LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hafkamp en Partners Venlo boevenbende

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
john duelieux

Re: Hafkamp en Partners Venlo boevenbende

Ongelezen bericht door john duelieux »

nigi schreef:Ben het met Hafkamp eens.
Daar zal Hafkamp blij mee zijn, twee jaar na dato van zijn bericht op dit forum.

nigi

Ongelezen bericht door nigi »

Wellicht, maar beter laat dan nooit.

ivbv

Ongelezen bericht door ivbv »

Sorry dit is een hele late reactie op de reactie van Dhr. Mark Hafkamp. Hij wil dus geen boevenbende genoemd worden... Hoe komt het dan toch dat wij nog steeds 100,00 euro missen, en de klant van Hafkamp ook?
Het volegnde is het geval. Mijn man had een dossier lopen bij hafkamp en Partners, netjes regeling voor afgesproken en regeling ook stipt nagekomen. Op 24/8 100,00 euro nog overgemaakt naar hafkamp en op 25/8 ligt er een brief in de bus dat de klant het Dossier gesloten wil hebben en zelf verder een afspraak wil maken om te betalen. Alles goed en aardig. We zijn ervan uitgegaan dat de 100,00 euro nog netjes naar de klant van hafkamp was doorgestort en dat deze in mindering werd gebracht bij onze eigen regeling met de klant van hafkamp. Inmiddels 3 maanden later heeft hun klant nog geen 100,00 euro van Hafkamp ontvangen, wij deze niet teruggekregen want dat zou niet mogelijk zijn om dat het zich heeft gekruisd met het sluiten van het dossier. Vraag is en blijft waar zijn die 100,00 gebleven.
We hebben hier al emails overgestuurd, we hebben zelfs het bewijs dat het bij hafkamp binnen is gekomen, dit heeft een medewerker ons toegemailed maar terug krijgen ho maar. Dus Meneer hafkamp een boevenbende zijn jullie niet?

rlubbers

Ongelezen bericht door rlubbers »

Ook van mijn kant een klacht over Hafkamp en daarmee eigenlijk ook over incassobureaus in het algemeen. Ik heb zelf een vrij groot bedrijf gehad met bijna 800 klanten en werkte samen met een incassobureau. De handelswijze was dusdanig brutaal en oneerlijk tegenover mijn klanten, dat ik met hun gestopt ben en met een ander bureau ben gaan samenwerken. Uiteindelijk presenteerde men mij een hoge rekening vanwege zaken die zgn. afgerond waren, waar niets te halen viel en waarvoor ik dus de kosten moest betalen. omdat dit niet de afspraak was zocht ik contact met mijn contactpersoon. Die werkte er niet meer en ik kon gewoon betalen, ondanks dat mijn aantekeningen van het eerste gesprek toch echt iets anders vermelden. Het nieuwe incassobureau werkte helaas niet veel anders.
En zo heb ik nog wel een paar verhalen....

Maar goed, over Hafkamp dus: Hun medewerker, een senior incassomedewerker, (dat zegt denk ik al genoeg over de beste man (ik wens hem heel veel licht en vrede toe)) heeft totaal geen oor voor mijn verhaal, snauwt mij af, kapt mijn verhaal af, probeert mijn verhaal te verdraaien en mij tot bepaalde uitspraken uit te lokken. Als ik niet jarenlang telefonisch verkoper was geweest dan had ik me waarschijnlijk geen raad geweten. Nu was ik enkel erg aangedaan, boos en teleurgesteld. dat zulke mensen nog bestaan? Hoe kunnen ze met zichzelf leven??

Hij wilde amper luisteren naar mijn verhaal, kapt mij af, en is puur uit naar zo snel mogelijk centjes binnenhalen. En als ik dan tegen hem in ga omdat ik vind dat hij zo oneerlijk doet, dan zegt hij dat ik HEM moet laten uitpraten!

Het geval is dat mijn leverancier een factuur heeft gestuurd naar een verkeerd adres. De leverancier beaamd dit en stelt dat dit vaker bij hun gebeurd en dat ze daar een oplossing voor proberen te vinden. De herinnering is volgens hun wel naar mijn juiste adres gestuurd (vlak voor de kerstdagen), echter die heb ik nooit gezien. De eerste en tweede aanmaning is vervolgens ook naar het verkeerde adres gestuurd.

En nu moet IK alle incassokosten gaan betalen??
Uiteindelijk doet Hafkamp mij een voorstel over de incassokosten, ik ben hier echter niet mee akkoord. Dan wordt me beloofd dat als ik het factuurbedrag betaal, we na de vakantieperiode wel weer zien. (ja zo werken ze dat komt menig lezer vast bekend voor, als er eerst maar betaald wordt, daar doen de incassomedewerkers vele loze beloftes voor) Ook mijn leverancier geeft mij aan dat gezien hun fouten we er best wel uit zullen komen.

Na mijn vakantie krijg ik een brief van Hafkamp, met nog hogere kosten, niets over hun eerdere voorstel en dreiging dat ik nu heel snel moet betalen. En dat de grondslag van de vordering meerdere keren is besproken met mij. Ja, das lekker: de grondslag wordt door mij betwist!!!

Ik doe nog een poging om met de leverancier te overleggen en anders: Tijd om rechtshulp in te schakelen!

En het kost je tijd, slapeloze nachten, ergernis en zo veel energie!!!

Ik kan me best voorstellen dat mensen die iets minder sterk in hun schoenen staan:
-dan maar betalen om er vanaf te zijn (en daar hoopt men natuurlijk op)
-overspannen worden
-de maatschappij of de staat vervloeken
-zichzelf iets aandoen

Wanneer grijpt de overheid in en roept men dit soort incassobureaus op het matje? :?:

rlubbers

Ongelezen bericht door rlubbers »

nigi schreef:Ben het met Hafkamp eens. Hier wordt de verantwoordelijkheid richting Hafkamp geschoven maar deze is alleen ingehuurd te vorderen; niets meer en niets minder. De eiser is de partner in deze om te onderhandelen en hier mis ik een stukje uitleg en gerichte actie van de klager. Het is immers zijn verantwoordelijkheid dat het boetegeld tijdig aan eiser wordt betaald anders zijn er sancties helaas te verwachten. De beleving van de klager is altijd waar maar waarschijnlijk enorm gekleurd door zijn emoties, woede en weet ik wat. Ook het lachen - dat hij buiten hoorde - lijkt wel Paranoia. Ik zou - als ik het niet kon betalen - direct bij CJIB een regeling hebben aangevraagd i.p.v. af te wachten tot een incasso of deurwaarder die het bevel krijgt te vorderen, maar da' s mijn visie.
Ik ben het hier niet mee eens.
Het gaat erom HOE de incassomedewerker jou te woord staat en dat weten de meeste mensen denk ik al te goed.
Verder zegt het CJIB, ik spreek uit ervaring, dat er geen regeling met het het CJIB mogelijk is en dat je moet wachten op de brief van de incassant.
Plus: natuurlijk zal de klager enigszins een gekleurd verhaal geven, maar waardoor komt het dan dat hij zo kwaad is geworden en de moeite neemt om zijn verhaal hier te doen?

AB Service

Ongelezen bericht door AB Service »

Ook ik heb veel problemen met hafkamp.
Ik heb een loonbeslag gekregen waarbij er totaal geen rekening werd gehouden met de beslagvrije voet!!!
Ik moet nu leven en alles betalen van 140 euro per week!!!!
Daarnaast hebben ze ook nog beslag gelegd op mijn rekening, waardoor ik dus niets meer heb!!!!
Als men schrijft naar hun krijg je dus de arrogante reacties waar eerder over gesproken is.
Ik heb contact gehad met mevr. [naam verwijderd door moderator].
Wanneer doet de wetgever iets aan z´n praktijken.
Dit veroorzaakt alleen maar meer problemen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd, off-topic reactie verwijderd

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

AB Service schreef:Ook ik heb veel problemen met hafkamp.
Ik heb een loonbeslag gekregen waarbij er totaal geen rekening werd gehouden met de beslagvrije voet!!!
Als je dat kan aantonen, moet je een klacht indienen tegen dit buro - en de rechter vragen om aanpassing zodat de belastingvrije voet gehandhaafd word.

Nog beter is proberen zo snel mogelijk alles te betalen zodat je uit deze ellende bent...

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Hier lees je meer over het indienen van een klacht

http://www.kbvg.nl/1191/ik-heb-een-vord ... edure.html

Onip

Ongelezen bericht door Onip »

Beste lezers en sympathisanten,

Over een paar dagen ben ik thuis en dan pen ik een verhaal neer hier waar de honden geen brood van lusten. Onvoorstelbaar en nauwelijks te bevatten het dossier van mijn 87-jarige moeder die nog zelfstandig woont. In 8 jaar tijd 1 conflict over een muizenbedrag met Volta Limburg en ziedaar, de roversbende van Hafkamp neemt het voortouw. Vol in de aanval met intimiderende prietpraat. Ze sturen hun beste soldaat, [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator]. Niet voor rede vatbaar en koppensnellend bezig succes te behalen voor zijn baas. Walgelijk! Ik kom erop terug. Snel!

Mvg, Onip.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2015 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de moderator

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, als dit taalgebruik typerend is voor het verhaal wat moet komen, zit ik vast op het puntje van m'n stoel ;-)

Onip

Ongelezen bericht door Onip »

Heel graag moneyman! Alle reacties zijn welkom. Hoe meer, hoe beter! Hafkamp mag ongestraft praktijken ten uitvoer brengen die de gewone sterveling niet toegestaan is. Wederom de wereld op zijn kop. Dit jaar alweer voor de dertigste keer.

Mvg..Onip.

Gesloten