LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

300 gratis sms-jes is gratis toch?!?!?
Ik snap het helemaal, denk ik.

Wat ik met mijn kinderen (weliswaar stiefkinderen, maar voor mijn gevoel waren het mijn eigen kinderen) deed, was het volgende. Als ze iets gedaan hebben wat niet mocht, gaf ik ze een waarschuwing, en vertelde er meteen bij wat voor straf ze zouden krijgen als ze de regel tóch overtraden.

In het begin was het lachen gieren brullen natuurlijk, maar vanwege mijn autisme ( :wink: ) kan ik behoorlijk consequent zijn, en dat merkten ze dan ook. Na verloop van tijd wisten ze dat, als ze een waarschuwing kregen, het ook menens was. Feitelijk hadden ze dan een keuze, namelijk: stoppen, of doorgaan, en een straf krijgen. Feitelijk verleende ik ze, door hen een keuze te geven, een stukje waardigheid. En daarbij hadden ze een stuk structuur, omdat ze wisten waar ze aan toe waren.

Moet ik er wel bij zeggen dat het allemaal erg kortdurend was. Wat ik tussen de middag bijvoorbeeld als waarschuwing gaf, gold natuurlijk niet meer ná de middag.

Met de jongste gaf het eigenlijk geen problemen. De oudste overtrad wel eens bewust een regel, om me even uit te proberen. Als hij dan de aangekondigde straf kreeg, was hij nog dolgelukkig ook. :lol:

Met een jongetje op school (ik was een tijdje overblijfkracht) was het een stukje complexer, en het ging om een redelijk ernstig iets. Met hem had ik een afspraak (een heuse mannendeal, hij was immers 7) gemaakt, en de eerste twee weken herinnerde ik hem iedere dag even aan de afspraak. De eerste twee of drie keer dat ik hem vroeg of hij zich aan de 'deal' zou houden moest hij héél even nadenken wat die deal ook weer was, en dan was het heel enthousiast: "Jaaaah".

Daarna was het twee keer per week, één keer per week, eens in de twee weken. En dat ging toen ook erg goed. Het manneke is niet meer in herhaling gevallen.

Op het gevaar af dat ik nu even de plank mis sla: sommige kinderen moet je niet teveel uitleggen, maar gewoon duidelijke afspraken maken, en daar consequent aan vasthouden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door tennis »

zie ander bericht
Laatst gewijzigd door tennis op 23 sep 2010 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

witte angora schreef:
300 gratis sms-jes is gratis toch?!?!?
Ik snap het helemaal, denk ik.
Je snapt het, zeker weten!
Wat ik met mijn kinderen (weliswaar stiefkinderen, maar voor mijn gevoel waren het mijn eigen kinderen) deed, was het volgende. Als ze iets gedaan hebben wat niet mocht, gaf ik ze een waarschuwing, en vertelde er meteen bij wat voor straf ze zouden krijgen als ze de regel tóch overtraden.
Die van mij is ook zo, maar hij weet ook drommels goed wanneer hij tever gaat! Van mij is hij nog wel onder de indruk, ik doe nl altijd wat ik zeg al vind ik het vaak drommels zielig omdat hij het niet overziet.
In het begin was het lachen gieren brullen natuurlijk, maar vanwege mijn autisme ( :wink: )
:D ik ook

[
kan ik behoorlijk consequent zijn, en dat merkten ze dan ook. Na verloop van tijd wisten ze dat, als ze een waarschuwing kregen, het ook menens was. Feitelijk hadden ze dan een keuze, namelijk: stoppen, of doorgaan, en een straf krijgen. Feitelijk verleende ik ze, door hen een keuze te geven, een stukje waardigheid. En daarbij hadden ze een stuk structuur, omdat ze wisten waar ze aan toe waren.
Hier precies zo. Ik ben er 1 van de 3 rrr-en :o, disipline!! helemaal goed zeker met een man bij de Natres. Maar 1 met een stoornis kan zo sniekie zijn, liegen of het gedrukt staat en dan nog boos worden als je hem niet gelooft :shock:
Moet ik er wel bij zeggen dat het allemaal erg kortdurend was. Wat ik tussen de middag bijvoorbeeld als waarschuwing gaf, gold natuurlijk niet meer ná de middag.
Nee, dat is te lang.
Met de jongste gaf het eigenlijk geen problemen. De oudste overtrad wel eens bewust een regel, om me even uit te proberen. Als hij dan de aangekondigde straf kreeg, was hij nog dolgelukkig ook. :lol:
Er is er hier ook maar 1 van de 4. Maar die ene vreet alle energie voor die andere 3 op. En dat vind ik wel jammer. Hij wint er niks mee, alleen verwijtende blikken dat niemand meer op de computer mag.
Met een jongetje op school (ik was een tijdje overblijfkracht) was het een stukje complexer, en het ging om een redelijk ernstig iets. Met hem had ik een afspraak (een heuse mannendeal, hij was immers 7) gemaakt, en de eerste twee weken herinnerde ik hem iedere dag even aan de afspraak. De eerste twee of drie keer dat ik hem vroeg of hij zich aan de 'deal' zou houden moest hij héél even nadenken wat die deal ook weer was, en dan was het heel enthousiast: "Jaaaah".

Daarna was het twee keer per week, één keer per week, eens in de twee weken. En dat ging toen ook erg goed. Het manneke is niet meer in herhaling gevallen.
Dat is wel fijn dat het gelukt is met hem. Ik ben griezelig streng, gadver is al uit den boze, Is mijn opvoeding denk ik. Standaard roep ik mn ma na"wat hoor ik daar"? Ik vind zelfs hem laten werken al...
Op het gevaar af dat ik nu even de plank mis sla:
:roll: kan jij niet weten hoor maar je slaat mis. Ik leg weinig uit. Sommige dingen zijn gewoon zo, leer ermee leven!
sommige kinderen moet je niet teveel uitleggen, maar gewoon duidelijke afspraken maken, en daar consequent aan vasthouden.
Mijn dochter en ik zaten te snikken. Hij ging zelf helpen met zijn Lego uit zijn kamer halen. Ik vond het zo triest dat mijn dochter het gedaan heeft met hulp van hem zelf. Hij zag(op dat moment)ook wel dat hij het verkeerd gedaan had. Het klinkt mss slap, maar zo kent niemand mij. Ik ben juist een soort van kreng als ik er van baal. Maar als mijn kids ongelukkig zijn door wat dan ook, dan ben ik nog ongelukkiger.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

tennis schreef:
Op het gevaar af dat ik nu even de plank mis sla: sommige kinderen moet je niet teveel uitleggen, maar gewoon duidelijke afspraken maken, en daar consequent aan vasthouden.
Neen, je slaat de plank niet mis.
Met kinderen een duidelijke afspraak maken is juist, maar een kind kijkt, hoe hij/zij grenzen kan verleggen.
Een straf, welke het kind boven het hoofd hangt, is secundair.
Een kind van 11 jaar mag niet alleen op internet, of met begeleiding van een volwassene, dan gebeuren deze dingen niet.
Zich verschuilen achter werkzaamheden, en 4 telefoons in de gaten houden, heeft niets met het bedrijf te doen, maar de zorgplicht van de ouders.
Misschien moet je nog eens even goed lezen!! Ik heb nergens de leeftijd van mijn zoon verteld :wink: . Ik heb er wel 1 van 11, maar zeker weten dat hij dit niet in zijn bolus zou halen :D . Wat ik zei was dat mijn zoon dit ook gedaan had, zonder zijn leeftijd te vermelden. Ik verschuil me niet achter werkzaamheden. Ik wil wel gewoon naar de wasmachine kunnen of even een boodschap kunnen halen, lijkt me vrij normaal toch!?!? Is toch ook wel apart als ik dan alle telefoons in een rugzak(heb je wel nodig dan!!)mee moet nemen om naar de wasmachine of winkel te gaan! Zorgplicht :twisted: geloof me maar dat er niemand beter zorgt voor haar kids als ik, en alle buurkids! Het stroomt hier namelijk altijd over, ze mogen veel maar met grenzen. Alleen deze 1ne knul kent geen grenzen mede door zijn stoornis. Dus daarom wil ik dat dit gewoon verboden word! Zet het maar op paypal/ideal enz.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door tennis »

Ok,
ik heb het niet goed gequotet, maar het blijft toch hetzelfde.
Hier dan nog eens goed:
vanwijk schreef:Gisteren kwamen wij erachter dat onze zoon van 11 al 3 maanden credits bij Habbo koopt via onze telefoon. Dit is in de afgelopen 3 maanden opgelopen tot een bedrag van E 220,-.
Een kind van 11 jaar mag niet alleen op internet, of met begeleiding van een volwassene, dan gebeuren deze dingen niet.
witte angora schreef: Op het gevaar af dat ik nu even de plank mis sla: sommige kinderen moet je niet teveel uitleggen, maar gewoon duidelijke afspraken maken, en daar consequent aan vasthouden.
Neen, je slaat de plank niet mis.
Met kinderen een duidelijke afspraak maken is juist, maar een kind kijkt, hoe hij/zij de grenzen kan verleggen.
Een straf, welke het kind boven het hoofd hangt, is secundair.

Zich verschuilen achter werkzaamheden, en 4 telefoons in de gaten houden, heeft niets met het bedrijf te doen, maar de zorgplicht van de ouders.

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb nergens de leeftijd van mijn zoon verteld
Inderdaad, de 11-jarige betreft er eentje van de topicstarter, vanWijk, dat is een hele andere dan Pipiladderkous.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:
Ik heb nergens de leeftijd van mijn zoon verteld
Inderdaad, de 11-jarige betreft er eentje van de topicstarter, vanWijk, dat is een hele andere dan Pipiladderkous.
Lees boven, want ik heb het al veranderd!

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil wel gewoon naar de wasmachine kunnen of even een boodschap kunnen halen, lijkt me vrij normaal toch!?!? Is toch ook wel apart als ik dan alle telefoons in een rugzak(heb je wel nodig dan!!)mee moet nemen om naar de wasmachine of winkel te gaan!
Het zou inderdaad normaal moeten zijn dat je kinderen een -korte tijd- zonder direct toezicht houdt. Hoe moeten ze anders volwassen en zelfstandig worden?

Sterker nog: op de Mavo waar ik zat (school voor slechthorenden) hadden wij juist een heel grote vrijheid. Als in de pauze de leerkrachten in de lerarenkamer zaten, mochten wij gewoon alle lokalen in, en dat gebeurde ook. Je praat dan wel over een groep van 150 leerlingen totaal, in de leeftijd van 12-18 ongeveer. Dat is zelden mis gegaan. Eigenlijk, in de 5 jaar dat ik er zat, slechts één keer, en dat was nog niet eens in een klaslokaal. M.i. zou die vrijheid in een thuissituatie, met eigen kinderen, zeker moeten kunnen. Overigens lieten de leerkrachten uiteraard niet hun mobieltjes (die er nog niet waren) en hun persoonlijke spullen in de lokalen slingeren als ze er niet bij waren.

Echter, je zit hier met een kind met een beperking, waarvan je weet wat er kan gebeuren. Omdat het jong gewoon geen dingen kan overzien. Dan wordt de situatie toch een slagje anders. Dat hoef je niet als een motie van wantrouwen te zien, maar een stukje bescherming van jezelf, en de rest van het gezin.

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

tennis schreef:
witte angora schreef:
Ik heb nergens de leeftijd van mijn zoon verteld
Inderdaad, de 11-jarige betreft er eentje van de topicstarter, vanWijk, dat is een hele andere dan Pipiladderkous.
Lees boven, want ik heb het al veranderd!
Ik zie het, je hebt in de quote de naam van vanWijk gezet. :D

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

allereerst, ik heb geen kinderen dus ik heb het heel makkelijk met vertellen wat iedereen met kinderen wel en niet fout doet :)

Toch denk ik wel dat kinderen van nu vaak geconfronteerd worden met dingen die ze eigenlijk nog niet kunnen bevatten. Inderdaad zoals het internet, waar veel gevaren zijn en waar een kind ook meteen als volwaardig consument beschouwd wordt terwijl het kind dit nog helemaal niet kan begrijpen. Ik vind het zorgwekkend dat kinderen verantwoordelijkheden krijgen (en dan niet perse door ouders maar gewoon door onze samenleving) waar ze eigenlijk niet klaar voor zijn.

Trudy

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

witte angora schreef: Het zou inderdaad normaal moeten zijn dat je kinderen een -korte tijd- zonder direct toezicht houdt. Hoe moeten ze anders volwassen en zelfstandig worden?

Sterker nog: op de Mavo waar ik zat (school voor slechthorenden) hadden wij juist een heel grote vrijheid. Als in de pauze de leerkrachten in de lerarenkamer zaten, mochten wij gewoon alle lokalen in, en dat gebeurde ook. Je praat dan wel over een groep van 150 leerlingen totaal, in de leeftijd van 12-18 ongeveer. Dat is zelden mis gegaan. Eigenlijk, in de 5 jaar dat ik er zat, slechts één keer, en dat was nog niet eens in een klaslokaal. M.i. zou die vrijheid in een thuissituatie, met eigen kinderen, zeker moeten kunnen. Overigens lieten de leerkrachten uiteraard niet hun mobieltjes (die er nog niet waren) en hun persoonlijke spullen in de lokalen slingeren als ze er niet bij waren.

Echter, je zit hier met een kind met een beperking, waarvan je weet wat er kan gebeuren. Omdat het jong gewoon geen dingen kan overzien. Dan wordt de situatie toch een slagje anders. Dat hoef je niet als een motie van wantrouwen te zien, maar een stukje bescherming van jezelf, en de rest van het gezin.
Ik snap het wel. Maar ik begrijp mijn zoon ook, we vetrouwen hem zelden. En je ziet dat hij daar erg mee zit, ook al maakt hij het er zelf naar. Je vertrouwd je 3 andere kids maar hem niet, en dat weet hij. En ik geloof zomaar dat dat pijn doet bij hem, want zelfs als hij de waarheid zegt vertrouw je het nog niet. Alle kids zitten met dit probleem. Net werd ik al gebeld waar de internetstick was :shock: , ik was net 10 minuten weg!

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

trudy81 schreef:Hai,

allereerst, ik heb geen kinderen dus ik heb het heel makkelijk met vertellen wat iedereen met kinderen wel en niet fout doet :)
Dat doen mensen ook als ze wel kids hebben hoor :wink:
Toch denk ik wel dat kinderen van nu vaak geconfronteerd worden met dingen die ze eigenlijk nog niet kunnen bevatten. Inderdaad zoals het internet, waar veel gevaren zijn en waar een kind ook meteen als volwaardig consument beschouwd wordt terwijl het kind dit nog helemaal niet kan begrijpen. Ik vind het zorgwekkend dat kinderen verantwoordelijkheden krijgen (en dan niet perse door ouders maar gewoon door onze samenleving) waar ze eigenlijk niet klaar voor zijn.

Trudy
Zo zie ik het ook. Verantwoordelijkheid terwijl ze dat woord niet eens begrijpen. En ik vind echt dat dat niet moet kunnen. Die regels moeten aangescherpt worden. Kinderen hebben denk ik zelden een pasje(die van mij alvast niet)dus ideal of paypal of wat dan ook word al een stuk lastiger. En wat ik ook van de zotte vind...moet je iedereen horen huilen en protesteren als ze er met open ogen ingetuind zijn bij beleggingen/hoge rente bij icesafe enz. En dan verwacht iedereen wel zijn geld terug want dat konden ze niet weten :shock: . Nee, dat begrijp ik als je verblind bent door dollartekens. En dat zijn volwassen mensen, dat is schijnbaar normaal. Volwassen mensen mag je niet een loer draaien maar een kind wel. Want die heeft een volwassene in de buurt toch!?!? :o

Tante Nel

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Tante Nel »

Waarmee dan mijn waarde tennis ? Is er nieuws over DSB ?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Tante Nel schreef:
En wat ik ook van de zotte vind...moet je iedereen horen huilen en protesteren als ze er met open ogen ingetuind zijn bij beleggingen/hoge rente bij icesafe enz. En dan verwacht iedereen wel zijn geld terug want dat konden ze niet weten :shock: . Nee, dat begrijp ik als je verblind bent door dollartekens. En dat zijn volwassen mensen, dat is schijnbaar normaal. Volwassen mensen mag je niet een loer draaien maar een kind wel. Want die heeft een volwassene in de buurt toch!?!?
Ik heb mijn leven lang altijd hard gewerkt en ben al vanaf mijn jeugd aan het sparen. Ik heb mijn pensioengeld ondergebracht bij de DSB bank. 450.000 euro van de staat krijg je een vergoeding van 100.000 euro naar de rest
kan ik fluiten. Vindt u dat dan eerlijk ? Ik verwijt u verder niets .

:? ik denk zomaar dat dit niet meevalt. Mijn ouders hebben alleen maar AOW, pensioen hadden ze daar niet. Maar mijn ma kan zelfs van haar pensioen nog 50 euro sparen. Ze is echt een kunstenaar :o en wij snappen het ook aardig. Maar mijn ma had ook niks met banken en rente. Ze had en heeft dan wel geen sok :wink:maar laat zich nooit verleiden met mooie verhalen.

Of het eerlijk is...geen idee. Maar wel vind ik, niemand hoeft te lijden onder andermans akties omdat ze geld zien. En een volwassene is heel wat anders als een kind :)

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Goedenavond,

Ik heb geen idee of ons IP adres inmiddels geblokkeerd is, ik heb zelf al een paar toeren uitgehaald om Habbo te verbannen voor eens en altijd. Wat ik niet begrijp is, die kinderen mogen geen anderen bestelen(dan worden ze geband, ook geen scamsites, dan pissen jullie naast de pot) maar ze krijgen van jullie wel toestemming om hun ouders te bestelen. Een kind de vraag stellen of hij toestemming heeft van zijn ouders...is bijna lachwekkend!! Nee, dat is lachwekkend, tuurlijk hebben ze toestemming!!

Ik kreeg al de tip om bij hem te blijven als hij achter het internet zat. Een uurtje maar!!!, dat lukt ook best wel als je 1 kind hebt, maar niet met 4. Zit ik nl 4 uren te verknallen met zo'n dom iets. Het kost geld(ons)en wat heb je?...niets alleen maar virtuele bagger waar je niet rijker of wijzer van word. Ik vind het te gek voor woorden dat jullie alleen jullie kant in de gaten houden!! Er word niet gekeken naar het kopen van credits, wat kan jullie dat ook bommen. Anders heb je geen salaris. Ik vind jullie eigenlijk gewoon een stel criminelen die kinderen aanzetten om hun ouders te bestelen. Voor jullie vast fijn, best vervelend als je aan het eind van de maand niks binnenkrijgt.

Jullie zouden je echt dood moeten schamen dat jullie kinderen aanzetten tot stelen. Ik ben zeker verantwoordelijk, maar jullie kunnen niet zomaar aannemen dat een kind met 2 telefoons voor 209,10 credits koopt (de rest heb ik nog niet uitgerekend). En ik heb enkele maanden geleden gevraagd of ons IP adres geblokkeerd kon worden. En wat gebeurd er, die ban heeft wel een hele week geduurd. Eigenlijk is het zo dat jullie van gestolen geld leven. Ik zou me toch maar een keer afvragen hoe je dat met je geweten kan verenigen. Ik mag hopen(als jullie kinderen hebben of krijgen)dat zij en jullie hiervoor gespaard blijven. Mijn inziens moet dit verboden worden. Ideal/paypal of wat dan ook, dit is te gek voor woorden. En de meneer van Habbo die op youtube staat , hij zou zichzelf eens moeten horen. Stoer hoor, je word gearresteerd voor virtueel jatten.

Eigenlijk is het misselijk makend, ik verwacht zeker niet door mijn niet zo'n aardige mail de gejatte kosten terug. Maar medewerkers van Habbo, denk er eens over na! Wat hebben jullie nou eigenlijk voor nut als alleen kijken of JULLIE niet bestolen worden. Of de ouders bestolen worden, lekker belangrijk, als jullie maar je salaris krijgen. Hoe bedoel je egoïstisch, griezelig en eng. Toch maar verder suc6 met jullie onderneming van "hoe besteel ik mensen!" Ow ja, laten jullie me nou ook ophalen door de juut? Kan ik ook eens op kosten van heel Nederland eten en niks doen. Heel apart dat jullie met jezelf door 1 deur kunnen en je dan ook nog goed voelen.

Vriendelijke groeten en veel suc6 met de boel belazeren van Carla *********.

Ps. ik hoop dat jullie een goede nachtrust hebben/krijgen! Vooral met het weten van"hoe breng ik mensen in de problemen"! Blijf als je dat niet wil weten vooral je kop in het zand steken en denken, ik krijg mijn salaris aan het eind van de maand toch wel! Boeiend of er iemand eindigt in een kartonnen doos toch!!
Laatst gewijzigd door pipiladderkous op 27 sep 2010 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Nel

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Tante Nel »

@tennis
Tante Nel
je bent een dag te vroeg! :lol:
Waarmee dan mijn waarde tennis ? Is er nieuws over DSB ?
Heb je nieuws over de DSB bank of neem je de boel in de maling ?

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik ben er ook net achter gekomen dat mijn zoon van net 12 de creditslijn gebeld heeft, 350 euro. Stom stom stom. Ja, ik wist helaas niet dat er gebeld kon worden voor de credits, heb uiteraard een paar keer meegekeken met wat Habbo inhield, credits waren te kopen bij de Musicstore en had ik in de hand. Dat mocht niet te vaak. Maar verslavend als Habbo dus blijkt te zijn is hij toch overstag gegaan door de telefoon te pakken en zo aan zijn credits te komen. Ik vind dat het allemaal wel erg makkelijk voor kinderen gemaakt wordt. Dit is niet kindvriendelijk.
Ik heb nu gevraagd of ze mijn telefoon blokkeren en of we hier verder nog iets mee kunnen doen. Ik betwijfel het, het staat immers in de kleine lettertjes, vraag toestemming aan je ouders. Ja duidelijk........maar kinderen die zo graag met het spel mee willen doen gaan dat echt niet doen hoor. En ik lees hier over opvoeding......tuurlijk.....een net opgevoed kind doet dit niet zeker....get a life.

Mijn kind is helemaal van slag, heeft zich absoluut niet gerealiseerd dat die rekening zo hoog en zo snel zou oplopen. Stom ja...inderdaad. Maar het is nog een kind. Habbo vult op deze manier lekker zijn zakken. Wat een ellende.

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Feitelijk zou Habbo (en al die andere games voor kinderen waar geld in gaat zitten) een elektronische budgetgrens in het programma moeten inbouwen, die door ouders ingeregeld kan worden. Compleet met ouder-wachtwoord en dergelijke.

Ik denk dat dan al een hoop ellende voorkomen kan worden. Hoewel ik me wel afvraag hoe je als ouder dat ouder-wachtwoord kunt controleren, een nieuw account is immers zó aangemaakt.

witte angora
Berichten: 31162
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar het is nog een kind.
En daar word handig misbruik van gemaakt. Je kunt kinderen begeleiden tot je een ons weegt, maar ze zijn nu eenmaal soms te naief en te goed van vertrouwen.

En soms weten ze je als ouder zeer handig om de tuin te leiden, als ze iets persé willen. Dan kun je ze als ouder goed op gevoed hebben, maar het kind heeft ook nog een eigen willetje, of niet dan. En dat eigen willetje strookt nu eenmaal niet altijd met datgene wat volgens ouders wijs en verstandig is. En dan ga je toch mooi het schip in. :(

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik heb wel een tip. Ik ben gebeld door een mevrouw van de geschillencommissie. Ze wil graag meer klachten horen. Onze klacht zou ze al doorgeven aan Opta maar die heeft er meer nodig voor ze wat kunnen doen. Ook zei ze mij dat dit niet mocht. Ze gaan een overeenkomst aan met een kind en dat is verboden. Een kind vragen of hij toestemming heeft vond ze ook niet kunnen, die zegt ja als hij iets graag wil. Ook kunnen ze bij Habbo niet verwachten dat wij onze telefoons mee slepen de hele dag, zeker de huistelefoons niet. Ze zei ook dat ik het zou winnen als ik naar de rechter zou stappen maar zei wel, heb je daar zin in want dat is nogal een klus.
Ze gaf me de tip een brief te sturen en een mail, dan kunnen ze niet zeggen dat ze het niet gekregen hebben. Aangetekend zou ik niet doen zei ze, Habbo heeft jullie al genoeg gekost. In deze brief moest ik mijn geld terug eisen omdat ze geen overeenkomst aan mogen gaan met een kind. Ik moet nog aan de brief beginnen, ik had het juist weer een beetje van me af gezet. Tot ik net naar mijn rekening ging kijken :shock:
Laatst gewijzigd door pipiladderkous op 04 okt 2010 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten