Isabel: ik eet af en toe KH-arm brood en ook doodgewone vezelrijke crackers van een bekend merk zonder probleem. Aangezien echter mijn nuchtere glucose ook altijd te hoog was, en nu gedaald tot normaal niveau, en mijn cholesterol iets te hoog was, maar inmiddels gedaald tot wat 'de heren doktoren' een mooi niveau vinden, denk ik niet dat het aan de gluten lag bij mij.
Ik vermijd gewoon alle kant-en-klaar voedsel en eet heel veel groente. Dat is geen kwestie van 'volhouden' dat is gewoon mijn eetpatroon omgooien naar een patroon waar mijn lijf zich het beste bij voelt.
Ik denk dat ik per dag rond de 40 gram KH zit.
Toen ik begon heb ik me ook suf gelezen aan allerlei literatuur. Daar ben ik mee opgehouden want hoewel ik het allemaal heel interessant vind, heb ik die informatie niet meer echt nodig. Natuurlijk lees ik af en toe nog wel wat hoor
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
anders was ik hier niet terecht gekomen. En 'De cholesterol mythe' heb ik uiteraard ook. Maar ik ben geen 'zieltjeswinner'; ik moet nog wel eens uitleggen waarom ik eet zoals ik eet maar ik zal nooit iemand proberen te overtuigen dat hij/zij dat ook moet gaan doen.