Onacceptabel.
Simpel pleegt gewoon contractbreuk. Je bent nml. een contract aangegaan voor een bepaalde kwaliteit en dat is levering via het KPN netwerk. Dat niet in de voorwaarden heeft gestaan doet niet ter zake, er is wel degelijk mee geadverteerd op hun site, dus is er sprake van hun kant van contractbreuk, dat ze klanten op een slinkse manier toch aan hun contract proberen te houden is irrelevant. En in geval van contractbreuk, zou je het contract gewoon moeten kunnen laten ontbinden.
T-Mobile neemt Simpel zelfs over en dus is er sprake van van een geheel nieuwe situatie : eerst Simpel met KPN netwerk en nu dus gewoon T-Mobile, maar dan nog onder de naam Simpel.....er is dus sprake van een nieuw contract en dus zul je dit mogen weigeren.
http://webwereld.nl/nieuws/67177/t-mobi ... el-op.html
Ik hoop dat Radar hier ook snel werk van gaat maken, dit is anders iets, wat heel veel en lang ellende voor een grote groep mensen ( 100.000 klanten ! ) gaat opleveren ! Ook als je thuis goed bereik hebt, dan ben je er nog van uitgegaan, bij het afsluiten van het contract, dat je vrijwel overal een goede verbinding hebt !
---------------------------------------------------------------------------------------
* Update : ik heb de volgende mail verstuurt.....
Geachte Michiel,
Ik heb vandaag een brief van Simpel ontvangen waarin een contractswijziging wordt aangekondigd, nml. het overgaan van mijn Simpel/KPN netwerk abonnement naar een T-Mobile abbonement ( nog onder de naam Simpel ).
Ik wens geen klant van T-Mobile te zijn en afhankelijk te worden van het T-Mobile netwerk. Ondanks dat jullie het net voor doen willen komen dat er geen nieuwe situatie is ontstaan, is dat wel degelijk het geval, er is dus sprake van een nieuw contract, omdat deze anders is dan voorheen......dit is dus contractbreuk van jullie kant. In dat geval kan ik dat nieuwe contract gewoon weigeren en dat wens ik dan ook te doen. Het is dan ook onjuist, dat hierover niks gemeld wordt op de site van Simpel.
Ik heb hierover meldingen gemaakt bij Tros Radar, zal hierover contact opnemen met ConsuWijzer en stap desnoods naar de rechter om het contract te laten ontbinden en restitutie te ontvangen.
Mvg
.......en ben dus nu eerst even in afwachting van Michiel en Radar.
---------------------------------------------------------------------------------------
*Update : volgende mail ontvangen van Michiel en reactie teruggestuurd :
Beste........,
Dank voor uw bericht. U kunt blijven bellen met Simpel, dus van verandering is weinig sprake.
De overstap naar het netwerk van T-Mobile kan zelfs betekenen dat uw ontvangst verbetert.
Mochten er echter technische problemen blijken, dan kunt u me dat direct laten weten.
Dan kunnen we altijd nog kijken of uw contract nog naar behoren functioneert.
Met vriendelijke groeten,
Michiel Overvecht
Simpel Consumenten BV
---------------------------------------------------------------------------------------
Geachte Michiel,
" U kunt blijven bellen met Simpel, dus van verandering is weinig sprake. "
Er is alleen sprake van geen verandering, wanneer het netwerk van T-Mobile minimaal net zo goed is als dat van KPN en er dus overal in Nederland een goede dekking is.
Dit betekend dus, dat op elke plek waar voorheen met het KPN netwerk een goede verbinding was, dit nu ook het geval is met het T-Mobile netwerk, anders is er sprake van een verandering en kan een ieder die dat wil gewoon van z`n contract af, omdat deze niet meer hetzelfde is en niet naar behoren functioneert.
Dat lijkt me vrij duidelijk en dan weet iedereen waar hij aan toe is......
In tegenstelling tot wat er bij de Simpel veel gestelde vragen staat, kunnen mensen gewoon van hun contract af, wanneer ze niet meer met dezelfde kwaliteit kunnen belllen/data binnenhalen, op plekken waar ze dat voorheen wel konden, omdat er sprake is van verandering !
De garantie van Simpel is dan gewoon " U kunt blijven bellen met Simpel " en dat betekend waar ook in Nederland, zonder problemen !
Ik wacht af en zal zien of dit het geval is.
Mvg,