Ook van mijn kant een klacht over Hafkamp en daarmee eigenlijk ook over incassobureaus in het algemeen. Ik heb zelf een vrij groot bedrijf gehad met bijna 800 klanten en werkte samen met een incassobureau. De handelswijze was dusdanig brutaal en oneerlijk tegenover mijn klanten, dat ik met hun gestopt ben en met een ander bureau ben gaan samenwerken. Uiteindelijk presenteerde men mij een hoge rekening vanwege zaken die zgn. afgerond waren, waar niets te halen viel en waarvoor ik dus de kosten moest betalen. omdat dit niet de afspraak was zocht ik contact met mijn contactpersoon. Die werkte er niet meer en ik kon gewoon betalen, ondanks dat mijn aantekeningen van het eerste gesprek toch echt iets anders vermelden. Het nieuwe incassobureau werkte helaas niet veel anders.
En zo heb ik nog wel een paar verhalen....
Maar goed, over Hafkamp dus: Hun medewerker, een senior incassomedewerker, (dat zegt denk ik al genoeg over de beste man (ik wens hem heel veel licht en vrede toe)) heeft totaal geen oor voor mijn verhaal, snauwt mij af, kapt mijn verhaal af, probeert mijn verhaal te verdraaien en mij tot bepaalde uitspraken uit te lokken. Als ik niet jarenlang telefonisch verkoper was geweest dan had ik me waarschijnlijk geen raad geweten. Nu was ik enkel erg aangedaan, boos en teleurgesteld. dat zulke mensen nog bestaan? Hoe kunnen ze met zichzelf leven??
Hij wilde amper luisteren naar mijn verhaal, kapt mij af, en is puur uit naar zo snel mogelijk centjes binnenhalen. En als ik dan tegen hem in ga omdat ik vind dat hij zo oneerlijk doet, dan zegt hij dat ik HEM moet laten uitpraten!
Het geval is dat mijn leverancier een factuur heeft gestuurd naar een verkeerd adres. De leverancier beaamd dit en stelt dat dit vaker bij hun gebeurd en dat ze daar een oplossing voor proberen te vinden. De herinnering is volgens hun wel naar mijn juiste adres gestuurd (vlak voor de kerstdagen), echter die heb ik nooit gezien. De eerste en tweede aanmaning is vervolgens ook naar het verkeerde adres gestuurd.
En nu moet IK alle incassokosten gaan betalen??
Uiteindelijk doet Hafkamp mij een voorstel over de incassokosten, ik ben hier echter niet mee akkoord. Dan wordt me beloofd dat als ik het factuurbedrag betaal, we na de vakantieperiode wel weer zien. (ja zo werken ze dat komt menig lezer vast bekend voor, als er eerst maar betaald wordt, daar doen de incassomedewerkers vele loze beloftes voor) Ook mijn leverancier geeft mij aan dat gezien hun fouten we er best wel uit zullen komen.
Na mijn vakantie krijg ik een brief van Hafkamp, met nog hogere kosten, niets over hun eerdere voorstel en dreiging dat ik nu heel snel moet betalen. En dat de grondslag van de vordering meerdere keren is besproken met mij. Ja, das lekker: de grondslag wordt door mij betwist!!!
Ik doe nog een poging om met de leverancier te overleggen en anders: Tijd om rechtshulp in te schakelen!
En het kost je tijd, slapeloze nachten, ergernis en zo veel energie!!!
Ik kan me best voorstellen dat mensen die iets minder sterk in hun schoenen staan:
-dan maar betalen om er vanaf te zijn (en daar hoopt men natuurlijk op)
-overspannen worden
-de maatschappij of de staat vervloeken
-zichzelf iets aandoen
Wanneer grijpt de overheid in en roept men dit soort incassobureaus op het matje?