Pagina 2 van 2
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 08 apr 2011 08:42
door bianca82
ah goed om te weten..
want zoals iemand anders hierboven al zei over rabobank (dat is dus mijn bank)
geen slapende honden wakker maken.. kans is dat ik bkr vrij ben maar je weet het maar nooit
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 08 apr 2011 14:08
door Emmy75
@bianca82,
Naast het opvragen via een (willekeurige) bank is het ook mogelijk om het zelf op te halen bij het BKR in Tiel. Dan moet er wel 10 werkdagen van tevoren een telefonische afspraak zijn gemaakt. Kost hetzelfde als opvragen via een bank.
Ik heb nog nooit gehoord dat je van het BKR zelf een brief krijgt als je daar wordt/bent geregistreerd. Overigens is (bijna) iedereen met een lening of credit card of soms bij een auto op afbetaling er geregistreerd. Het wordt pas echt een probleem als je een negatieve registratie hebt.
Ook kan men een negatieve registratie krijgen omdat men bv bij een abonnement bij een telecombedrijf wel eens te laat betaalde of er een geschil was omtrent de factuur. Er zijn mensen die wel eens een geschil hebben gehad omtrent een factuur van enkele euro's of tientjes, daardoor geregistreerd zijn bij het BKR en vervolgens geen hypotheek konden krijgen. Gelukkig voor de consument wordt het BKR geboycot door de telecombedrijven en blijven ze dat nog wel even doen.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 08 apr 2011 14:28
door Yasmijn
dyjanna schreef:weet je wat ik nou zo jammer vind.....
ik heb echt hele zware moeilijke jaren achter de rug, met een relatiebreuk die mij zoveel geld heeft gekost dat ik in de schuldsanering ben terecht gekomen, dit was een heel zwaar en langdurig proces...
Ik heb dan ook met hard werken, mij aan de regels houden en alle inzet, de hele tijd uitgezeten en heb zelfs het hele schuldbedrag weten af te betalen!!!
maar tijdens een schuldsanering mag je geen automatische incasso...
oke, kan ik nog begrijpen, en ik ben in deze 3 jaar oh zo begripvol geweest naar alle bedrijven die mij een trap na gaven....
'maar nu alles al 2 jaar achter de rug is, ik keurig mijn leven op orde hebt, alles netjes betaal, nooit te laat, geen leningen of wat dan ook, mag ik nog steeds geen automatische incasso... waarom niet????
omdat ik onbetrouwbaar ben.....
En bedankt Rabobank, woest ben ik op deze uitspraken, heb al een paar keer mails gestuurd en woordvoerders aan de telefoon gehad, walgelijk hoe jullie met mensen omgaan, ik begrijp heus wel dat je voorzichtig bent... kijk daar heb je dat begrip van mij weer... om nu nog zo naar en wantrouwig met mij om te gaan...
Waarom krijg ik geen kans meer????
Flauw hoor, want als je een lening wilt hebben staat de koffie en alles klaar, maar bij mij... echt een uitbrander kreeg ik van de mevrouw aan de telfoon"wat dacht ik wel niet".....
Jammer Rabobank, heel jammer.....
Je bent alleen iets waard als je centen op de bank hebt staan. Of jij nou 15 jaar een superkalnt/betaler bent geweest. Nou en als je 1 maar struikelt wordt je afgeschreven. Heb hetzelfde met de ABN bank. Zij allemaal hetzelfde. Niet je erover druk maken maar aan je zelf denken. Zo os het nou eenmaal.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 08 apr 2011 15:27
door theSystem
het zijn de grootste criminelen!!! zelfs de beruchtste en grootste mafia bazen zijn amateurs vergeleken met deze jongens!...
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 16 jan 2013 12:44
door peterfiege
ik heb geen automatische incasso meer?
ik had ooit bij de rabobank gevraagt om een mogelijkheid om niet in de min te kunnen staan, puur ter preventie. maar later bemerkte ik, dat ik sta geregistreed bij hun, als een wanbetaler? en de reden daartoe, die konden ze me niet vertellen, want het stond niet genoteerd hoe het zo gekomen was.
om het ongedaan te krijgen, daar was een vergadering voor nodig, maar de Rabobank medewerker kon me niks garanderen, werd me verteld. ik ben nooit een wanbetaler geweest en heb ook geen BKR gehad
die vergadering had ik afgezegd, en ik daarna maar een brief gestuurd, en heb zo schriftelijk om opheldering gevraagt, dat leek me verstandiger. want men kan me toch niet als wanbetaler kan hebben staan, zonder een uitleg of enig bewijs daar voor?
afz peter fiege
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 17 jan 2013 02:50
door sadfly
Dus de banken helpen je weer in de schulden. door automatische incosso te weigeren.
Denken zeker dat bedrijven nog steeds gratis acceptgiro's sturen.. malle [censored] banken.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 17 jan 2013 07:36
door dyjanna
Nou,dat bedoel ik nou, of, bijv. mijn woningbouwvereniging, gaat een toeslag van 1,50!!!! per maand doen op de acceptgiro, en ga zo maar door, je kan bij sommige bedrijven geen maandelijks termijn afdragen, wat, want ja ik als onverantwoordelijke betaler........, is het beter om je inkomsten en uitgave per maand in te kunnen zien........... lijkt mij.... ik snap gewoon de hele intentie niet!!! Ik heb niet een seen BKR codering meer, maar de Rabobank blijft maar zeuren en natrappen, nou mijn salaris gaat binnenkort bij de ING gestort worden, ik ben er klaar mee... ik heb daar keurig een rekening genomen, ze de waarheid verteld en ik ga rustig aan over stappen, bye bye Rabobank!
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 19 jan 2013 11:37
door peterfiege
een factuur,
papiertje
inkjet printer
portokosten met korting
en een medewerker die ze klaar legt om opgehaald te worden of weg gebracht te worden
misschien dat in combi met het bruto salaris, dat het dan wel op 1,50 neer komt?
maar ja, dan kun je je ook afvragen, waarom je betaald voor een pin pasje, als je bv 2 pin pasjes hebt? is ongeveer 50 euro per jaar dat je er voor betaald?
en voorheen, moest je voor bijna alle kleine transacties bij de winkel iets betalen, terwijl alles transacties niet continu op dat moment plaats vinden, want dat kost veel computerwerk. maar alle transacties van winkelende mensen, die gaan in 1 keer naar die betreffende bank toe, alleen staat het op een afschrift dan wat anders met de correcte tijd en datum er bij.
bovendien, gaat er niet eens geld continu heen en weer, het is digitaal. ze rijden echt niet af en aan, van bank naar bank, met elk bedragje van elke winkelier. en daarom, is al dat extra in rekening brengen, dus eigenlijk onzin.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 19 jan 2013 15:23
door sjohie
peterfiege schreef:een factuur,
papiertje
inkjet printer
portokosten met korting
en een medewerker die ze klaar legt om opgehaald te worden of weg gebracht te worden
misschien dat in combi met het bruto salaris, dat het dan wel op 1,50 neer komt?
maar ja, dan kun je je ook afvragen, waarom je betaald voor een pin pasje, als je bv 2 pin pasjes hebt? is ongeveer 50 euro per jaar dat je er voor betaald?
en voorheen, moest je voor bijna alle kleine transacties bij de winkel iets betalen, terwijl alles transacties niet continu op dat moment plaats vinden, want dat kost veel computerwerk. maar alle transacties van winkelende mensen, die gaan in 1 keer naar die betreffende bank toe, alleen staat het op een afschrift dan wat anders met de correcte tijd en datum er bij.
bovendien, gaat er niet eens geld continu heen en weer, het is digitaal. ze rijden echt niet af en aan, van bank naar bank, met elk bedragje van elke winkelier. en daarom, is al dat extra in rekening brengen, dus eigenlijk onzin.
Achter die pin-automaat in elke winkel gaat een fijnmazige goed beveiligde digitale infrastructuur schuil, inclusief bemensing, en dat kost ook het een en ander natuurlijk.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 20 jan 2013 00:34
door Mallet
peterfiege schreef:ik heb geen automatische incasso meer?
ik had ooit bij de rabobank gevraagt om een mogelijkheid om niet in de min te kunnen staan, puur ter preventie. maar later bemerkte ik, dat ik sta geregistreed bij hun, als een wanbetaler? en de reden daartoe, die konden ze me niet vertellen, want het stond niet genoteerd hoe het zo gekomen was.
om het ongedaan te krijgen, daar was een vergadering voor nodig, maar de Rabobank medewerker kon me niks garanderen, werd me verteld. ik ben nooit een wanbetaler geweest en heb ook geen BKR gehad
die vergadering had ik afgezegd, en ik daarna maar een brief gestuurd, en heb zo schriftelijk om opheldering gevraagt, dat leek me verstandiger. want men kan me toch niet als wanbetaler kan hebben staan, zonder een uitleg of enig bewijs daar voor?
afz peter fiege
Wat een onduidelijk bericht is dit. Slecht leesbaar.
Ben je wel op de hoogte van wat er allemaal gebeurd op je betaalrekening? Ik kan me niet voorstellen dat je bekend staat als wanbetaler zonder dat je ook maar enig idee hebt waar dit vandaan komt.
Vervolgens nodigt de bank je uit voor een persoonlijk gesprek en dat zeg je dan af, dat snap ik ook niet. Wat wil je graag schriftelijk hebben dan? Dat je inderdaad terecht staat als wanbetaler? En dan? Je kan beter in oplossingen denken en het gesprek aangaan.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 20 jan 2013 11:10
door CB
Tegenwoordig werken banken samen met finbox. Digitale nota's worden rechtstreeks bij de banken via internetbankieren aangeboden. RABO, ING en ABNAMRO doen daar aan mee. Ik ontvang bv mijn rekening van mijn ziektekostenverzekering via de finbox i.p.v. een acceptgiro. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Het enige wat je hoeft te doen is de rekening in je finbox accorderen voor betaling. Onderstaand een link met infirmatie:
http://www.finbox.nl/in-het-kort/aanges ... ijven.html
Je kunt ook op je eigen intenetbankpagina van je bank kijken. Zoek even naar finbox.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Geplaatst: 20 jan 2013 12:29
door dyjanna
Dat heb ik ook hoor,inbox,ook een heel prettig systeem, maar niet alle bedrijven zijn aangesloten. Het gaat mij gewoon om de manier hoe je bejegend wordt. Kijk iedereen verdient geld en dat is prima, maar wat ik jammer vind is kortzichtigheid ,heb ik niets mee, als iemand keurig zijn misstappen onder ogen ziet,daar aan werkt, Dan moet het ook een keer klaar zijn!