij de zogenaamde vakman maar dan onder de noemer: sorry ik kan u niet verder helpen.
Tja want ook de de zogenaamde vakman wil ohh zo graag meanstream zijn.
Voor de goede orde er zijn gelukkig altijd uitzonderingen op de regel het is alleen zo jammer dat men die uitzonderingen weinig tegen komt.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 02 dec 2010 11:11
door Dekseldopje
Dat de producent dingen bepaalt is waar, er worden dingen op de markt gebracht om te kijken of de consument er klaar voor is/was. Zij moeten ook nieuwe dingen bedenken dat zorgt voor winst binnen hun bedrijf, binnen hun branche.

Wat zou er gebeuren als er geen nieuwe dingen meer uit komen, iedereen tevreden is met de produkten. Hoe zou de economie er dan uit zien, als er niks meer uit de fabrieken komt, want iedereen is tevreden met wat ze hebben?

Technologie blijft vooruit gaan, onzinning of zinnig.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 02 dec 2010 11:21
door Roytheslayer
Weet niet hoor, maar ik ben wel degelijk blij met zaken als full hd en blu ray en dergelijke.
En zeker wel dat de consument erom vraagt.
Heel veel mensen willen films en games in optimale beeldkwaliteit zien.
En je koopt een hd monitor ook niet omdat windows er dan gelikter uitziet, maar voor films en games. en dan zie je ook op 21 inch zeker het verschil.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 02 dec 2010 13:02
door cvproductions
Gelezen: de verkoop van HD televisies valt tegen.
Daarom is Ph (Eindhoven) een actie gestart met geld terug.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 02 dec 2010 13:26
door Roytheslayer
Komt dat misschien ook door het huidige economische klimaat?
Mensen zijn angstig met geld uitgeven.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 16 jun 2011 22:20
door Wim2007
Wiggy schreef:Tja twgwnwoordig kan je al geen laptop meer kopen zonder ingebouwde webcam en microfoon.
Ik sta me af te vragen welke klant hierom gevraagd heeft, ik in ieder geval niet want ik hoef deze malle fratsen niet op mijn laptop te hebben maar het is wel verplicht om het erop te hebben want andere keuzes zijn er niet.
Inderdaad. De klant heeft niet gevraagd om een verplichte webcam en microfoon. Bovendien loopt de gebruiker bij een hack het risico dat er misbruik wordt gemaakt van deze voorziening.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 17 jun 2011 08:56
door kweenie
Over niet erom gevraagd, wie heeft er ooit bedacht dat het gros van de laptops een breedbeeldscherm moet hebben? In de praktijk betekent dat vooral een laagbeeld scherm, waarbij de breedte van het scherm en de afmeting van het apparaat in de tas etc. gelijk is aan die van een laptop met 4:3 scherm. Maar voor het normale werk, zoals met Excel en Word, heb je juist eerder behoefte aan méér hoogte dan aan minder hoogte. Door de menu's en taakbalken aan de boven- en onderkant houd je zo'n plat en breed deel van het scherm over woor het echte werk, dat het werken met Word tegenwoordig meer lijkt op het werken met onderwaterscherm bij WP van vroeger.

Natuurlijk is het voor films leuk dat je breedbeeld hebt. Maar als dat in de praktijk vooral platbeeld is en je net zo goed een even breed scherm kunt hebben met balkjes boven en onder, dan zie ik het voordeel niet in van een 'breedbeeld' scherm.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 17 jun 2011 17:35
door cvproductions
Hier ligt een prima taak voor de makers van software: werkbalken links en/of rechts kunnen plaatsen, net als de balk van Windows zelf. Komt er meer ruimte op een breedbeeldscherm. Verder... alle toolbars overboord gooien, want scheelt ook een hoop ruimte. Want wat moet met deze troep? NIETS, toch!! Het lint van MS Office minimaliseren en de werkbalk helemaal bovenaan (snelle toegang) uitbreiden met de functies die je echt nodig hebt / veel gebruikt. Ook zo wordt het werkscherm groter! Misschien komt er ooit nog een laptop uit met een kantelbaar scherm!

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 22 jun 2011 09:04
door Dekseldopje
En wat betreft het hele gezeur over 32/64 bits OS, sinds dat de eerste processors op de markt kwamen die met 64 bits instructies om kunnen gaan, wilden programmeurs die mogelijkheid benutten. Na een aantal jaar is het de gewoonste zaak van de wereld om te kiezen voordat je een programma download, 32 bit verson of 64 bit version. Omdat de technologie die mogelijk maakt kan ik me zo voorstellen dat fabrikanten de 64 bit variant kiezen, zodat de consument niet later hoeft te upgraden van 32 bit versie naar 64 bit versie van het OS. Dat je ondertussen gewoon 32 bit versies van programma's gebruikt, hey het kost niks extra's. Je krijgt het erbij, de tijd dat je er extra voor betaalde is voorbij. En voor de mensen die graag alles bij het oude willen laten, koop dan lekker een Pentium 1, draai daar windows 3.1 op en party on!

Wat betreft Linux, ik merk ook bij de klanten die ik heb, dat Linux voor hun een te hoge leercurve heeft. Ookal werkt Ubuntu ook met installatie-wizards, je moet toch ook het een en ander inkloppen via de commandline. En dat schrikt veel mensen af. Ook is Windows gewoon zo'n groot geaccepteerd besturingssysteem overal ter wereld, dat iedereen er ooit wel eens mee gewerkt heeft, het is herkenbaar, zijn veel programma's en support voor en daar gaan consumenten graag voor. Hetzelfde gaat nu ook op voor Mac OS van Apple. Iedere consument wil nu een Apple want dat werkt altijd, en doet out of the box alles gelijk perfect. Alleen wanen ze zich veilig, niet wetende hoeveel exploits en lekken er in dat OS zitten, die wachten om misbruikt te worden.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 22 jun 2011 09:32
door DJM
BBCS schreef: De grote beperking van 32 bit, is dat het werkgeheugen maximaal 4GB kan zijn, terwijl in de nieuwste computers al 8GB of meer zit. En daar heb je met een 32 bit besturingsysteem niets aan.
Inderdaad en dat is dan ook de reden dat 64 bit op vrijwel elke nieuwe pc staat.

Re: De klant vraagt er om!

Geplaatst: 22 jun 2011 09:34
door Dekseldopje
Daar ben ik het helemaal mee eens.