LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook lindorf incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion

Re: ook lindorf incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verjaringstermijn is vijf jaar, want geen consumtenkoop.

Verkoper beweerd:
- Klant heeft met ons een abonnement afgesloten op 12 december 2000.
- Factuur van april 2003 is niet betaald, want deze is retour terug gekomen.
- Klant gaf telefonisch door dat hij was verhuis, maar gaf geen adres door.
- Klant gaf aan het bedrag te willen betalen in drie termijnen, maar hier zijn we niet mee akkoord gegaan.
- Klant heeft abonnement opgezegd in september, maar wij hadden het abonnement beëindigt in augustus 2003 vanwege de betalingsachterstand.
- Ze geven aan dat er een bedrag no opstaat, maar geen specificatie.

Lindorff geeft aan
- dat UPC u in 19 december 2003 heeft aangemaand op uw oude adres.
- dat ze u op uw oude adres aangemaand in 2008. (data?)
- dat ze telefonisch contact met u gehad in 14 juli 2010, maar dat is voor stuiting irrelevant.
sansuz schreef:Bijgaand sturen wij u een specificatie van de vordering.

Het openstaande saldo bedraagt op dit moment € 288,52, inclusief buitengerechtelijke kosten en rente. Wij verwachten uw betaling of voorstel voor den termijnbetaling voor 13 september 2010 te hebben ontvangen.
Dit is geen specificatie. Wat was de hoofdsom? Zit daar misschien al administratie kosten van UPC bij? Hoe hoog is de rente? En hoe hoog zijn de (overige) buitenrechtelijke kosten?
sansuz schreef:teven klopt het bericht van UPC niet dat ik mijn nieuwe adres iet zou hebben doorgegeven. ik heb meerdere keren met upc telefonisch contact gehad en heb toen ook mijn nieuwe adres doorgegeven. ook heb ik toendertijd een brief gestuurd met mijn nieuwe adres, en heb netjes toen ik verhuisde een verhuisbericht gestuurd. dit was toen nog een verhuis bericht dat je 1 formulier naar PTT moest sturen en daarop moest noteren bij welke bedrijven je een contract had. en heb toen ook UPC aangegeven.
Wat kun je hiervan onderbouwen met stukken? Heb je de telefoontjes opgenomen? Heb je de brief nog? Heb je het het formulier dat je naar de PTT hebt gestuurd nog?

De zaak staat of valt met dat jij kunt bewijzen dat je een nieuw adres hebt gestuurd. Als dit je niet lukt dan heeft het hooguit zin om de incassokosten aanvechten te vechteb, die vast te hoog zullen zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sansuz schreef:vandaag 27-08-2010 een mailtje gekregen van lindorf dat ze afzien van de vervolging van de incasso.

dit nadat ik verzocht had om een schriftelijk bewijs dat ze in juni 2008 de aanmaning naar me toe zouden hebben gestuurd.
Als ze dat niet kunnen bewijzen gaan ze nat idd.

noote036

Ongelezen bericht door noote036 »

Wij hebben na 1,5 jaar een factuur ontvangen van Isala klinieken te Zwolle. Heb betreft een behandeling van mijn vrouw van november 2008 en de factuur komt Juni 2010!!! Wat is hiervan de verjarings termijn ?

Nico

YMSR

Ongelezen bericht door YMSR »

Ten eerste mogen ze ook wel wat doen aan hun klantenservice.
Ik had een bank besteld bij wehkamp en mocht deze in termijnen betalen.

Ik betaalde gewoon netjes per maand €100.- en ineens kwam lindorff met hun brieven aan.

Nu werd de bank ipv €600.- ineens €785.-

Ik whekamp gebeld ksnapte er niks van....Ik hield me toch aan de betalingsregels?

Wehkamp kon niks meer doen omdat lindorff de betalingregelingen zouden gaan regelen.

Nou goed ik heb nu 200 euro per maand betaald en ik ben er nu vanaf.
Maar evengoed wordt ik bijna elke week gebeld dat ik het bedrag moet overmaken terwijl ik alles al betaal heb!!!!

Als ik dan zeg dat ik het al betaald heb zeggen ze steeds "sorry ik zie het staan we zullen je niet meer bellen"

Ook hun personeel is erg bijdehand.
Toen ik vroeg of ik een keer €100.- mocht betalen ipv €200.-
Zeiden ze nee.. en los het maar op want het is jou probleem.
Ik zei pardon waarom spreekt u mij nou zo aan?
Ze zei dat ze wel meer te doen had en geen rekening houd met mensen zoals mij.

Pfff werd er helemaal naar van.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

noote036 schreef:Wij hebben na 1,5 jaar een factuur ontvangen van Isala klinieken te Zwolle. Heb betreft een behandeling van mijn vrouw van november 2008 en de factuur komt Juni 2010!!! Wat is hiervan de verjarings termijn ?

Nico
5 jaar.

Rehber

Ongelezen bericht door Rehber »

ik heb en vraag betreft en betalingsregeling van Lindorff.Ik had en openstaande schuld die wegens omstandigheden niet betaald is geweest ,vorig jaar kreeg ik en aanmaning en besloot de schuld te betalen en trof en betalingsregeling aan voor en X bedrag met Lindorff,na alle verplichtingen en betalingen belde ik Lindorff om en bevestiging dat mijn schuld afbetaald is ,antwoord "U heeft nog x bedrag open aan rente" en wij kunnen de dossier niet afsluiten.mag en incasso bureau acheraf rente berekenen en waarom wordt dit niet tussentijds gemeld.Ik weiger dit te betalen enig advies?

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Rehber,

Rente wordt nooit achteraf berekend. Daarbij wordt een consument al in de eerste aanmaning gewezen op het feit dat er rente in rekening zal worden gebracht. Ook in de algemene voorwaarden van zowel de opdrachtgever als van Lindorff B.V. wordt het in rekening brengen van rente gemeld.

U kunt alle correspondentie bij mij opvragen indien u contact met mij opneemt door een e-mailbericht te sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Gesloten