Duurt schreef:Een kennis van mij heeft ook 1 maand een kpn dongle gebruikt.
Resultaat: een rekening van meer dan € 10.000,-
En nu hebben ze het bedrag ook nog eens verdubbelt
(omdat hij het niet kan betalen o.i.d.)
Streaming via een dongle lijkt mij niet in de categorie 'slim' vallen. Streaming vraagt aardig wat data namelijk.
In beide gevallen ben ik heel benieuwd naar de uploaden van data. Het kan goed zijn dat jezelf niet zoveel heb gedownload maar als je een filesharing programma hebt openstaan en daar downloads beschikbaar hebt staan voor anderen dan kan de data upload aardig oplopen. Heb je een film beschikbaar staan van 700Mb en je dongle een maand lang 24/7 online dan gaat dat doortellen.
Stel dat KPN op deze manier 1000 klanten belazert à gemiddeld 5000 euro
Laten we zeggen 300 van die klanten weten via Het Juridisch Loket, de SGC, rechtsbijstandverzekering, advocaat, rechtswinkel onder de vordering uit te komen omdat deze onterecht is. En vervolgens ijverig doorzetten om hun recht daadwerkelijk te halen.
Blijven er 700 klanten over die sociaal zwakker staan, niet weten hoe ze hun recht kunnen halen, zich geen raad weten met juridische kwesties, lui zijn, kop in het zand steken, geen doorzettingsvermogen hebben, de mavo niet hebben afgemaakt etc etc. Zij zullen moeten betalen. Als ze dat niet snel genoeg doen komen er nog een karrevracht aan incasso- en deurwaarderskosten bij.
Extra omzet voor KPN: €5000 x 700 = €3.500.000
Een soort vissen dus. Sommige vissen ontsnappen het net. De andere kunnen er niet uitkomen. Helemaal vantevoren uitgedacht door slimme productmanagers van KPN.
dan heeft die kennis van u nog streaming video zitten kijken denk al wat ben ik dan nu goedkoop uit met mijn 8000 euro komt dan zeker omdat ik geen streaming video heb zitten kijken en had geen peer to peer prog aan staan voor uploaden staat bij mij altijd uit uploaden
Het probleem is dat windows eigenlijk niet geschikt is voor dongel. Op de achtergrond gebeuren zoveel dingen met de verbindingen, dat het vaak in de papieren gaat lopen. Een virusscanner die updated. Een windows update die de laatste security pack ophaalt. In Nederland blijkt ongeveer 45 % een besmette pc te hebben, dus dat lukt dan ook wel met de verbinding. Adobe Reader checkt ook online of er updates zijn, evenals adobe flash en zo kan ik nog wel doorgaan.
Weet je.... als je echt per sessie wilt weten wat er verbruikt is aan data, dat kan dat door naar start te gaan. Type dan in cmd [enter] en je kunt dan met ipconfig /all [enter] de dataverkeer zien.
Mensen die goedkoop een dongel nemen van 10 euro per maand, weten niet goed waar ze aan beginnen. Films downloaden en muziek is juist iets dat je NIET moet doen. Een dongel is voor simpele websites, mail en geen datavretende applicatie's.
Ik gebruik zelf als een jaar een dongel van xs4all en ben nooit over de datalimiet gekomen. Geef toe.... je moet wel weten wat je doet.
sverrips schreef:
Mensen die goedkoop een dongel nemen van 10 euro per maand, weten niet goed waar ze aan beginnen. Films downloaden en muziek is juist iets dat je NIET moet doen. Een dongel is voor simpele websites, mail en geen datavretende applicatie's.
lijkt me toch dat ze mensen goed moeten voorlichten dan en niet zoals hier al ergens staat dat iemand een rekening van 8000 euries krijgt ....dan raak je toch van ze lang zal ze leven geen computer meer aan:-)
lees effe bladz 1
heb intussen een email naar kpn gestuurt
en paar weken nsderh antw gekregen
dat ik het helaas naar de verkeerde site gestuurt had
dus ik email netjes terug
dan zou u bijv zo vriendelijk kunnen zijn om het even door te sturen naar de juiste afd
kreeg in iedergeval de goede site door heb daar inmiddels heen gemailt
en dan krijg je daar weer te horen
bel maar met de klantenservice dus in onderh 4weken tijd nog geen meter opgeschoten vraag me wel af is dat 06 1200 1200 nr wel van de kpn
hallo nadat het een paar maanden rustig is geweest heeft de kpn het uitgezocht of beter gezegt .. uit coulance heeft ze de rekening van 9100 euro teruggebracht naar 1000 euro... ik moet wel binnen 4 dagen beslissen .. iemand nog sugesties
of morgen maar naar politiebur gaan ??? ik weet niet wat ik ermee aan moet .
dit zaakje klopt gewoon van geen kanten
wat heb jij in die tussentijd al gedaan? heb je het aangevochten? heb je bezwaar gemaakt bij kpn?
is het eerst bij een incassobureau geweest?
vertel eens wat je allemaal ondernomen hebt? want dit is iets belachelijks.
na een datalimiet behoord de snelheid namelijk heel laag gezet gaan worden.
zoveel gig in een maand lijkt mij via een dongel niet te kloppen.
er zat er een van kpn hier op forum en heeft toen contact met me gezocht
naderh is het bedrag alvast teruggezet naar 1000 wat nog 900 a 950 te hoog is
verder is er niet veel gebeurt . tot vandaag dat ik de brief van deurwaarder thuis kreeg..
9925 euro
heb de papieren al doorgestuurt naar arag
maar afwachten nu
Wow, ik lees dit net, echt schandalig dat een bedriif als KPN zich heeft verlaagt tot dit soort omgekeerde flessentrekkerij.
Volgens mij heeft zo'n bedrijf toch ook een zorgplicht naar z'n klanten toe.
Sterkte met de rechtsgang.
Je weet van tevoren dat je een limiet hebt en dat extra verbruik geld kost. En dat veel extra gebruik ook veel extra geld kost.
Als KPN heeft aangegeven dat er een waarschuwing zou komen of een maximum overschreiding, dan is dat natuurlijk wel iets waar rekening mee gehouden moet worden. Dan moeten ze dat extra verbruik niet in rekening brengen.