Re: niet tevreden - geld terug.
Geplaatst: 26 apr 2011 13:45
Riddert heeft het geheel aan het verkeerde eind te pakken.
Er zijn Europese consumentenrechten, waarin alle verkopende partijen binnen Europa aan moeten voldoen. Dergelijke 'algemene verkoopvoorwaarden' van winkels kunnen hierop gebaseerd zijn, maar bij tegenstrijdigheid tussen de EU consumentenrechten en de verkoopvoorwaarden zijn de verkoopvoorwaarden van de winkel juridisch niks waard en dient men zich aan de EU consumentenrechten te houden. Ook kan men geen akkoord geven (bijv. door handtekening, aankoop van product of andere handeling) voor de inperking van je eigen EU consumentenrechten, waardoor ze er onderuit zouden komen. Google eens op 'EU consumentenrechten' of gebruik die link van het Juridisch Loket. Winkels proberen al vaak zat onder deze regels uit te komen.
Er zijn Europese consumentenrechten, waarin alle verkopende partijen binnen Europa aan moeten voldoen. Dergelijke 'algemene verkoopvoorwaarden' van winkels kunnen hierop gebaseerd zijn, maar bij tegenstrijdigheid tussen de EU consumentenrechten en de verkoopvoorwaarden zijn de verkoopvoorwaarden van de winkel juridisch niks waard en dient men zich aan de EU consumentenrechten te houden. Ook kan men geen akkoord geven (bijv. door handtekening, aankoop van product of andere handeling) voor de inperking van je eigen EU consumentenrechten, waardoor ze er onderuit zouden komen. Google eens op 'EU consumentenrechten' of gebruik die link van het Juridisch Loket. Winkels proberen al vaak zat onder deze regels uit te komen.